Rukouspyyntö Joulun Ihmeeseen

Rukousaiheet

Rukouspyyntö Joulun Ihmeeseen

ViestiKirjoittaja Kirsikka » 08. Joulu 2020 14:04

Pyydän esirukousta erittäin ahdistavan taloustilanteen vuoksi. Minulla kaksi vuokraa rästissä (poikkeuksellisen suuret sairaus- ja lääkekulut tänä vuonna) ja häätö uhkaa. Olen henkisesti aivan loppu, tuntuu, etten enää jaksa. En ole löytänyt ratkaisua ahdinkooni ja tarvitsen enemmän kuin koskaan Jumalan apua. Rukoilen Joulun Ihmettä tapahtuvaksi - tapahtuihan se jo yli 2000v. sitten Betlehemissäkin, miksei siis tänä päivänäkin - että vuokrarahat järjestyisi jotenkin, vaikka lainaamalla. Mutta ennen kaikkea tarvitsen Taivaan Isän antamaa voimaa ja viisautta, jotta jaksaisin elää ja yrittää. Hyväksyä ja ymmärtää Jumalan suunnitelmat. "Tapahtukoon Sinun tahtosi".
Joulustani tulossa ankea - ei tietoakaan jouluruuista, ei mahdollisuutta hankkia edes pientä pakettia kahdelle veljenlapselle. Joulun tärkein sanoma jäänyt kokonaan näiden "maallisten" murheiden varjoon. Haluaisin kuitenkin uskoa siihen, että Jumala voi, Jumala haluaa. Auttakaa minua! Tarvitsen esirukouksianne!
Kirsikka
 
Viestit: 3
Liittynyt: 08. Joulu 2020 13:36

Re: Rukouspyyntö Joulun Ihmeeseen

ViestiKirjoittaja Maaret » 11. Joulu 2020 14:04

Muistan sinua rukouksin.
En minäkään vietä joulua.
Ruokaa on kyllä perustarpeiksi mutta mahan vointi on nykyään sellainen ettei mitään herkkuja voi enää edes haaveilla. Sitä paitsi miksi yksin mitään edes "juhlisi".
Joulut sun muut "pyhät" ovat aina olleet pelkästään ahdistus.
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret
 
Viestit: 111
Liittynyt: 14. Elo 2020 15:58
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Rukouspyyntö Joulun Ihmeeseen

ViestiKirjoittaja Kirsikka » 13. Joulu 2020 23:41

Kiitos vastauksestasi ja rukouslupauksestasi. En minäkään niin sen jouluruuan enkä varsinkaan minkään kaupallisen tavaramäärän perään ole vaan kaipaan sydämeeni sitä iloa,mikä Jeesuksen syntymästä pitäisi olla. Ja myös mielenrauha toivelistallani. Kun jaksais vaan uskoa, että kaikki järjestyy Jumalan suunnitelmien mukaan - jopa nämä vuokrarästini.
Siunattua Joulunaikaa sinulle
Kirsikka
 
Viestit: 3
Liittynyt: 08. Joulu 2020 13:36

Re: Rukouspyyntö Joulun Ihmeeseen

ViestiKirjoittaja Jukka » 14. Joulu 2020 04:14

Kirsikka kirjoitti:Pyydän esirukousta erittäin ahdistavan taloustilanteen vuoksi. Minulla kaksi vuokraa rästissä (poikkeuksellisen suuret sairaus- ja lääkekulut tänä vuonna) ja häätö uhkaa. Olen henkisesti aivan loppu, tuntuu, etten enää jaksa. En ole löytänyt ratkaisua ahdinkooni ja tarvitsen enemmän kuin koskaan Jumalan apua. Rukoilen Joulun Ihmettä tapahtuvaksi - tapahtuihan se jo yli 2000v. sitten Betlehemissäkin, miksei siis tänä päivänäkin - että vuokrarahat järjestyisi jotenkin, vaikka lainaamalla. Mutta ennen kaikkea tarvitsen Taivaan Isän antamaa voimaa ja viisautta, jotta jaksaisin elää ja yrittää. Hyväksyä ja ymmärtää Jumalan suunnitelmat. "Tapahtukoon Sinun tahtosi".
Joulustani tulossa ankea - ei tietoakaan jouluruuista, ei mahdollisuutta hankkia edes pientä pakettia kahdelle veljenlapselle. Joulun tärkein sanoma jäänyt kokonaan näiden "maallisten" murheiden varjoon. Haluaisin kuitenkin uskoa siihen, että Jumala voi, Jumala haluaa. Auttakaa minua! Tarvitsen esirukouksianne!


En voi auttaa Sinua muutoin kuin pyynnöin, että Jeesus auttaisi Sinua. Kuitenkin voin neuvoa siltä varalta, ettet ole osannut hakea tukea taloudellisiin vaikeuksiisi Kelalta (toimeentulotuki). Toimeentulotuki auttaa määrättyjen laskujen maksamisessa, jos et selviydy välttämättömistä laskuistasi, joiksi luetaan
* asunnon vuokra (asumistuki pitää olla haettu)
* asunnon kohtuulliset vesi- ja sähkölaskut
* julkiset terveydenhoitokulut
* reseptilääkekulut

Yllä mainittujen menojen lisäksi Sinulle tulee jäädä noin 520 euroa omaan käyttöösi, jolla mm. hankit ruoan, bussilipun ym.

