Missä olet Jumala, ja missä Sinä toimit ??

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Missä olet Jumala, ja missä Sinä toimit ??

ViestiKirjoittaja todael » 16. Loka 2012 21:21

JUMALA PUHUUKIN HILJAISESSA TUULEN HYMINÄSSÄ

1Kun. 19:12 "Maanjäristyksen jälkeen tuli tulta; mutta ei Herra ollut tulessa. Tulen jälkeen tuli hiljainen tuulen hyminä."

Odotamme voimakasta ja näkyvää herätystä, suuria kokouksia ja näkyvää Jumalan toimintaa. Tässä on suuren petoksen ja eksytyksen vaara. Jumala toimii aina näkyvällä tavalla, mutta ei aina meidän sanelemien odotusten mukaisesti.

Kotiuduin juuri kokouksesta - jossa julistettu sana helisi korvissani ja läpäisi sydämmeni. Lopun ajassa kulkee rinta rinnan ulkoisesti voimakas herätyksen odotus, massiivisiin suurkokouksiin panostaminen sekä vaatimattomien ihmsten sekä ulkonaisesti vaatimattomien puitteiden keskellä tapahtuva herätys. Ulkonaisesti voimakas "herätys" saa ihmissilmän huomion, mutta Jumalan aikaansaama herätys ei vetoa ihmissilmän mukaisuuteen - vaan tapahtuu hiljaisuudessa, ilman näyttäviä ja julkisesti esille tulevia julistajia. Jumala ei asetu näyttävästi "värivalojen" keskelle - vaan etsii vaatimattoman sekä Hänelle antautuneen ihmisen sydämen - toimiakseen hänen kauttansa.

Jumala "kätkee" voimansa herätyksessä ihmissilmälle vaatimattomien ihmisten sekä olosuhteiden sisälle. Me haluamme näyttävän ja ulkoisesti voimakkaan herätyksen, mutta Jumala "kätkeekin" voimansa hiljaisuuden ja vaatimattomuuden taakse, sillä Hän tietää, että ihmiset etsivät juuri ulkoisesti näyttävää toimintaa - ei todellista sydämen muutosta.

Elia toimitti "suur-kokouksen" - kun Baalin papit tulivat Karmel vuorelle. Jumala kumosi Baalin-pappien hurmoshenkisen eksytyksen - tuli lankesi taivaasta, ja näin Jumala todisti kuka on todellinen Jumala YHWH. Tämä oli julkinen "suur-kokous", jossa profeetta Elia toimi Jumalan voiman välikappaleena.

Tämän jälkeen YHWH ilmestyy masentuneelle Elialle, miehelle joka toivotti itsellensä kuolemaa (1Kun.19:4) hiljaisessa tuulen hyminässä. Näkyvät "suur-kokoukset" olivatkin nyt ohi - ja näkyvästi voimallinen Jumalan ilmestyminen tapahtuikin NYT hiljaisuudessa, ja tyynessä tuulen hyminässä. Tämä oli Elialle varmasti yllätys.

Me odotamme suuria massakokouksia, että stadioinit täyttyisivät - ja siellä Jumalan voimateot ilmestyisivät pauhinalla. Itse näen, että lopun ajan herätys kulkee hiljaisen tuulen vireen mukana, niissä Jumalan palvelijoissa, jotka nöyrtyvät näkemään Jumalan voiman "mitättömässä" ja ihmissilmälle vaatimattomissa puitteissa. Jumala toimii, mutta Hän toimii tahtomallaan tavalla - ei ihmissilmää miellyttävissä puitteissa. Elian seuraajan Elisan elämä, ja Jumalan voimateot puhuvat tästä. Ihmeet ja voimateot tapahtuivat vaatimattomissa puitteissa, ja ilman julkisuuden leimaamaa huomiota. Jumala ei kaipaa huomiota, vaan "vaatimatonta" oman tahtonsa mukaista Kristuksen voiman ilmentymistä - Jumalan Sanan sekä Pyhän Hengen voimassa. Tämä ei koskaan - miellytä ihmissilmää....

Jumala on väsynyt "värivaloihin" ja meuhkaamiseen. On aika kuulla Herran ääni hiljaisuudessa - ja tämän [nähtävästi] voivat kuulla ne, jotka ovat pettyneet "värivalojen" sekaiseen herätyksen tavoitteluun - ne jotka ovat itsessään heikkoja, jopa epätoivoisia.

Filadelfian seurakunnalle annettu sanoma on tätä hetkeä:

Ilm. 3:8 "Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt."
todael
 

Re: Missä olet Jumala, ja missä Sinä toimit ??

ViestiKirjoittaja Herman » 16. Loka 2012 21:41

Ohhoh... Samanaikaisesti kun lähetit tämän kirjoituksen, olin kirjoittamassa foorumille aiheesta - Herätys :) Ja jotenkin koen että kirjoituksemme hienosti täydentää toisiaan. Kiitos ja kunnia Jumalalle!
Herman
 

Re: Missä olet Jumala, ja missä Sinä toimit ??

ViestiKirjoittaja todael » 16. Loka 2012 22:08

Herman --- mielenkiinnolla odotan tekstiäsi. Kiitos Herralle Jeesukselle, jos julkaisemani teksti on rohkaissut ja vahvistanut sydämessäsi olevaa sanomaa.

--------------------------------------

Aloittamaani tekstiin liityen:

Yksi hyvä esimerkki profeetta Elisan "huomaamattomuudesta" on Naemanin parantuminen pitalitaudista. Naeman sanoo :

2Kun. 5:11 "Mutta Naeman vihastui ja meni matkaansa sanoen: "Katso, minä luulin hänen edes tulevan ja astuvan esiin ja rukoilevan Herran, Jumalansa, nimeä, heiluttavan kättänsä sen paikan yli ja niin poistavan pitalin."

---- voiko Jumalan mies tarkoituksella "piiloutua" ihmissilmän vaatiman huomion keskeltä ?? Kyllä voi, ja joskus pitääkin. Sillä Jumala toimii hiljaisessa tuulen hyminässä - ei näkyvässä, huomiota herättävässä ja ihmissilmää miellyttävässä "lava-parantamisessa". Tässä on suuri ero tämän ajan näkyviin ja tarkoituksella huomiota herättäviin parannuskokouksiin nähden. Jumala ei astukaan "värivaloihin".... vaikka ihminen niin haluaisi.
todael
 

Re: Missä olet Jumala, ja missä Sinä toimit ??

ViestiKirjoittaja Herman » 16. Loka 2012 22:44

Todael, lähetin sen kirjoituksen noin vartin kuluttua siitä kun olit lähettänyt tämän kirjoituksesi, eli se löytyy tuolta yleiset-osasolta. Vasta viestin lähetettyäni näin että olit kirjoittanut samasta aiheesta :) Vaikka tuo mun kirjoitukseni nyt on vain tuollainen pintaraapaisu, ja sinulla syvällisempää pohdintaa yksilötasolla, mutta en kuitenkaan laske minkään sattuman piikkiin tätä aihepiirin tietynlaista samankaltaisuutta :)
Herman
 

Re: Missä olet Jumala, ja missä Sinä toimit ??

ViestiKirjoittaja todael » 16. Loka 2012 22:51

Haluan vielä lyhyesti jakaa sen, mitä koen Jumalan puhuneen minulle Elisan "kaksinkertaisen-voitelun" merkityksestä. 5Moos.21:15-17 antaa mielenkiintoisen viitteen kaksinkertaisen osan antamisesta hyljityn vaimon pojalle. Tämä rinnastuu selkeästi Elisan Elijalta saaman "kaksinkertaisen-voitelun" merkitykseen.

Hyljeksitty sekä täten huomaamattomaksi tarkoituksella jätetty on Jumalalle huomionarvoinen. Siksi kun erotamme tässä ajassa olevan "voitelun" merkityksen ja luonteen - olen tullut Jumalan puhuttelemaksi juuri "mitättömien" - valtakristillisyyden "hyljeksivien" osasta. Nämä astia - valtakristillisyyden hyljeksimät (siis näkyvyyttä ja ulkoista voimaa ilmentävän kristillisyyden) - ovat astioita jotka lopun ajassa tulevat Jumalan käyttöön. Jumala erottaa ihmissilmään perustuvan "voiman" Hänen voimastaan. Tähän liittyy Elisan "kaksinkertainen-osa" Elian voimasta.

Näen rinnakkain kulkevan Filadelfian seurakunnan (mitätön ja heikko, mutta Jumalan Sanassa sekä Kristuksen tunnustuksessa pysyvä) sekä Laodiken seurakunnan (omassa voimassaan näkyvä, rikas mutta köyhä - Kristus on tämän seurakunnan ulkopuolella) välillä olevan eron. Tämä ero tapahtuu myös "voitelun" sekä voimatekojen erilaisuudessa.

Jumala tulee toimimaan "kätketysti", sellaisten astioiden kautta - jotka eivät ole Laodikean - eli ihmissilmää miellyttävän "herätyksen" - välikappaleita.

Elisan "kaksinkertainen" osa mielestäni perustuu juuri valtakristillisyyden ulkopuolelta tapahtuvien Jumalan tekojen osaan.

Koetelkaa tämä kaikki Jumalan Sanalla ja rukouksella.

1Kor. 1:26-31 "Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista, vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään, ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on, ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä. Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra"."
todael
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa

cron