Raamattuohjelma (avuksi Jumalan sanan oppimisessa)

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Raamattuohjelma (avuksi Jumalan sanan oppimisessa)

ViestiKirjoittaja PetriFB » 05. Loka 2012 10:55

Netissä on hyvä Raamattuohjelma. Raamattuohjelman sivulla on kuvaus ohjelmasta:

Näillä sivuilla on Raamattuohjelma, jossa jakeita on jaettu ryhmiin aihepiireittäin. Mukana eivät toki ole kaikki Raamatun jakeet, vaan sellaiset, jotka useimmiten tulevat esille. Uuden testamentin kirjeistä on suhteellisesti eniten lainauksia, sillä mukana on arviolta 98 % jakeista. Muista kirjoista niitä on vähemmän. Lisäksi eräät jakeet voivat esiintyä useammassakin yhteydessä.

Päätarkoitus kuitenkin on, että me voisimme perehtyä Sanaan ja oppia sitä paremmin. Usein meillä on vain pintapuolinen käsitys koko asiasta ja tunnemme sitä huonosti. Paavali kirjoitti: ”Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana” (Kol 3:16) sekä ”Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta” (Room 10:17), joten on tärkeää, että tämäkin alue on kunnossa. Se on rukouksen ohella yksi hengellisen elämämme tukipilareista, joten siihen kannattaa kiinnittää huomiota. Meidän on hyvä pyrkiä rukoilemaan enemmän ja enemmän (Anokaa, niin teille annetaan… Teillä ei ole, sentähden ettette ano), mutta myös pyrittävä siihen, että oppisimme Kristuksen sanaa, vaikka usein motivaatiomme siihen voi olla vähäinen. Tätä tarkoitusta varten tämä Raamattuohjelma on rakennettu.

Linkki Raamattuohjelmaan: http://www.jariiivanainen.net/TutustuSanaan.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Raamattuohjelma (avuksi Jumalan sanan oppimisessa)

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Loka 2012 11:27

:thumb: ...mä lueskelen tätä aika usein ja oon monesti löytäny hyviä paikkoja kirjoitteluun foorumeilla :) Kiitos Herralle tästä raamattuohjelmasta!
systeri
 

Re: Raamattuohjelma (avuksi Jumalan sanan oppimisessa)

ViestiKirjoittaja PetriFB » 05. Loka 2012 11:34

pulla kirjoitti::thumb: ...mä lueskelen tätä aika usein ja oon monesti löytäny hyviä paikkoja kirjoitteluun foorumeilla :) Kiitos Herralle tästä raamattuohjelmasta!


Hienoa. Minäkin uskon että tästä ohjelmasta on monille hyötyä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa