Tämä päivä

Raamatun tutkiminen

Tämä päivä

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 16. Heinä 2017 08:25

Minulla oli jo eilen mielessä psalmin paikka: "Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt; riemuitkaamme ja iloitkaamme siitä (Ps.118:24)." Aloin miettiä tätä päivää ja tätä hetkeä, menneisyyttä ja tulevaisuutta. Menneisyyden pohtimisesta ja siihen jumittumisesta joku postasikin tänne jossain vaiheessa hyvän kirjoituksen.

Nykyhetkessä elämisestä Raamatussa sanotaan, että uskovien ei pitäisi olla sillä tavalla välinpitämättömiä tulevaisuudesta, että eläisimme kuin viimeistä päivää (1.Kor.15:32).. Meidän tulee tehdä parhaamme, että seuraavakin sukupolvi saisi elää saastumattomassa maassa. Vaikka saamme iloita tästä päivästä ja hetkestä Herrassa, niin sellainen hedonismi ja tämän hetken nautinnon tavoittelu ei ole tarkoitus. Nykyään maailmassa keskitytään mielestäni aika paljon sellaisiin pieniin hyviin hetkiin ja itsekin päivitän fb:iin ja instaan nautintojani, kuten kirjan lukemista baden badenissa pihalla tms. Juuri tänään aamulla viestittelin ystävälleni kuvan kera kuinka nautinnollista aamukahvihetkeä täällä vietän.

En tiedä onko pienistä nautinnoista koostuvassa elämässä mitään pahaa. Minulle tulee kuitenkin loppujen lopuksi parempi olo raskaasta raadannasta. Jonkun pitäisi varmaan ottaa minut tämän kesäloman ajaksi pakkotyöhön Siperiaan :lol: En tiedä kestänkö tätä muuten..
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Tämä päivä

ViestiKirjoittaja pekka » 17. Heinä 2017 09:08

Kiitos kirjoituksestasi Aamu-Usva. Mun koirilta olen saanut oppia kuinka eletään vaan tätä päivää ja tätä hetkeä. On hienoa katsoa kuinka ne elävät vain tätä hetkeä mikä on kulloinkin menossa, eivät ne murehdi huomista päivää eivätkä sitäkään mitä seuraavaksi tapahtuu. Siunausta sinulle ja perheellesi

Niin, ja Herra sitten johdatti tyköni uuden koiran jonka nimi on Mimmi ja on kotoisin Nauvosta, siitä Paraisten läheltä ja Mimmi on vasta kymmenen kuukauden ikäinen eli aikamoinen pentu vielä. On tosi söpö ja kiva koira mutta ujonpuoleinen näin aluksi. Mutta tosi kiva, että Suvi-koirallani on nyt uusi ystävä kun Ida-koirani nukkui pois 10. heinäkuuta ja josta asiasta olen tuolla rukouspalstalla kertonut enemmän. Kiitos Herralle sekarotuisesta Mimmi-koirasta josta saan nyt rakkaudella huolehtia.



Matteus 6:

25. Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?

26. Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?

27. Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?

28. Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.

29. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.

30. Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?

31. Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'

32. Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.

33. Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

34. Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Tämä päivä

ViestiKirjoittaja Jukka » 17. Heinä 2017 11:52

Aamu-Usva kirjoitti:En tiedä onko pienistä nautinnoista koostuvassa elämässä mitään pahaa. Minulle tulee kuitenkin loppujen lopuksi parempi olo raskaasta raadannasta. Jonkun pitäisi varmaan ottaa minut tämän kesäloman ajaksi pakkotyöhön Siperiaan :lol: En tiedä kestänkö tätä muuten..


Rakas sisareni! Ei Sinun tarvitse ongelmasi kanssa Siperiaan saakka matkata. Huristelet sieltä kotoasi vaan 110 km itään päin ja järjestän "unohtumattoman todentuntuisen pakkotyöleirin" Kuuselan tilalla (ruohonleikkuuta, risusavottaa ym. kivaa - yöpymiset kosteassa ulkokellarissa hiirien kera ja ruokana vanikkaa ja vettä, pyhänä myös tölkki hernesoppaa, siis sellainen pienempi tölkki).

:lol:

jk. tarvitseekohan tuollaiseen jonkun sortin luvan? yhtäkkiä se tuntuukin hyvältä liikeidealta. voisit ottaa sen peaceinrestin mukaan. mietipä. tällaista tarjousta et saa joka päivä...

jk.2 tuota noin, lupaan (yrittää) vakavoitua, ennen kuin joudun kirjoituskieltoon
Jukka
 

Re: Tämä päivä

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 17. Heinä 2017 15:59

Pekka: Uusi koirasi on sitten täältä meiltä päin kotoisin :thumbup:
Meilläkin on nyt äitini kaksi pikkukoiraa hoidossa viikon verran ja käyn lisäksi vielä ulkoiluttamassa siskoni isoa tarhakoiraa heidän pienen matkansa ajan.
Jukan työleiri kuulostaa oikein houkuttelevalta :happy: Palauttaisi varmaan minua ja PeaceInRestiä maan pinnalle ihan tehokkaasti :lol:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57


Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa