s-posti vaihtokamuni

Rukousaiheet

s-posti vaihtokamuni

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Elo 2014 11:10

*
Mies on itse koulukiusattu koko lapsuudesta saakka. Ja hän käy vapaaseurakunnassa ja uskoo kyllä Jumalaan muttei samalla tavoin kuin me. On perillä laupeuden juttuun mitä Jeesus on opettanut. Ja on vapaaehtoisesti töissä seurakunnan alla mutta ei vapaaseurakunnan nimessä vaikka samassa talossa kyllä... Mutta hänellä on vaikea-asteinen sosiaaliongelma. Hän on nyt umpikujassa, ihan neuvottomana ja avuttomana ja vielä ahdistuneena ja hän näkee ettei itse pääse mihinkään.

Uskovat saarnoivat hänet "piloille" ja nyt hän on korviansa myöten täpötäynnä niitä saarnoja eikä jaksa kuunnella lisää enää. Häntä tympii ettei uskovista ollut mihinkään eli hän toivoi että uskovat voisivat olla enemmän kuuntelijoita ja rinnallakulkijoita eikä pelkästään saarnaajia... Hän on uupunut ja loppuun ajettu ja ypöyksin eikä näe enää toivoa. Minä pyytäisin teitä muistamaan häntä rukouksin koska olen myös avuton kun näen häntä siinä tilanteessa.

Ymmärrättekö te mitä sosiaaliongelma on? Tiedättekö miten vaikea kohdata ihmisiä kanssakäymisissä? Jos ette ymmärrä, älkää saarnatko, kiitos!!!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: s-posti vaihtokamuni

ViestiKirjoittaja Siivetön » 13. Elo 2014 13:48

Muistan Vaisuuliini kanssasi rukouksin miestä.

Me uskovat unohdamme niin usein sen normaalin inhimillisen ihmisen ja
olemme tosiaankin sitä mieltä, että pitää vain saarnata ja saarnata, vaikka
toinen olisi justiinsa kuolemassa nälkään ja janoon.

Miehen kohdalla on kai kysmys juurikin tästä, eli hänellä on kuuntelijan ja
vierellä kulkijan nälkä ja silloin tarvittaisiin viisas sielunhoitaja, joka ei
tyrkyttäisi itseään ja omia ajatuksiaan, vaan kysyisi mieheltä; "Mitä
Sinä tahdot ja tarvitset?"

Rukoillaan, että Jumala puuttuisi tilanteeseen tavalla tahi toisella.
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 16. Elo 2014 09:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Siivetön
 

Re: s-posti vaihtokamuni

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Elo 2014 12:36

*
Kiitos Siivetön. :thumbup:
No minä sain äsken s-postiviestin ja siinä hän kertoi että ongelmat seuraa perässä joka päivä eikä pääse niistä yli eikä ympäri. Hän ei jaksa oikein enää yrittää. Ei Jumalakaan tunnu kovin hanakasti auttavan, tai jos apua tulee niin niin hitaasti ettei sitä ymmärrä...

Minä koin itse olevan avuton ja mietin miksi Jumala ei vastannut ollenkaan... Raamatun mukaan Jumalan käsi ei ole lyhyt auttamaan eikä korva ole kuuro kuulemaan hätähuutoa eikä näe että tämä kamu on todella ahdistunut ja loppuun ajettu ja nyt umpikujassa... Minä löysin sieltä fb:sta yhden positiivisen kuvan jonka lähetin äsken hänelle piristykseksi. Ja lisäksi kirjoitin että tää hetki on kiinni itsestämme, siinä se positiivinen juttu ja se on iso asia minulle, miksei myös kamulleni. Se tarkoittaa että 'elä päivä kerrallaan'.

Kuva

Koulukiusaaminen voi tuhota kokonaisen ihmisen. Mietin paljon miten voi kasvaa ulos siitä ja sisäinen haava umpeutuisi kokonaan... Yritin kyllä neuvoa häntä mutta niistä neuvoistani ei ollut mikään avuksi hänelle mitä neuvoin. Neuvoin myös rukoilemaan ja pyytämään apua Jumalalta. Se ei auttanutkin. Miksei se auttanut yhtään? Se ihmetyttää minua. Keskustelimme myös anteeksiannosta ja hän kyllä ymmärtää anteeksiantamuksen merkityksen, se vie vapauteen. Mutta ei mikään auttanut yhtään. Hän on henkisesti ihan täysin rikki. Ei ole enää voimia... Minä katsoin hyväksi olla neutraalinen mutta olla henkisesti tukena... Avutonta!!! :cry:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: s-posti vaihtokamuni

ViestiKirjoittaja Siivetön » 14. Elo 2014 13:55

Minä uskon, että Jumala kyllä auttaa ajallaan ja Hän tietää, milloin on
oikea aika ja mikä on oikea apu!

Mietin oman elämäni toivottomuuden hetkiä, jolloin on tuntunut siltä,
että Jumalakaan ei kuule eikä välitä tai Hällä on aina korvalappustereot
korvillaan silloin, kun minä huudan. :clap: :oops:

Mutta kun nyt katson taakseni noita aikoja, niin näen selkeästi, miten
Jumalan aikataulut olivat sittenkin oikeita, sillä jotain olisi jäänyt
keskeneräiseksi,jos Hän olisi toiminut silloin, kun minä näin tilanteen
olevan viimeisessä tapissa, mutta Jumala näki, että on vielä pohjamutia,
mitä tulee käydä läpi.

Joten jatketaan rukousta ja tehdään se uskossa luottaen!

Jumala ei ehkä vastaa meidän ajallamme tai tavallamme, mutta meidän tulee
uskoa ja luottaa siihe, että kaikki kuitenkin koituu niiden parhaaksi, jotka
Jumalaa rakastavat ja jotka Hän on omikseen kutsunut!

Muistan myös Sinua rukouksin, että jaksat seisoa hänen rinnallaan juuri
sillä paikalla, mikä on tarpeen.
Siivetön
 

Re: s-posti vaihtokamuni

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Elo 2014 10:32

*
Ok. Kiitos paljon Siivetön :angel:

No minä äsken törmäsin tuohon kuvaan niin haluaisin laittaa myös tänne.... Minä joskus päivä sitten kävelin sillan ohi niin huomasin että sillan ääreen kerääntyy paljon kynttilöitä kuvineen ja kukkakimppuineen. Huomasin lapun ja luin sen. Oli järkyttävää lukea mitä siinä lukee. Siinä lukee; 'Sinä olet enkeli....' Itsemurha on täällä kotipuolessani tuttu juttu koska jokavuosi teini-ikäiset lapset hypättiin sillan yli...

Kuva
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Rukouspalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron