Israelin osio ღ Jumalan silmäterä

Raamatun tutkiminen

Israelin osio ღ Jumalan silmäterä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Syys 2014 10:02


Jerusalem pysyy kukistamattomana koska se on Jumalan silmäterä. Jumala hävittää kaikki kansat jotka yrittävät hyökätä Jerusalemia vastaan ja Jumala siunaa Israelin kansaa rauhalla. :thumbup: :clap:

Sak. 12:9 Sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki kansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan. RK

Psa 29:11 Herra antaa kansalleen väkevyyden, Herra siunaa kansaansa rauhalla. RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Israelin osio ღ Jumalan silmäterä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Syys 2014 10:07

*
Olisi mielenkiintoista kuulla teiltä kun olette käynyt Israelissa. Oletteko te havainnut mitä erikoista tai jotain henkilökohtaista Jumala on tehnyt teille Israelissa? Kiinnostaisi lukea kans. :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Israelin osio ღ Jumalan silmäterä

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Syys 2014 17:17

Minä asuin Israelissa ennen uskoon tuloani muutaman vuoden. En ollut yhteydessä Israelin Jumalaan eikä minulle tapahtunut mitään sen kummallisempaa kuin mitä nyt nuoren seikkailijan elämässä voi tapahtua. Jostain syystä tuli nyt mieleen yksi israelilainen ystäväni, jonka kanssa ajeltiin pick upilla ympäri Israelia ja pysähdyttiin nukkumaan auton lavalla milloin missäkin. Joskus olimme ylhäällä vuorella, mistä näki kuolleelle merelle. Katsottiin siinä auringon laskua, juotiin viiniä ja maailma oli niin helppo ja kaunis paikka elää. Vaellettiin myös Negevin autiomaassa ja muualla. Mutta enimmäkseen elämäni siellä oli kyllä työn tekoa, josta siitäkin nautin :D Valvottiin pitkälle yöhön ja herättiin mangopelloille neljän jälkeen ja silti elämä hymyili... Vai kultaakohan aika näitä muistoja..? :lol:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Israelin osio ღ Jumalan silmäterä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Syys 2014 11:46

*
Jaa kauniit muistot... :) No kertoiko sinun ystävä joskus luvatusta Messiaasta...? Mitä hän sanoi? No israelilaista olisi kiva jututtaa kans. Ja jos se on Jumalan tahto niin Hän voisi johdattaa oikean israelilaisen luokseni niin minä voisin kysellä luvatusta Messiaasta :D
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Israelin osio ღ Jumalan silmäterä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Syys 2014 15:14

*
Miksi Israel on valittu kansa? Koska israel on pienin maa jonka Jumala on valinnut. Kansa on vähäpätöinen kansa niin Jumalan sisäisen tuntemisen kautta siitä tulee väkevä kansa.

Jes. 60:22 Pienimmästäkin tulee tuhatlukuinen heimo, vähäisimmästä väkevä kansa. Minä, Herra, sen aikanaan nopeasti toteutan. RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron