Psalmi 83 ja 10 sarvinen peto

Raamatun tutkiminen

Psalmi 83 ja 10 sarvinen peto

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 29. Tammi 2016 22:26

Älypuhelimella on huono copypastettaa, mutta Lukekaa jakeesta 6 alkaen, ja laskepas huvikseen kuinka monta noita salaliittolaisia Israelia vastaan on. .
pehmytpusu777
 

Re: Psalmi 83 ja 10 sarvinen peto

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 21. Helmi 2016 10:24

On niitä paljon.
Luin tuota psalmia äskettäin. Siinä tulee paljon ajatuksia, että Jumala kostaisi Israelin vihollisille, mutta lopuksi kuitenkin "... että he etsisivät sinun nimeäsi, Herra (Ps.83:17)." Kaikessa Jumalan kurituksessa on tuo sama tarkoitus: Saada salaliittolaisetkin tuntemaan, että Herra Jumala on korkein.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Psalmi 83 ja 10 sarvinen peto

ViestiKirjoittaja Jukka » 22. Helmi 2016 04:26

pehmytpusu777 kirjoitti:Älypuhelimella on huono copypastettaa, mutta Lukekaa jakeesta 6 alkaen, ja laskepas huvikseen kuinka monta noita salaliittolaisia Israelia vastaan on. .


Psalmin 83 ilmoitus on pysäyttänyt minut jakeen 4 kohdalla: "He sanovat: "Tulkaa, hävittäkäämme heidät olemasta kansa, niin ettei Israelin nimeä enää muisteta"". PLO:n perustamisasiakirjan henki oli täsmälleen tuo ja sanamuotokin saman suuntainen.

En usko psalmin kuvaavan kymmensarvista petoa vaan Israelin ympärillä asuvia ja juutalaisia kohtaan vihamielisiä arabiheimoja. Aamu-Usva viittaa vastauksessaan psalmissa mainittuun lupaukseen siunauksesta näille arabikansoillekin, vaikka heitä ensin odottaakin "yksisuuntainen matkalippu" pois Israelin maalta (tai kuten Herra sen itse sanoi: ovat jakaneet Minun maani). Egyptille ja Assurille on annettu tällainen lupaus: "Sinä päivänä on Israel oleva kolmantena Egyptin ja Assurin rinnalla, siunauksena keskellä maata, sillä Herra Sebaot siunaa sitä sanoen: "Siunattu olkoon Egypti, minun kansani, ja Assur, minun kätteni teko, ja Israel, minun perintöosani"" (Jesaja 19:24-25).
Jukka
 


Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron