Työ tuhoaa koko elämän =(

Rukousaiheet

Työ tuhoaa koko elämän =(

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 05. Tammi 2016 21:50

Olen hermoromahduksen partaalla jo. . Ja työt vaan lisii ja lisii. . Ei ehdi syödä, ei tauolle. . Työpäivän jälkeen voin todella pahoin. . Joka paikkaa särkee. Mahavaiboja, joskus jopa rintaan koskee. . Eikö voisi tulla jo lama? ?En pysty kärsimään nyt 3 kk karensseja. .
pehmytpusu777
 

Re: Työ tuhoaa koko elämän =(

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 05. Tammi 2016 22:05

Eikö nyt ole lama?
Nykyajan työelämä on kyllä raskasta.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Työ tuhoaa koko elämän =(

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 05. Tammi 2016 22:28

Mä en siis ole halukas loisimaan tekemättä mitään. . Mulla sujuu hyvin ja kaikki on ok. . . Kun ei ole liikaa rasitusta. . Mutta pomo muutti firman juuri työhelvetiksi ja muutenki ihmisenä joka ei oikein kestä mitään stressi kun olen vanha päihdenisti. . Saan koko ajan tolkuttomia raivareita ja olo on koko ajan aivan tuskainen ja voin pahoin. . Olen jo vuosia saanut taistella. .
pehmytpusu777
 

Re: Työ tuhoaa koko elämän =(

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 05. Tammi 2016 23:56

Juu ei se työttömyyskään varmasti hyvää tee. Minäkin teen mielelläni töitä ja ylitöitä ja kotitöitä ja opiskelutöitä, mutta välillä pitää levätä kuitenkin.

Muutostilanteet töissä on kaikkein stressaavimpia ja nykyään tuntuu, että koko työelämä on yhtä muutosta. Jaksamista sinulle kaikkeen! On erittäin kunnioitettavaa, että jaksat taustastasi huolimatta tehdä työtä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re:

ViestiKirjoittaja uuhi » 07. Tammi 2016 11:52

Sellanen vinkki tuli mieleen että sellanen mahdollisuus olisi että voisit rukoilla elohimilta uutta, sopivampaa työpaikkaa. Ja ethän lannistu, jos käy niin ettei sitä aivan pian tule, siinä tapauksessa voisit jatkaa rukoilemista asian puolesta.
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

Re: Työ tuhoaa koko elämän =(

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 08. Tammi 2016 00:01

Yritän pukea sanoiksi sitä tunnetta joka mulle tulee työstä. . Aivan kuin olisin jotenkin kuollut sielullisesti. . Ajatus ei kulje. . Ei jaksa mitään. . Vapaapäivinä ajatusmaailma on aivan toinen. . Selkeä ja kirkas. . Työpäivän jälkeen ajatukset kiertää samaa tuskaista kehää. . Täynnä vihan tuntemuksia. . Ainoa ajatus, miten pääsen tästä olosta pois. . Ennen tie päästä ulos siitä oli päihteiden käyttö. . Nopea yksinkertainen helpotus joka kesti sitten useita päiviä peräkkäin. .
pehmytpusu777
 

Re: Työ tuhoaa koko elämän =(

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 13. Tammi 2016 22:45

Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Työ tuhoaa koko elämän =(

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 20. Tammi 2016 10:20

pehmytpusu777 kirjoitti:Yritän pukea sanoiksi sitä tunnetta joka mulle tulee työstä. . Aivan kuin olisin jotenkin kuollut sielullisesti. . Ajatus ei kulje. . Ei jaksa mitään. . Vapaapäivinä ajatusmaailma on aivan toinen. . Selkeä ja kirkas. . Työpäivän jälkeen ajatukset kiertää samaa tuskaista kehää. . Täynnä vihan tuntemuksia. . Ainoa ajatus, miten pääsen tästä olosta pois. . Ennen tie päästä ulos siitä oli päihteiden käyttö. . Nopea yksinkertainen helpotus joka kesti sitten useita päiviä peräkkäin. .


Olen ollut työuupumuksesta sairaalahoidossa.

Mene suoraa kyytiä työterveyteen ja kerro tuntemuksesi heille niin saat kunnon sairasloman ja saat jutella siellä tunteistasi. Työnantaja ei voi antaa potkuja tästä tai muuten on seurauksena aivan hirvittävät korvaukset sinulle. Tämä voi auttaa muitakin työpaikallasi sillä kun esimies huomaa, että työntekijät voivat mennä rikki niin silloin viisas esimies katsoo että voisiko vähän löysätä ettei käy niin että kohta puolest työntekijöistä on saikulla.

Varmaa on rakas ystävä, että jos et mene työterveysl''kärille tilanteesi ei parane mitenkään eikä ollenkaan vaan se pahenee vain. Itse olin 2kk sairaslomalla ja kun tulin takaisin töihin niin minulle keskusteltiin terveydellisiin syihin vedoten mahdollisuutta keventää työtaakkaani.

Vielä toistan ja korostan, että nyt on tosi kyseessä nuo oireesi ovat erittäin vakavia ja tämä on todella vakava asia, ethän ole ylpeä ja esitä jotain myyttistä "suomalaista duunaria" joka jaksaa vaikka ei jaksakkaan? Kysy myös liitostasi niin he vahvistavat, että sairastuminen ei saa vaikuttaa mitenkään työsuhteeseesi, myös liitosta voit saada apua. Älä jää yksin tuohon helvettiin!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Työ tuhoaa koko elämän =(

ViestiKirjoittaja RNH » 20. Tammi 2016 14:04

Näin on kuin Mikko sanoo, noudata viisasta neuvoa.

Mieheni on ollut töissä vuosia sitten samanlaisessa työssä kuin sinä nyt pehmytpusu777. Oli todella rankkaa edes vierestä seurata sitä touhua silloin. Hänkin, niin kuin näköjään sinäkin, on hyvin tunnollinen työssään ja aina vaan pyrki venymään ja venymään jopa äärirajoille saakka. Mutta joskus täytyy pysähtyä ajattelemaan myös itseään!

Tule kertomaan kävitkö työterveyslääkärillä ja miten siellä meni?

Rukoilen sinulle rauhaa ja voimaa veli :unity:
RNH
 
Viestit: 39
Liittynyt: 27. Marras 2015 15:45

Re: Työ tuhoaa koko elämän =(

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 20. Tammi 2016 17:09

Minulla oli tänään töissä sellainen tilanne, että aloin ajatella yhden työntekijän hyvinvointia, koska hän vaikutti niin uupuneelta. Asiaa selvitellessä paljastuikin melkoinen vyyhti, jonka selvittely ei ole ihan hetkessä hoidettu. Uupumus on nykyajan työelämässä tavallista melkein alalla kuin alalla. Surullista.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Seuraava

Paluu Rukouspalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa