Kirjoittaja PetriFB » 02. Loka 2012 10:31
Branham on sanonut, että koska Adam oli Jumalan poika, niin hänen kauttaan täytyi tulla toinen Jumalan poika. Branham opetti, että kun Kain ilmestyi hän ei voinut olla peräisin Jumalasta, koska hän oli paha, siksi saatanan täytyi olla Kainin alkuunpanija.
1 Moos 3:
22 ¶ Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
23 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
24 Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.
1 Moos 4:
1 ¶ Ja mies yhtyi vaimoonsa Eevaan; ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti Kainin ja sanoi: "Minä olen saanut pojan Herran avulla".
2 Ja taas hän synnytti pojan, veljen Kainille, Aabelin. Ja Aabelista tuli lampuri, mutta Kainista peltomies.
Raamattu opettaa, että Adamin yhtyminen Eevaan, jonka seurauksena Kain syntyi tapahtui syntiinlankeemuksen jälkeen. Synti tuli maailmaan Adamin ja Eevan syntiinlankeemuksen kautta ja siten vaikutti myös Kainissa. Kainin sydämessä oleva pahuuden juuri ei ollut hänessä siksi, että hän olisi ollut saatanan poika, vaan siksi että hän oli syntiinlangenneiden Adamin ja Eevan poika. Kainissa oleva pahuus tuli ihmisen syntiinlankeemuksen kautta.
Adam ei ollut Jumalan poika, sillä Jumala ei synnyttänyt itsestään Adamia, vaan loi hänet maan tomusta, antaen hänelle elämän hengen. Branhamin ymmärsi väärin Adamin aseman luomisessa siksi hän myös vääristi Kainin syntyperän, uskoen demonihenkiä, eikä Jumalaa.
Branham esittää väärän "todisteen" käärmeensiemenopin tueksi vetoamalla sananlaskujen lukuun kolmekymmentä, jonka hän sanoo todistavan Eevan synnistä käärmeen kanssa.
Snl 3:
19 kotkan jäljet taivaalla, käärmeen jäljet kalliolla, laivan jäljet keskellä merta ja miehen jäljet nuoren naisen tykönä.
20 Samoin ovat avionrikkoja-vaimon jäljet: hän syö, pyyhkii suunsa ja sanoo: "En ole pahaa tehnyt".
Snl 3:19,20 opettaa haureuden synnistä, joka pyrkii peittämään synnin jälkensä samoin kuin kotkan jäljet ovat taivaalla näkymättömissä, käärmeen jälkiä ei voida havaita kalliosta, eikä laiva jätä jälkiä mereen.
Tässä kohdassa käärmeen jäljet kalliolla esiintyy havainnoimaan sitä kuinka aviorikkoja vaimo pyrkii peittämään ja salaamaan aviorikoksensa, niin ettei hän jäisi kiinni haureuden synnistään. Tässä kohtaa ei ole mitään viittausta paratiisiin, ei seksisyntiin paratiisin käärmeen ja Eevan kesken. Branhamin opetus on epätoivoinen yritys kynsin ja hampain pitää kiinni opista, jota ei löydy Raamatusta.
Branham yhdistää Snl 3:19,20 Paavalin kirjeeseen 2 Kor 11:1-3, jolla hän koittaa perustella Eevan tehneen seksisynnin käärmeen kanssa:
2 Kor 11:
1 ¶ Jospa kärsisitte minulta hiukan mielettömyyttäkin! Ja kyllähän te minua kärsittekin.
2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.
3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.
Tässäkään kohtaa ei ole mitään viittausta siihen, että käärme ja Eeva olisivat harrastaneet seksiä. 2 Kor 11:3 viittaa paratiisiin tapahtumiin, jossa Eeva lankesi syömään kielletyn puun hedelmää, eikä harrastanut seksiä käärmeen kanssa.
Branham sanoo ettei Kainia esiinny Luukkaan evankeliumin kolmannen luvun sukupuussa Adamin poikana. Tästä hän vetää sellaisen johtopäätöksen, että Kain oli käärmeen poika, koska hänen nimeään ei esiinny Adamin sukupuussa.
Luuk 3:
34 tämä Jaakobin, tämä Iisakin, tämä Aabrahamin, tämä Taaran, tämä Naahorin,
35 tämä Serukin, tämä Ragaun, tämä Faalekin, tämä Eberin, tämä Saalan,
36 tämä Kainamin, tämä Arfaksadin, tämä Seemin, tämä Nooan, tämä Laamekin,
37 tämä Metusalan, tämä Eenokin, tämä Jaaretin, tämä Mahalalelin, tämä Keenanin,
38 tämä Enoksen, tämä Seetin, tämä Aadamin, tämä Jumalan.
1 Moos 5:
1 ¶ Tämä on Aadamin sukuluettelo. Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi.
2 Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi ja siunasi heidät ja antoi heille nimen ihminen, silloin kun heidät luotiin.
3 Kun Aadam oli sadan kolmenkymmenen vuoden vanha, syntyi hänelle poika, joka oli hänen kaltaisensa, hänen kuvansa, ja hän antoi hänelle nimen Seet.
Luukkaan evankeliumin luvun 3 jakeesta 38 puuttuvat molemmat Adamin pojat Kain ja Abel. En usko, että Branham olisi väittänyt ettei Aabel ole Adamin poika, vaikka hänen nimeään ei esiinnyt Luukkaan evankeliumin sukupuussa. Totta kai Aabel on Adamin poika samoin kuten myös Kain oli hänen poikansa. 1 Moos 5 luvun sukuluettelosta puuttuvat myös Kainin ja Aabelin nimet, vaikka he molemmat olivat Adamin poikia.
Aabelin puuttuminen sukuluettelosta voi johtua siitä ettei hän päässyt jatkamaan sukua, koska Kain tappoi hänet. Kainin nimen puuttuminen sukuluettelosta johtuu varmaan siitä, koska hän tappoi veljensä ja meni pois Herran läsnäolosta. Vaikka Aabelin ja Kainin nimet puuttuvat sukuluettelosta, niin siitä huolimatta he olivat molemmat Adamin poikia, jotka Eeva synnytti. Adamin sukupuussa on suku, josta Messias Jeesus syntyi, siksi siitä puuttuivat suvut, jotka eivät johtaneet Messiaaseen. Täten Branhamin opetus Kainista käärmeen poikana raukeaa tyhjiin tässäkin kohden.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!