2Kor. 2:11

Raamatun tutkiminen

Re: 2Kor. 2:11

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Syys 2017 08:46

Mä ajattelisin niin, että meidän tulee valvoa ja rukoilla oman tilamme puolesta, koska saatana yrittää viekoitella ja juonia meitä lankeamaan syntiin ajatuksissa ja teoissa .Eli meidän tulee valvoa varsinkin lihallisia ajatuksiamme,koska ne eivät oo yleensä Jumalan mielen mukaisia ja taistella vastaan ettei pääse tapahtumaan syntiä ja saatana pääsisi voitolle.

Gal. 5:17

Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.

Eräs nyt jo iäkäs uskonveli sanoi kerran, ettei oo mitään "sielunvihollista" ns pahoja henkiä, vaan se on oma liha joka tekee ja viekoittelee...mitäs mieltä tästä??
systeri
 

Re: 2Kor. 2:11

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Syys 2017 09:24

*
Ai oman lihan kiusaukset ovat siis ne juonet? Tuli mieleen kans että verille asti vastarintaa taistellessaan ei tehnyt syntiä vastaan. Tämä välillä mietityttää. Kai tämä tarkoittaa että on vielä "tuntematon juoni"? :roll:

Aluksi luulin että juonet ovat ne hyökkäykset. Mutta olen aiemmin saanut kokea ne hyökkäykset ja niistä yksi juoni johti minua kuolemaan johon Jumala puuttui hyppämällä taivasten armoistuimelta ja pelasti minua herättyään ja saatuaan minut sängyn reunalle ja siten huomasin että iso kurkkupastilli jäi kokonaan unohtumaan joka oli suussani ja lähellä kurkkuani.

Äkillinen kurkun kipu oli saatanan juoni koska siihen aikaan olin täysin terve. Kipu tuli yhtäkkiä ja oli erilainen kuin yleensä kirkun kipuja oli. Se oli se yksi juoni jonka tiedän, siis jälkeenpäin tiedän sen.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: 2Kor. 2:11

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Syys 2017 09:45

Niin kyllähän se saatana tavallaan hyökkää ja juonii yhtäaikaa, eli ne kuuluu yhteen nämä asiat.Se juonittelee ja tarjoilee asioita että katsos tänne, maistas tästä ja ota vähän lisää jne
systeri
 

Re: 2Kor. 2:11

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Syys 2017 09:48

*
Niin just, emmekä voi tietää niistä etukäteen mitään. Eli ne juonet ovat meille edelleen tuntemattomia.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: 2Kor. 2:11

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Syys 2017 10:18

*
No ei liity tähän juttuun mutta haluaisin kertoa että täysin "romuna oleminen" on pahinta eikä siinä voi valvoa tilaa ja sitä saatana käyttää hyväksi. Mutta on lohdullisinta tietää että Jumala siihen puuttuu ja pelastaa ja varjelee. On itselläni kokemusta siitä. Oletko koskaan kokenut miltä tuntuu olla täysin romuna? Se on tosi kamalaa!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: 2Kor. 2:11

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Syys 2017 10:54

vaisuliini kirjoitti:*
No ei liity tähän juttuun mutta haluaisin kertoa että täysin "romuna oleminen" on pahinta eikä siinä voi valvoa tilaa ja sitä saatana käyttää hyväksi. Mutta on lohdullisinta tietää että Jumala siihen puuttuu ja pelastaa ja varjelee. On itselläni kokemusta siitä. Oletko koskaan kokenut miltä tuntuu olla täysin romuna? Se on tosi kamalaa!


Oon kokenut sen, kun henkivallat hyökkää kimppuun ja vie tosiaan kuin pässiä narusta.Jos vähänkään suot ajatuksia väärälle, niin vie taatusti :shock: Oonko kertonu täälä että joku aika sitten kun koin, että mua puhdistettiin ja riisuttiin tietyistä asioista,olin ne myöntänyt ja tunnustanut, niin kun mieleen tuli vääriä ajatuksia, jotka tunnistin heti niin Herra antoi kuin muutaman sanan pituiset taistelukielet millä vastustin noita ajatuksia jotka olivat pimeydestä.Ja se helpotti..kiitos Jumalalle!
systeri
 

Re: 2Kor. 2:11

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Syys 2017 11:35

*
Et ole kertonut siitä Systeri mutta minun kokemani hyökkäys ei liity oman lihan syntiin. Saatana yritti johtaa minut kuolemaan. No sitä uskovien on vaikea ymmärtää mitä tarkoitan ja sitä on vähän vaikea selittää. No minun tuttamani miesuskova hyppi parvekkeelta ja kuoli, se oli saatanan juoni. Koska miesuskovalla oli mielenterveysongelma ja oli itse lääketokkurassa eikä pystynyt valvomaan tilaa. Ymmärrätkö mitä meinaan sanoa?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: 2Kor. 2:11

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Syys 2017 13:55

*
Systeri, sinun mainitsemasi iäkäs uskonveli on väärässä tämän asian suhteen kanssa. On niitä hyökkäyksiä jotka tulevat ulkopuolelta eivätkä ne liity lihan syntiin eivätkä ne tule oman lihan himoista. Romuna oleminen ei tarkoita että olisi itse likainen ja syntinen vaan ihan loppu ja poikki ja keskittyminen on poissa eikä siinä kunnossa voi valvoa tilaa. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: 2Kor. 2:11

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Syys 2017 14:17

*
Nyt tajuan tämän asian niin haluaisin sanoa etten ole ainoa joka ymmärtää tätä asiaa. On niitä joilla on vastaavaa kokemusta, ymmärtävät tätä asiaa. Ja he tarvitsevat jatkuvasti rukousapua ja rukoilijoita heidän rinnalle mutta valitettavasti oikeat rukoilijat ovat vähissä koska ne ymmärtävät asiaa paremmin kuin ne rukoilijat jotka eivät tätä asiaa ymmärrä eikä heistä ole apua rukoiluun. Ja he luulevat että kyse on vain oman lihan synneistä ja himoista mutta heidän on vaikea ymmärtää että hyökkäykset eivät tule niistä vaan ulkopuolelta.

Voi sanoa että ne hyökkäykset ovat heille tuntemattomia mutta meille eivät ole tuntemattomia. Mutta silti ne ovat arvaamattomia milloin hyökkää eivätkä niistä voi etukäteen tietää. Tuo kohta tarkoittaa kai varmaan Paavalia ja Korintin uskovia eivätkä tämä asia koske meitä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: 2Kor. 2:11

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Syys 2017 15:01

*
No romuna olemisesta vielä. Kun Henki vei Jeesuksen erämaahan perkeleen kiusattavaksi ennen tehtävää niin lopultakin Jeesuksen tuli nälkä ja siten perkele tuli kiusaamaan häntä. Koska Jeesus ei ollut omissa voimissaan. Niin perkele käyttää sitä hyväksi, samoin minuakin kun silloin olin täysin romuna. No lopettelen tältä osaa enkä mahda sille ymmärtämättömyydelle mitään. Mutta on niitä uskovia jotka ymmärtävät minua ja koska heillä on samaa vastaavaa kuin minulla.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron