Itsemurha on väärä ratkaisu!

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Itsemurha on väärä ratkaisu!

ViestiKirjoittaja PetriFB » 24. Loka 2012 18:47

Jos sinä haudot sydämelläsi itsemurhaa, niin sinun olisi hyvä lukea tämä kirjoitus, koska sinä voit saada avun elämääsi ja jatkaa elämääsi onnellisena ihmisenä. Itsemurha on jokaisessa tapauksessa väärä ratkaisu. Jokaisesta elämän umpikujasta löytyy aina ulospääsy. Näin on myös sinun kohdallasi, vaikka kokisit olevasi umpikujassa, josta ei ole ulospääsyä, niin ratkaisu on aina olemassa.

Koko kirjoitus on sivullani:

http://www.kotipetripaavola.com/itsemur ... kaisu.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Itsemurha on väärä ratkaisu!

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 24. Loka 2012 19:49

Itsemurha... on ajatus, joka lähtee pienestä liekistä ja voi kasvaa suureksi roihuksi, tarkoittaen että jos joku joskus ajattelee itsemurhaa, älä anna sen kasvaa roihuksi asti, rukoile Herraa Jeesusta avuksi.

Muistan kun jotain yläasteikäisenä, äitini löysi kirjeen, jossa ihannoin itsemurha ajatuksilla... silti hänelle oli yllätys, että joskus aikuisiässä kerroin hautoneeni itsemurhaa. Ehkä hän säikähti, mutta ainoa mikä minulle jäi asiasta oli häpeä. Kukaan ei koskaan ymmärtänyt? auttaa... tai kuunnella sanattomiakaan viestejä.

Ahdistus on ollut aina vieraani, vuosikymmeniä...ja minun tulisi ymmärtää se uusi luomus Kristuksessa... helppoako?... ei aina, elämä ei uskoontulonkaan jälkeen usein muutu kuin salama kirkkaalta taivaalta, elämä uskoontulonkin jälkeen jatkuu ongelmineen ja monenlaisia karikoita voidaan laittaa eteen, niitä voi vihollinenkin kylvää jotta lannistuisit, eikä Jumalan työ sinussa tuottaisi hedelmää...mutta pienestä siemenestä kasvaa suuri puu!

Oikeastaan koen, että Jumala on ollut ainoa, jolta olen kokenut saaneeni apua ja turvaa, ymmärtämystä, rakkautta. Hänen rakkautensa on niin suuri, että tätä kirjoittaessanikin koen ja tiedän, ymmärrän... että Hänelle olen arvokas juuri sellaisena kuin olen... Hän ei odota minulta muuta, kuin että saan olla oma itseni, minun ei tarvitse yltää tai suorittaa enempäänsä, saan olla rakastettu tällaisena.

Siinä on tarpeeksi suuri syy elää, koska tällä elämällä, on tarkoitus, joka on Jumalan suunnittelema ja saan kulkea sitä tietä.
lonelyrider
 

Re: Itsemurha on väärä ratkaisu!

ViestiKirjoittaja todael » 24. Loka 2012 23:46

Itse tulin uskoon itsemurhan keskeltä - voimakkain asia oli minulle toivottomuus ja koko elämän haluttomuus. Huusin avuksi Herraa Jeesusta, ja sain kokea "fyysisesti" uudestisyntymisen ja vapautumisen elämän haluttomuudesta, sekä toivottomuudesta.

Nämä Raamatun sanat kaikuivat siinä hetkessä, kun taistelu uskoon tulostani käytiin. Tämän taistelun voitti Herra Jeesus.

Jer. 29:11 "Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon."


Elämästäni ei tullut "kärsimys-vapaata", mutta sain toivon jonka varassa olen kulkenut läpi "helvetin". Jeesuksessa Kristuksessa minulla on iankaikkinen elämä, ja saan olla osallinen vanhurskasten ylösnousemuksessa. Uskoni kohdistuu tulevaan, siis katoamattomaan - ei tähän näkyvään, siis katoavaiseen.

Monet uskovat masentuvat, koska "usko" on ajallisen elämän parantelemista, sairauksista parantumista, menestystä ja muuta "katoavaisuuteen" painottuvaa. Monet eivät parane, monen avioliitto ei eheydy, monet eivät saa nähdä lapsiaan jne. Elämä ei kaikille uskoville ole "täydellistä" vaikka sellaiseksi se "mediassa" usein tahdotaan esittää. Uskoon tuleminen ei poista maallisen elämän keskellä koettavaa ahdistusta, masennusta, yksinäisyyttä eikä monista asioista luopumista. Usko Jeesukseen antaa iankaikkisuuteen kohdistuvan toivon - ja kaiken tämän elämän tuskan keskellä, me saamme tulle Jumalan rakkauden kantamiksi - läpi ahdistuksen, menetystyen, yksinäisyyden jne.

Ap.t. 14:22 "..ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan"."

Ps. 91:15 "Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan."


Joh. 16:33 Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."


1Kor. 15:19 "Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat."


Room. 8:35-39 "Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka? Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina". Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."

Kiitos Petri Paavolalle, tärkeän asian esiin nostamisesta. Tiedän itsekin lähipiirissäni olevien uskovien syvän masennuksen [masennus - päihteet - seksi-ongelmat - yksinäisyys jne] ajaneet heitä jopa ajatuksiin itsemurhasta. Tärkeää on, että on uskovia joille voi tämänkin asian puhua, ja siitä rukouksen ja Jumalan Sanan kautta hakea uudistusta ja vapautusta Jeesuksessa Kristuksessa epätoivoiseen tilanteeseen. Jumalalla on AINA ratkaisu.
Viimeksi muokannut todael päivämäärä 24. Loka 2012 23:59, muokattu yhteensä 4 kertaa
todael
 

Re: Itsemurha on väärä ratkaisu!

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 24. Loka 2012 23:56

Tuli tästä asiasta mieleeni... että ihmisiä ei saisi ikäänkuin syyllistää ajatuksella, että ajatukset, jotka eivät ole Jumalasta(vaikkakin sotivat Jumalan tahtoa vastaan), tekisivät ihmisestä jotenkin "väärällä tavalla" uskovan. Ihminen sotii täällä ajassa ruumiinsa puolesta Henkeä vastaan ja se synti joka on ruumiissa, helposti ikäänkuin yrittää "liittoutua" pahan kanssa... ihminen voi tämän "luontonsa" takia, ikäänkuin lähteä kuuntelemaan pahaa ja henkivaltoja, jotka yrittävät eroittaa ihmistä Jumalasta ja Hänen tahdostaan. Eli tärkeää olisi, että uskova oppisi eroittamaan hyvän ja pahan, mikä on valosta ja mikä pimeydestä... ja Sanahan on valoa...eli valon luonne tulee oppia tuntemaan.

Ajatuksia aiheesta... kun kuitenkin meidän tulee tunnistaa se, että jokainen uskova käy kamppailua täällä ajassa, joka päivä... tietenkin uskova voi kasvaa eroittamaan asioita eli aikuistua niin sanotusti, mutta tulee kuitenkin olla sinänsä nöyrällä mielellä näissä asioissa. Monet mielenalueen ongelmat voivat olla mahdollisesti henkimaailman ja pimeyden henkien aikaansaannosta.

Tunnustan nyt sellaisen asian, että itse joudun taistelemaan aika usein näiden asioiden kanssa tai ainakin huomaan ongelman, että usein jokin lähtee viemään ajatusta siihen suuntaan että "olen huono, riittämätön, arvoton"... ja siitä lähtee ahdistus... ja se on tavallaan tunnistettava ja rukoiltava Jumalan puoleen... ja kas, yhtäkkiä kun on turvannut Herraan... se on tipotiessään, aivan kuin koko mieli olisi ihan toinen(niin kummalta kuin se kuulostaa) eli rukouksessa on piillyt aivan uskomaton voima ja ongelma on voitettu ja se asia mikä on aiheuttanut niin "suuren ongelman" tuntuu todella vähäpätöiseltä... mutta jos antaisin muhia riittämättömyyden tunteen(mikä sen on aiheuttanutkin, ehkä alunperin on kuunnellut tämän maailman asioita eikä ole ottanut sanan mukaan niitä)...

Eli tosissaan, rukouksessa on voima ja Herrassa Jeesuksessa on voima... ja se on istutettu meihin Pyhässä Hengessä. Eli näin, ajatuksia toin :)
lonelyrider
 

Re: Itsemurha on väärä ratkaisu!

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 24. Loka 2012 23:59

"Monet uskovat masentuvat, koska "usko" on ajallisen elämän parantelemista, sairauksista parantumista, menestystä ja muuta "katoavaisuuteen" painottuvaa. Monet eivät parane, monen avioliitto ei eheydy, monet eivät saa nähdä lapsiaan jne. Elämä ei kaikille uskoville ole "täydellistä" vaikka sellaiseksi se "mediassa" usein tahdotaan esittää. Uskoon tuleminen ei poista maallisen elämän keskellä koettavaa ahdistusta, masennusta, yksinäisyyttä eikä monista asioista luopumista. Usko Jeesukseen antaa iankaikkisuuteen kohdistuvatn toivon - ja kaiken tämän elämän tuskan keskellä, me saamme tulle Jumalan rakkauden kantamiksi - läpi ahdistuksen, menetystyen, yksinäisyyden jne."

Ajatuksiani... sanoisin että meidän tulee "oppia" elämään niiden haasteiden kanssa, joita on tiellemme laitettu... olosuhteet eivät ole oikeastaan paholaisenkaan luomia, kaikki kun on Jumalan hallinnassa viimekädessä... mutta tämä elämä täällä on jonkintyyppinen kasvaminen siihen tulevaan aikaan... tai oikeastaan Jumalan valtakunnanhan tulisi olla sisäisesti meissä jo nyt ja oli haasteet mitkä tahansa, niin... ajatus katkeaa... yritän sanoa jotain... no, olkoon... :D
lonelyrider
 

Re: Itsemurha on väärä ratkaisu!

ViestiKirjoittaja todael » 25. Loka 2012 00:12

Kärsimys EI aina ole meidän itsemme vika - siis tulosta vääristä valinnoista tai synnistä. Hyvä esimerkki Raamatussa on Job - mies jolta meni kaikki, vaikka ei itsessään ollut tehnyt mitään pahaa sen tapahtumiseksi. Kristuksen seuraaminen tuo myös elämäämme ahdistusta - maailma pilkkaa, häpäisee ja jopa omaiset hylkäävät. Voi menettää kosketuksen omiin lapsiin oman uskon tähden.

Syvimmillään epätoivo on juuri saatanan "ase" tuhota ihminen.... Jumala ei KOSKAAN halua tuhota ihmistä, vaan nostaa, kantaa ja pelastaa. Jumala rakastaa elämää, ja jokaista ihmistä. Silti ongelmat voivat olla enemmän "käytännön-elämään-liittyiviä" kuin pelkästään henkivalloista tulevia. Terve sielunhoito ja raamatullinen opetus on osa ihmisen masentuneen epätoivon murtamista Jumalan antamaan elämän iloon.

Joskus "pienkikin" asia avaa Jumalan antamien mahdollisuuksien näkemisen - itse olen tätä kokenut monesti. Jos "hautoo" asioitaan omassa pienessä päässään, eikä avaudu luotettaville uskoville [joskus asiat tulee tuoda toisen uskovan kanssa Jumalan eteen] - voi alkaa pyöriä kehää päässään, ja Jumalan mahdollisuuksien näkeminen heikkenee. Tarvitsemme toisiamme, tukemaan, rohkaisemaan, ja ihan keskustelemaan "tavallisen-elämän" ahdistuksesta ja ongelmistakin. :)

Jes. 46:4 "Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt, ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan."

Jer. 15:15 "Herra, sinä sen tiedät. Muista minua ja pidä minusta huoli ja kosta puolestani minun vainoojilleni; älä tempaa minua pois, sinä, joka olet pitkämielinen. Huomaa, kuinka minä kannan häväistystä sinun tähtesi".





Jeesus on voittaja - Jeesus on Herra.
todael
 

Re: Itsemurha on väärä ratkaisu!

ViestiKirjoittaja JHK » 25. Loka 2012 09:09

Jumala rakastaa elämää


Oikein sanoit veli Todael!
JHK
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron