Puolisottomuus ahdistaa

Rukousaiheet

Puolisottomuus ahdistaa

ViestiKirjoittaja JHK » 26. Loka 2011 23:03

Olen kaivannut puolisoa jo varmaan viimeiset kymmenen vuotta, ja minusta on varsinkin viimeaikoina tuntunut että sekoan kohta tyystin tämän asian takia. Suurin osa ystävistäni on joko naimisissa tai avosuhteessa. Tunnen syvää turhautumista, kateutta, vihaa ja katkeruutta asian takia, vaikka en tietenkään hyväksy tuntemuksiani saati elä niiden vallassa. Ne ovat silti läsnä. Tunnustan että kun hyvä ystäväni ilmoitti menevänsä naimisiin, uutisella oli minuun masentava vaikutus.

Tunsin jälleen epäonnistuneeni. Toisella kaverilla meni poikki edellisen kanssa ja kohta olikin jo uusi. Taas ahdisti - mikä hitto minussa on vikana? Saatana kätyreineen kiusaa minua tällä asialla, ja kiusaus vajota katkeraan vihaan on jo huomattava. Tekisi mieleni julistaa olevani kirottu. Kirottu kärsimään ja katsomaan vierstä muiden onnea. Koen olevani ikuinen epäonnistuja, onneton jakojäännös. Terveyteni horjuu, koulu menee miten sattuu, olen 25 ja mitään en ole saanut elämälläni aikaan.

Kuitenkin Herra on hyvä, ja jos minun on oltava ikäni yksin, niin olkoon sitten niin.
Mutta toiveeni on että minäkin voisin saada kumppanin itselleni.
Miehen ei ole hyvä olla yksin. Mutta usein minusta tuntuu että koko elämäni on yhtä kivun ja epäonnistumisen täyttämää kompastelua. Onko se osani? Jos on, niin olkoon sitten.
Mutta sattuu olla näin.
Ihan oikeasti.

Pyydän rukousta, sanaa, mitä tahansa.
JHK
 

Re: Puolisottomuus ahdistaa

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 27. Loka 2011 00:54

"sut on määrätty olemaan yksin"-valheella paholainen ajaa ihmisiä pois Kristuksen luota.. :( Se saa ihmiset ajautumaan epätoivoon jonka sitten nainen helposti tunnistaa eikä kiinnostu epätoivoisesta miehestä. Itse sain tämän selville.. Olen yhä itsekin puolisoton mutta pääsin epätoivosta eroon:) On olemassa ihmisiä joilla on yksinelämisen lahja eivätkä he edes kaipaa ketään. Mulla on sellainen ikäiseni kaveri.. Hänelle ei ole mikään ongelma..päinvastoin asua ja olla yksin..
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Puolisottomuus ahdistaa

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Loka 2011 01:18

Kiitos rakas Kaikkivaltias Jumala, että saamme tuoda kaikki huolemme eteesi. Auta ja armahda uskonveljeä. Tapahtukoon sinun tahtosi hänen elämässään, Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä. Amen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Puolisottomuus ahdistaa

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 27. Loka 2011 02:00

Kirjoitin pitkän jutun, mutta se hävisi jonnekin. (Ehkä siinä oli kaikki liikaa...)

Tämä ei ole pilkaksi vaan mieti rukouksessa.
Kumpi on tärkeämpää: 50 vuotta avioliitossa vai ikuisuus Herran kanssa?
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Re: Puolisottomuus ahdistaa

ViestiKirjoittaja JHK » 27. Loka 2011 11:03

Herra on tietysti tärkeämpi.
Ystäväni saavat ilmeisesti molemmat.
JHK
 

Re: Puolisottomuus ahdistaa

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Loka 2011 14:02

Olen paljon miettinyt tässä JHK tuota sinunkin ongelmaasi joka on ilmeisesti yksinäisyyden tunne. Minullakin on ollut viime päivinä syviä huolia, sanoisinko koko yhteiskunnan alennustilasta kun Jeesus on hukattu lähes kokonaan. Tilanne vaikuttaa toivottomalta mutta kuitenkin meillä on toivo Kristuksessa Jeesuksessa. Eikä missään muussa nimessä! Tuli vastaan mitä tahansa, aina ainoa toivomme on Jeesuksessa eli aina voimme heittää kaikki huolemme, murheemme ja syvät ahdistuksemme Hänelle, meidän Herrallemme. Ja luottaa siihen, että apu on aina lähellämme kun vain rohkeudella ja Hengen johdatuksessa huudamme sydämissämme apua Häneltä. Yrittäkäämme olla mahdollisimman vähään tyytyväisiä eli ei maallisissa ole meidän toivomme vaan ainoastaan Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa.

Jumala on siunannut meitä ihmisiä myös antamalla meille kotieläimet eli jos haluat voit ottaa itsellesi vaikkapa koiran tai kissan ja maallinen yksinäisyyden tunne on tipotiessään, kadonnut tuulen mukana. Kotieläimet tuovat elämiimme suunnattoman paljon iloa, rauhaa ja rakkautta joka on siis lähtöisin Jumalalta/Luojaltamme. Jumala on Rakkaus!

Kiitos Isä Jumala kaikesta Herran Jeesuksen nimessä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Puolisottomuus ahdistaa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Loka 2011 16:56

Rukoillaan JHK:lle oikeaa puolisoa.

Saarn.4:10 Jos he lankeavat, niin toinen nostaa ylös toverinsa; mutta voi yksinäistä, jos hän lankeaa! Ei ole toista nostamassa häntä ylös.
4:11 Myös, jos kaksi makaa yhdessä, on heillä lämmin; mutta kuinka voisi yksinäisellä olla lämmin?
4:12 Ja yksinäisen kimppuun voi joku käydä, mutta kaksi pitää sille puolensa. Eikä kolmisäinen lanka pian katkea.

:prayer4:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Puolisottomuus ahdistaa

ViestiKirjoittaja todael » 27. Loka 2011 17:18

Luonnollisesti me kaipaamme puolisoa vierellemme. Jumala itse sanoi "Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänäsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva."

Itse olen tullut hyljätyksi ex-vaimoni puolelta, ja elän elämääni yksin, pienessä yksiössä. Jumala on omalla kohdallani todistanut, että olen vapaa elämään tällaisessa elämän tilanteessa elämäni loppuun asti uskollisena ex-vaimolleni. Taistelu on silti kova, tiedän mitä yksinäinen mies joutuu kokemaan.Silti - Jeesus kantaa meitä yksinäisyyden kovassa taistelussa. Hän tietää että me kärsimme yksinäisyydestä, eikä Hän syyllistä meitä millään tavalla siitä, että olemme jääneet elämään yksin.

Toivon että JHK:n rukous saisi Jumalan tahdon mukaisen vastauksen. Veljeni, silti vaikka et saisikaan vaimoa itsellesi - on Jeesus sinun rinnallasi sen yksinäisyyden keskellä jossa elät. Ole siunattu.

- todael
todael
 

Re: Puolisottomuus ahdistaa

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 27. Loka 2011 18:07

JHK, olet vielä nuori ja sinulla on hyvät mahdollisuudet saada puoliso rinnallesi. Kaikella on tarkoituksensa ja joskus joudumme kohtaamaan myös sen, että hyväksymme sellaisen vaihtoehdon elämällemme, joka ei miellytä itseä.

Mutta jos tahdot jotain asiaa elämällesi, uskon että Jumala sen antaa, kun jaksat pysyä rukouksessa. Viisi vuotta pyysin lasta Herralta ja tänä päivänä lapsia on kaksi. Viisi vuottakin voi tuntua pitkältä ajalta odottaa, kun jotain oikein kovasti tahtoo, mutta näin jälkeenpäin ymmärrän hyvin sen, miksi Jumala ei suonut minun elämääni silloin aiemmin vielä lapsia. Henkilökohtaisesti voin kertoa että olen ollut puolisoani kohtaan epäkunnioittava ja Jumala ei sitä hyvällä katsonut ja näin myös Hän salli ettei meille lapsia suotu, minun tuli tehdä parannus ja sen tehtyäni Jumala käänsi tässä asiassa kasvonsa minun puoleeni.

Voisiko olla että sinun henkilökohtaisessa elämässäsi on jotain miksi Herra ei ole suonut sinulle puolisoa rinnallesi? Joskus Jumala haluaa meidän näkevän itsessämme jotain, mitä emme näe ja Jumala tietää ettemme aiemmin ole valmiita, vaikkapa sitten elämään toisen ihmisen kanssa rinnakkain?
lonelyrider
 

Re: Puolisottomuus ahdistaa

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 27. Loka 2011 18:42

Syynä voi ola myös tää nykymaailma. Olen kauhulla katsonut tuota www.kotisatamandeitti.fi ja siellä olijoita.. Nykyään naiset juoksee rahan ja titteleiden perässä vaikka Raamattu sen kieltää. Oli ehkä väärin, mutta loin sinne feikkiprofiilin joka oli erittäin edustava maallisesti.. mies täynnä statusta,rahaa ja titteleitä. Tuli kymmenittäin vastauksia siihen profiiliin.. vieläpä niiltä jotka laittavat usko-vaihtoehtoon.. "Tunnustan Jeesuksen Herrakseni".. mutta sopii epäillä kuka mahtaakaan oikeasti olla näihen naisten "herra" :( :o
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44


Paluu Rukouspalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron