Kovapäinen ja nenäkäs mies

Rukousaiheet

Kovapäinen ja nenäkäs mies

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Marras 2011 17:10

Olin äsken kaupungissa ja siellä join kahvia niin eräs tuttu mies joka on vanhempi jotain yli 65v,
tuli viekkuun istahtamaan ja alkoi jutella kanssani.
Sit meillä muodostui kireäksi keskusteluksi hengellisistä asioista.

Se mies kysyi minulta miten loi Jumalan. Kerroin että Jumala on itse iankaikkinen Jumala.
Mies ei minua uskonut ja sanoi että Jumala tuli alkuräjähdyksestä.

En millään pystynyt selittämään koska mies vaihtoi kokoajan keskustelunaiheet. Ja hän sanoi että
tää maailma on noin 4mirj. ikäinen. Arvasin että se oppi on peräisin jehovantodistajasta.
Sanoin että 6000v tää maailma... Niin meillä keskustelu muodostui ikävällä tavalla kireämmäksi.

Minulta alkoi palaa hermot.
En ymmärrä mikä miestä vaivaa kun ei tunnu tahtovan minua kuunnella kun koitin selittää Raamatun mukaisesti.
Johtuu että miehellä on korkea ikä niin on jääräpäinen? Vai johtuu että meillä on valtava ikäero?

Tämä ei ole ihan eka kerta kun me hengellisistä asioista keskuteltiin.
Kyllä ärsyttävä mies jota en ymmärrä mitä mies meinaa....

Pyytäisin esirukousta tuon miehen puolesta että hän alkaisi kysyä hengellisistä asioita eikä ala "saarnamaan" minulle epäraamatulliset jutut.
Hän tuntui kokoajan olla äänessä eikä antanut minulle suunvuoroa selittämään hänelle mitään. :hys:
Halusin johdata hänet Raamatun Sanan valossa tuntemaan Totuutta. Herra auta minua kun minulta hermot meinasi taas palata...! :(
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kovapäinen ja nenäkäs mies

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 27. Marras 2011 19:05

vaisuliini kirjoitti:Olin äsken kaupungissa ja siellä join kahvia niin eräs tuttu mies joka on vanhempi jotain yli 65v,
tuli viekkuun istahtamaan ja alkoi jutella kanssani.
Sit meillä muodostui kireäksi keskusteluksi hengellisistä asioista.

Se mies kysyi minulta miten loi Jumalan. Kerroin että Jumala on itse iankaikkinen Jumala.
Mies ei minua uskonut ja sanoi että Jumala tuli alkuräjähdyksestä.

En millään pystynyt selittämään koska mies vaihtoi kokoajan keskustelunaiheet. Ja hän sanoi että
tää maailma on noin 4mirj. ikäinen. Arvasin että se oppi on peräisin jehovantodistajasta.
Sanoin että 6000v tää maailma... Niin meillä keskustelu muodostui ikävällä tavalla kireämmäksi.

Minulta alkoi palaa hermot.
En ymmärrä mikä miestä vaivaa kun ei tunnu tahtovan minua kuunnella kun koitin selittää Raamatun mukaisesti.
Johtuu että miehellä on korkea ikä niin on jääräpäinen? Vai johtuu että meillä on valtava ikäero?

Tämä ei ole ihan eka kerta kun me hengellisistä asioista keskuteltiin.
Kyllä ärsyttävä mies jota en ymmärrä mitä mies meinaa....

Pyytäisin esirukousta tuon miehen puolesta että hän alkaisi kysyä hengellisistä asioita eikä ala "saarnamaan" minulle epäraamatulliset jutut.
Hän tuntui kokoajan olla äänessä eikä antanut minulle suunvuoroa selittämään hänelle mitään. :hys:
Halusin johdata hänet Raamatun Sanan valossa tuntemaan Totuutta. Herra auta minua kun minulta hermot meinasi taas palata...! :(


Rauhaa!

Ei kannata antautua väittelemään uskonasioista, sillä se ei edistä Taivaan Valtakunnan asioita varsinkaan, jos itsellä alkaa pinna palaa. Parempi jättää kyseinen mies, jonka Jumala toki tahtoo pelastaa rukousten alle.

Siunausta, :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30


Paluu Rukouspalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 9 vierailijaa

cron