Sanan pitäminen

Raamatun tutkiminen

Sanan pitäminen

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 02. Loka 2014 10:40

Olen huomannut että on ollut paljon keskustelua Raamatun ohjeista tuleeko niitä noudattaa ja millä lailla. Eli se ei varmaankaan ole pelastuskysymys
peittääkö vaimo päänsä rukoillessaan, mutta menettääkö siinä jonkun siunauksen jos häpäisee päänsä? (miehensä).

Samoin monessa muussa opetuksessa jotka ovat seurakuntaa ja yksilöuskovia varten. Menetämmekö jotain siunauksista hylkäämmällä ne vanhanaikaisina tms. vedoten?
Olisko ne ohjeet laitettu sinne sitä varten että noudattamalla niitä seurakunta menestyy?...tällaisia pohdintoja.

Psalmi 19:12. Myös sinun palvelijasi ottaa niistä vaarin, niiden noudattamisesta on suuri palkka.

Alaviitteet,
3Moos. 18:5 Noudattakaa minun käskyjäni ja säädöksiäni, sillä se ihminen, joka ne pitää, on niistä elävä. Minä olen Herra.

3Moos. 26:3 Jos te vaellatte minun säädöksieni mukaan ja noudatatte minun käskyjäni ja pidätte ne,

Joh. 14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle.

Joh. 14:23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle:Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

1Tim. 4:8 Sillä ruumiillisesta harjoituksesta on hyötyä vain vähään; mutta jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen, koska sillä on elämän lupaus, sekä nykyisen että tulevaisen.
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: Sanan pitäminen

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 02. Loka 2014 21:42

sorry
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 15:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Sanan pitäminen

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 02. Loka 2014 21:56

:D Heh joo jäi jostain keskustelusta päähäni tuo miespääjuttu. Eli
se on varmaan sitten että vaimo häpäisee oman päänsä.

Niin siunauksilla ajattelin lähinnä sitä että seurakunnalla menisi hengellisesti hyvin.

Tämä ajatus lähti siitä kun kuulin kokouksessa erään sisaren moittivan erästä
sekasotkutilannetta, hän sanoi ettei siitä tule siunausta jos tuolla tavoin tekee.
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: Sanan pitäminen

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 02. Loka 2014 22:19

---
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 15:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Sanan pitäminen

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 02. Loka 2014 22:42

Tilanne oli Raamatunsanan vastainen epäjärjestys (en viitsi tarkemmin laittaa)

Laitoin sen pään peittämisen tuonne alkuun vain esimerkiksi. Kuitenkin Sanassa kehoitetaan ottamaan
apostolienkin opetukset täydestä todesta, ei kai meidän tule sitten seuloa niitä mikä kuuluu seurakunnalle ja mikä ei?

Nämä alla olevat jakeet saa myös mietteliääksi, vihreällä värillä ovat alaviitteet jakeista;

2Piet.3. Luku

1. Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne,

2 Piet. 1:13 Ja minä katson oikeaksi, niin kauan kuin tässä majassa olen, näin muistuttamalla herättää teitä.

2. että muistaisitte niitä sanoja, joita pyhät profeetat ennen ovat puhuneet, ja Herran ja Vapahtajan käskyä, jonka te apostoleiltanne olette saaneet.

2 Piet. 1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.

Juud. 1:17 Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet,
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: Sanan pitäminen

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 02. Loka 2014 23:01

---
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 15:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Sanan pitäminen

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 03. Loka 2014 08:30

Näin ajattelen myös :)
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: Sanan pitäminen

ViestiKirjoittaja Elävää vettä » 01. Joulu 2014 15:34

Minä uskon, itse naisena, että naisen tulee peittää päänsä rukoillessaan tai profetoidessaan. Kyllä Jumala rukoukset ilmankin kuulee, mutta se on kuitenkin hyvä pitäytyä Jumalan Sanaan sellaisena, kuin se on alunperin ilmoitettu.

Tulin itse uskoon muutama vuosi sitten, enkä edes tiennyt että Raamatussa oli kyseistä kohtaa, jossa naisen tuli peittää päänsä. Kuitenkin aloin heti uskoontulon jälkeen ikäänkuin automaattisesti käyttämään hattua jatkuvasti, ja muutaman kuukauden päästä täytyin todella vahvasti Pyhällä Hengellä, peitin koko pääni eli kaikki hiukseni hatun alle, vaikka en edes ajatellut asiaa sen kummemmin.

Tuo kokemus on minulle vahvistanut sitä, että näin asian tulee olla. Kannattaa anoa rukouksessa Jumalalta vastauksia näihin asioihin.
Elävää vettä
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01. Joulu 2014 12:30

Re: Sanan pitäminen

ViestiKirjoittaja uuhi » 01. Joulu 2014 17:34

Nimimerkki elävää vettä, minäkin uskon että naisen tulee peittää päänsä vaatteella.
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39


Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron