2Kor. 2:11

Raamatun tutkiminen

Re: 2Kor. 2:11

ViestiKirjoittaja Jukka » 03. Syys 2017 23:01

systeri kirjoitti:Noh...mä voin vielä sen verran valaista ,että en minäkään siksi halua tehdä parannusta, että voisin ansaita sillä jotain vaan siksi että voisin elää vapaasti ja rauhassa lihan saastutuksilta, niin että ne hyvät hedelmät näkyisi myös. Vai eikö parannuksen teko kuulu enää uskovalle ollenkaan?? Isä meidän rukouskin jo opettaa toisin...anna meille meidän velkamme anteeksi äläkä saata kiusaukseen ym.


Tuota noin... en ymmärtänyt tuota viestiäsi ollenkaan. Kirjoitinko aikaisemmin jotain vaikeasti ymmärrettävää? Voitko auttaa ja kertoa, kun en käsitä millään tuota ylle lainaamaa tekstiäsi.
Jukka
 

Re: 2Kor. 2:11

ViestiKirjoittaja systeri » 04. Syys 2017 21:07

Niin, no miksi mulle jäi semmonen kuva sun kirjoituksestas että ei tarvitse "kilvoitella" vaan elää siinä olotilassa mikä milloinkin sattuu olemaan? Anteeksi jos käsitin väärin. Kun uskovinakin meitä voidaan esim. joskus rikkoa ja silloin voi yrittää katkeruuden juuri päästä pesimään, niin minusta on Raamatun mukaista että sellaisesta täytyy pyrkiä pois.
systeri
 

Re: 2Kor. 2:11

ViestiKirjoittaja systeri » 04. Syys 2017 21:51

Niin ja on vaikea nähdä, että negatiivisten tunteiden vallassa vois kasvaa ja tehdä hyvää hedelmää.
systeri
 

Re: 2Kor. 2:11

ViestiKirjoittaja Jukka » 05. Syys 2017 00:12

systeri kirjoitti:Niin, no miksi mulle jäi semmonen kuva sun kirjoituksestas että ei tarvitse "kilvoitella" vaan elää siinä olotilassa mikä milloinkin sattuu olemaan? Anteeksi jos käsitin väärin. Kun uskovinakin meitä voidaan esim. joskus rikkoa ja silloin voi yrittää katkeruuden juuri päästä pesimään, niin minusta on Raamatun mukaista että sellaisesta täytyy pyrkiä pois.


Olen pahoillani, että kirjoitukseni tuli niin väärin ymmärretyksi. Yritän olla tulevaisuudessa huolellisempi. Kilvoittelu on jokaisen uskovan osa. Kilvoittelu on elämän yhä lisääntyvää pyhittämistä Herralle ja se tuottaa hyvää hedelmää siellä, missä lähdetään liikkeelle "levosta käsin" Jeesuksen lunastustyön perustuksella. Silloin kannamme hedelmää itse useinkaan sitä edes huomaamatta. Jumalan Henki on pyhä ja elämän jatkuva pyhitys on Hänen työtään meissä. Me emme kuitenkaan ole pyhiä ja Jumalalle otollisia siksi, että Jumalan pyhitystyö (meidän kannaltamme katsoen kilvoittelu) askel askeleelta etenee -kullakin omalla aikataululla ja tavalla- vaan olemme tulleet pyhiksi "Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan...sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään" Hebr. 10:10,14.
Jukka
 

Re: 2Kor. 2:11

ViestiKirjoittaja systeri » 07. Syys 2017 22:13

Se olisi kyllä ihanteellista tehdä kaiken levosta käsin, mutta miten se oikeasti tapahtuu? Mä ainakin joudun vuodattaa monesti itseäni ja asioitani Herralle.
Raamattu sanoo pankaa pois pahuus, vilppi,viha,kiivastus,ulkokultaisuus, kateus, panettelu ym ym mutta kaikkihan sen tietää kun haluaa tehdä parannusta ja panna asioita pois niin joutuu taisteluun ja vihollinen monesti hyökkää niin ei se kovin levollista oo.Monessa asiassa kuitenkin tunnen lepoa ja rauhaa ja tiedän että Jeesuksessa meillä on lunastus ja syntien anteeksi saaminen , mutta kyllä sitä joutuu taistella välillä oman mielen kanssa, kun tahtois elää vaan rauhaisaa ja tyytyväistä elämää, niin että se säteilis ulospäinkin.
Ja miten se Paavali..oliko se niin levollinen kun sanoi tekevänsä sitä mitä ei tahdo ja sanoi näkevänsä asiat jotka sotii hänessä ja pitää vangittuna synnin laissa.Sanoi itseään viheliäiseksi ihmiseksi. Jos taistelee verissäpäin syntiä vastaan, niin voiko sen tehdä ihan levosta käsin?? Ihan ystävällismielistä kyselyä..tunnen nyt itseni taas niin raakileeksi :)
systeri
 

Re: 2Kor. 2:11

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 07. Syys 2017 22:29

Systeri, jätän muutaman kysymyksen sinulle pohdittavaksi.

Onko asioita, joissa sinun ei tarvitse taistella pysyäksesi puhtaana? Tai joiden kanssa jouduit ennen taistelemaan, mutta enää et joudu, vaan nykyisin pystyt levollisemmin pysymään puhtaana?

Jos tunnistat tällaisia asioita, mistä ajattelet tai arvelet että se johtuu?
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: 2Kor. 2:11

ViestiKirjoittaja systeri » 07. Syys 2017 22:40

Niin joo...on esim. viinan juominen ,tupakoiminen ja bilettäminen ,mutta ne taistelut taistelin ja uskoontulossa vapauduin niistä kertoheitolla :thumbup: Se oli kyllä ihme ja siitä on lepo,kiitos Jeesukselle...ne ei enää kiusaa :thumbup: Mutta miten sais muuttua äkkipikaisuudesta, vilkkaasta luonteesta. Ja esim. siitä, että sanot ennenkö kerkiät ajatella ja sitten haluaisit vetää sanat takaisin mutta ei oo mahdollista???
systeri
 

Re: 2Kor. 2:11

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 07. Syys 2017 23:09

Me ollaan kyllä taistelujen keskellä näiden asioiden kanssa, mutta kuten Raamatussa usein sanotaan, taistelu ei ole meidän vaan Herran. Tämä on kaikista ihmeellisin ja yksi vaikeimmin käsitettävistä asioista. Eihän Israelin sotilaatkaan saaneet voittoa sen enempää Egyptin orjuuttajista kuin Kaanaanmaan vihollisista, omalla voimallansa, vaan Jumalaan lupaukseen uskoen ja sen kautta Hänen antamalla voimalla ja avulla.

Jeesus on voittanut synnin vallan. Sen kohdan lopussa, jossa Paavali toteaa näkevänsä itsessään taisteluja ja ristiriitoja Jumalan tahtoa vastaan, hän päättää toteamalla että vain Jeesus voi hänet vapauttaa. Niin pitkään kun yritämme omin voimin taistella, olemme alakynnessä. Sama toisinpäin: niin pitkään kun olemme alakynnessä, yritämme omin voimin taistella.

Mutta ehkä sinä ajat takaa sitä, että tuohon voitolliseen lepoon pääseminen ei välttämättä ole helppoa. Se saattaa pitää monesti paikkansa, koska meissä on puoli joka haluaa itse yrittää loppuun asti, kunnes nöyrtyy luovuttamaan taistelun Herran käsiin. En tiedä mahtaako sille mitään, ehkä se on sitä josta Raamatussa sanotaan, että laki kasvattaa meitä Kristukseen. Pääsemme lepoon vasta kun laki on runnellut meidät tarpeeksi rikkinäisiksi turvautumaan vain Vapahtajaan.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: 2Kor. 2:11

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Syys 2017 20:35

*
Voisitko sinä Peace In Rest kertoa vähän laajasti siitä laista joka on runnellut meidät rikkinäisiksi? Kiitos!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: 2Kor. 2:11

ViestiKirjoittaja systeri » 08. Syys 2017 22:38

Rukoilkaa ja valvokaa,ettei saatana pääsisi teistä voitolle.Tehkää kaikki kiittäen, Isää Jumalaa, Jeesuksen nimessä.Miksi peace...ajattelet että toimisin omassa voimassani.Kyllä apu tulee Herralta.En koskaan voisi kuvitella että pystyisin taistelemaan sielunvihollista vastaan omassa voimassani.Mutta sen oon huomannu että Jeesus nimessä on voima ja tulee voittoja. Mulle ehkä suurin ongelma on työpaikka...iso talo jossa on paljon ihmisiä, jossa jatkuvasti kiristetään ja tehdään säästöjä. Jossa on tiukka tahti ja monesti jollain hermo kireellä.Siellä tulee tehtyä mokia ja tottakai sitä pettyy itseensä, kun ajattelee että eikö mulla oo ikinä mahdollista muuttua, esim hitaammaksi vastaamaan ?? Toki kotonakin välillä kun on väsynyt.
No ehkä tämä nyt kuitenkin näyttää täs ketjus vielä pahemmalta kuin oikeasti on...lähtee ajatus vähän lentoon välillä ja näyttää niinku tämä olis joka hetkistä.Ei se ihan sitä oo :)
systeri
 

EdellinenSeuraava

Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron