johtajuus ja Raamattu

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: johtajuus ja Raamattu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Marras 2018 16:29

*
Minusta tuntuu, että nykyään Raamattu totuuden tuntemisen rinnalla ei kelpaa. Videot ja opetusaiheet linkkeineen omaan korvasyyhyyn on miellytykseksi lihan mukaan. Ne juoksentelevat niiden perään haalien opettajia. Näin ne luopuu uskosta Sanan totuuteen ja lähtevät opintuulten perään.


2Tim. 4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.

1Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja


Eikö olisi hyvä perustaa tervehenkinen ryhmä, jonka kohde olisi vain Raamattu tietyille FB-uskoville, jotka kaipaavat sitä tervettä oppia Raamatun pohjasta? Koska me elämme tätä luopumuksen aikaa, jolloin opettajia haalitaan korvasyyhyyn oman lihan miellyttykseksi melkein joka ryhmässä juosten niiden opin tuulten perässä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7939
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: johtajuus ja Raamattu

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 15. Marras 2018 21:45

Mä itse luovuin uskon-asioiden käsitelystä Facebookissa kokonaan.. sielä on sellaista sekamelskaa, että huhhuh.. ja hirveätä riitelyä..itse mielelläni käsittelen uskonasiat live-elämässä, täällä tosin luen ja kirjoitan kanssa, mutta se johtuu siitä, että tällä ei ole "hörhöjä"
pehmytpusu777
 

Re: johtajuus ja Raamattu

ViestiKirjoittaja Juhani » 15. Marras 2018 22:34

Me olemme kaikki erehtyväisiä ja vajavaisia ihmisiä, sekä olemme eri kasvuvaiheessa uskossamme ja Raamatun tietämyksessä. Olen itse tehnyt paljon virheitä, josta olen joutunut tekemään usein parannusta. Meidän pitää katsoa Kristukseen eikä toisiimme tai itseemme. Sellaista FB ryhmää ei varmaankaan löydy jossa kuulisi vain ”puhdasta” Jumalan sanaa.
Vaikken olekaan mikään ns. kirjoittajatyyppi tai sananjulistaja, niin haluan silti toisinaan jakaa ajatuksiani ja mielipiteitäni muiden uskovien kanssa. Olen kokenut tämän foorumin lämpimäksi ja siunaukselliseksi sekä muiden mielipiteitä kunnioittavaksi.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: johtajuus ja Raamattu

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 16. Marras 2018 18:50

Riitaisat paikat ,joissa kristityt repii toisiaan on häpeällisiä kun pitäisi olla juuri toisin eli sitä kunnioitusta ja järkevää normaalia keskustelua ja rauhallista etsimistä ja tutkintaa ...
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: johtajuus ja Raamattu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Marras 2018 11:05

*
Niin. Jos keskuudessa on riidanalainen ilmapiiri, siihen syitä on monta. Esimerkiksi yksi syy on se oikeassa oleminen, joka johtaa keskinäiseen riitaan. Sen olen nähnyt lähes joka FB-ryhmässä. Kun se oikeassa oleminen tulee yleensä omasta lihallisesta viisaudesta, jota arvioidaan Sanalla koettelemalla, siinä se loukkaantuu ja ärsyyntyy.

Sanalla koetteleminen pitää tapahtua hengen sävyssä katsomatta ja takertumatta henkilöön, mutta olen nähnyt, että Sanalla koetteleminen tapahtui ilman hengen sävyä. Sormella osoittamisen kanssa mitalla mitataan aina takaisin ja jatkuu ihan loputtomasti. Siksi on riidanalainen ilmapiiri.

No olisi vielä toinen juttu.... Minua mietityttää, mitä Raamatun kohdissa Ef. 3:17-19 sanotaan. Että rakkauteen juurtuneina ja perustuneina voisimme yhdessä kaikkien pyhien kanssa käsittää, mitä on leveys, pituus, korkeus ja syvyys. Niiden kautta voimme pyhien kanssa oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä. Siinä näin me tulemme täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.

Käsitän näin omalla kaikella vajavaisella ymmärryksellä, että ne kohdat tarkoittaa, että pyhien kanssa voimme käsittää kaikki leveys, pituus, korkeus ja syvyys. Leveys, pituus, korkeus ja syvyys tulee kai rakkaudesta vai tiedosta? Tai molemmista? Kai varmaan molemmista. Tuo ensimmäinen jae sanoo, että me ensin juurrumme rakkauteen ja rakkaudessa perustuneina näemme asiat ja käsitämme asiat yhdessä, mitä on leveys, pituus, korkeus ja syvyys, siinä on puhdasta epäitsekkyyttä ja emme ole itsemielestämme toisiamme viisaampi, vaan pidämme toisia viisaina, kuin me.

Yksilönä sitä kaikkea ei voi käsittää ilman pyhiä. Yksilönä ei voi saavuttaa Kristuksen rakkauden ilman pyhiä, koska toistemme rakastamalla saavutamme Kristuksen rakkauden. Rakkaudeen juurtuminen voi tarkoittaa lähimmäisenrakkautta. Kristuksen rakkaus on puhdasta ja epäitsekästä rakkautta, 'agape' - rakkautta. Rakkauteen juurtuminen on ikäänkuin suoja pois itsekkyydeltä ja lihalliselta viisaudelta, joka johtaa oikeassa olemiseen ja riidanalaiseen ilmapiiriin.

Näin ilman taka-ajatusta käsitämme yhdessä ne asiat, näin me saavutamme Kristuksen 'agape'-rakkauden ja siinä tulemme näkemään, että Kristuksen rakkaus on suurempi, kuin ne asiat, joista on turhaa riidellä, sillä Kristuksen rakkaus on kaikkea tietoa suurempi, niin keskinäinen riitely siihen loppuu ja tulemme täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä. Yksilö ei sitä voi saada sitä kaikkea täyteyttä ilman pyhiä. Ymmärränkö oikein, mitä ne kohdat tarkoittaa? Ne kohdat minua vielä mietyttää.


Ef. 3:17 niin että Kristus asuisi uskon kautta teidän sydämissänne. Rukoilen, että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina,

18 voisitte yhdessä kaikkien pyhien kanssa käsittää, mitä on leveys, pituus, korkeus ja syvyys,

19 ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä. Näin te tulette täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä. RK

Tiedät varmaan toisen kohdan Raamatusta, jonka mukaan tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa. :think2:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7939
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: johtajuus ja Raamattu

ViestiKirjoittaja Juhani » 17. Marras 2018 21:02

Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija. Hepr.4:12.

Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää.
Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä. Jaak.3:5-6.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: johtajuus ja Raamattu

ViestiKirjoittaja Linnea » 18. Marras 2018 12:41

San. 12:18: Moni viskoo sanoja kuin miekanpistoja, mutta viisasten kieli on lääke. :bible:
Linnea
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28. Syys 2017 15:48

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa