Nicky Cruz

Rukousaiheet

Re: Nicky Cruz

ViestiKirjoittaja Jukka » 21. Heinä 2017 13:07

Peace In Rest kirjoitti: En jaksa kuunnella videota, enkä osaa ottaa kantaa tarkemmin mitä puhuja mahdollisesti tarkoittaa, mutta Jukan esittämänä minulle tuli mieleen, että tarkoitetaankohan tuossa Jumalan käskyttämistä, vai pimeyden voimien käskyttämistä? Tuon referoinnin perusteella kuulostaa siltä, että puhuja ajattelee meillä olevan annettu auktoriteetti ja voima ajaa pimeyden voimat pois, eli niinollen tuoda Jumalan valo (ts läsnäolo) pimeyden tilalle.

Jokainen voi sitten arvioida miten tämä sopii yhteen Raamatun sanoman kanssa, tuli vain mieleen että ehkä tätä on tarkoitettu.

Mitä tulee tällaisiin yksittäisiin tapahtumiin ja puhujiin, mielestäni ei ole hyödyllistä keskittyä niihin. Positiivisessa tai negatiivisessa mielessä.


No nopeastipa reagoit arviooni Nikin kokouksesta. Hmm, olitko nurkan takana väijyksissä valmiina puolustamaan apostoliasi. Vai osaakos se henki kertoa Sinulle koska tulla palstalle puolustamaan eksyttäjiä?

Tuo kannanottosi on peräti kummallinen! Kirjoitat nimittäin ensi töiksesi että "en jaksa kuunnella videota, enkä osaa ottaa kantaa tarkemmin mitä puhuja mahdollisesti tarkoittaa...", mutta heti kohta sen perään "jaksat" kuitenkin ottaa kantaa, siis kuuntelematta tallennetta joka on arvioinnin kohteena. Aliarvioitko lukijoiden älykkyyttä? Vai oletko niin paatunut ettet näe olevasi eksytysten ja eksyttäjien suojelija?

En minä Sinun takiasi täällä näitä rivejä kirjoittele vaan niiden tähden, jotka ovat lähellä kompastua ajassamme tarjolla pidettävään valhe-evankeliumiin. Raamattu kehottaa varoittamaan tästä eksytyksestä ja olen yksi heistä, joka tottelee Jeesusta tässä asiassa. Tämän eksytyksen ytimessä on, että

1) tarjotaan vierasta, toimivaa voimaa (energiaa) Jumalan voimana
2) tuodaan vierasta tulta (inhimillistä intoa ja sielun tunnetta) Hengen puhdistavan tulen ja Golgatan ristin sijaan
3) eksytyksistä (harhaopeista) ja eksyttäjistä varoittavat pyritään vaientamaan

Näitä "Nicky Kruz'eja" on hengelliset areenat pullollaan (Seinäjoellakin yhden viikonlopun aikana viisi), mutta Sinä kirjoitat kuin mitään hätää ei olisi: "Mitä tulee tällaisiin yksittäisiin tapahtumiin ja puhujiin, mielestäni ei ole hyödyllistä keskittyä niihin". Sinulla ei näytä olevan hitustakaan rakkautta eksyviä ja hukkuvia kohtaan! Sinulle sopii, että "annetaan vaan kaikkien kukkien kukkia". Kaikille veljille ei (ainakaan vielä) tuo ajattelutapasi sovi vaan on yhä meitä, jotka tahdomme varottaa kuolemaan kulkevia. Kysymys on ihmisten iankaikkisesta osasta.
Jukka
 

Re: Nicky Cruz

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 21. Heinä 2017 14:21

jukka1954 kirjoitti:Hmm, olitko nurkan takana väijyksissä valmiina puolustamaan apostoliasi.


:lol:

jukka1954 kirjoitti:Tuo kannanottosi on peräti kummallinen! Kirjoitat nimittäin ensi töiksesi että "en jaksa kuunnella videota, enkä osaa ottaa kantaa tarkemmin mitä puhuja mahdollisesti tarkoittaa...", mutta heti kohta sen perään "jaksat" kuitenkin ottaa kantaa, siis kuuntelematta tallennetta joka on arvioinnin kohteena


En ottanut oikeastaan kantaa, toin vain sinun referointisi perusteella ajatuksen mistä ehkä voi olla kysymys. Mutta en kokenut Pyhän Hengen johdattaneen minua tapahtumaan tai kuuntelemaan puhetta, joten parempi kun en ota niihin kantaa. En ole puolustanut ko puhujaa millään tavalla, en edes sanonut pitäväni esittämääni vaihtoehtoista tulkintaa raamatullisena ajatuksena.

En koe myöskään Jumalan laskeneen sydämelleni erityistä taakkaa Seinäjoen helluntaiseurakunnan piirissä olevista ihmisistä. Muille ihmisille voin antaa kehoitukseksi, että ei ole pakko käydä Seinäjoen helluntaiseurakunnan tapahtumissa tai kuunnella siellä taltioituja puheita. Jos ei Jumala erityisesti kehoita tekemään sitä, niin sanoisin että sen ajan voi käyttää paljon hyödyllisemmin.
Viimeksi muokannut Peace In Rest päivämäärä 21. Heinä 2017 19:02, muokattu yhteensä 1 kerran
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Nicky Cruz

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 21. Heinä 2017 15:43

Kommentoin tuota asiaa ensisijaisesti siksi, koska aloin itse miettimään tuota aihetta ja olen jonkun verran viime aikoinakin miettinyt sitä. Siis kysymystä hengellisestä auktoriteetista yms. Luen yleensä kaikki keskustelut täällä riippumatta siitä kiinnostaako otsikko ja aihe, ja tartun kiinni jos viesteissä on jotain minua kiinnostavia aiheita. Kirjoitan siis välillä ajatuksia sivuun itse otsikosta ja alkuperäisestä aiheesta, mutta en ole tästä pahoillani koska mielestäni keskustelu saakin rönsyillä :)
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Nicky Cruz

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Heinä 2017 21:47

*
Ok Jukka! Siis koit hengessäsi eksytyksen kun kuuntelit sitä videota? No Pyhä Henki asuu meissä niin Hän ilmoittaa eksytyksen. Jos sinä koit hengessäsi eksytyksen niin varmaan Pyhä Henki ilmoitti sen sinulle.

Mukavaa ja siunattua viikonloppua sinulle Jukka! ja miksei myös kaikille kans! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Nicky Cruz

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Heinä 2017 21:50

*
Miksi minusta tuntuu että Peace In Rest on tuttu minulle mutta en saanut kiinni siitä kuka mahtaa.... :think: :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Nicky Cruz

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 22. Heinä 2017 10:52

vaisuliini kirjoitti:*
Miksi minusta tuntuu että Peace In Rest on tuttu minulle mutta en saanut kiinni siitä kuka mahtaa.... :think: :)


:) En usko että olisimme tavanneet. Olen hirveän vähän tekemisissä muiden uskovien kanssa, kuin oman seurakuntani. Enkä ole aktiivinen somessakaan uskonasioiden suhteen. :)
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Nicky Cruz

ViestiKirjoittaja eetu » 27. Heinä 2017 18:19

jukka1954 kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:No voin nyt lyhyesti kertoa että erään tervehenkisen uskonveljen mukaan Nickyn saarna livenä siis videossa on raitishenkistä.

Tästä Nikistä ja hänen saarnastaan alkaakin kehittymään oikein sellainen proto-esimerkki siitä kuinka kavalasti ajassamme "toinen jeesus ja toinen henki" pääsevät sisälle seurakuntaan. Vai että raitishenkiseksi saarnan arvio tervehenkinen uskonveli. Katsotaanpas hieman tarkemmin nyt tuota Nikin saarnan sisältöä ja hänen käytänteitään johdattaa kuulijoita.

Näissä uskonsanan sekä menestys- ja valtateologian kokouksissa ensimmäinen askel onnistumiseen on se, että puhuja saa kuulijat mukaan. Tämä tehdään musiikin ja jutustelun avulla. Tässä läpi kokouksen käytetään niitä. Aloitetaan kertomalla (tässä videolla näyttämällä) Nikin menestyksekkäästä palvelutyötä, sitten hänet itsensä kutsutaan lavalle, yleisöä pyydetään antamaan hänelle "oikein raikuvat aplodit". Niki kehottaa kuulijoita nousemaan ylös ja tervehtimään ympärillään olevia sekä tekee kysymyksiä heille (kohdasta 1t 10 min eteenpäin 2-3 minuuttia). Itse asiassa jo nyt pari minuuttia lavalla oltuaan Niki on päässyt huomion keskipisteeksi ja otteen yleisöönsä hän osaa pitää loppuun saakka (kunnes ojentaa mikin Tuppuraiselle). Seuraa erinomaisen koskettava saarna ajankohtaisista aiheista (perheestä, nuorisosta, synnin kavaluudesta) ja se uppoaa kuin häkä "tervehenkisiin uskovaisiin". Heillä on ajallisia ongelmia ja heidät on saatu ymmärtämään se, mutta myös se, että Jeesulla on vastaus niihin. Taitavasti Niki johtaa heitä rukoilemaan, neuvoo ja käskyttää: "Sano se ääneen, toista se, sano kovempaa!" Kokousosion tässä vaiheessa musiikin pitää näissä kokouksissa soida taustalla sielunvoimien kiihottamiseksi ja sehän soi siellä lumoavasti. Ja tällaista roskaa pidetään evankeliumina. Tai no, onhan se sitä toista evankeliumia, josta puuttuu ristiinnaulittu Jeesus. Tämä harhainen illuusio särkyy vain siellä, missä julistetaan syntien anteeksisaamista Jeesuksen veressä niille, jotka tulevat parannukseen. Ei auta mitään vaikka ajallisen elämän asiat saadaan kuntoon, jos ei sydän tule pestyksi puhtaaksi synnistä.

Pari kohtaa Nikin puheesta.
Niki kertoo olevansa romanttisesti rakastunut Jeesukseen kohdasta 1t 47 min ja siitä eteenpäin
Kohdasta 2 t 2 min 30 sek eteenpäin Niki kertoo meille annetusta auktoriteetista jolla "me täytämme tämän salin Jumalan läsnäololla ".

Jokainen voi tykönänsä miettiä meneekö tämä auktoriteettiasia tällä tavoin, että käskemme Jumalaa ja että me täytämme jonkun kokouspaikan Jumalan läsnäololla? Voi hyvä tavaton tätä pimeyttä. Rukoillaan, että Jumala avaisi meidän silmämme näkemään ja antaisi meille valkeat vaatteet.


"Heillä on ajallisia ongelmia ja heidät on saatu ymmärtämään se, mutta myös se, että Jeesulla [sic] on vastaus niihin. "

Tämä kohta muistui tuosta mieleen:

1. Kor. 15:19. Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Edellinen

Paluu Rukouspalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa