Suomi hukkuu viinaan

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Suomi hukkuu viinaan

ViestiKirjoittaja Jukka » 26. Touko 2016 08:05

pekka kirjoitti:Näin on asia minustakin hyvin pitkälti. Kun annetaan kansalle leipää, viinaa ja sirkushuveja niin kansalaiset pysyvät tyytyväisinä eivätkä jaksa valittaa, ja krapulainenhan ei jaksa kuin maata sängyssä potemassa krapulaansa, ja kun taas vähän selviää niin varsinkin alkoholisti vain miettii että mistähän saisi lisää viinaa.


Noinhan se Raamatussakin menee (San. 23:29ss)

Kenellä on voivotus, kenellä vaikerrus? Kenellä torat, kenellä valitus? Kenellä haavat ilman syytä? Kenellä sameat silmät?
Niillä, jotka viinin ääressä viipyvät, jotka tulevat makujuomaa maistelemaan.
Älä katsele viiniä, kuinka se punoittaa, kuinka se maljassa hohtaa ja helposti valahtaa alas.
Lopulta se puree kuin käärme ja pistää kuin myrkkylisko.
Silmäsi outoja näkevät, ja sydämesi haastelee sekavia.
Sinusta on kuin makaisit keskellä merta, on kuin maston huipussa makaisit.
"Löivät minua, mutta ei koskenut minuun; pieksivät minua, mutta en tiennyt mitään. Milloinkahan herännen? Tahdonpa taas hakea tätä samaa."
(Kursivointi ja korostus jukka1954:n)

Tapani mukaan päätän nämä päihteitä käsittelevät tekstini (ja puheeni) tähän toteamukseen. Onko yhtään 100 %:n varmaa tapaa ettei sinusta tule alkoholistia? Kyllä on, tosin vain yksi, mutta se on aivan varma ja pettämätön tapa: ÄLÄ OTA ENSIMMÄISTÄKÄÄN PAUKKUA / OLUTPULLOA / SIIDERIÄ. Muuta varmaa tapaa ei ole. Alkoholi on petollinen myrkky, joka pitkällä aikavälillä aiheuttaa enemmän riitoja, väkivaltaa, sairautta ja kuolemaa kuin sodat. Sadat miljoonat ihmiset ovat alkoholinimisen orjavoitin kahlehtimia.
Jukka
 

Re: Suomi hukkuu viinaan

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 27. Touko 2016 11:24

Jos viina vie miestä ...eikä mies viinaa niin 0-linja on se yksi ja ainoa .Ei mitään muuta linjaa.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Suomi hukkuu viinaan

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 27. Touko 2016 14:35

Alkoholismi on kyllä salakavala. Sekin, joka tämän asian kanssa luulee seisovansa, voi langeta. Yleensä lähimmät ihmiset huomaavat ongelman ennen kuin asian osainen itse. Siksi kannattaa suhtautua vakavasti jos joku huomauttaa juomisesta.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Suomi hukkuu viinaan

ViestiKirjoittaja pekka » 03. Kesä 2016 08:54

Aamu-Usva kirjoitti:Alkoholismi on kyllä salakavala. Sekin, joka tämän asian kanssa luulee seisovansa, voi langeta. Yleensä lähimmät ihmiset huomaavat ongelman ennen kuin asian osainen itse. Siksi kannattaa suhtautua vakavasti jos joku huomauttaa juomisesta.


Kiitos sinulle Aamu-Usva kirjoituksestasi.

Ja näin on asia minustakin kuten kirjoitat.

Mutta se on sääli, että kaikki eivät lopeta juomista siitäkään huolimatta että ryypiskely alkaa näkyä jo päällepäinkin kaikkinaisena raihnaisuutena, ja vaikka toiset ihmiset alkavat jo siitä huomauttelemaankin (ehkä ovat jo pitempäänkin huomautelleet). Ja ne jotka ovat olleet niin sanottuina katujuoppoina jo pitkänkin tovin elämästään ja eivät lopeta juomista niin he tuntuvat kuolevan viimeistään noin kuusikymppisinä, silloin elimistö on niin alkoholin turmelema (ja usein tupakankin) että enempää viinaa se ei kestä ja kuolema tulee esim. rajuna sairauskohtauksena.




"Lääkäriliitto: Enemmistön halu saada vahva olut kauppoihin koituu joidenkin kuolemaksi":

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artik ... si/5925268

"Lääkäriliiton toiminnanjohtajan mukaan vahvojen oluiden tuominen ruokakauppaan aiheuttaa isoja ongelmia.

Hallituspuolueet sopivat viime kuussa, että ruokakaupoissa myytävien alkoholijuomien prosenttirajaa nostetaan nykyisestä 4,7 prosentista 5,5:en.

Lääkäriliiton toiminnanjohtaja Heikki Pälve on sitä mieltä, että alkoholin myynnin vapauttamisesta seuraa lisää ongelmia, sairautta ja kuolemia.

– Joidenkin kohdalla tämä vie hengen, monen yksilön kohdalla pilaa elämän. Suurimmalla osalla ihmisistä sillä ei ole juurikaan vaikutuksia. Ja se on juuri tämä suurin osa, joka puolustaa oikeuksiaan. Tämä sama enemmistö saa jo nyt oluensa vaikka kotiin kannettuna, että saatavuus ei tässä ole se ongelma, sanoo Pälve.

Pälve sanoo alkoholin aiheuttamien ongelmien koskettavan satoja tuhansia.

– Puolet alkoholista juodaan Suomessa oluena. 600 000 suomalaista kärsii päivittäin alkoholin aiheuttamista ongelmista joko itse, tai sitten heidän läheisensä on asian kanssa vakavissa ongelmissa."



Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Suomi hukkuu viinaan

ViestiKirjoittaja Jukka » 03. Kesä 2016 10:13

Luin tänään tämän aloituksen alle kirjoitettuja tekstejä ja mieleeni nousi asiaan liittyviä raamatunkohtia. Luukas 21:34 Jeesus ennustaa lopunaikaan liittyvän päihtymyksen, juoppouden ja elatuksen murheiden. Edelleen samassa evankeliumissa kohdassa 17:26-28 Jeesus kertoo ennen tulemustaan vallalla olevasta elämäntavasta: he syövät, juovat, naivat ja menevät miehelle kuten Nooan päivinä sekä ostavat, myyvät, istuttavat ja rakentavat kuten Lootin päivinä (joihin päiviin Raamattu liittää myös Sodoman synnit ja jotka ovat ympärillämme jälleen nähtävissä).

On varmasti paikallaan, että uskovat vastustavat ajassamme lisääntyvää jumalattomuutta ja rukoilevat, että vanhurskaus pysyisi voimassa, mutta meidän rukouksemme eivät pysäytä näiden ennustettujen tapahtumien etenemistä (yhtä vähän kuin voimme rukouksillamme poistaa maailmasta sodat, koska Herra on ilmoittanut "sotia olevan loppuun asti"). Kun Herra on sanonut jotain tapahtuvaksi niin me emme voi rukouksillamme kumota Hänen kirjoitettua Sanaansa, mutta voimme rukoilla, ettei tämä pimenevä maailmanaika meitä tempaa mukaansa ja saastuta. Me emme ymmärrä kaikkea mitä Herramme tekee ja sallii tapahtuvaksi, mutta itse olen jo kauan sitten jättänyt nämä asiat Jeesuksen käsiin, jolle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Tämä valta on ollut suvereenisti Hänen Ihmisen Poikana ylösnousemuksensa hetkestä lähtien.

Maailmassa jumalattomuus lisääntyy ja synnin maljat täyttyvät. Tähän kuuluu mm. päihtymisen (huumeet ja sekakäyttö) ja juopottelun lisääntyminen sekä heidänkin taholtaan tuleva raittiuden ja jumalanpelon pilkkaaminen, mutta heidän on tehtävä kerran tili Jumalalle itsestään. Sitä voimme rukoilla ja meidän tulee rukoilla, että nämä ihmiset pelastuvat. Se voi tapahtua vain evankeliumin kuulemisen kautta. Raitistuminen ilman uudestisyntymistä ei ole kestävä ratkaisu: mitä se hyödyttää joutuuko kadotukseen rattiina vai juoppona?
Jukka
 

Re: Suomi hukkuu viinaan

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 03. Kesä 2016 19:23

Tarkoittaakohan laityomuuden valtaan pääsy enemmän sitä, että se pääsee sisälle seurakuntaan, kuin maailman ihmisten keskuudessa? Jos uskovien keskuudessa aletaan "ottaa siduu "lähdetään terdelle" jne jne niin silloin vasta on toteutunut oikea laittomuuden valtaan pääsy. Johannes sanoo "koko maailma on pahan vallassa " eli uskosta osattomien keskuudessa oleva laittomuus ei ole mitään uutta. . Me emme lainsäädäntö meuhkaamisella saa aikaan muuta kuin sen, että kun jumalattomien leukoihin saadaan suitset, emme itse joudu kiusaukseen nähdessämme "maailman hauskanpitoa "joka on kuin magneetti vetämään meitäkin puoleensa =( mä en tiedä muista, mutta itse olen ollut joskus aivan sietämättämässä tuskassa kun joka puolella on vain bilettämään lähtijöitä ja pintakiiltoa. . Vain myöntämällä tämän inhan totuuden itsestäni olen alkanut todella vapautuu. .
pehmytpusu777
 

Re: Suomi hukkuu viinaan

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 03. Kesä 2016 21:35

Jäin miettimään tuota Jukan kommenttia, että mitä hyödyttää joutuuko kadotukseen juoppona vai raittiina. Olen itsekin joskus samaan asiaan viitannut homoseksuaalisuudesta puhuttaessa. Ei hyödytä, vaikka kuinka luopuisi homoudestaan jos ei ota vastaan Jeesusta ja tule uskoon. Onko asia näin, että uskosta osattomalle ei todellakaan ole mitään hyötyä elää hyvin ja olla toisille avuksi?
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Suomi hukkuu viinaan

ViestiKirjoittaja markku » 04. Kesä 2016 03:31

Mene ja vapauta vangitut juopot kyllä ottavat elävää vettä lahjaksi jos sitä sydämessä on. harvat juopot käyvät tällä sivustolla katselemassa kun kauhistellaan että se vajos siihen ja siihen. olisko aika pysäyttää ne jotka surmapaikalle hoippuvat, kyl on mieletöntä että uskova sanoo että pitää poistua pk seudulta asian takia jota ei halua nähdä. itse Jumala käveli monta päivää parantaakseen yhden sairaaan kohtaamalla hänet. nyt paetaan paikalta. ei tällä menolla valtakuntia kukisteta. Jumala ei pyydä sinua rukoilemaan että voisit kerran vuodessa kuiskata jollekin mahdollisimman hiljaa että tulisitko kokoukseen. olemme sotureita emmekä mitään piipittäjiä. nöyryys ei ole sitä että ääni kuulostaa siltä vaan sitä että vapaa tahto on annettu uskoville joko totella ja mennä sinne missä ihmiset ovat eikä odottaa että ne tulee teidän kokousiinne kun suurin osa on jo niin rampautuneita ettei ne pääse edes kävelemään noin henkisesti ajateleluna.jos on jotain lahjaksi saanut sitä jakaa. voi hyvä ihme kun armon sanoma on vapauttanut ihmiset näkemästä hukkuvia. kuinka kukaan voi kuulla jos ei kukaan julista. voi voi huuto!
markku
 

Re: Suomi hukkuu viinaan

ViestiKirjoittaja Jukka » 04. Kesä 2016 10:06

markku kirjoitti:Mene ja vapauta vangitut juopot kyllä ottavat elävää vettä lahjaksi jos sitä sydämessä on.


Äläpä jauha joutavia. Vaikka tekstissäsi olisi paljonkin hyvää niin siinä ei ole mitään vastaanottamisen arvoista, koska rakennat väärälle perustukselle, ihmisperustukselle.

Kirjoitit: "Mene ja vapauta vangitut juopot..." Me emme ole "pikkukristuksia" jotka itse vapauttaisimme ketään. Vapautumiseen ja uudestisyntymiseen tarvitaan kaikkivaltiaan Jumalan voima. Hän vaikuttaa kauttamme ja on tullut päästämään vangitut vapauteen, mutta me emme voi ketään vapauttaa. Tuo oppi korottaa ihmistä Kristuksen asemaan. Se on vanha oppi, lähtöisin Eedenin puutarhasta ja siellä käärmeen suusta.

Kirjoitit: "...kyllä ottavat elävää vettä lahjaksi jos sitä sydämessä on." Elävän veden lähde on Jeesus. Hän antaa meidän juoda sitä elävää vettä joka kantaa iankaikkiseen elämään. Me emme voi antaa kenellekään elävää vettä vaan ne virrat vain kulkevat kauttamme, niin kuin Jumala tahtoo, ei niin kuin me tahdomme.
Jukka
 

Re: Suomi hukkuu viinaan

ViestiKirjoittaja Jukka » 04. Kesä 2016 10:23

Aamu-Usva kirjoitti:Jäin miettimään tuota Jukan kommenttia, että mitä hyödyttää joutuuko kadotukseen juoppona vai raittiina. Olen itsekin joskus samaan asiaan viitannut homoseksuaalisuudesta puhuttaessa. Ei hyödytä, vaikka kuinka luopuisi homoudestaan jos ei ota vastaan Jeesusta ja tule uskoon. Onko asia näin, että uskosta osattomalle ei todellakaan ole mitään hyötyä elää hyvin ja olla toisille avuksi?


Ei ole mitään iankaikkista hyötyä. Rikas nuorukainen oli elänyt hyvää elämää, mutta siitä ei ollut hänelle hyötyä koska jatkoi matkaansa ilman Jeesusta. Ajallisesti hyvästä elämästä on hyötyä -tietenkin- mutta evankeliumin kannalta sellainen hyvä on parhaan (mahdollisesti pahin) vihollinen. Asia saa sitten kokonaan toisen luonteen ja merkityksen jos synnymme Jumalan lapsiksi ja hyvät tekomme ovat Hengen hedelmää.

PS. Olen ollut kuolemaa lähestyvien ihmisten kanssa jotka ovat eläneet niin hyvän elämän etteivät kuolinvuoteellaankaan tarvitse anteeksiantoa ja Pelastusta. Hyvä elämä ja teot voivat erottaa ihmisen Jeesuksesta ja pelastuksesta tehokkaammin kuin paha ja syntinen elämä. Evankeliumin kannalta Jeesus ei tullut ollenkaan terveitä ja (oma)vanhurskaita varten vaan sairaita ja syntisiä varten.
Jukka
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 38 vierailijaa

cron