Lasten viihdeteollisuus ja henkivallat

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Lasten viihdeteollisuus ja henkivallat

ViestiKirjoittaja JHK » 23. Loka 2012 21:11

Eiköhän tuo vielä pahemmaksi muutu kun sinne aletaan laittamaan homoseksiä yms. ryönää...
JHK
 

Re: Lasten viihdeteollisuus ja henkivallat

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 23. Loka 2012 21:20

JHK kirjoitti:Eiköhän tuo vielä pahemmaksi muutu kun sinne aletaan laittamaan homoseksiä yms. ryönää...


Eikö sitä tv ole täynnänsä... nythän se on in juttu olla gay tai bi tai mikä lie... joka ohjelma pursuaa homopareja... kuuden aikaan esitettävässä emmerdalessakin homoja on ollut ties kuinka kauan... eli monet lapsetkin on siihen aikaan kyllä tv:tä näkemässä... mutta ehkä ne pahimmat jutut jota tarkoitat tulee siinä myöhäisillassa... mutta kyllä sitä sontaa tulee ihan varmaan päivittäin.

... sekin on tietysti mahdollista, että lapsille aletaan tv:ssä esittämään "valistusohjelmaa" kahdesta isästä tai kahdesta äidistä, niin sairaalta kuin kuulostaa, niin sairas tämä yhteiskunta voi olla.
lonelyrider
 

Re: Lasten viihdeteollisuus ja henkivallat

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 23. Loka 2012 21:27

Tuosta bigbrotherista... niin moni perhe, en tiedä nykyään kun ymmärtääkseni meno niin hurjaa, vaikka en seuraakaan kyseistä ohjelmaa(välikommentti vaan)... niin tiedän ihmisiä, jotka on perheenä katsonut sitä ohjelmaa... se on aivan uskomatonta, miten voi katsoa sitä juopottelua ja kuksimista yms. lasten kanssa tv:stä eikä näe siinä mitään väärää. Ja minusta sama juttu on sen duudsoneitten kanssa, miten sitä voidaan katsoa lasten kanssa jonain hupiohjelmana... aikuiset miehet teloo ihteään ja juoksee nakuina... argggh.
lonelyrider
 

Re: Lasten viihdeteollisuus ja henkivallat

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 23. Loka 2012 22:11

televisio mennyt ihan täydeksi tuubaksi nykyään :( Joskus aikanaan kun sieltä tuli Ritari Ässä,McGyver,Spede Show..jne oli vielä joku tolkku. Samaten lastenohjelmissa. Tuli Kelju.K.Kojootti ja Maantiekiitäjä. Nykyään tulee ties mitä missä ei ole päätä eikä häntää :(
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Lasten viihdeteollisuus ja henkivallat

ViestiKirjoittaja Eetu » 28. Loka 2012 22:56

televisio on tehokas aivopesuväline, itse havahduin tässä miettimään montakohan amerikkalaista väkivalta elokuvaa on tullut nähtyä. Nyt jotenkin kavahdin nähtyäni uusimman Bondin mainoksen ja sen aseen siinä. Kavereitten kanssa olemme katsoneet American NInja elokuvia dvd:ltä, toki siinäkin on väkivaltaa mutta elokuvat ovat niin tahatonta huumoria täynnä että se on ainoa syy miksi katsomme niitä.

Big Brother käsittääkseni sen muun roskan ohella totuttaa katsojat siihen että valvontakameroita alkaa olla joka puolella.

Ysäriltä muistan että Marienhofissa näin ensimmäisen tv-lesboparin, televisio on toden totta toimiva laite jonka kautta ihmisen mieleen istutetaan uusia ajatuksia ja ideoita kuten kaikenlaiset ihmiseen lisättävät lisälaitteet, mm. popmusa videoissa on paljon semmoista ja musiikissa on ties mitä efektejä jotka saavat ihmisen äänen kuulostamaan joltain robotti ääneltä.

Myin telkkarin jokin aika sitten kaverille, nyt on helppo netin kautta valita tarkasti mitä katsoo (en tosin katso paljon mitään enää). Ei ole tarkoitus mitenkään asettua kenenkään yläpuolelle, olen ihan samalla viivalla kuin kaikki muutkin, mutta itse olen kokenut hyväksi täyden telkkarittomuuden, sillä aivopesulle tulee täysstoppi ja varsinkin jatkuvan ohjelmavirran seuraaminen on nyt mahdotonta. Käsittääkseni ihmisen aivoissa tapahtuu jotain tietyn kestoisen katselun jälkeen, ihminen menee kai tietynlaiseen "transsiin" ja sitten on helppo syöttää mieli täyteen ties mitä ideoita. Tietysti televisiota voi käyttää myös hyviin tarkoituksiin, kuten vaikkapa luonto-ohjelmien lähettämiseen (tietty semmoisiin joissa ei mainosteta evoluutiota tai muita tieteen "saavutuksia"). Tykkäsin myös Tuuri-ohjelmasta vaikka siinä onkin paljon kaupallisuutta, siinä oli sympaattisia ihmisiä.

Nyt vanhempien luona kun kävin ni katoin vähän telkkaria, mm. Talenttia jossa oli raavas mies laulamassa sopraanoäänellä (todella outoa). Leipää ja sirkushuveja kansalle, jotta kaikki pysyisivät hengellisesti ja kaikilla muillakin tavoilla sikeässä unessa.

Tässä ihan hyvä elokuva, vaikkakin aika synkkä: They live

https://www.youtube.com/watch?v=Y3eXQwfnAR8
Viimeksi muokannut Eetu päivämäärä 28. Loka 2012 23:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Eetu
 

Re: Lasten viihdeteollisuus ja henkivallat

ViestiKirjoittaja Eetu » 28. Loka 2012 23:00

JHK kirjoitti:Tuomari Simson kirjoitti mielestäni erinomaisesti lasten "pakkouskovaistamisesta". Suomessa on paljon uskoon kasvatettuja nuoria joiden hurskaus on vain opittuja ihmiskäskyjä. Lapset ovat johonkin saakka luontaisen viattomuuden tilassa, mutta Adam (langennut ihminen) heissä nostaa päänsä ennemmin tai myöhemmin. Adamia ei voi, (eikä saa!) pukea uskovaisiin vaatteisiin opettamalla omaksumaan ulkoisen kristinopin muodon, sillä siitä seuraa vain hämmennystä, vihaa ja kapinaa. Uskon että lapsiaan kannattaa varjella sellaisilta asioilta joista tuntee että Herra itse niin kehottaa, mutta muutoin on heille annettava tilaa tehdä asioita myös oman päänsä mukaan. Jumala on se joka antaa Adamille kuolettavan iskun, vanhemmat eivät sitä voi tehdä. Siksi "uskovaisuuden" on oltava heille vapaaehtoista.

Mitä tulee videopeleihin, olen niiden entinen suurkuluttaja, ja kyllä ne maistuvat vieläkin. Pelailen edelleen toisinaan joitakin sota/kamppailupelejä, koska pidän toisten kanssa mittelemisestä tavalla tai toisella, mutta realistinen, simuloitu väkivalta saa minut voimaan pahoin, enkä jaksa sitä. Harrastan Shakkia, joka on itse asiassa sekin sodan pohjalta luotu, mutta laudalla, symbolisessa muodossaan mielestäni harmitonta. Nuorempana eläydyin vahvasti peleihin ja "elin niiden kautta" ja niiden maailmassa, nykyään häivytän tietoisesti mielestäni pelin ulkokuoren ja keskityn leikkimielisen kilpailun suomaan iloon niitä pelatessani.

Olen sitä mieltä että nykymaailma on liian täynnä keinotekoista viihdettä. Sitä oppii elämään ruuduilla tanssivien kuvien luomien mielikuvien kautta, ja niiden lumoamana valheellista "varjoelämää", joka tekee oikeassa maailmassa passiiviseksi ja laiskaksi. Olen itse joutunut käymään kovaa koulua ottaessani enemmän ja enemmän vastuusta elämästäni, ja keskittymällä elämään oikeassa maailmassa "varjomaailman" sijaan. Vanhemmat, viekää lapsenne seikkailemaan oikeaan maailmaan, thekää heidän kanssanne hauskoja asioita oikeassa maailmassa, ettei heidän tarvitse etsiä itselleen "elämää" jostakin muualta. Etsin sitä videopeleistä ja TV:stä, koska maailma ympärilläni oli liian tylsää. Ja vaarallista, vanhemmat jaksoivat aina varoittaa "älä tee sitä", "tuo on vaarallista". Minut opetettiiin pelkämään pienestä pitäen.



Olen samaa mieltä siitä että ei minkään asian pakkosyöttö ole hyvästä. Vanhempani ovat uskossa, eivätkä he koskaan pakkosyöttäneet uskoaan meille lapsille. Siskoni ja veljeni eivät tosin tykänneet perheen yhteisistä rukoushetkistä koska eivät ole uskossa, itse olen saanut olla uskossa lapsesta asti, ja tuli aina turvallinen olo kun isän johdolla rukoiltiin.

Itsekin voisin vielä pelata Wolfenstein enemy territoryä (siis sitä videopelisotaversiota ei realistista) jos olisi kunnon tietokonepöytä kotona, nyt on vähän kehnot resurssit siihen. Mitä tietokonepelejä muuten pelaat, ihan mielenkiinnosta kysyn.
Eetu
 

Re: Lasten viihdeteollisuus ja henkivallat

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Marras 2012 18:49

Kyllä ne pitkälle ulottuu nuo pahan lonkerot... pikkukakkonen tuossa auki ja lapset katsoo... joku lauluohjelma siinä... laulettiin loitisimisista ja taika -asioita ja kaikkea mahdollista näkeistä ym. muista... kaunista kantelemusiikkia muuten, mutta sanoma oli pimeydestä... eli jo ihan pienille salakavalasti piru lonkeronsa ulottaa... voi että sapettaa... mutta tätä tämä päivä on pullollaan. Minäkin hölmö olen aina lapsille tuota pikkukakkosta laittanut tuosta tv-stä tulemaan... kun eritystää en lapsia haluaisi sen uskon mukaan mikä mulle on annettu... mutta alkaa miettimään, että onko se eristämistä, jos pitää suojella niitä lapsia tuollaiselta.
lonelyrider
 

Re: Lasten viihdeteollisuus ja henkivallat

ViestiKirjoittaja Herman » 05. Marras 2012 21:29

Lapset ovat erityisen herkkiä altistumaan henkivalloille. Siksi uskovien lasten vanhemmilla on suuri vastuu lastensa "mielen ja sydämen porttien" vartioimisesta.

Olen tunnistanut seuraavien henkivaltojen toimivan voimakkaasti lapsille suunnattujen ohjelmien ja muun viihteen kautta:

Kapinahenki. Tämä on yksi voimakkaimmista ja näkyvimmistä henkivalloista lasten viihdeteollisuudessa tänä päivänä, koska vanhempien totteleminen on kymmenessä käskyssä, eli Jumalalle todella tärkeä asia. Tosi monessa ohjelmassa lapset tekevät pahoja asioita ja ovat tottelemattomia vanhemmilleen, ja se esitetään ikäänkuin se olisi hyvää ja hauskaa. Nämä ohjelmat opetuksineen on suoraan kapinahengestä, ja näiden ohjelmien katseleminen saa aikaan että lapset alkavat toimia siinä samassa hengessä, eli kapinoivat vanhempiaan ja muita aikuisia vastaan.

Pelon henki. Pelko vallitsee niin monen ihmisen elämää, että sitä pidetään ihan normaalina, että lapset (ja yleensä ihmiset) pelkäävät asioita. Monesti kuitenkin se johtuu siitä, että lapsia altistetaan ohjelmille joiden tuotantoon ovat vaikuttaneet pelon henkivallat. Tämä henki tulee voimakkaimmin kaikenlaisista jutuista joiden alkuperä on noituudessa ja okkultismissa ja toimii yhteistyössä noituuden henkien kanssa.

"Kevytmielisyyden" henki. Tämä toimii sellaisten ohjelmien kautta, jossa on typerää ja järjetöntä huumoria, ja tällaisetkin ohjelmat lisääntyvät koko ajan. Huumori ei itsessään ole paha asia, jos se on puhdasta ja tervehenkistä, mutta pelkkä tolkuton ilveily ja pelleily saa lapset taas väärään henkeen. Paavali kirjoittaa, että "tyhmät lorut ja ilvehtiminen" ovat sopimattomia eikä sellaista tule tehdä (Ef.5:4), eli kyseessä on selkeästi henkivalta joka vastustaa Jumalan sanaa ja tahtoa. Kun lapset katsovat tällaisia ohjelmia, tulevat ne tämän hengen vaikutuksen alle, jossa he eivät enää kykene ajattelemaan ja toimimaan vakavamielisesti, vaan jatkuvasti tekevät kaikesta pilaa ja vitsiä.

Riidan ja kiusan henki. Joissakin ohjelmissa on riitelemistä ja kiusaamista, jota ei selkeästi osoiteta vääräksi. Ne ovat lähtöisin henkivallasta ja saavat aikaan lapsissa riitaisuutta keskenään ja toisten kiusaamista. Joskus ohjelmat ovat myös niin kierosti tehty, että kiusaajat ja tappelijat esitetään jollain tavalla hienoina ja viileinä hahmoina, vaikka ne esitetäänkin pahoiksi. Tällainen pahuuden ihannointi jatkuu sitten vanhemmille suunnatuissa elokuvissa ja ohjelmissa paljon avoimemmin, kun lapset saadaan pienenä siihen "koukkuun".

Haureuden henki. Tämän toiminta on nähtävissä jo aika pienien lasten kohdalla esim Barbie-nukkejen kautta (joiden kautta toimii myös vääränlaisen kauneusihanteen henki, joka saa aikaan anoreksiaa yms). Haureuden henki alkaa erityisen voimakkaasti toimia kun lapset tulevat murrosikään ja sukukypsyyteen. Varhaisnuoria ja jopa pieniä lapsia puetaan telkariohjelmissa paljastavasti ja meikataan kuin aikuisia, joskus jopa enemmän prostituoidun näköiseksi! Puhumattakaan koulujen ja terveysviranomaisten seksuaalivalistuksesta, joka menee koko ajan irtosuhteita ja erilaisia kokeiluja kannustavampaan suuntaan.

Tässä ketjussa on puhuttu paljon siitä, että uskovat vanhemmat voivat väärällä tavalla yrittää pakottaa lapsia uskovaisiksi. Se on totta, mutta kenenkään ei pidä sen takia alkaa liian sallivaksi! Ennemmin tulee rukoilla viisautta kuinka kasvattaa lapset niin, että he saavat uskosta positiivisen kuvan (sillä usko on positiivinen asia!), mutta samalla varjella heitä visusti altistumasta kaikkien yllämainittujen henkivaltojen vaikutuksen alle (sekä muidenkin henkivaltojen).

Jos huomaa lapsen joutuneen kyseisten henkivaltojen alaisuuteen, täytyy heidät vapauttaa niistä Jeesuksen nimessä ja veressä. Jokaisella Pyhän Hengen täyttämällä uskovalla on siihen auktoriteetti. Lasten puolesta tulee myös rukoilla joka päivä ja sulkea heidät Jeesuksen veren suojiin, sekä opettaa heille terveitä ja hyviä, Jumalan sanan ja tahdon mukaisia asioita. Olen kokenut, että lapsille voi näyttää ja lukea myös juttuja jotka eivät ole suoraan Raamatullisia, mutta joissa on puhdas henki ja oikeamielistä opetusta. Jumala antakoon viisautta ja erottelukykyä nähdä mikä on sopivaa ja lapsille rakentavaa!

Kaikkia teitä koko sydämestä siunaten :)
Herman
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa

cron