Verkosto ja Tuomasyhteisö

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Verkosto ja Tuomasyhteisö

ViestiKirjoittaja Eetu » 07. Loka 2012 21:51

Aloitin eri ketjun tästä aiheesta.

Luterilaisuus on lahkolaisuutta ja haluan irtisanoutua kaikesta semmoisesta. Ystäväni pyysi minua Verkoston messuun jokin aika sitten, kävin siellä ja hauskaa oli mutta en voi hyväksyä niitä myönnytyksiä joita he ovat tehneet, luterilainen pappi jakamassa ehtoollista ja toistelemassa luterilaisia rituaalifraaseja. Meidät on kutsuttu ulos kaikesta tuollaisesta, pois uskonnosta kohti raamatullista uskoa. Olen nyt hiukka vaikeassa tilanteessa, koska esim. tänään ystäväni pyysi minua uudestaan sinne Verkostoon, haluaisin sanoa hänelle mahdollisimman ystävällisesti että en voi enää tulla sinne. Paitsi tietysti menen jos sattuvat pyytämään puhumaan sinne vaikkapa siitä että luterilaisuus on lahkolaisuutta. Minua on kyselty myös Vapaakirkon sunnuntaijumikseen (eräs sukulainen pyysi) mutta en ole kyllä sinnekään menossa. Uskonto on heivattava pois, koska se on turhaa jumalanpalvelusta vain pokkuroida jossain kaavussa muitten edessä ja toistella mantranomaisesti niitä fraaseja. Sitä paitsi ahteri puutuu luterilaisessa kirkossa istuessa.

Lisää vettä myllyyn: ekumeniaakin kaiken lisäksi. Korostan, että en ole etsimällä etsinyt epäkohtia sisältävää kristillistä toimintaa mutta näköjään elämääni tulee koko ajan jotain kautta erinäisiä asioita joilla testataan sitä, olenko kiinni Raamatussa vai ihmisten itse kehittämissä rakennelmissa. Viimeisimpänä testinä oli sukulaisen kysymys, että haluanko hänen lapsensa kummiksi. Ensin olin että joo mutta sitten tajusin että enhän hyvänen aika voi tuotakaan kautta olla mukana luterilaisessa lahkolaisuudessa ja uskonnollisuudessa.

http://www.verkosto.net/?sid=314 - - - tuolla siis mainitaan ekumenia.

Ja lisää:

"Verkoston toiminnassa voi olla vapaasti mukana ilman yhdistyksen jäsenyyttä, koska olemme luterilainen yhteisö, emme oma seurakunta."

http://www.verkosto.net/?sid=313

Verkoston sivuilla mainitaan myös Tuomasyhteisö, ja mitä löytyykään Tuomasyhteisön sivuilta:

Marianpalvontaa!

http://www.tuomasmessu.fi/?sid=1

Naispappeja!

http://www.tuomasmessu.fi/?sid=9

Sanameditaatiota:

http://www.tuomasmessu.fi/?sid=119

Ignatiaanisia harjoituksia katolisesta kirkosta:

http://www.tuomasmessu.fi/?sid=113

Tuomasyhteisön ristilogossa on taize-henkinen oranssi väri. Ja mitä löytyykään menovinkeistä:

"Taizé tulee Helsinkiin!"

"Taipuuko kirkko joogaan? -seminaari" - Kiitos Herralle, että Petri sai puhua sille videolle.

"Kristillisen mietiskelyn ryhmä"

Hmmmmm.... (kristillistä mietiskelyä) - olen kyllä niin epäilevä tuomas Tuomasyhteisön suhteen, että en mene tuonnekaan. Jälleen kerran minulle kirkastuu entistäkin paremmin se, että uskovat on kutsuttu ulos kaiken maailman keksityistä yhteisöistä.
Viimeksi muokannut Eetu päivämäärä 08. Loka 2012 09:58, muokattu yhteensä 1 kerran
Eetu
 

Re: Verkosto ja Tuomasyhteisö

ViestiKirjoittaja Eetu » 08. Loka 2012 08:44

Vielä semmoinen kommentti, että olen erittäin temperamenttinen ihminen, mikä saattaa joskus näkyä viesteistäni, yritän suhtautua asioihin rauhallisemmin. Pyydän anteeksi, jos viestini tuntuvat jotenkin kiukkuisilta. Rukoilen kaikkien verkostolaisten ja tuomasyhteisöläisten puolesta.
Eetu
 

Re: Verkosto ja Tuomasyhteisö

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Loka 2012 09:03

Eetu kirjoitti:Aloitin eri ketjun tästä aiheesta.

Minua on kyselty myös Vapaakirkon sunnuntaijumikseen (eräs sukulainen pyysi) mutta en ole kyllä sinnekään menossa.


Haluaisin kysyä onko se jumppa uskoa vastaan? Joskus helluntaiseurakunnassa iltajumppaa on vetännyt kun ei ollut muuta paikkaa kuin siellä helluntaiseurakunnassa. Sinne meni uskovat jumppaamaan ja venyttelemaan kans. En näe siinä pahaa...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Verkosto ja Tuomasyhteisö

ViestiKirjoittaja Eetu » 08. Loka 2012 09:59

En minäkään jumppaamisessa näe mitään pahaa. Eilen olin pelaamassa koripalloa, ja hauskaa oli vaikka tappio tulikin. Sukkapiirikin on hauska idea. :)
Eetu
 

Re: Verkosto ja Tuomasyhteisö

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Loka 2012 08:47

*
Okkay :)

Ekumeeninen kirkko "uppoaa" ja uskovat ei tajua lähteä pois sieltä vaan istuu ja kuuntelee... Tuli profetia joka kehoitti terveoppisia uskovia muistamaan niitä uskovia rukouksin että ne tajuaisi ja lähtisi pois ekumeenisesta kirkosta. Se profetia puhui uppoavasta laivasta joka tarkoittaa ekumeenista kirkkoa. Muistetaan rukouksin jatkossakin että ne uskovat tajuaisivat ja lähtisivät pois sieltä. Ja heidän tulisi ymmärtää että usko perustuu vain yksin Jumalan Sanaan. Jeesus on itse Jumalan Sana, tullut lihaksi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Verkosto ja Tuomasyhteisö

ViestiKirjoittaja Eetu » 10. Loka 2012 15:23

Itse otin hatkat ev.lut. kirkosta jo keväällä, en muutenkaan sen 15 vuoden aikana, jona olin jäsen, kovinkaan usein käynyt puuduttamassa itseäni kovilla puisilla penkeillä. Ehkä joskus ennen kirkossa oikeasti saarnattiin raamatullista sanomaa mutta nyt se on enimmäkseen vain sitä rakkautta ja armoa kaikille ja jatketaan vaan samaan malliin kuin ennenkin ja antaa kaikkien kukkien kukkia, ihan täyttä hippitouhua se on, puuttuu enää rauhansymbolit rinnuksista ja kukat hiuksista. Eikä kukissa mitään pahaa olekaan. Rauhansymboleissa on: risti väärinpäin ja kun tarkemmin ajattelee hippiaatetta, niin pehmosatanismiahan se taitaa olla, tee mitä huvittaa kunhan et satuta toisia. Hyvin muuten rakennan aasinsiltoja asioista toiseen, pitäisköhän hakea uutisankkuriksi. Ensin vaan synkät uutiset tiskiin ja sitten: hah, olipas siinä hauska orava, joka kulki vesisuksilla.
Eetu
 

Re: Verkosto ja Tuomasyhteisö

ViestiKirjoittaja tanu » 10. Loka 2012 18:22

-
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 18. Loka 2017 20:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Verkosto ja Tuomasyhteisö

ViestiKirjoittaja Eetu » 06. Helmi 2013 19:36

Verkostossa ruvetaan kuulemma katsomaan ihan piakkoin videoita, joissa kerrotaan jostain ihme kultahipuista. Menestysteologiaa on tuo ja kundaliini käärmevoimaa. Eräs verkostossa vielä mukana oleva kaverini kertoi, hän ottaa tod näk hatkat verkosto ry:n toiminnasta koska ei hyväksy (eikä kenenkään pidä hyväksyä) menarimeininkiä ja kultahippueksytystä.
Eetu
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa

cron