Jumala voi vastata yli odotusten

Rukousaiheet

Jumala voi vastata yli odotusten

ViestiKirjoittaja Jukka » 15. Joulu 2018 04:44

Minulta meni 3 viikkoa sitten rakkaasta vanhasta Opel Astrasta takaikkuna. Se "räjähti" pieniksi palasiksi ja lensi takapenkille ja lattialle. Istuin tapahtumahetkellä autossa keskustelemassa erään ystäväni kanssa. Moottori ei ollut käynnissä ja sen lasin pamahtamisen jälkeen nipin napin oli sydämenikään käynnissä. Voi mahdotonta kuinka pelästyin.

No joo, kysymyksessä oli liimalasi ja ilmeisesti se hajosi siihen syntyneen jännitteen seurauksena. Tilasin seuraavana päivänä netistä autoon sopivan lasin ja rupesin rukoilemaan remonttiin tarvittavaa 300-400 euron rahamäärää. Viikon päästä sain lasiliikkeestä ilmoituksen, ettei sopivaa lasia löytynyt koko maasta. Rupesin siis rahan lisäksi rukoilemaan myös lasia.

Kolme viikkoa kului eikä tullut rukousvastausta kumpaankaan tarpeeseeni (rahaan ja varaosaan). Eilen minulle soitettiin ja kyseltiin olisiko minulla käyttöä alle 10 vuotta käytössä olleelle Chrysler-merkkiselle autolle, jolla edesmennyt eläkeläinen oli ajanut muutaman tuhat kilometriä (auto on siis kuin uusi). Sanoin heti, ettei minulle ole säästössä rahaa sellaisen ostamiseen. Silloin kävi selväksi, että edesmenneen lääkärin tytär oli saanut auton ja tahtoi lahjoittaa sen minulle. Olin aivan sanaton - kirjaimellisesti. Soittaja jatkoi sitten, että tämä perillinen haluaa maksaa myös koko ensi vuoden vakuutuksen ja kulut autosta. Auto tuodaan ensi maanantaina minulle kello 10 maissa.

Näin kävi; pyysin takalasia, mutta sain koko auton. Edellisen autoni saa joku, joka näkee vaivan hankkia ja asentaa siihen takaikkunan - ehkä leskeksi jäänyt pikkusiskoni neljän lapsensa kanssa.

Anteeksi pitkät selitykseni. Aloitan alusta. Autoni hajosi noin 3 viikkoa sitten, rukoilin Herralta apua ja Hän antoi minulle ehjän ja vähän ajetun auton. Kiitos Herralle Hänen avustaan. Nämä kaksi riviä olisi riittänyt ja siksi korostin ne.
Jukka
 

Re: Jumala voi vastata yli odotusten

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Huhti 2019 07:33

Ihan mahtavaa :hearts:
Jumalalle kaikki on mahdollista. Hän näkee kaikki tarpeemme.
Tämä taas rohkaisee rukoilemaan myös näiden maallisten murheiden puolesta. Niitä aina riittää. Rukoilen kyllä myös että niiden yli näkisin Jumalan valtakuntaan ja eläisin ennen kaikkea siinä Hänen kirkkaudessaan Hänen kasvojaan katsellen näin Kaanaan kielellä sanottuna :thumb:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Jumala voi vastata yli odotusten

ViestiKirjoittaja Jukka » 06. Huhti 2019 21:13

Aamu-Usva kirjoitti:Ihan mahtavaa :hearts:
Jumalalle kaikki on mahdollista. Hän näkee kaikki tarpeemme.
Tämä taas rohkaisee rukoilemaan myös näiden maallisten murheiden puolesta. Niitä aina riittää. Rukoilen kyllä myös että niiden yli näkisin Jumalan valtakuntaan ja eläisin ennen kaikkea siinä Hänen kirkkaudessaan Hänen kasvojaan katsellen näin Kaanaan kielellä sanottuna :thumb:


Tämä viestisi lämmitti minua. Meni kolme ja puoli kuukautta tällä foorumilla eikä kukaan ilmaissut iloa kanssani ja kiitosta Herralle siitä, että sain rikkoutuneen auton takalasin sijasta kokonaisen arvokkaan auton. Enkä täällä kirjoittajat pitävät tällaista auton saamista vähäisenä ja merkityksettömänä rukousvastauksena?
Jukka
 

Re: Jumala voi vastata yli odotusten

ViestiKirjoittaja Ariel » 06. Huhti 2019 21:45

Minun mielestäni ajallisista asioista saa kyllä iloita ja kiittää, varsinkin silloin kun ne tulevat todelliseen tarpeesen. Itse olen myös saanut muutaman kerran auton, ja monta kertaa pienempiä ja joskus vähän isompiakin asioita kun niitä on tarvittu. Mutta näissä sitä eniten iloitsee ja kiittää siitä, että näiden sinänsä vähäarvoisten katoavaisten asioiden kautta Jumala kasvattaa uskoa ja luottamusta. Muutama saamani auto on jo romutettu, mutta usko ja luottamus pysyy mikä niiden saamisen kautta minussa kasvoi.
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

Re: Jumala voi vastata yli odotusten

ViestiKirjoittaja Jukka » 08. Huhti 2019 23:40

Ariel kirjoitti:Minun mielestäni ajallisista asioista saa kyllä iloita ja kiittää, varsinkin silloin kun ne tulevat todelliseen tarpeesen. Itse olen myös saanut muutaman kerran auton, ja monta kertaa pienempiä ja joskus vähän isompiakin asioita kun niitä on tarvittu. Mutta näissä sitä eniten iloitsee ja kiittää siitä, että näiden sinänsä vähäarvoisten katoavaisten asioiden kautta Jumala kasvattaa uskoa ja luottamusta. Muutama saamani auto on jo romutettu, mutta usko ja luottamus pysyy mikä niiden saamisen kautta minussa kasvoi.


Totta kai ajallisista asioista saa ja tuleekin kiittää. Kaikkihan tulee loppujen lopuksi Herralta. Ehkä itse olen jättänyt kertomatta joistakin siunauksista, joita Herra on antanut. Olen ehkä ajatellut lukijoiden kokevan sellaiset kertomuksen itsensä kehumisena. Tuota tekstiäsi lukiessa muistin, että onhan Herra minuakin auttanut monin tavoin, muun muossa tämä auto oli kolmas, joka minulle on lahjoitettu. Eikä kodissani taida olla juuri mitään, jota en olisi lahjaksi saanut; huonekalut, mikro, pesukone, tietokone ja monet muut asiat olen lahjana saanut. Minulla on paljon aihetta kiitokseen kuten varmasti muillakin veljillä ja sisarilla.

Herra on hyvä ja pitää lapsistaan huolta. Toivottavasti opimme kuitenkin elämään myös puutteessa, sillä se voi olla loppujen lopuksi kaikkein siunatuinta vaellusta, kun on joka hetki Herran avun ja tuen tarpeessa. "Herra, anna minulle tänään tarpeellinen leipäni".
Jukka
 


Paluu Rukouspalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa

cron