Perhe on ensisijainen palvelutehtävänne

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Perhe on ensisijainen palvelutehtävänne

ViestiKirjoittaja Herman » 30. Syys 2012 23:34

Löysin tällaisen tosi hyvän kirjoituksen, laitan sen tänne meidän kaikkien siunaukseksi.


Perhe on ensisijainen palvelutehtävänne

maanantaina, tammikuun 16. 2012 kello 20:05

1. OLKOON PERHEENNE ENSISIJAINEN PALVELUTEHTVÄNE

Palvelkaa ensin perheenne, ennen kuin odotatte Herralta tehtäviä muualta!

1. Tim. 5:8
Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi.


Isät ja äidit, miehet ja vaimot, lapset ja vanhemmat, he ovat teidän ensisijainen tehtävänne! Perhe on teidän ensisijainen työkenttänne! Eikö Sana sano:

Tit. 2:2-5
Vanhat miehet olkoot raittiit, arvokkaat, siveät ja uskossa, rakkaudessa ja kärsivällisyydessä terveet; niin myös vanhat naiset olkoot käytöksessään niinkuin pyhien sopii, ei panettelijoita, ei paljon viinin orjia, vaan hyvään neuvojia,voidakseen ohjata nuoria vaimoja rakastamaan miehiänsä ja lapsiansa, olemaan siveitä, puhtaita, kotinsa hoitajia, hyviä, miehilleen alamaisia, ettei Jumalan sana pilkatuksi tulisi.


1. Piet. 3:1-4
Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa. Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista, vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis.


Vaimot, älkää antako sen, mitä maailma myy, johtaa itseänne harhaan!

Miehet, ottakaa vastuu perheistänne! Älkää mukautuko tämän maailman menoon! Olkaa pappeja perheissänne! Ottakaa Jumalan antama tehtävä perheen päänä. Suoristakaa selkänne! Nostakaa päänne ja kääntäkää katseenne Herraan! Sillä mies on vaimon pää, mutta Herra on miehen pää!

1. Kor. 11:3
Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.


Miehet, perheen päät, puhdistakaa kotinne kaikesta saastasta! Kantakaa huolta siitä, ja harkitkaa tarkoin, mitä kotiinne tuotte, mitä annatte lastenne katsella ja lukea! Sulkekaa televisio, sulkekaa internet, ja avatkaa Raamatut! Älkää antako tämän maailman epäjumalien saastuttaa kotejanne! Isät, miehet, te tulette kohtaamaan vastustusta, mutta olkaa lujat ja suoraselkäiset ja hävittäkää epäjumalat keskuudestanne!

Rukoilkaa perheisiinne yksimielisyyttä! Miehet, rakastakaa vaimojanne. Vaimot, kunnioittakaa miehiänne. Ottakaa oppia Abrahamista ja Saarasta.

1. Piet. 3:5-7
Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat miehillensä alamaiset; niin oli Saara kuuliainen Aabrahamille, kutsuen häntä herraksi; ja hänen lapsikseen te olette tulleet, kun teette sitä, mikä hyvää on, ettekä anna minkään itseänne peljättää. Samoin te, miehet, eläkää taidollisesti kukin vaimonne kanssa, niinkuin heikomman astian kanssa, ja osoittakaa heille kunnioitusta, koska he ovat elämän armon perillisiä niinkuin tekin; etteivät teidän rukouksenne estyisi.


Vastatkaa pahaan hyvällä, sydämen laupeudella, Sanoo Herra!

1. Piet. 3:8-9
Ja lopuksi: olkaa kaikki yksimielisiä, helläsydämisiä, veljiä kohtaan rakkaita, armahtavaisia, nöyriä. Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte


2. OLETTEKO LASKENEET KUSTANNUKSET?

Kun te pyydätte palvelustehtävää, oletteko laskeneet kustannukset, kysyy Herra! Istukaa alas ja laskekaa kustannukset! Ei kukaan ryhdy rakentamaan laskematta kustannuksia!

Luuk.14:28
Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi.


Oletteko valmiita jättämään omat haavenne tienhaarassa, jossa Herra kutsu teitä seuraamaan häntä? Oletteko valmiita hylkäämään unelmanne, uranne ja kunnianhimonne, suunnitelmanne siitä, kuinka elämänne tulisi rakentua ja asioiden kulkea? Oletteko valmiita antamaan Jumalalle sen niinkutsutun “oman aikanne”, jonka maailma kertoo teidän ansaitsevan?

Oletteko valmiita kohtaamaan ihmisten pilkkaa ja halveksuntaa, ihmettelyä siitä, että te ette seuraa maailman markkinoimia arvoja ja ihanteita, vaan luovutte niistä? Vastatkaa sitten Herralle, oletteko valmiit!

Teillä voi olla paljon lahjoja, teistä voisi tulla iskelmätähtiä, kuuluisuuksia, urahuippuja, menestyssaarnaajia! Mutta laskekaa se kaikki roskaksi Herramme Jeesuksen tuntemisen rinnalla! Maailma sanoo teille, että te ette voi heittää lahjojanne hukkaan, mutta kuunnelkaa Herraa, älkää antako johtaa itseänne harhaan!

“Minä etsin palvelijoita, jotka luovuttavat koko elämänsä minulle. Minä en etsi suurmiehiä enkä suurnaisia parrasvaloihin. En etsi työmiehiä, jotka antavat minulle muutaman tunnin päivästä, tai muutaman päivän viikosta. Minä etsin niitä maan hiljaisia, jotka luovuttavat minulle koko elämänsä!” sanoo Herra.

3. UNOHTAKAA MENNEET – HERRA LUO UUTTA:

Herra kysyy, oletteko valmiit unohtamaan, kuinka maailma on teitä kohdellut kaltoin, unohtamaan kipunne ja haavanne? Oletteko valmiita luopumaan takaisinmaksun odottamisesta? Herra tahtoo sanoa: unohtakaa – antakaa anteeksi! Sillä Herra tahtoo luoda uutta!

Jes 43:19
Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.


Ei ole aikaa odottaa takaisinmaksua menneistä menetyksistä, haavoista eikä kivuista, jotka maailma on meihin lyönyt! On aika jättää mennyt taakse ja palvella Herraa! Sillä Herra kysyy: olenko minä teille jotakin velkaa?

Luuk. 17:7-10
Jos jollakin teistä on palvelija kyntämässä tai paimentamassa, sanooko hän tälle tämän tullessa pellolta: ‘Käy heti aterialle’? Eikö hän pikemminkin sano hänelle: ‘Valmista minulle ateria, vyöttäydy ja palvele minua, sillä aikaa kuin minä syön ja juon; ja sitten syö ja juo sinä’? Ei kaiketi hän kiitä palvelijaa siitä, että tämä teki, mitä oli käsketty? Niin myös te, kun olette tehneet kaiken, mitä teidän on käsketty tehdä, sanokaa: ‘Me olemme ansiottomia palvelijoita; olemme tehneet vain sen, minkä olimme velvolliset tekemään’.”


Luopukaa itsesäälistä, katsokaa ympärillenne! Rakastakaa ja palvelkaa toisianne – siten te voitatte sieluja minulle, sanoo Herra! Antakaa elämänne ja tekojenne puhua hiljaista kieltään minusta. Antakaa elämänne minulle eläväksi uhriksi! Olkoon se, joka tahtoo olla suurin, keskuudessanne pienin – toisten palvelija.

Matt. 20:26-28
…vaan joka teidän keskuudessanne tahtoo suureksi tulla, se olkoon teidän palvelijanne, ja joka teidän keskuudessanne tahtoo olla ensimmäinen, se olkoon teidän orjanne; niinkuin ei Ihmisen Poika tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä.”


Olkaa uskollisia pienimmässäkin, niin paljon vartijoiksi teidät asetetaan!

Kiitos ja ylistys ja Kunnia Herralle Jeesukselle Kristukselle!

(Maaliskuu 2011/ Henriikka)
http://shofar.nettisivu.org/uutinen-5/
Herman
 

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa

cron