Ilm.22:14

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Ilm.22:14

ViestiKirjoittaja toni t » 07. Loka 2012 16:40

38 käännös. Ilm.22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!

1992. käännös "pesevät vaatteensa"

38 ja 1992 käännökset kääntävät tämän kohdan väärin.

Alkutekstissä ei lue pestä vaatteita.

Textus Receptus. Ilm.22:14 μακαριοι οι ποιουντες τας εντολας αυτου ινα εσται η εξουσια αυτων επι το ξυλον της ζωης και τοις πυλωσιν εισελθωσιν εις την πολιν

Biblia ja King James kääntävät kohdan oikein.

Biblia.Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olis ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

King James. Ilm.22:14 Blessed are they that do his commandments, that they may have right to the tree of life, and may enter in through the gates into the city.

Kohdassa ei ole vaatteiden pesusta kyse eikä vaatteita pesemällä päästä Uuteen Jerusalemiin vaan kohta opettaa pitämään Jumalan käskyt eli elämään Jumalan tahdon mukaan. Ne jotka elävät Jumalan tahdon mukaan perivät Uuden Jerusalemin.

Matt.7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

Joh.15:10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.

1.Joh.3:22. Ja mitä me anomme, niin me saamme häneltä, että me hänen käskynsä pidämme ja teemme, mitä hänelle kelpaa.
23. Ja tämä on hänen käskynsä, että me hänen Poikansa Jesuksen Kristuksen nimen päälle uskoisimme, ja rakastaisimme toinen toistamme, niinkuin hän käskyn meille antoi.
24. Ja joka hänen käskynsä pitää, se pysyy hänessä ja hän siinä, ja siitä me tiedämme, että hän meissä pysyy, siitä Hengestä, jonka hän meille antoi.


Raamattu opettaa elämään Jumalan tahdon (käskyjen) mukaan. Ne jotka elävät Jumalan tahdon mukaan perivät Uuden Jerusalemin. Kyseessä ei siis ole vaatteiden pesusta vaan Jumalan tahdon (käskyjen) mukaan elämisestä. Ja tämä on Hänen käskynsä että me hänen Poikansa Jesuksen Kristuksen nimen päälle uskoisimme ja rakastaisimme toinen toistamme (Jumalan rakkaudenlain kymmenen käskyn opetuksen mukaan) niinkuin hän käskyn meille antoi. Uskonelämä on kasvuprosessi jossa Jumalan sanan ja Pyhän Hengen voimasta opitaan elämään Jumalan tahdon mukaan. Kenestäkään ei tule täydellistä tässä ajassa mutta Jumalan armosta Kristuksen omat saavat kasvaa Jumalan Pojan kuvan kaltaisuutta kohti kun Jumala vaikuttaa omissaan tahtoa ja tekemistä.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa