Ystäviä

Rukousaiheet

Re: Ystäviä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Syys 2012 09:25

*
:) No minulla ois toinen kysymys joka liittyy kyllä tuohon juttuun.

Minä etsin Raamatusta vastausta mutta en löytänyt vielä. Asia minua epäilyttää voiko saatana kuulla rukouksen ja sotkeutua siihen lähettämällä väärän henkilön ( ? )

Raamattu sanoo:
Matt. 6:
6 Vaan kuin sinä rukoilet, niin mene kammioos, ja sulje oves, ja rukoile Isääs, joka on salaisuudessa: ja Isäs, joka salaisuudessa näkee, maksaa sinulle julkisesti.

Jos menee rukouskammioon ja rukoilee salassa niin Isä sen näkee ja maksaa julkisesti. Mutta voiko saatana kuulla myös rukouksen ja sotkeutua siihen asiaan? Anteeksi tällanen tyhmä kysymys mutta haluaisin selkeän vastauksen mitä Raamattu sanoo... :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Ystäviä

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 11. Syys 2012 10:29

vaisuliini kirjoitti:*
:) No minulla ois toinen kysymys joka liittyy kyllä tuohon juttuun.

Minä etsin Raamatusta vastausta mutta en löytänyt vielä. Asia minua epäilyttää voiko saatana kuulla rukouksen ja sotkeutua siihen lähettämällä väärän henkilön ( ? )

Raamattu sanoo:
Matt. 6:
6 Vaan kuin sinä rukoilet, niin mene kammioos, ja sulje oves, ja rukoile Isääs, joka on salaisuudessa: ja Isäs, joka salaisuudessa näkee, maksaa sinulle julkisesti.

Jos menee rukouskammioon ja rukoilee salassa niin Isä sen näkee ja maksaa julkisesti. Mutta voiko saatana kuulla myös rukouksen ja sotkeutua siihen asiaan? Anteeksi tällanen tyhmä kysymys mutta haluaisin selkeän vastauksen mitä Raamattu sanoo... :oops:



Lyhyt ja selkeä vastaus raamatusta.

Otetaan nyt esimerkiksi vaikka Matteus 21: 20

22 Kun opetuslapset tämän näkivät, ihmettelivät he ja sanoivat: "Kuinka viikunapuu niin äkisti kuivettui?"
21 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi.
22 Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte."

Tietenkin rukouksen tulee olla Jumalan tahdon mukaista, Jumala siis ei anna vastauksia oman tahtonsa vastaisesti... esim. jos joku ihminen tahtoo pahaa toiselle ja rukoilee pahaa, niin ei Jumala lähetä pahaa toiselle ihmiselle, koska se on Jumalan tahdon vastaista toimintaa, Jumala ei siis toimi vastoin sanaansa.

Epäusko, on portti pahalle, epäusko on jo oikeastaan se yksi muoto mitä saatana käyttää hyväksi, jos epäilemme jo sen, että pahalla olisi jotain valtaa meihin, niin se on jo portti sotkeutua elämääsi.

Usko Jumalan VALTASUURUUTEEN. Olet Jumalan oma, paha on voitettu, olet Kristuksen oma ja sinussa asuu Jumalan Pyhä Henki. Älä epäile, vaan usko ainoastaan Jumalan voimaan, siinä on ydin.
lonelyrider
 

Re: Ystäviä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Syys 2012 16:16

*
En sitä tarkoittanut. Haluaisin vain tutkia onko mahdollista että saatana kuulee myös rukouksen. Siitä henkilöstä vielä... Niin sitä tulee koetella Jumalan Sanalla onko se Jumalasta vai saatanasta. Se ei ole Jumalan tapaista että lähettäisi väärän henkilön. Jehovantodistaja ei ole itseasiassa uskova vaikka pyysin uskovan.

Saatana kuuli Jobin ja Jumalan keskustelut. Niin ajattelin onko mahdollista että saatana kuulee rukouksen ja sotkeutuu siihen kans. Oli tänään kaunis ilma niin pyöräilin ja sit leivoin äsken omppupiirakan nam...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Ystäviä

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 11. Syys 2012 17:49

vaisuliini kirjoitti:*
En sitä tarkoittanut. Haluaisin vain tutkia onko mahdollista että saatana kuulee myös rukouksen. Siitä henkilöstä vielä... Niin sitä tulee koetella Jumalan Sanalla onko se Jumalasta vai saatanasta. Se ei ole Jumalan tapaista että lähettäisi väärän henkilön. Jehovantodistaja ei ole itseasiassa uskova vaikka pyysin uskovan.

Saatana kuuli Jobin ja Jumalan keskustelut. Niin ajattelin onko mahdollista että saatana kuulee rukouksen ja sotkeutuu siihen kans. Oli tänään kaunis ilma niin pyöräilin ja sit leivoin äsken omppupiirakan nam...


Paholainen kuulee, juuri niin paljon, kun sinä itse sallit. Ihminen omilla toimillaan, voi antaa paholaiselle mahdollisuudet vaikuttaa elämäänsä.

Sitä en tarkoita, ettäkö tämä henkilö jonka tapasit, olisi Jumalan antama rukousvastaus, en minä ulkopuolisena voi sitä tietää, ainakaan jos en siihen saisi tiedon sanoja. Paholainen ei voi ketään suistaa helvettiin, jollei ihminen itse suostu itseään turmioon johdattamaan.

Luukas 12.
"4 Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä.
5 Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.
6 Eikö viittä varpusta myydä kahteen ropoon? Eikä Jumala ole yhtäkään niistä unhottanut.
7 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut. Älkää peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.
8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.
9 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se kielletään Jumalan enkelien edessä.
10 Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta.
11 Mutta kun he vievät teitä synagoogain ja hallitusten ja esivaltojen eteen, älkää huolehtiko siitä, miten tai mitä vastaisitte puolestanne tahi mitä sanoisitte;
12 sillä Pyhä Henki opettaa teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava.""

Tämä raamatun kohta osoittaa mielestäni Jumalan valtasuuruutta. Paholainen on alamainen Jumalalle, ei paholaisella voi olla valtaa yli Jumalan ja eikö Jumala pidä huolta omistaan! Jumalalla on valta yli kaiken, näkyvään ja näkymättömään. Hän pitää huolta, jos uskomme itsekin siihen, kyse on siis uskosta...
lonelyrider
 

Re: Ystäviä

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 11. Syys 2012 17:56

Tiedätkö että on yksi ero, kun tutkitaan vanhaa testamenttia ja uutta testamenttia... Kristus kuoli, nousi taivaaseen, ja tämän vuoksi meissä on Pyhä Henki sisimmässämme todistamassa Hänestä, meillä on suora yhteys Jumalaan Hänen kauttansa.

Olen sitä mieltä, että ei kukaan ihminen voi sinua eksyttää(raamattu todistaa edellä olevassa jakeessa, jonka laitoin), ellet itse salli itseäsi eksytettävän. Jehovalainen on yhtälailla ihminen, kuin kuka tahansa, ei meidän tule pelätä ihmisiä ja sitä, voiko paholainen vaikuttaa heidän kauttansa jotenkin meihin... ei voi, ellemme itse anna vaikuttaa, siis sydämen tasolla kaikki tapahtuu, mihin suuntaan menemme.
lonelyrider
 

Re: Ystäviä

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 11. Syys 2012 17:58

Niin ja varmasti oli hyvää omppupiirakkaa... :D herkkua kyllä joo, pitänee tehdäkin sitä joku päivä...
lonelyrider
 

Re: Ystäviä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Syys 2012 18:27

lonelyrider kirjoitti:Tiedätkö että on yksi ero, kun tutkitaan vanhaa testamenttia ja uutta testamenttia... Kristus kuoli, nousi taivaaseen, ja tämän vuoksi meissä on Pyhä Henki sisimmässämme todistamassa Hänestä, meillä on suora yhteys Jumalaan Hänen kauttansa.

Olen sitä mieltä, että ei kukaan ihminen voi sinua eksyttää(raamattu todistaa edellä olevassa jakeessa, jonka laitoin), ellet itse salli itseäsi eksytettävän. Jehovalainen on yhtälailla ihminen, kuin kuka tahansa, ei meidän tule pelätä ihmisiä ja sitä, voiko paholainen vaikuttaa heidän kauttansa jotenkin meihin... ei voi, ellemme itse anna vaikuttaa, siis sydämen tasolla kaikki tapahtuu, mihin suuntaan menemme.


En niin sanonut näin... En vain ymmärrä miksi minusta saa helposti vääränlaisen kuvan ja tällä kertaa nyt riittää. Jumalan siunausta Sinulle! :hugehug:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Ystäviä

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 11. Syys 2012 18:40

vaisuliini kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Tiedätkö että on yksi ero, kun tutkitaan vanhaa testamenttia ja uutta testamenttia... Kristus kuoli, nousi taivaaseen, ja tämän vuoksi meissä on Pyhä Henki sisimmässämme todistamassa Hänestä, meillä on suora yhteys Jumalaan Hänen kauttansa.

Olen sitä mieltä, että ei kukaan ihminen voi sinua eksyttää(raamattu todistaa edellä olevassa jakeessa, jonka laitoin), ellet itse salli itseäsi eksytettävän. Jehovalainen on yhtälailla ihminen, kuin kuka tahansa, ei meidän tule pelätä ihmisiä ja sitä, voiko paholainen vaikuttaa heidän kauttansa jotenkin meihin... ei voi, ellemme itse anna vaikuttaa, siis sydämen tasolla kaikki tapahtuu, mihin suuntaan menemme.


En niin sanonut näin... En vain ymmärrä miksi minusta saa helposti vääränlaisen kuvan ja tällä kertaa nyt riittää. Jumalan siunausta Sinulle!


Anteeksi :) Siunausta vaisuliini :hearts:
lonelyrider
 

Re: Ystäviä

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 11. Syys 2012 18:43

No, jos kysyn suoraan... miksi ajattelet että se olisi paholaisen vastaus? Miksi niin?

Sori jos näin, mutta että oikeasti ymmärrän mistä kyse... tahdon selvittää sen, en tahdo että loukkaannut minuun, sitä en halua...
lonelyrider
 

Re: Ystäviä

ViestiKirjoittaja systeri » 11. Syys 2012 19:10

Vaisuliinin kysymys oli vissiin että voiko jehovan kanssa olla ystävä.Mielestäni voi, mutta ei voi olla hänen kanssaan samaa mieltä asioista jotka on vastoin Raamattua.
Mutta tuli mieleen yks juttu,kun sisareni nuorena etsijänä rukoili Jumalalta vastausta että mihin seurakuntaan hän vois mennä uskovien yhteyteen, mikä olis Jumalan tahto asiassa.ja hän rukoili että Jumala lähettäis jonku ihmisen siitä seurakunnasta hänen ovelleen ,niin ensin tuli helluntai-mummo ja kysyi että haluaisitko että tilaisin hyvä sanoma lehden sinulle? Ja sen jälkeen pian tuli jehovan todistaja.Ja jos jehova olis ehtiny ensin niin sisko olis pitäny jehovaa Jumalan rukousvastauksena.
Mutta Jumala piti huolen siitä että helluntai-mummo ehti ensin :)
systeri
 

EdellinenSeuraava

Paluu Rukouspalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron