Luonnostaan

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Luonnostaan

ViestiKirjoittaja systeri » 20. Loka 2012 10:55

Room 2
14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.


Kuuntelin yöllä Raamattua ja sana "luonnostaan" pomppas korvaan vähän tehokkaammin kuin ehkä muut sanat.Muistin heti että mä käytin tätä sanaa eräänä päivänä kun olin ollut jo toistamiseen taisteluissa ja sain voiman tunnustaa oman heikkouteni.Tuli vaan mieleen yöllä tää kohta ja mietin että onko tää ollut jotain luonnostaan tapahtuvaa kamppailua.
Toisaalta raamatussa sanotaan että on taisteltava syntiä vastaan joskus verissäpäin ja myös tunnustettava ja itte oon kokenut että sitten kun tulee voitto Kristukselle niin tulee helpotus!
Asia alkoi kiusata mua joten ajattelin ottaa vielä "härkää sarvista" :)
systeri
 

Re: Luonnostaan

ViestiKirjoittaja systeri » 21. Loka 2012 09:41

Tänä aamuna tämä asia ei enää paina.Sehän on selvä juttu että luonnollinen ihminen tekee luonnostaan sitä mitä laki vaatii ja hengellinen ihminen tekee sen minkä Pyhä Henki osoittaa.Luonnollisella ihmisellä ei ole hengen ja lihan välistä taistelua niinkuin uskovalla ja siksi uskovalla taistelu on usein niin kova että siitä pääsy on helpotus.Mutta luonnollinen tekee luonnostaan....

..mulla on muuten yks uskosta osaton työkaveri joka on aika kova ruotimaan uskovien tekemisiä.meillä on yhteisiä tuttuja paljon ja ainakin kerran viikossa on kysymys siitä miksi joku uskova teki sitä mitä teki :? Hän on itse siivosyntinen ja pyrkii koko ajan parempaan että sais näpäytellä ja osoittaa sormella mulle läheisiä uskovia.Minäpä satun tietämään hänestä itsestään useita asioita joissa ei oo toiminut lain vaatimalla tavalla ja sain näpäytettyä häntä erään asian laittomuudesta jolloin hiljeni hetkeksi...anteeksi nyt tämä purkaus mutta tämmöset ihmiset on joskus aika rasittavia.Tämä ihminen on kyllä tosi uskonnollinen..ei käy kirkossa eikä tunnusta uskoaan mutta koittaa pysyä pois tietyistä synneistä.
systeri
 

Re: Luonnostaan

ViestiKirjoittaja Masa » 21. Loka 2012 16:44

On se jännä miten eritavalla nähdään tai luetaan jokin Raamatun paikka.

Room 2
14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.

Luen tämän jakeen seuraavasti:

Luonnollinen ihminen on se joka ei ole ole ottanut Jeesusta Kristusta Herrakseen.
Pakanat, jotka eivät ole kuulleet koskaan evankeliumia mutta tekevät ja elävät lain mukaan, heidät tuomitaan tekojen mukaan. Heitä ei voida tuomita uskon kautta, koska eivät ole koskaan kuuleet evankeliumia.
Mutta me, jotka olemme kuuleet evankeliumia, meidät tuomitaan uskon kautta.
Toisin sanoen, uskooko Herraan Jeesukseen Kristukseen vai ei.
Masa
 

Re: Luonnostaan

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 21. Loka 2012 19:31

Jehovan Todistajaty opettavat että evankeliumia kuulemattomat pakanat nostetaan ylös ja heille aletaan opettaa sen jälkeen Jehovan Todistajien oppia..

Kun sanoin: hepr 9:27. Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,

Jehova meni tosi hiljaiseksi koska synnin palkka on vaan heidän mielestään kuoilema.. Kysyin.. Jos kuolema on tuomio niin miten sen jälkeen sitten voisi tulla tuomio..Tulipas hiljaista :wise3:
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Luonnostaan

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 21. Loka 2012 20:08

Masa kirjoitti:On se jännä miten eritavalla nähdään tai luetaan jokin Raamatun paikka.

Room 2
14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.

Luen tämän jakeen seuraavasti:

Luonnollinen ihminen on se joka ei ole ole ottanut Jeesusta Kristusta Herrakseen.
Pakanat, jotka eivät ole kuulleet koskaan evankeliumia mutta tekevät ja elävät lain mukaan, heidät tuomitaan tekojen mukaan. Heitä ei voida tuomita uskon kautta, koska eivät ole koskaan kuuleet evankeliumia.
Mutta me, jotka olemme kuuleet evankeliumia, meidät tuomitaan uskon kautta.
Toisin sanoen, uskooko Herraan Jeesukseen Kristukseen vai ei.


Vähän samalla tavoin ajattelen tästä kohdasta kuin sinäkin, että luonnostaan tarkoittaa että ne jotka eivät ole uskossa, heillä on silti synnintunto, he siis tietävät luonnostaan oikean ja väärän, ja sen kautta he ovat lainalaisia. Uskovat saavat uskoa Jeesukseen ja saada syntinsä sitä kautta anteeksi, heitä ei enää ohjaa laintoteuttaminen vaan usko Jeesukseen.
lonelyrider
 

Re: Luonnostaan

ViestiKirjoittaja systeri » 21. Loka 2012 21:08

No mä ajattelen asiasta ihan samalla tavalla mutta Masa puhui niistä jotka eivät oo kuulleet evankeliumia.Saattaa olla niin,en sen kummemmin oo perehtynyt, pysähdyin ehkä liian nopeasti,oletin ymmärtäväni asian.
systeri
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa