Päivän sana

Raamatun tutkiminen

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Huhti 2026 13:37

*
JEESUKSEN SANOINKUVAAMATTOMAT TUSKANHETKET GETSEMANESSA JA GOLGATALLA.

MITÄ HÄN NÄKI SIINÄ MALJASSA JOKA HÄNEN PITI JUODA?

Täynnä tuskaa Jeesus heittäytyy kasvoilleen Getsemanen puutarhassa. Hän oli elänyt puhtaan ihmisen elämän.

Isä tarjosi hänelle jotain sellaista, mikä sai hänet suuren tuskan valtaan. Hän näki maljan, jossa oli jokaisen ihmisen jokaikinen iljettävä synti, saasta ja kirous, kaikki ihmisen pahuus. Jeesus tiesi, että pelastaakseen ihmisen, hänen pitäisi juoda tämä malja; tulla yhdeksi tämän maljan sisällön kanssa.

Silloin hän kauhistui. Hän oli kokenut kiusauksia niinkuin jokainen ihminen, mutta milloinkaan synti ei ollut liannut edes hänen ajatusmaailmaansa. Hänellä oli sen tähden ollut aina rikkoutumaton ja läheinen yhteys Taivaallisen Isänsä kanssa.

Hänen otsaltaan valui veriset hikipisarat kun hän huusi Jumalaa. Hän "voimakkain huudoin ja kyynelin uhrasi rukouksia ja anomuksia Jumalalle, joka voi pelastaa hänet kuolemalta".Hepr. 4:7

" Tuskan valtaamana hän rukoili yhä hartaammin, ja hänen hikensä oli kuin kuin veripisarat, jotka valuivat maahan" Luuk. 22:44.

"Sitten hän meni vähän kauemmaksi, heittäytyi kasvoilleen ja rukoili sanoen: Isäni jos mahdollista, menköön tämä malja pois minun ohitseni. Ei kuitenkaan, niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä." Matt.26:39

Sen jälkeen Golgatan ristillä tapahtui se, mitä Paavali sanoo: "Hänet, joka ei synnistä tiennyt, Jumala teki meidän tähtemme synniksi" 1.Kor. 5:21.

Tämä oli se tuska, minkä Jeesus koki.
Kun hän oli synniksi tehtynä ristillä.

Hän näki kuinka Pyhä Jumala oli kääntänyt selkänsä hänelle ja hän huusi: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit". Miksi hän käänsi katseensa pois pojastaan? Koska Jumala näki meidän syntimme Pojassaan

Paavali jatkaa samaa jaetta: "jotta me hänessä tulisimme Jumalan vanhuskaudeksi." Jeesus on tullut osalliseksi synnistä ja me, jotka uskomme, olemme päässeet omistamaan Jumalan vanhurskauden. Tämä on armoa.

Nyt minä saan heittäytyä maahan, en epätoivoisena vaan sydän täynnä ihmetystä ja sinun palvontaasi. Olet minun Jeesukseni. Rakastan, sinua, Jeesus.

Hannu Enbuska
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

Edellinen

Paluu Raamattupalsta