Mitä vuokrarästeihisi tulee niin niistä tarvitset asuinpaikkasi sosiaalitoimelta ns. harkinnanvaraiset tukipäätöksen (siis ei Kelalta). Vuokrarästejäkin toisinaan maksetaan, mutta viranomaiset vaativat perusteluja. Toimeentulotukea ei voi hakea jälkikäteen eli nyt sisälle hakemus joulukuulta, jos rahat eivät riitä laskujen maksuun ja elämiseen. Vuokravelkoihin voi hakea apua useammaltakin kuukaudelta eräpäivien jälkeen.
Jukka
 

Re: Rukouspyyntö Joulun Ihmeeseen

ViestiKirjoittaja Kirsikka » 14. Joulu 2020 18:45

Kiitos Jukka viestistäsi/vastauksesta. Olen tietoinen sekä Kelan että sossun tuista, mutta koska meillä hieman eri "matematiikka" Kelan kanssa, en saa perustoimeentulotukea täksi kuuksi. Kela kun ei menopuolelle hyväksynyt esim. ulosoton kautta menneitä veromätkyjäni. Sama tietenkin yksityishenkilöille maksamieni lainojen kanssa. Ja koska en saa perustoimeentulotukea, en ole oikeutettu sossun harkinnanvaraiseen tukeen. Siis näin mulle on perusteltu.
Mutta ihan yhtä paljon kuin tarvitsisin niitä vuokrarahoja, tarvitsen rukouksia heikon uskoni vahvistamiseen ja siihen, että löytäisin Joulun Lapsen syvälle sydämeeni. En ehkä näe Jumalan kokonaisvaltaistta suunnitelmaa enkä näin ollen osaa olla kiitollinen esim. siitä, että ylipäätään kirjoitan tätä viestiä. Niin syvissä vesissä olin viime viikolla, että...
Kirsikka
 
Viestit: 3
Liittynyt: 08. Joulu 2020 13:36

Re: Rukouspyyntö Joulun Ihmeeseen

ViestiKirjoittaja Jukka » 15. Joulu 2020 03:07

Kirsikka kirjoitti:Kiitos Jukka viestistäsi/vastauksesta. Olen tietoinen sekä Kelan että sossun tuista, mutta koska meillä hieman eri "matematiikka" Kelan kanssa, en saa perustoimeentulotukea täksi kuuksi. Kela kun ei menopuolelle hyväksynyt esim. ulosoton kautta menneitä veromätkyjäni. Sama tietenkin yksityishenkilöille maksamieni lainojen kanssa. Ja koska en saa perustoimeentulotukea, en ole oikeutettu sossun harkinnanvaraiseen tukeen. Siis näin mulle on perusteltu.
Mutta ihan yhtä paljon kuin tarvitsisin niitä vuokrarahoja, tarvitsen rukouksia heikon uskoni vahvistamiseen ja siihen, että löytäisin Joulun Lapsen syvälle sydämeeni. En ehkä näe Jumalan kokonaisvaltaistta suunnitelmaa enkä näin ollen osaa olla kiitollinen esim. siitä, että ylipäätään kirjoitan tätä viestiä. Niin syvissä vesissä olin viime viikolla, että...


Hei Kirsikka ja kiitos, että jaksoit vastata. En tietenkään kaikilta osin tuota ahdinkoasi tunne, mutta ilmeisesti Kelan ja sosiaalitoimen "auttamattomuus" perustuu heidän ohjeistukseensa ja lakiin - ikävä kyllä. Itse olen ollut samanlaisessa ahdingossa kuin Sinä nyt ja silloin koin ainoana keinona selviytyä (ulosmittauksen alettua), että jätin kaiken muun maksamatta ja hoidin vain vuokran. Selitin velkojille, etten kykene suoriutumaan maksuista (olin mm. taannut tutuille lainoja). No joo, tuosta omasta raha-asiastani ei sen enempää, mutta nyt tilanne on sellainen, että sairastan syöpää ja se on palliatiivisessa vaiheessa eli vain kipuja yritetään lievittää. Leikkaus- ja solumyrkkyhoidoista on luovuttu heikon kuntoni vuoksi.

Ihmiselämässä on hetkiä, jolloin kaikki tuntuu menevän hyvin ja pohdimme mm. monenlaisia uskonelämän kehällisiä asioita, joista voimme ja saammekin olla "omaa mieltämme" sen mukaan kuin olemme asioita Raamatusta ymmärtäneet, mutta on Jumalan suurta armoa, kun Hän vie meidät savenvalajan huoneeseen riisuttavaksi ja muovattavaksi (Jeremia 18). Ajattelen näin, että Isän sormien muovatessa astiaamme Hän on kaikkein lähinnä meitä, vaikka emme sitä siten koe, vaan juuri toisin päin koska Hän on kätkeytynyt pimeään ( "pilvi ja pimeys on Hänen ympärillään", muistaakseni psalmi 97 aika alussa). Vaikeuksien keskellä toisarvoiset asiat jäävät sivuun ja lopuksi kaikki lepää yhden ainoan sanan varassa: Jeesus.

En juuri nyt jaksa kirjoittaa enempää (toiste ehkä lisää), mutta koen että Herra tekee arvokasta työtä sydämessäsi ja elämässäsi. Virren sanoin
"teillä auttaja on
apu ahdinkohon,
tätä tietä kulkiessanne.
Hän on armollinen,
Hän on uskollinen,
pysykää yhä Jeesuksessanne"


Minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Jukka
 


Paluu Rukouspalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron