Maailma vihaa Herraa Jeesusta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Maailma vihaa Herraa Jeesusta

ViestiKirjoittaja toni t » 23. Loka 2012 15:43

1.Joh.5:19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.

1.Joh.2:15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
2:16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo (paha himo), silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
2:17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

2.Tim.2:24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden
26 ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.

Jumalan sana ilmoittaa että maailma on pahan vallassa. Sillä maailma elää lihan himoissa silmäin pyynnöissä ja elämän korskeudessa joka ei ole Isän (Jumalan) tahto vaan saatanan joka pitää maailmaa (Herraan Jeesukseen uskomattomia) vallassaan.

Joh.12:46 (Jeesus:) Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. Ja juutalaisten juhla, lehtimajanjuhla, oli lähellä.

Joh.3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
3:20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.

Joh.7:3 Niin hänen veljensä sanoivat hänelle: "Lähde täältä ja mene Juudeaan, että myös sinun opetuslapsesi näkisivät sinun tekosi, joita sinä teet;
7:4 sillä ei kukaan, joka itse tahtoo tulla julki, tee mitään salassa. Koska sinä näitä tekoja teet, niin ilmoita itsesi maailmalle."
7:5 Sillä hänen veljensäkään eivät häneen uskoneet.
7:6 Niin Jeesus sanoi heille: "Minun aikani ei ole vielä tullut; mutta teille aika on aina sovelias.
7:7 Teitä ei maailma voi vihata, mutta minua se vihaa, sillä minä todistan siitä, että sen teot ovat pahat.

Joh.15:18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
15:19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
15:21 Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
15:22 Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat.
15:23 Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.

15:24 Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni.
15:25 Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: 'He ovat vihanneet minua syyttä.'

Maailma vihaa Herraa Jeesusta sillä Herra Jeesus todistaa että maailman teot ovat pahat. Jokainen joka pahaa tekee vihaa Herraa Jeesusta sillä Herra Jeesus paljastaa pahuuden. Ihmiset vihaavat Herraa Jeesusta sillä Herra Jeesus todistaa ihmisten tekojen olevan pahoja. Ihmiset vihaavat Herraa Jeesusta sillä he rakastavat pahoja tekoja (himoja) enemmän kuin Herraa Jeesusta eivätkä halua että heitä nuhdeltaisiin pahoista teoista joista he eivät halua tehdä parannusta. Herra Jeesus todistaa maailmalle synnin ja siksi maailma vihaa Herraa Jeesusta sillä maailma rakastaa syntiä.

Luuk.2:34 Ja Simeon siunasi heitä ja sanoi Marialle, hänen äidilleen: "Katso, tämä on pantu lankeemukseksi ja nousemukseksi monelle Israelissa ja merkiksi, jota vastaan sanotaan
2:35 - ja myös sinun sielusi lävitse on miekka käyvä että monen sydämen ajatukset tulisivat ilmi."

Hebr.4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen, ja terävämpi kuin joku kaksiteräinen miekka, ja tunkee lävitse, siihenasti kuin se sielun ja hengen eroittaa, ja jäsenet ja ytimet, ja on ajatusten ja sydämen aivoitusten tuomari,
13 Ja ei ole yhtään luontokappaletta hänen edessänsä näkymättä, mutta kaikki ovat paljaat ja julki hänen silmäinsä edessä, josta me puhumme.

Joh.1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Herran Jeesuksen sana on sydämen aivoitusten tuomari joka tunkee jokaisen sielun lävitse ja tuo esille ihmisten sydämen ajatukset, hyvät ja pahat. Herran Jeesuksen sana osoittaa ihmisille heidän syntisyytensä eli pahuutensa ja siksi ihmiset jotka rakastavat pahoja himoja eivätkä halua tehdä niistä parannusta vihaavat Herraa Jeesusta. Herran Jeesuksen sana osoittaa synnin sillä Jeesuksen sanan tehtävä on saada ihmiselle synnintunto aikaan. Sillä ilman synnintuntoa ei ihminen tunnista pahuuttaan ja jos ihminen ei tunnista pahuuttaan (syntisyyttään) ei hän voi myöskään katua ja tehdä parannusta synneistään. Herra Jeesus rakastaa ihmisiä ja siksi Hänen sanansa paljastavat ihmisten pahat teot ja siksi Hänen sanansa nuhtelee ihmisiä pahoista teoista jotta ihmiset tulisivat ymmärtämään totuuden ja katuisivat syntejään ja nöyrtyisivät Luojansa edessä pyytämään anteeksi ja anomaan armoa.

Herra Jeesus rakastaa niin ihmisiä että on ottanut kaikkien ihmisten synnit päälleen ja kuollut jokaisen ihmisen pahojen tekojen edestä jotta ihmisillä olisi elämä Hänen nimessään kun uskovat Häneen. Jeesus antoi Henkensä ihmisten pahojen tekojen tähden valmistaen näin pelastuksen jokaiselle ihmiselle joka haluaa tehdä parannuksen pahuuksistaan jotka Jumalan sana ihmisille paljastaa. Jumala antaa ihmisille anteeksi heidän pahat tekonsa Herran Jeesuksen uhrin ansiosta jos ihmiset nöyrtyvät Häneltä anteeksi pyytämään pahoja tekojaan ja anomaan armoa. Jumala ei pakoita ketään pelastukseen vaan armahtaa ne jotka tulevat Jumalan sanan kuulemisesta synnintuntoon ja katuvat pahoja tekojaan ja haluavat tehdä niistä parannuksen. Jumala joka tutkii jokaisen ihmisen sydämen antaa syntejään katuvalle ja Jumalalta armoa anovalle ihmiselle iankaikkisen elämän armolahjan uskon Herraan Jeesukseen Kristukseen jonka kautta ihminen saa syntinsä anteeksi ja pelastuu pimeydestä valkeuteen saatanan vallasta Jumalan tykö.

Jumala antaa ihmiselle joka syntejään katuu voiman parannuksen tekoon. Parannuksen teko syntejään katuvalle ihmiselle on myöskin Jumalan lahja Jumalan armosta.

Joh.7: 38.(Jeesus): Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elämän veden virrat.
39. (Mutta sen hän sanoi siitä hengestä, jonka niiden piti saaman, jotka uskovat hänen päällensä; sillä ei Pyhä Henki vielä silloin saapuvilla ollut, ettei Jesus ollut vielä kirkastettu.)

Room.5: 5. Mutta toivo ei anna häpiään tulla, että Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka meille annettu on.

Joh.14: 12. Jeesus: Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka uskoo minun päälleni, ne työt, joita minä teen, hän on myös tekevä, ja suurempia, kuin ne ovat, on hän tekevä; sillä minä menen Isäni tykö.

Efe. 2:8. Sillä armosta te olette autuaiksi tulleet, uskon kautta, ja ette itse teissänne: Jumalan lahja se on:
9. Ei töistä, ettei yksikään kerskaisi.
10. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jesuksessa hyviin töihin, joihin Jumala meidät on jo ennen vaeltamaan valmistanut.

Tiit.2: 11. Sillä Jumalan armo, kaikille ihmisille terveellinen, on ilmestynyt.
12. Joka meidät opettaa kaiken jumalattoman menon hylkäämään ja maailmalliset himot, ja tässä maailmassa siviästi ja hurskaasti ja jumalisesti elämään,
13. Ja odottamaan autuaallista toivoa, ja suuren Jumalan ja meidän Lunastajamme Jesuksen Kristuksen ilmestystä,
14. Joka itsensä antoi meidän edestämme, että hän meitä kaikesta vääryydestä lunastais ja itsellensä erinomaiseksi kansaksi puhdistais, ahkeraksi hyviin töihin.

Fil.2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

Joka uskoo Herraan Jeesukseen niinkuin Raamattu sanoo saa Pyhän Hengen. Pyhän Hengen kautta Jumalan rakkaus vuodatetaan ihmisen sydämeen Jumalan armosta. Jumalan rakkaus vaikuttaa ihmisessä tahtoa ja tekemistä Jumalan tahdon mukaiseen elämään Jumalan armosta. Jumalan rakkaus vaikuttaa ihmisessä mielenmuutoksen parannukseen pahuudesta ja opettaa kaiken jumalattoman menon hylkäämään ja maailmalliset himot ja tässä maailmassa siviästi ja hurskaasti ja jumalisesti elämään.

Jumalan rakkaus Jumalan armosta vaikuttaa ihmisessä sen että ihminen haluaa ahkeroida hyviä tekoja lähimmäisten (sama kuka ihminen) hyväksi. Jumalan rakkaus vaikuttaa uskovassa rakkautta lähimmäisiä kohtaan totuuden mukaan. Jumalan rakkaus muuttaa ihmisen mielenlaadun Herran Jeesuksen mielenlaadun kaltaiseksi ahkeroimaan Herran Jeesuksen tekoja lähimmäisiä kohtaan. Usko ja uskonelämä Kristuksessa on Jumalan teko ihmisessä Jumalan armosta se ei ole ihmisen oma teko vaan Jumalan lahja.

Room.2:4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
2:5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
2:6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
2:7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
2:8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
2:9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
2:10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
2:11 Sillä Jumala ei katso henkilöön.

Jumala armahtaa suuressa rakkaudessaan ne jotka tahtovat elää Jumalan rakkauden ja tahdon mukaan hyvissä töissä mutta niiden osaksi jotka rakastavat enemmän maailman pahoja himoja kuin Jumalaa eivätkä siksi halua katua pahoja tekojaan ja tehdä parannusta tulee Jumalan viha ja kiivastus!

Jokainen ihminen joka tuntee sydämessään vihaa Herraa Jeesusta ja Hänen sanaansa kohtaan tuntee sitä siksi että Jeesus paljastaa ihmisen pahat teot ja Hänen sanansa nuhtelee ihmisen sielua niistä. Jokainen ihminen joka tuntee sydämessään vihaa Herraa Jeesusta kohtaan ja ylenkatsoo Häntä ja Hänen sanaansa sanoen "en tarvitse pelastajaa synneistäni sillä olen hyvä ihminen" valehtelee itselleen ja pettää itsensä omien pahojen himojensa tähden joita rakastaa. Jokaisen joka ei halua ottaa Herraa Jeesusta vastaan Pelastajana on syytä katsoa visusti peiliin sillä näkee siellä ihmisen joka rakastaa enemmän pahuutta ja vääryyttä kuin hyvyyttä ja oikeutta. Ihmisen joka on oman ylpeytensä sokaisema ja pettämä. Herra Jeesus rakastaa ihmisiä ja haluaa pelastaa ihmiset pahuudesta ja siksi jokaisen joka välittää itsestään tulisi antaa Herran Jeesuksen pelastaa itsensä tästä pahasta maailmasta oikeaan vapauteen jossa vaelletaan Jumalan rakkauden voimassa.

Allekirjoittanut ei kirjoita korkealta sillä minä olen itsessäni paha ihminen mutta Jumalan armosta olen saanut tulla synnintuntoon ja katua syntejäni ja tehdä niistä parannusta ja uskoa Herraan Jeesukseen. Jeesukseen uskovista ei tule täydellisiä (synnittömiä) tässä ajassa sillä uskonelämä on kasvuprosessi jossa Jumalan sanan ja Pyhän Hengen kautta Jumalan armosta kasvetaan Jumalan Pojan kuvan kaltaisuutta kohden oppien hylkäämään syntiä, kiitos siitä Herra Jeesukselle!
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron