Eilen töissä paljastui uusi haava

Rukousaiheet

Re: Eilen töissä paljastui uusi haava

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Joulu 2011 17:34

Apuvah, yksi työkamu lähetti äsken minulle tekstari.
Minä pelkään ahdistuskohtausta. Ei kukaan työkamuista vielä tiedä että pakenin välttääkseni ahdistuskohtausta.

No auta Jumala minua kestämään ja kohtaamaan se mikä minua ahdistaa.

Minulla on takana ollut paniikkikohtauksia. Ne aiheutti minulle traumaa niin siksi pakenin ahdistuskohtausta peläten paniikkikohtausta.
Ahdistus tuli ja sen seuraukseksi tuli paniikkikohtaus mitä en enää voinut kestää. Oli liikaa minulle.

Pakenin myös välttääkseni haliryhmää.
Tarvitsisin voimaa kohtaamaan se enkä voi loputtomasti paeta. Pyytäisin esirukousta että löytäisin ulospääsyä kans.
Kiitos etukäteen! Ja Jumalan siunausta kans! :hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7936
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Eilen töissä paljastui uusi haava

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 01. Joulu 2011 22:20

Onko mahdoton ajatus tai pystyisitkö puhumaan asiasta jollekin työtoverillesi? Voisitko tekstarin lähettäneelle työkaverille jotain kertoa?

Pystytkö valottamaan tässä tilannettasi enemmän, miksi töissä ahdistaa, onko se jokin työtehtävä vai yleensäkin kanssakäyminen ihmisten kanssa? Ehkä voimme purkaa asiaa yhdessä, jos vain pystyt yhtään kertomaan tilanteestasi, näin ehkä ahdistuskin lievenee.
lonelyrider
 

Re: Eilen töissä paljastui uusi haava

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Joulu 2011 09:40

lonelyrider kirjoitti:Onko mahdoton ajatus tai pystyisitkö puhumaan asiasta jollekin työtoverillesi? Voisitko tekstarin lähettäneelle työkaverille jotain kertoa?

Pystytkö valottamaan tässä tilannettasi enemmän, miksi töissä ahdistaa, onko se jokin työtehtävä vai yleensäkin kanssakäyminen ihmisten kanssa? Ehkä voimme purkaa asiaa yhdessä, jos vain pystyt yhtään kertomaan tilanteestasi, näin ehkä ahdistuskin lievenee.


Huomenta, puhuin jo miehelleni ahdistus- ja paniikkikohtauksistani. Se ei liity mitenkään työtehtävään. En osaa sanoa.
No esim. en voi istua seurakunnankokouksen etupenkissä. Istun aina takaseinän vieressä, niin se tuntuu turvalliselta.
Minulla ei ole yleensä ongelmia kanssakäymisessä ihmisten kanssa mutta paikka johtuu osittain siitä. Tarkkaan en osaa sanoa mitään.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7936
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Eilen töissä paljastui uusi haava

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Joulu 2011 16:39

vaisuliini kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Onko mahdoton ajatus tai pystyisitkö puhumaan asiasta jollekin työtoverillesi? Voisitko tekstarin lähettäneelle työkaverille jotain kertoa?

Pystytkö valottamaan tässä tilannettasi enemmän, miksi töissä ahdistaa, onko se jokin työtehtävä vai yleensäkin kanssakäyminen ihmisten kanssa? Ehkä voimme purkaa asiaa yhdessä, jos vain pystyt yhtään kertomaan tilanteestasi, näin ehkä ahdistuskin lievenee.


Huomenta, puhuin jo miehelleni ahdistus- ja paniikkikohtauksistani. Se ei liity mitenkään työtehtävään. En osaa sanoa.
No esim. en voi istua seurakunnankokouksen etupenkissä. Istun aina takaseinän vieressä, niin se tuntuu turvalliselta.
Minulla ei ole yleensä ongelmia kanssakäymisessä ihmisten kanssa mutta paikka johtuu osittain siitä. Tarkkaan en osaa sanoa mitään.


Turvallisuus on varmaan se avainsana, niinkuin kerroit että takapenkissä on turvallista olla. Tiedätkö että niin on varmaan usein muillakin ihmisillä, varsinkin oudoissa tilanteissa, tietenkään kaikilla ei reaktio ole niin vahva, että siitä tulisi ahdistusta tai paniikkikohtauksia. Oletko huomannut että esim. luokkahuoneissa jos ihmiset saa vapaasti valita paikkansa, he menevät mieluiten taakse, aikuisetkin siis. Haluan tällä sanoa vain sen, että salli vapaasti itsesi olla sellainen kuin olet, ihmisissä yllättäen voi olla hyvin samanlaisia piirteitä, vaikka sitä ei aina itse uskoisikaan.

Siunausta sinulle ja perheellesi. :hugehug:
lonelyrider
 

Re: Eilen töissä paljastui uusi haava

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Joulu 2011 14:02

lonelyrider kirjoitti:Turvallisuus on varmaan se avainsana, niinkuin kerroit että takapenkissä on turvallista olla. Tiedätkö että niin on varmaan usein muillakin ihmisillä, varsinkin oudoissa tilanteissa, tietenkään kaikilla ei reaktio ole niin vahva, että siitä tulisi ahdistusta tai paniikkikohtauksia. Oletko huomannut että esim. luokkahuoneissa jos ihmiset saa vapaasti valita paikkansa, he menevät mieluiten taakse, aikuisetkin siis. Haluan tällä sanoa vain sen, että salli vapaasti itsesi olla sellainen kuin olet, ihmisissä yllättäen voi olla hyvin samanlaisia piirteitä, vaikka sitä ei aina itse uskoisikaan.

Siunausta sinulle ja perheellesi.


Kiitos kirjoituksestasi, oli se siunaava kirjoitus. Jumalan siunausta sinulle ja perheellesi kans, lonelyrider! :hugehug:


Tuli mieleen vielä yksi juttu. Niin... paniikkihäiriö tai torikammo tai ahdistustila mikä se lienee niin kirjoitus siis Pyhän Hengen johdattamana jonkun uskovan kautta voi kai olla siunaava. Lukija voisi kai sitä lukea ja niin osaisi itse löytää ulospääsyä, se kai hänet vapauttaisi, minä vain ajattelin... No ei sit...

Tiedän etten ole ainut joka ahdistuu. Jotkut ahdistuu esim. kaupan jonossa tai laajoilla alueilla. Mutta mietin mistä se tulee ja mikä aiheutti sitä jne... Kirjoitus voi kai antaa lisää tietoa niin se voi olla siunaava minulle... Ja muille joilla on joku ahdistus tai joku häiriö.

No Jumalan siunausta kaikille! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7936
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Eilen töissä paljastui uusi haava

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 03. Joulu 2011 14:24

Jumala haluaa vapauttaa ahdistuksista ja peloista. Itse olin aikanaan halukas pitämään uhrin roolista kiinni eräässä tilanteessa.
Asia "aukesi", kun opettelin antamaan tietyille ihmisille anteeksi ja sain kokea Jumalan rakkautta.
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Re: Eilen töissä paljastui uusi haava

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 05. Joulu 2011 12:26

Minulla itsellänihän on jonkintyyppinen ahdistushäiriö ja sen vuoksi voin jollaintasolla ymmärtää mitä pelkoja liittyy ja miltä sinusta tuntuu sisimmässäsi. Paniikkihäiriötä minulla ei ole.

Ainakin tässä ahdistushäiriössä mikä minulla on, ahdistus tulee ja sitten se laantuu, kestää aika vähän aikaa suhteessa, kun antaa tunteen tulla ja mennäkin. Siinä suhteessa tiedän että kyse on ahdistuhäiriöstä koska silloin ei järjen ääni auta vaan tunne vie mukana ikäänkuin eli sydämen tasolla ahdistaa ja alkaa kuuntelemaan sitä pelkoa mikä on.

Kyse on ainakin omalla kohdallani huonosta itsetunnosta ja jopa osittain siitä että halveksii itse itseään ja jostain armottomuudesta itseä kohtaan. Tietenkin monet asiat elämässä tähän vaikuttaa, mitä on tapahtunut, elämä on monen tekijän summa. Olen oppinut elämään tämän kanssa ja uskon että koko ajan tämä helpottaa, tietenkään ei sormia napsauttamalla tämäkään katoa. Uskon että tämä on yksi episodi elämässä, kunhan Jumala saa minua eheyttää ja "opin tulemaan toimeen" itseni kanssa.

Jokaisella meillä on tunteita, suuria ja pieniä, mutta joillakin tunteet tuntuvat suuremmilta. Tunteiden kanssa on opittava elämään ja ne on otettava vastaan.

Voisitko kertoa aina silloin kun tulee paniikkikohtaus tai ahdistuhäiriö, miehellesi, miltä tuntuu ja mahdollisesti miksi niin tuntuu. Se helpottaa kun voi ääneen lausua asioita. Voi olla ettet tiedosta mikä laukaisee oireesi ja näin tietenkin on vaikea tuoda esiin asioita.

Siunausta sinulle ja perheellesi.
lonelyrider
 

Re: Eilen töissä paljastui uusi haava

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 05. Joulu 2011 12:42

Myös se voi olla tärkeää ettet liian suuria mittapuita aseta itsellesi, siitä mitä tulee tehdä ja mitä ei. Ainakin olen huomannut omalla kohdalla että se armottomuus itseä kohtaan on useinkin sitä, että vaatii itseltään liikaa.

Tämän halusin vielä sinulle sanoa, muuta en nyt osaa kertoa ja sanoa, mutta toivottavasti tämä jotain auttaa. :)
lonelyrider
 

Re: Eilen töissä paljastui uusi haava

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Joulu 2011 20:16

lonelyrider kirjoitti:Minulla itsellänihän on jonkintyyppinen ahdistushäiriö ja sen vuoksi voin jollaintasolla ymmärtää mitä pelkoja liittyy ja miltä sinusta tuntuu sisimmässäsi. Paniikkihäiriötä minulla ei ole.

Ainakin tässä ahdistushäiriössä mikä minulla on, ahdistus tulee ja sitten se laantuu, kestää aika vähän aikaa suhteessa, kun antaa tunteen tulla ja mennäkin. Siinä suhteessa tiedän että kyse on ahdistuhäiriöstä koska silloin ei järjen ääni auta vaan tunne vie mukana ikäänkuin eli sydämen tasolla ahdistaa ja alkaa kuuntelemaan sitä pelkoa mikä on.

Kyse on ainakin omalla kohdallani huonosta itsetunnosta ja jopa osittain siitä että halveksii itse itseään ja jostain armottomuudesta itseä kohtaan. Tietenkin monet asiat elämässä tähän vaikuttaa, mitä on tapahtunut, elämä on monen tekijän summa. Olen oppinut elämään tämän kanssa ja uskon että koko ajan tämä helpottaa, tietenkään ei sormia napsauttamalla tämäkään katoa. Uskon että tämä on yksi episodi elämässä, kunhan Jumala saa minua eheyttää ja "opin tulemaan toimeen" itseni kanssa.

Jokaisella meillä on tunteita, suuria ja pieniä, mutta joillakin tunteet tuntuvat suuremmilta. Tunteiden kanssa on opittava elämään ja ne on otettava vastaan.

Voisitko kertoa aina silloin kun tulee paniikkikohtaus tai ahdistuhäiriö, miehellesi, miltä tuntuu ja mahdollisesti miksi niin tuntuu. Se helpottaa kun voi ääneen lausua asioita. Voi olla ettet tiedosta mikä laukaisee oireesi ja näin tietenkin on vaikea tuoda esiin asioita.

Siunausta sinulle ja perheellesi.


Niin... Mutta mies tietää jo. Ei kai tarvis kertoa joka kerta...

No kerran elokuvateatterissa me oltiin ja aluksi rentouduin mukavasti mutta sit selittämättömällä tavalla paniikkikohtaus tuli ja yritin hengittää ja rauhoittua. Olin lähellä pyörtyä ja otin mieheni kädestä kiinni. Mies ymmärsi ja otti minut syvälle kainaloon ja piti käsivartta ympärilleni. Se kesti jonkin verran kunnes rauhoituin. Hän näki mitä minulle tapahtui ja ymmärsi kans.
Eli hän tietää. Ai siis lausumalla se helpottaa? No en tiedä... Katsotaan jos se auttaa.

Jumalan siunausta sinulle, lonelyrider! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7936
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Eilen töissä paljastui uusi haava

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 07. Joulu 2011 18:18

vaisuliini kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Minulla itsellänihän on jonkintyyppinen ahdistushäiriö ja sen vuoksi voin jollaintasolla ymmärtää mitä pelkoja liittyy ja miltä sinusta tuntuu sisimmässäsi. Paniikkihäiriötä minulla ei ole.

Ainakin tässä ahdistushäiriössä mikä minulla on, ahdistus tulee ja sitten se laantuu, kestää aika vähän aikaa suhteessa, kun antaa tunteen tulla ja mennäkin. Siinä suhteessa tiedän että kyse on ahdistuhäiriöstä koska silloin ei järjen ääni auta vaan tunne vie mukana ikäänkuin eli sydämen tasolla ahdistaa ja alkaa kuuntelemaan sitä pelkoa mikä on.

Kyse on ainakin omalla kohdallani huonosta itsetunnosta ja jopa osittain siitä että halveksii itse itseään ja jostain armottomuudesta itseä kohtaan. Tietenkin monet asiat elämässä tähän vaikuttaa, mitä on tapahtunut, elämä on monen tekijän summa. Olen oppinut elämään tämän kanssa ja uskon että koko ajan tämä helpottaa, tietenkään ei sormia napsauttamalla tämäkään katoa. Uskon että tämä on yksi episodi elämässä, kunhan Jumala saa minua eheyttää ja "opin tulemaan toimeen" itseni kanssa.

Jokaisella meillä on tunteita, suuria ja pieniä, mutta joillakin tunteet tuntuvat suuremmilta. Tunteiden kanssa on opittava elämään ja ne on otettava vastaan.

Voisitko kertoa aina silloin kun tulee paniikkikohtaus tai ahdistuhäiriö, miehellesi, miltä tuntuu ja mahdollisesti miksi niin tuntuu. Se helpottaa kun voi ääneen lausua asioita. Voi olla ettet tiedosta mikä laukaisee oireesi ja näin tietenkin on vaikea tuoda esiin asioita.

Siunausta sinulle ja perheellesi.


Niin... Mutta mies tietää jo. Ei kai tarvis kertoa joka kerta...

No kerran elokuvateatterissa me oltiin ja aluksi rentouduin mukavasti mutta sit selittämättömällä tavalla paniikkikohtaus tuli ja yritin hengittää ja rauhoittua. Olin lähellä pyörtyä ja otin mieheni kädestä kiinni. Mies ymmärsi ja otti minut syvälle kainaloon ja piti käsivartta ympärilleni. Se kesti jonkin verran kunnes rauhoituin. Hän näki mitä minulle tapahtui ja ymmärsi kans.
Eli hän tietää. Ai siis lausumalla se helpottaa? No en tiedä... Katsotaan jos se auttaa.

Jumalan siunausta sinulle, lonelyrider! :pc:


Mietin tuota sinun tilannettasi ja vaikuttaa näin maallikon näkökulmasta siltä että sinulla on paniikkihäiriö, ei niinkään ahdistushäiriötä. Ainakin itse pystyn erittelemään mistä johtuu, eli mikä laukaisee ahdistuskohtauksen, tosin se on osittain kokemuksenkin tuomaa tulosta jo, että olen oppinut hakemaan ja löytämään syyt. Tarkoitin sillä kertomisella juuri sitä, että jos voisi joka kerta kun kohtaus tulee, niin eritellä kokemuksiaan, tunteitaan ja ajatuksia yleensäkin. Mutta ilmeisesti sinun tapauksessa se ei onnistu.

Paniikkihäiriö, ainakin mitä yhdellä ystävälläni on, niin se tosiaan tulee yhtäkkiä vaikka kaupan kassalla tai vaikka yöaikaan yhtäkkiä... uskoisin että esim. stressi voi vaikuttaa siihen ja elämänmuutokset yleensäkin, miten oireilee, näin olen ystäväni kertomusten mukaan ymmärtänyt.

Entä lääkitys, en ole niiden puolestapuhuja, kuten varmaan palstalla olet sinäkin saanut lukea, mutta auttaisiko se hallitsemaan elämää ja saamaan se tasapainoon? Vai onko sinulla lääkitystä oireisiin?
Ajattelen että se voisi olla paniikkihäiriössä ihan suotavaa, jos ei voi lähteä mitenkään purkamaan tilannetta, mistä johtuu. Uskon tosin, että myös paniikkihäiriössä on laukaisevat tekijänsä ja jos itsellä olisi kyseisiä oireita, koettaisin löytää syyt ja seuraukset, ainakin ensin... mutta jos oireet ovat mahdottoman hirveitä kantaa, ei syytä ole itseäänkään piinata, jos oireet eivät ala helpottamaan. Ja tietenkin rukous on ykkönen, se asia on aina ensin pidettävä mielessä, että hakee rukoustukea, niinkuin olet tehnytkin.

Jokatapauksessa rukoilen puolestasi ja uskon että Jumala haluaa helpottaa taakkojasi, olethan Hänelle rakas lapsi ja mitä muuta kuin hyvää Hän voisi sinulle tahtoa. Siunausta.
lonelyrider
 

EdellinenSeuraava

Paluu Rukouspalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa