Päivän sana

Raamatun tutkiminen

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Kesä 2026 10:56

*
Usko vaatii erittäin paljon.

Se vaatii, että Jumalan sanan kuullessamme tottelemme sitä, vaikkei meillä olisi sen tueksi mitään muita todisteita. Sillä ei ole väliä, miten suuria ovat esteet edessämme tai miten mahdottomat ovat olosuhteemme. Meidän tulee uskoa Hänen Sanansa ja toimia yksin sen varassa. Jumala sanoo: ”Minun lupaukseni on kaikki, mitä tarvitset.”

Jokaisen meitä edeltäneen sukupolven tavoin mekin ihmettelemme: ”Herra, miksi jouduin tähän koetukseen? Se ylittää käsityskykyni. Olet sallinut elämääni niin monia asioita, joita en voi ymmärtää. Miksi en saa selitystä kaikelle, mitä joudun kokemaan? Miksi olen näin ahdistettu, miksi elämäni on niin täynnä koetuksia?”

Kuuntele, kun sanon: uskon vaatimukset ovat ihmiselle täysin järjenvastaiset. Miten Jumala sitten vastaa, kun me huudamme? Hän lähettää Sanansa, muistuttaa meitä lupauksistaan ja sanoo: ”Tottele vain minua. Luota Sanaani, jonka olen sinulle antanut.” Hän ei hyväksy ainuttakaan tekosyytä, näyttipä tilanteesi miten mahdottomalta tahansa.

Älä käsitä minua väärin. Jumalamme on rakastava Isä, eikä Hän anna lastensa kärsiä syyttä. Tiedämme, että Hänellä on kaikki valta ja halukkuus karkottaa luotamme ongelmat ja murheet. Hän voi lausua vain sanan ja vapauttaa meidät kaikista koetuksista ja taisteluista.

Tosiasia kuitenkin on, ettei Jumala kerro meille, miten tai milloin Hän täyttää meille antamansa lupaukset. Miksi? Hän ei ole meille ainuttakaan selitystä velkaa, sillä Hän on jo antanut meille vastauksen. Hän on antanut Pojassaan meille kaiken, mitä tarvitsemme elämään ja jumalisuuteen.

Hän on kaikki, mitä tarvitsemme jokaisessa tilanteessa, jonka elämä tuo eteemme. Jumala pysyy jo ilmoittamassaan Sanassa: ”Sinulla on Sanani ulottuvillasi. Lepää siksi Sanassani. Usko ja tottele sitä.”

David Wilkerson
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

Edellinen

Paluu Raamattupalsta