Kaksi rukouspyyntöä

Rukousaiheet

Kaksi rukouspyyntöä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Tammi 2023 16:08

Eräs uskova kaveri lähetti mulle tekstarin rukoiltavaksi. Lainaan kans tänne päin rukoiltavaksi.

------------------------

Ystävät, vakavaa asiaa.

Seurakuntaverkostomme kautta olemme saaneet parina päivänä tietoa Valkovenäjältä, jonka perusteella voidaan epäillä Valkovenäjän liittyvän sotaan Venäjän rinnalle ja että aivan pian saattaa alkaa hyökkäys sieltä suunnasta kohti Kiovaa.

Paikallisten mukaan Valkovenäjä on sulkemassa rajat ja joukkoja ja kalustoa on tuotu Venäjältä junilla ja liike jatkuu kohti rajaa.

Nyt on aika muistaa Ukrainaa rukouksin ja jatkaa tukitoimia!

Ismo Valkoniemi :prayer4:

------------------------

Uusi vuosi 2023 ja Suomen hengellinen kriisi

Suomi siirtyi vuoteen 2023 uskomattomien kriisien keskellä. Ruokakriisi, energiakriisi, alhaisen syntyvyyden kriisi, terveydenhuollon kriisi, nuorten mielenterveyskriisi, vanhustenhuollon kriisi, kansatalouden velkakriisi ja koko Eurooppaa koskettava sota, kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan.

Olemme murtaneet Suomea vuosisatoja kantaneet hengelliset juuret, irtaantumalla lainsäädännössä Raamatun ohjeiden kunnioituksesta. Ne kristilliset hyveet jotka loivat Suomesta sen hyvinvointiyhteiskunnan, joka piti kaikista huolta, oli yhteisvastuullinen ja osoitti lähimmäisen rakkautta, on uhrattu itsekkyyden ja itsemääräämisoikeuden alttarilla.

Nyt olemme Euroopan nopeimmin ikääntyvä kansakunta. Syntyvytemme on Euroopan alhaisin. Syvät mielenterveysongelmat vaivaavat yhä useampia. Nuorten mielenterveysongelmat ovat syviä ja vakavia. Auttajia ja hoitajia on yhä vähemmän. Ahdistus lisääntyy. Maailman onnellisin kansa on nyt moniongelmainen kansa. Kun henkiset voimat hiipuvat, ei edes sisu ja pinnistys auta.

Mikä sitten auttaa tähän kansallisen hätätilaan? Näin ajattelen.

On palattava hengellisille juurille ja ammennettava voimaa niistä juurista, jotka meitä kantoivat, niin sotien kuin vaikeuksien keskellä. Suomella on hyvä rukouksen historia. Voimme nähdä kuinka kansa rukoillen yhdistyi ja kasvoi yhdeksi Euroopan menestyneimmäksi kansakunnaksi.

On palattava muinaisille poluille, joiden varrella on vastauksia tämänkin päivän kysymyksiin.
On tunnustettava nöyrästi, ettemme enää selviä omin voimin ja yhdessä rukoillen pyydettävä Kaikkivaltiaalta viisautta ja apua.

Tulevaisuuden kannalta merkittävin kysymys onkin, kääntyykö Suomen kansa jälleen rukoillen Jumalan puoleen.

Joten, nöyrtykäämme ja kääntykäämme Jumalan puoleen, ja pyytäkäämme anteeksi sitä, että olemme luopuneet Jumalan sanan ohjauksesta.

Kun käännymme ja teemme parannuksen, myös Jumala kääntää laupiaat ja armolliset kasvonsa kansakuntamme puoleen, sillä Raamattu lupaa selkeästi näin: Toinen Aikakirja 7:14 ”Jos minun kansani, jota kutsutaan minun nimelläni, nöyrtyy ja rukoilee ja etsii minun kasvojani ja kääntyy pahoilta teiltään, niin minä kuulen taivaasta, annan anteeksi sen synnit ja teen sen maan jälleen terveeksi.

Suomi voi tervehtyä, toivo on. Tämä vuosi voi olla uusien alkujen vuosi. Jakakaa tätä, kutsutaan yhdessä koko Suomi rukoukseen ja kääntymykseen.

Antero Laukkanen :prayer4:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Paluu Rukouspalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa