Kauniita Raamatunkohtia

Raamatun tutkiminen

Kauniita Raamatunkohtia

ViestiKirjoittaja Hipsunen » 15. Huhti 2014 17:00

Olisi kiva kuulla jotain teille mieluisia kohtia Raamatusta, kun itse en ole sitä vielä ehtinyt kovin paljoa lukea. Oon aika nuori uskossani.
Ja muutenkin kaikenlaisia ajatuksia olisi kiva teiltä kuulla. :)
Hipsunen
 
Viestit: 24
Liittynyt: 15. Joulu 2012 19:04

Re: Kauniita Raamatunkohtia

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 15. Huhti 2014 21:39

Tämä on minulle viime päivinä ollut aivan ihana Raamatun kohta: "Sillä hän, joka sinut teki, on sinun aviomiehesi, Herra Sebaot on hänen nimensä, sinun lunastajasi on Israelin Pyhä, hän joka kaiken maan Jumalaksi kutsutaan. Sillä niinkuin hyljätyn, syvästi murheellisen vaimon on Herra sinut kutsunut - nuoruuden vaimon, joka on ollut halveksittu, sanoo sinun Jumalasi. Vähäksi silmänräpäykseksi minä hylkäsin sinut, mutta minä kokoan sinut jälleen suurella laupeudella. Ylitsevuotavassa vihassani minä peitin sinulta kasvoni silmänräpäykseksi, mutta minä armahdan sinut iankaikkisella armolla, sanoo Herra, sinun lunastajasi. Sillä tämä on minulle, niinkuin olivat Nooan vedet: niinkuin minä vannoin, etteivät Nooan vedet enää tulvi maan ylitse, niin minä vannon, etten enää vihastu sinuun enkä sinua nuhtele. Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi. Sinä kurja, myrskyn raastama, sinä lohduton! Katso, minä muuraan sinun kivesi kiiltokivellä, panen sinun perustuksesi safiireista, minä teen sinun harjasi rubiineista ja sinun porttisi kristalleista ja koko sinun ympärysmuurisi jalokivistä. Sinun lapsesi ovat kaikki Herran opetuslapsia, ja suuri rauha on sinun lapsillasi oleva (Jes.54:5-13)."

Miten nuori olet uskossa, Hipsunen? Miten tulit uskoon? Ei ole pakko vastata tietenkään, mutta minusta on aina ihana kuulla siitä, miten ihminen pelastuu :hugehug:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kauniita Raamatunkohtia

ViestiKirjoittaja Hipsunen » 16. Huhti 2014 13:18

Oi kun on ihana kohta! :)

Tulin uskoon about 2vuotta sitten. Olin aiemmin ollut todella kova kiihkoateisti ja vihasin suoraan sanoen kaikkea mihin liittyi Jeesus ja Jumala, mutta ihme kyllä ihme tapahtui ja sain rauhan Jumalassa ja päivä päivältä tunnen olevani lähempänä häntä. Uskovia ystäviä en ole löytänyt enkä uskonyhteyttä, mutta sellaisesta haaveilen aina välillä.
Hipsunen
 
Viestit: 24
Liittynyt: 15. Joulu 2012 19:04

Re: Kauniita Raamatunkohtia

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 16. Huhti 2014 15:05

Ihanaa, että oot tullut uskoon. Kiitos Jumalalle!
Missä päin asut?
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kauniita Raamatunkohtia

ViestiKirjoittaja Siivetön » 25. Heinä 2014 16:02

Hipsunen kirjoitti:Oi kun on ihana kohta! :)

Tulin uskoon about 2vuotta sitten. Olin aiemmin ollut todella kova kiihkoateisti ja vihasin suoraan sanoen kaikkea mihin liittyi Jeesus ja Jumala, mutta ihme kyllä ihme tapahtui ja sain rauhan Jumalassa ja päivä päivältä tunnen olevani lähempänä häntä. Uskovia ystäviä en ole löytänyt enkä uskonyhteyttä, mutta sellaisesta haaveilen aina välillä.


Voi kun ihanaa kuulla tällaisista Jumalan teoista!!!!

KIITOS HERRALLE!!!!!

Kävin katsomassa, että Hipsun viimeinen käynti on olut 3 pvä tätä kuuta.

Mitähän Hipsulle tällä hetkellä kuuluu???

Jos käyt Hipsu foorumilla ja huomaat tämän, kerrothan kuulumisiasi?

Laitan Sinulle tässä erään itselleni hyvin rakkaan Raam.kohdan tulemaan laulettuna:


https://www.youtube.com/watch?v=2P6y4LH7uXk

Psalmi 91
1 Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,
2 se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
3 Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
4 Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
5 Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
6 et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
8 Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
9 Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
10 Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
11 Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
12 He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
13 Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."

Raamattu 1933/38 (R1933)
Siivetön
 

Re: Kauniita Raamatunkohtia

ViestiKirjoittaja junnu83 » 02. Elo 2014 15:36

Psalmi 100
Kiitosuhri-virsi
Kohottakaa riemuhuuto Herralle
kaikki maa.
2.Palvelkaa Herraa ilolla,
tulkaa hänen kasvojensa eteen riemulla.
3.Tietäkää, että Herra on Jumala.
Hän on meidät tehnyt, ja hänen me
olemme,
hänen kansansa ja hänen laitumensa
lampaat.
4.Käykää hänen portteihinsa kiittäen,
hänen esikartanoihinsa ylistystä vei-
saten.
Ylistäkää häntä, kiittäkää hänen ni-
meänsä.
5.Sillä Herra on hyvä;
hänen armonsa pysyy iankaikkisesti
ja hänen uskollisuutensa polvesta pol-
veen.
Jeesus on minun herrani.
junnu83
 
Viestit: 18
Liittynyt: 08. Loka 2011 22:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Kauniita Raamatunkohtia

ViestiKirjoittaja Siivetön » 06. Elo 2014 07:56

Hipsunen kirjoitti:Olisi kiva kuulla jotain teille mieluisia kohtia Raamatusta, kun itse en ole sitä vielä ehtinyt kovin paljoa lukea. Oon aika nuori uskossani.
Ja muutenkin kaikenlaisia ajatuksia olisi kiva teiltä kuulla. :)


SAKARJA 3
1. Ja hän näytti minulle ylimmäisen papin Joosuan seisomassa Herran
enkelin edessä ja saatanan seisomassa hänen oikealla puolellaan, häntä syyttämässä.
2. Ja Herra sanoi saatanalle: "Herra nuhdelkoon sinua, saatana. Nuhdelkoon sinua Herra, joka on valinnut Jerusalemin. Eikö tämä ole kekäle, joka on tulesta temmattu?"
3. Ja Joosua oli puettu saastaisiin vaatteisiin, ja hän seisoi enkelin edessä.
4. Niin tämä lausui ja sanoi näin niille, jotka seisoivat hänen edessänsä: "Riisukaa pois saastaiset vaatteet hänen yltänsä". Ja hän sanoi hänelle: "Katso, minä olen ottanut sinulta pois pahat tekosi, ja minä puetan sinut juhlavaatteisiin".
5. Minä sanoin: "Pantakoon puhdas käärelakki hänen päähänsä". Niin he panivat puhtaan käärelakin hänen päähänsä ja pukivat hänet vaatteisiin. Ja Herran enkeli seisoi siinä.
6. Ja Herran enkeli todisti Joosualle sanoen:
7. "Näin sanoo Herra Sebaot: Jos sinä vaellat minun teilläni ja hoidat minun säätämäni tehtävät, saat sinä myös tuomita minun huonettani ja vartioida minun esikartanoitani, ja minä annan sinulle pääsyn näiden joukkoon, jotka tässä seisovat.

Tämä Raam.kohta on ollut oman elämäni tilanteessa hyvin merkityksellinen.

Saatana yrittää silloin tällöin syyttää meitä Herran omia, joko suoraan tai jonkun ihmisen kautta, mutta kun Hän, Jeesus Kristus on meidän omikseen kutsunut, nimeltä valinnut ja kaikkien omiensa nimet kämmenensä hipiään piirtänyt, meidän ei tarvitse elää pelossa, vaan me saamme luottaa siihen, että Hän on vievä alkamansa työn meissä päätökseen.

Kirje roomalaisille 8
1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
15. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
16. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
17. Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.

Jesaja 49
15. Unhottaako vaimo rintalapsensa, niin ettei hän armahda kohtunsa poikaa?
Ja vaikka he unhottaisivatkin, minä en sinua unhota.
16. Katso, kätteni hipiään olen minä sinut piirtänyt, sinun muurisi ovat aina minun edessäni.
Siivetön
 

Re: Kauniita Raamatunkohtia

ViestiKirjoittaja Siivetön » 06. Elo 2014 08:16

Tuli vielä tällainen teksti vastaan liityen tuohon edellä laittamaani Jes. 49 ja oli mielestäni niin kohtikäyvää tekstiä, että pakko laittaa se teille muillekin luettavaksi:

Lähde: http://www.tscpulpitseries.org/finnish/tsfrgttn.htm

David Wilkwrson:

" " " " "
Tässä me olemme, tänä päivänä, saman Pyhän Jumalan lapsina, ja meillä on Pyhän Hengen loistelias, lohduttava lupaus, ja kuitenkin me vaellamme päivittäin peläten sortajaa.

Me tiedämme, mitä Herramme on meille luvannut: opastusta, rauhaa, suojaa myrskyltä, tien, jossa ei näytä olevan ketään, kaikkien tarpeiden tyydyttämisen, jokaisen kivun parantamisen.

Uskommeko me mihinkään niistä?

Laitammeko nämä lupaukset vain syrjään mielestämme ja menemmekö omaa tietämme,
huolestuen ja peläten ja ottaen asioita omiin käsiimme?

Pelkään, että teemme juuri niin!
Ja me olemme kaikki aivan samanlaisia.

Joudumme ahtaalle, tulemme yksinäisiksi ja masentuneiksi, lankeamme kiusaukseen ja annamme himoille periksi, me teemme kohtalokkaita erehdyksiä ja elämme syyllisyydessä ja pelossa, ja kaiken sen kautta me valitsemme unohtaa kaiken sen, mitä Jumala on meille luvannut.

Me unohdamme palvella Jumalaa, joka asetti tämän maan perustukset.
Me unohdamme, että meidän Isämme on voimallinen, ja että kaikki, mikä on olemassa, tehtiin Hänen kauttaan. Me näemme vain ongelmamme.
Meidän omat pelkomme sulkevat ulkopuolelle näyn Hänen voimastaan ja kirkkaudestaan.
Olemme peloissamme, joudumme paniikkiin, kyseenalaistamme ja epäilemme.

Tarpeen hetkellä me unohdamme, että Jumala pitää meitä kämmenellään.
Sen sijaan, Israelin lasten tavoin, me pelkäämme, että mokaamme kaiken ja vihollinen tuhoaa meidät.

Kuinka vaikeaa täytyykään olla rakastavalle Isällemme ymmärtää, miksi me emme luota Häneen silloin,
kun olemme maassa ja tarvitsemme sitä.
Jumalan täytyy ajatella itsekseen:
"Unhottaako vaimo rintalapsensa, niin ettei hän armahda kohtunsa poikaa?
Ja vaikka he unhottaisivatkin, minä en sinua unhota.
Katso, kätteni hipiään olen minä sinut piirtänyt..."(Jesaja 49:15-16).
" " " " "
Siivetön
 


Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron