Branham väärän profeetan opetukset

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Branham väärän profeetan opetukset

ViestiKirjoittaja PetriFB » 30. Syys 2012 15:22

Kun kirjoitin käärmeensiemenopista, niin koin että tulee kirjoittaa myös Branhamista, joka oli okkultikko ja väärä profeetta. Nykyisin monet Branhamin väärät opetukset nousevat uudestaan esille monenlaisissa erilaisissa yhteyksissä. Kirjoitin kirjoituksen Branhamista, jota saatan vielä päivittää.

Kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/branham ... eetta.html

Otos tekstistä:

Eksytyksen metsästäminen tai eksytyksen tunteminen ei ole Herran Jeesuksen opetuslapsen päämäärä, vaan Jumalan (Isän ja Pojan) tunteminen Pyhässä Hengessä, Hänen sanansa tunteminen, Hänen rakkautensa tunteminen, Hänen armonsa tunteminen, Hänen totuutensa tunteminen, Hänen pyhyytensä tunteminen, se on kaikkein tärkeintä.

Eksytyksen paljastaminen on myös tärkeää, mutta ei kaikkein tärkeintä. Koska lopunaikana nousee koko ajan lisää eksytyksiä ja eksyttäjiä, niin siksi on tärkeätä paljastaa eksytys, eksyttäjät sen eksytyksen luonne ja sen kavala opetus. Kehotan sinua juurtumaan Herraan Jeesukseen ja Raamatun sanaan, jonka keskipiste on pelastus ja elämä Pyhässä Hengessä Herrassa Jeesuksessa ja Isän Jumalan tunteminen. Tämä kirjoitus Branhamista on hyvä lukea, että ymmärtää kuinka kavalia eksytykset voivat olla, mutta kaikkein tärkeintä on, että luet Raamattua ja annat Jumalan Pyhän Hengen kautta valaista sinulle Hänen rakkautensa, armonsa ja totuuden Herrassa Jeesuksessa.

Eksytyksen tarkoitus on vääristää Jumalan sanan opetus ja antaa sille valheellinen merkitys, jota opetetaan "totuutena". Branhamin opetus paljastaa meille kuinka lähelle oikeata Branham opetus yritti osua, vaikka kyseessä oli eksytys ja väärä opetus. Branhamin opetuksessa oli toki oikeaa myös joukossa, mutta hänen monet väärät opetuksensa vääristivät niin pahoin Jumalan sanan opetuksen, että hän oli väärä profeetta, ei Jumalan lähettämä profeetta. Seuraavaksi aion tuoda esille muutamia Branhamin pahimpia harhaoppeja.
Viimeksi muokannut PetriFB päivämäärä 30. Tammi 2016 16:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Branham väärän profeetan opetukset

ViestiKirjoittaja PetriFB » 30. Syys 2012 15:24

Jumala ei ollut alussa Jumala

Branham opetti että aluksi kun ei ollut mitään, ei kuuta, tähtiä, atomia ja molekyylejä, niin Hän oli Jumala, mutta Hän ei kuitenkaan tarkasti ottaen ollut Jumala, koska Jumala on palvonnan kohde, eikä ollut ketään palvomassa Häntä. Branham sanoi, että hänen mielipiteensä mukaan Jumalan teki ensimmäiseksi enkelit, jotka palvoivat Jumalaa, joka teki Hänet vasta Jumalaksi. Branhamin opetus Jumalasta oli okkultistista demonihenkien vääristämää sanomaa.

Branhamin opetus Jumalasta on väärä ja vastoin Jumalan sanan opetusta, joka on Iankaikkinen Kaikkivaltias Jumala ja Hän on aina ollut ja on Iankaikkinen Kaikkivaltias Jumala. Jumala on tietenkin myös ollut Iankaikkinen Kaikkivaltias Jumala ennen luomista. Branhamin harhaoppi Jumalasta todistaa sen, että demonihenget opettivat hänelle vääristettyä sanomaa Jumalan sanasta.

1 Moos 21:33 Ja Aabraham istutti tamariskipuun Beersebaan ja huusi siinä avuksi Herran, iankaikkisen Jumalan, nimeä.

Jes 40:28 Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Herra on iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret? Ei hän väsy eikä näänny, hänen ymmärryksensä on tutkimaton.

Room 16:26 mutta joka nyt on julkisaatettu ja profeetallisten kirjoitusten kautta iankaikkisen Jumalan käskystä tiettäväksi tehty kaikille kansoille uskon kuuliaisuuden aikaansaamiseksi,

Valheenhenget ovat kautta historian vääristäneet Jumalan jumalaksi, jolla ei ole iankaikkista alkuperää. Branham oli väärän hengen johdatuksessa, siksi hänkin vääristi Jumalan iankaikkisuuden.

Rinnakas äiti Jumala

Branham sanoi saarnassaan (Aabrahamin armoliitto - Abraham's grace covenant) vuonna 1961, että Jumala sanoi: "Minä olen Kaikkivaltias (ElShaddai) Jumala, Minä olen rinnakas äiti Jumala. Samassa saarnassa Branham sanoi hepreankielen sanan shad tarkoittavan rintaa, tästä hän veti sen johtopäätöksen, että Jumala on äiti Jumala, jolla on rinnat.

Hepreankielen sana shad tarkoittaa rintaa, naisen rintaa, miehen rintaa ja eläinten rintaa. Raamatussa sana shad tarkoittaa useassa kohdassa naisen rintaa, mutta se esiintyy myös tarkoittamaan miehen rintaa.

Raamattu ei opeta, että Jumala on äiti Jumala. Raamattu ei opeta Jumalaa miehenä eikä naisena, vaan Jumalana, Luojana sekä Isänä. Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, johon kuuluu mies ja nainen, mutta Jumala ei ole kumpikaan eikä myöskään yhdistetty mies-nainen tai nainen-mies, vaan Jumala, Henki, joka on paljon korkeampi kuin ihmispersoona. Jumalaa ei voi kuvata ihmispersoonan tavoin, sillä Jumala on aina olemassa ollut Henki, joka on luonut ihmisen ja ihmiselämän. Jumala kutsuu itseään Isäksi useasti vanhan testamentin kirjoituksissa, samoin Jeesus kutsui Jumalaa Isäksi. Jumala on siis halunnut kutsua itseään Isäksi ja siksi on synti ja vääryys kutsua Häntä äidiksi.

Jumalalla ei ole mitään hampaankolossa naisia vastaan eikä miehet ole Hänen erikoissuosikkejaan, vaikka Hän itseään kutsuu Isäksi. Raamattu opettaa, että Aabrahamin kupeista, eli hänen siemenestään on tuleva suuri kansa ja siunaus. Aabrahamin kupeiden siemen siirtyi Saaran kohtuun, josta sitten syntyi Iisak, jonka jälkeen monien sukupolvien päästä Aabrahamin jälkeläisistä syntyi suuri siunaus: Herra Jeesus Kristus. Ehkäpä tässä on syy miksi Jumala haluaa itseään kutsuttavan Isäksi, sillä isän kupeista siemen siirtyy äidin kohtuun, eli elämän alku ja syntyminen lähtee miehestä (isästä), josta se siirtyy naisen kohtuun. Kysymys ei siis ole naisten syrjinnästä Jumalan puolelta, vaan Jumalan valinta symbolisoimaan (Isänä) elämän alkuunpanoa ja sen laittajaa, isää ja isän siementä. Jumala (Isä) on itse kaiken elämän alkuunpanija, siksi Hän valitsi sanan Isä osoittamaan Hänen asemaansa elämän alkuunpanijana. Eikä kysymys ole miesten halusta alistaa naisia ja toteuttaa patriakaalista valtaa, vaan Jumalan omasta valinnasta ja tahdosta.

Branham uskoi valhehenkiä ja siksi hän uskoi Jumalan olevan äiti Jumala. Toki on Branham sanonut Jumalan olevan myös Isä, mutta Jumalaa ei voi sanoa äidiksi ja Isäksi yhtä aikaa ilman suurta ristiriitaa, siliä Raamattu sanoo Jumalaa, Isä Jumalaksi. Jos ottaa mukaan valheen ja totuuden ja pitää niitä totuutena, niin kyseessä on eksytys, sillä totuus pitää kiinni yksin totuudesta, eikä totuudessa ole yhtään valhetta. Itse asiassa Branham on uskonut valhehenkiä, jotka ovat kautta historian eksyttäneet ihmiskuntaa äiti jumala sekä jumalatar kulttien kautta. Branhamin opetus äiti Jumalasta on selkeä osoitus siitä, kuinka demonihenget opettivat ja ohjasivat häntä.

Ilmestyskirja puhuu suuresta Babylonista, maan porttojen ja kauhistuksien äidistä, joka tarkoittaa Babyloniassa alkanutta saatanan uskontoa, äiti jumalatar kulttia, joka on kautta historian eksyttänyt ihmisiä valheillaan ja on synnyttänyt uusia uskontoja ja kultteja valheen perustukselle. Branham saarnoissaan kiivaasti sanoo kirkkojen, kirkkokuntien ja herätysliikkeiden olevan porton jäseniä.

Itse asiassa Branham oli demonihenkien pettämä ja palvoi itse babylonialaista äiti jumalaa, koska hän uskoi Jumalan oleva äiti Jumala.

Kirkoissa, kirkkokunnissa ja herätysliikkeissä on myös Herran Jeesuksen opetuslapsia, Jeesuksen verellä pestyjä ja lunastettuja Jumalan lapsia. Tässäkin kohtaa Branham erehtyi, mutta kirjoitan tästä lisää myöhemmin. Lyhyt kommentti tähän on kuitenkin paikallaan: Jumalan tahto on yksi seurakunta, yksi Messiaan ruumis, ei sekasotku ja hajaannus, jossa uskovat ovat erilaisten nimikylttien ja oppien takana. Tästä lisää myöhemmin.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Branham väärän profeetan opetukset

ViestiKirjoittaja PetriFB » 01. Loka 2012 10:00

Branham opetti, että Jumala loi ihmisen aluksi henkiolennoksi, hengeksi, henki-ihmiseksi, jumalaksi. Branhamin mukaan nämä henkiolennot olivat joko miehiä tai naisia. Branham opetti, koska henkiolento ei voinut asua paratiisissa, niin Jumala teki maan tomusta ruumiin, jonka sisälle Hän laittoi henkiolennon. Branhamin opetuksen mukaan Jumala myöhemmin loi naisen miehen kylkiluusta, jolloin naisen olemassa oleva henki-nainen asetettiin naiseen. Branham uskoi että koska Jumala oli henki ja ihminen tehtiin Jumalan kuvaksi, niin silloin ihmisen täytyi olla aluksi henkiolento. Branhamin mukaan Adamilla oli Jumalan Henki ja hänestä tuli siksi iankaikkisuus-olento yhdessä Jumalan kanssa. Branham sanoi, että Adam oli jopa jumala, koska hän oli henkiolento, jolla oli Jumalan Henki.

Branhamin opetus on kuin panteismia, joka opettaa Jumalan olevan kaikkialla, koska kaikkeus on yhtä kuin Jumaluus. Itse asiassa Branhamin opetus on demonista harhaoppia, jonka tarkoitus on opettaa ihmisen olevan jumala. Branhamin opin lähde ja alkuperä on sama kuin New Agessa, joka todistaa valhehenkien johdattaneen häntä eksytyksen teillä.

1 Moos 1:
26 ¶ Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

1 Moos 2:
1 ¶ Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa.
2 Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.
3 Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.
4 ¶ Tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin. Siihen aikaan kun Herra Jumala teki maan ja taivaan,
5 ei ollut vielä yhtään kedon pensasta maan päällä, eikä vielä kasvanut mitään ruohoa kedolla, koska Herra Jumala ei vielä ollut antanut sataa maan päälle eikä ollut ihmistä maata viljelemässä,
6 vaan sumu nousi maasta ja kasteli koko maan pinnan.
7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

Raamatun opetus ihmisen luomisesta on täysin erilainen kuin Branhamin versio. 1 Moos 1 ja 1 Moos 2 kertovat samasta asiasta, josta 1 Moos 2 kertoo yksityiskohdista tarkemmin, kyseessä ei siis ole kaksi erilaista luomista, kuten jotkut väärin uskovat.

Raamatun opetus ihmisen luomisesta on seuraavanlainen. Aluksi Jumala teki maan tomusta ihmisen kehon, jossa ei olut elämää. Sen jälkeen Jumala puhalsi ihmisen sieraimiin elämän hengen. Kyseessä oli siis elämän henki, ei Jumalan Henki. Elämän henki teki ihmisestä elävän sielun. Näin tyhjä keho sai elämän sisäänsä ja ihmisestä tuli elävä.

Branham väitti ihmisen olleen olemassa jo henkiolentona ennen ihmisen tyhjän kehon muokkausta maan tomusta, johon Jumala laittoi Jumalan Hengen ja näin ihmisestä tuli jumala. Branhamin opetus on antikristillinen ja väärä, New Age opin mukainen harha.

Jumala puhalsi ihmiseen elämän hengen, jonka seurauksena ihmisestä tuli elävä sielu. Jumala ei laittanut ihmiseen omaa Henkeänsä, vaan elämän hengen, joka mahdollisti elämän ja tulemisen Jumalan universumin olemassaoloon. Adam tuli olemassa olevaksi, sillä hetkellä, kun laittoi hänen tyhjään kehoonsa elämän hengen. Sitä ennen ihmistä ei ollut olemassa.

Jumalan kuvaksi tekeminen ei tarkoittanut sitä, että Jumala teki ihmisestä Hengen, vaan että Jumala teki ihmisestä Jumalan kuvan fyysisellä ruumilla varustettuna, jossa elämän henki teki hänet eläväksi, että hän ajatuksin, sanoin ja teoin toimisi Jumalan tahdon mukaisesti, eli kuten Jumala toimii ja tekee. Jumalan kaltaisuus ei siis ollut näköispatsas Jumalasta (ihmisen keho ei ollut Jumalan kuva), vaan sydämen ja ajatusmaailman tila, jossa ihminen elää Jumalan tahtoa noudattaen.

Jumala on iankaikkinen Henki, Hän ei olisi voinut tehdä itsestään kopiota ihmisen kautta, eli toista iankaikkista Henkeä, niin kuin jotkut valheellisesti väittävät.

Jumala ei luonut ihmistä jumalaksi, vaan ihmiseksi joka sai mahdollisuuden vapaan tahdon kautta päättää elääkö hän Jumalan yhteydessä vai ei.

Väärän karismaattisuuden piireissä opetetaan Adamin olevan jumala. He perustelevat tätä harhaoppia sanomalla, että Jumalan sana sanoo sekä Jeesus sanoi ihmisen olevan jumala. Raamattu ei opeta ihmisen olevan jumala.

Psa 82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;

Jewish Puclication Society Old Testament Ps 82: 6 I said: Ye are godlike beings (Elohim), and all of you sons of the Most High.

Joh 10:
30 Minä ja Isä olemme yhtä."
31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
32 Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".
34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: ‘Minä sanoin: te olette jumalia’?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: ‘Sinä pilkkaat Jumalaa’, sentähden että minä sanoin: ‘Minä olen Jumalan Poika’?

Psalmi 82:6 on hepreankielen sana Elohim, joka tarkoittaa Jumalaa, mutta sanalla on myös muita merkityksiä kuten tuomari ja jumalallinen. Kun hepreankielessä puhutaan Jumalasta ja käytetään Elohim sanaa se tarkoittaa aina Jumalaa. Mutta kun hepreankielisessä Raamatussa puhutaan ihmisestä käyttäen sanaa Elohim tarkoittaa se jumalallista (tai tuomaria) kuten juutalaiset ovat sen kääntäneet Psalmi 86 jakeessa 6 (godlike tarkoittaa jumalallista). Messias, Herra Jeesus ei siis sanonut ihmisiä jumaliksi, vaan jumalallisiksi. Kääntäjät ovat kääntäneet Elohim sanan merkityksen Jumalaksi, koska he eivät tienneet sitä, että sanalla on myös toisenlainen merkitys, joka on jumalallinen silloin kun sitä käytetään ihmisestä ja tästä on todisteena Psalmi 86:6. Raamattu ei siis opeta, että ihmisestä tulee Jumala, sillä sellainen opetus on antikristillistä opetusta.

Branhamin opetus ihmisen jumaluudesta on antikristuksen hengestä syntynyttä opetusta, jonka kautta saatana eksyttää ihmisiä. Lopun aikana New Age ja monet muut opetukset tuovat saman sanoman ihmisen jumaluudesta. Kiistämättä Branham opetti antikristillistä jumala käsitystä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Branham väärän profeetan opetukset

ViestiKirjoittaja PetriFB » 01. Loka 2012 17:52

Branham opettaa Jumalan luoneen miehen (Adam) jumalaksi, alemmaksi jumalaksi, tehty Jumalan kuvaksi ja Jumalan kaltaiseksi. Branhamin mukaan Adamilla oli kädet kuin Jumalalla, jalat kuin Jumalalla, silmät, korvat ja älykkyys kuin Jumalalla, hänen moraalinen vahvuutensa, koska hän oli Jumalan poika.

Branhamin mukaan Adam oli tehty Jumalan kuvaksi, Jumalan pojaksi, jota ei voitu koetella ja eksyttää. Branham on todennut, että Adamia oli mahdotonta eksyttää, siksi Jumala teki Eevan, joka lankesi. Branham opetti, että nainen ei tullut raittina Jumalan kädestä, kuten tuli raitis Jumalan luomus Adam.

Branham on sanonut, että koska Jumala otti Eevan Adamista, niin hän oli erilainen, hänet kyettiin eksyttämään. Branhamin mukaan naisen heikkous saatanan eksytykseen tekee naisen asemasta erikoisen Jumalan ja Hänen sanansa edessä. Branhamin mukaan nainen on kaikella tavalla vulgääri, likainen ja inhottava sekä myös toisaalta hän on kaikella tavalla puhdas, kaunis ja pyhä sekä Hengen astia ja astia Jumalan siunauksille.

Branhamin opetus Adamin luomisesta on demoninen harhaoppi sekä New Age opetusta, jossa ihmisestä tehdään jumala. On täysin selvää, että Branhamia ohjasi valheelliset demonihenget, jotka eksyttivät häntä uskomaan vääristettyä sanomaa Jumalan sanan opetuksesta. Jumala ei luonut Adamia jumalaksi, vaan ihmiseksi, jonka Jumalan kuvana olisi tullut elää Jumalan tahdon mukaista elämää, ilman syntiä. Jumalan kuvan kaltaisuus ei tarkoittanut sitä että Adam olisi fyysiseltä olemukseltaan Jumalan näköinen, vaan sitä että Adam olisi ollut ajatusmaailmaan Jumalan tahdon mukainen ja elänyt siten Jumalan tahdon mukaisesti ajatuksissaan ja teoissaan.

Branham uskoi valheen, että Adam oli tehty siten ettei hän voisi eksyä tai langeta, mutta nainen sen sijaan oli tehty siten, että hän voi eksyä ja langeta. Mielestäni Branhamin opetuksessa Adam oli täydellinen luomus, mutta nainen epätäydellinen. Tästäkin tulee esille vääristynyt asetelma miehen ja naisen välille.

Branham uskoi demonien valheeseen, jonka tarkoituksena oli asettaa mies jumalan asemaan ja nainen lankeavaksi ja eksyväksi, eli huonommaksi kuin mies. Pahuuden vallassa olevan perkeleen aikomus on kautta historian alistaa naisia miesten kautta ja siihen myös perkeleellinen käärmeensiemenoppi tähtää.

Branham sanoi naisen olevan likainen ja inhottava käärmeensiemenopin perusteella. Toisaalta Branham myös sanoi naisen olevan myös kaikella tavalla puhdas, kaunis ja pyhä sekä Hengen astia ja astia Jumalan siunauksille. Kun olen tavannut branhamilaisia, niin heistä hyvin usein näkyy negatiivinen asenne naisia kohtaan, joka johtuu Branhamin opetuksesta, koska hän vääristi naisen aseman perkeleellisen harhaopin kautta. Branhamin opetuksen siemen kylvää naisvihaa ja halveksuntaa, joka on pimeyden hedelmä, ei valkeuden.

Tällainen harhaoppi nostaa miehen naisen yläpuolella, josta käsin mies suhtautuu naiseen negatiivisesti ja halveksuen. Ikävä kyllä tätä näkyy branhamilaisissa piireissä sekä monissa muissa piireissä, jotka ovat monien harhaoppien vallassa. Samoin tämä miesten negatiivinen suhde näkyy monissa uskonnoissa sekä myös joissakin jumalattomissa miehissä. Miesten naisiin kohdistama negatiivinen suhtautuminen on demonihenkien aikaansaannosta. Demonihenget käyttävät myös miesten sydämissä tiettyjä negatiivisia kokemuksia, joiden kautta he lietsovat vääristynyttä suhtautumista naisiin.

Branhamin opetuksessa Eevaa ei tehty Jumalan kuvaksi, vaan ainoastaan Adam, sillä Branhamin mukaan Adam ei voinut langeta, mutta Eeva kykeni lankeamaan. Branhamin opetus on harhaoppia.

Raamatun opetuksen mukaan Jumala loi Adamin ja Eevan ja teki molemmat Jumalan kuvaksi sekä he molemmat lankesivat syntiin paratiisissa.

1 Moos 1:
26 ¶ Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

1 Moos 3:
9 ¶ Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"
10 Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin".
11 ¶ Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
12 Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin".
13 Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin".
14 ¶ Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle: "Koska tämän teit, kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsän eläinten joukossa. Vatsallasi sinun pitää käymän ja tomua syömän koko elinaikasi.
15 Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."
16 ¶ Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva".
17 ¶ Ja Aadamille hän sanoi: "Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: ‘Älä syö siitä’, niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi;
18 orjantappuroita ja ohdakkeita se on kasvava sinulle, ja kedon ruohoja sinun on syötävä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Branham väärän profeetan opetukset

ViestiKirjoittaja PetriFB » 01. Loka 2012 20:28

Gnostilaiset uskoivat Barbelon olevan jumalatar, joka oli androgyyni, koska hän oli yhtä aikaa isä ja äiti (mies ja nainen) Gnostilaisuudessa oli myös Baphomet androgyyni jumala, joka oli yhtä aikaa mies ja nainen, jolla oli naisen rinnat. Babhomet on hyvin tunnettu käsite esimerkiksi vapaamuurariudessa.

Branham uskoi Jumalan olevan Isä ja äiti Jumala, jolla on naisen rinnat. Todisteet ovat kiistattomat siitä että demonihenget ohjasivat Branhamia uskomaan saatanalliseen vääristyneeseen käsitykseen Jumalasta, joka oli androgyyni Branhamin mukaan.

Branham opetti, että mies, jonka Jumala loi omisti maskuliinisen ja feminiinisen puolen, koska Jumala loi Adamin ensin henki-Adamiksi, jossa oli nämä kaksi eri puolta. Branhamin mukaan Adamia ei siis ensin luotu maan tomusta, vaan henkiolennoksi, olemaan henkenä Jumalan kuva. Branhamin mukaan Eeva ei ollut alkuperäinen Jumalan luomus, vaan Eeva oli Jumalan luomuksesta miehestä valmistettu jälkituote. Tämän opetuksen johdosta Branham sanoi naisen olevan heikompi astia.

Branham opetti ihmisen olleen aluksi henkiolentona androgyyni, josta sitten tehtiin mies ja nainen. Branham opetti okkultistista valheellista gnostilaista salaoppia.

Raamatun mukaan Adamia ei luotu ensin henkiolennoksi, vaan ensin tehtiin tyhjä keho, johon Jumala puhalsi elämän hengen ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

Branhamin opetus Eevasta luomisen jälkituotteena, ei alkuperäisenä Jumalan luomuksena on harhaoppia. Raamatun opetuksen mukaan Jumala loi molemmat miehen ja naisen. Miehen ensin maan tomusta, jonka jälkeen Jumala loi naisen miehen kyljestä. Näin niin mies kuin nainen ovat Jumalan alkuperäisiä luomuksia. Molemmat ovat alkuperäisiä Jumalan luomuksia riippumatta siitä kumman Jumala teki ensin.

Branhamin opetus Eevasta ei alkuperäisenä Jumalan luomuksena, vaan sen jälkituotteena johdatti Branhamin ja hänen seuraajansa naisten aliarvostamiseen. Branhamin jälkituote opetus on saatanallinen eksytys, jonka tarkoitus on vääristää naisen asema.

1 Pie 3:7 Samoin te, miehet, eläkää taidollisesti kukin vaimonne kanssa, niinkuin heikomman astian kanssa, ja osoittakaa heille kunnioitusta, koska he ovat elämän armon perillisiä niinkuin tekin; etteivät teidän rukouksenne estyisi.

Jumala loi naisen erilaiseksi kuin miehen. Nainen luotiin fyysisesti heikommaksi kuin mies sekä herkemmäksi ja tunteellisemmaksi, koska siten hänestä tulisi hyvä äiti lapsilleen ja hyvä vaimo miehelleen. Nainen heikompana astiana ei tarkoita, sitä että nainen on miestä huonompi, vaan sitä että nainen on Jumalan luomana erilainen kuin mies, mutta yhtä tärkeä ja arvokas Jumalalle kuin mies.

Jumalan sana opettaa uskovaa aviomiehestä elämään taidollisesti uskovan vaimonsa kanssa, koska vaimokin on armon elämän perillinen. Jos mies ei elä taidollisesti vaimonsa kanssa, niin silloin miehen rukoukset estyvät Jumalan kasvojen edessä. Toki uskovan miehen tulee elää myös elää taidollisesti jumalattoman vaimon kanssa, jos hän on naimisissa ei uskovan naisen kanssa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Branham väärän profeetan opetukset

ViestiKirjoittaja PetriFB » 02. Loka 2012 10:31

Branham on sanonut, että koska Adam oli Jumalan poika, niin hänen kauttaan täytyi tulla toinen Jumalan poika. Branham opetti, että kun Kain ilmestyi hän ei voinut olla peräisin Jumalasta, koska hän oli paha, siksi saatanan täytyi olla Kainin alkuunpanija.

1 Moos 3:
22 ¶ Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
23 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
24 Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.

1 Moos 4:
1 ¶ Ja mies yhtyi vaimoonsa Eevaan; ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti Kainin ja sanoi: "Minä olen saanut pojan Herran avulla".
2 Ja taas hän synnytti pojan, veljen Kainille, Aabelin. Ja Aabelista tuli lampuri, mutta Kainista peltomies.

Raamattu opettaa, että Adamin yhtyminen Eevaan, jonka seurauksena Kain syntyi tapahtui syntiinlankeemuksen jälkeen. Synti tuli maailmaan Adamin ja Eevan syntiinlankeemuksen kautta ja siten vaikutti myös Kainissa. Kainin sydämessä oleva pahuuden juuri ei ollut hänessä siksi, että hän olisi ollut saatanan poika, vaan siksi että hän oli syntiinlangenneiden Adamin ja Eevan poika. Kainissa oleva pahuus tuli ihmisen syntiinlankeemuksen kautta.

Adam ei ollut Jumalan poika, sillä Jumala ei synnyttänyt itsestään Adamia, vaan loi hänet maan tomusta, antaen hänelle elämän hengen. Branhamin ymmärsi väärin Adamin aseman luomisessa siksi hän myös vääristi Kainin syntyperän, uskoen demonihenkiä, eikä Jumalaa.

Branham esittää väärän "todisteen" käärmeensiemenopin tueksi vetoamalla sananlaskujen lukuun kolmekymmentä, jonka hän sanoo todistavan Eevan synnistä käärmeen kanssa.

Snl 3:
19 kotkan jäljet taivaalla, käärmeen jäljet kalliolla, laivan jäljet keskellä merta ja miehen jäljet nuoren naisen tykönä.
20 Samoin ovat avionrikkoja-vaimon jäljet: hän syö, pyyhkii suunsa ja sanoo: "En ole pahaa tehnyt".

Snl 3:19,20 opettaa haureuden synnistä, joka pyrkii peittämään synnin jälkensä samoin kuin kotkan jäljet ovat taivaalla näkymättömissä, käärmeen jälkiä ei voida havaita kalliosta, eikä laiva jätä jälkiä mereen.

Tässä kohdassa käärmeen jäljet kalliolla esiintyy havainnoimaan sitä kuinka aviorikkoja vaimo pyrkii peittämään ja salaamaan aviorikoksensa, niin ettei hän jäisi kiinni haureuden synnistään. Tässä kohtaa ei ole mitään viittausta paratiisiin, ei seksisyntiin paratiisin käärmeen ja Eevan kesken. Branhamin opetus on epätoivoinen yritys kynsin ja hampain pitää kiinni opista, jota ei löydy Raamatusta.

Branham yhdistää Snl 3:19,20 Paavalin kirjeeseen 2 Kor 11:1-3, jolla hän koittaa perustella Eevan tehneen seksisynnin käärmeen kanssa:

2 Kor 11:
1 ¶ Jospa kärsisitte minulta hiukan mielettömyyttäkin! Ja kyllähän te minua kärsittekin.
2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.
3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.

Tässäkään kohtaa ei ole mitään viittausta siihen, että käärme ja Eeva olisivat harrastaneet seksiä. 2 Kor 11:3 viittaa paratiisiin tapahtumiin, jossa Eeva lankesi syömään kielletyn puun hedelmää, eikä harrastanut seksiä käärmeen kanssa.

Branham sanoo ettei Kainia esiinny Luukkaan evankeliumin kolmannen luvun sukupuussa Adamin poikana. Tästä hän vetää sellaisen johtopäätöksen, että Kain oli käärmeen poika, koska hänen nimeään ei esiinny Adamin sukupuussa.

Luuk 3:
34 tämä Jaakobin, tämä Iisakin, tämä Aabrahamin, tämä Taaran, tämä Naahorin,
35 tämä Serukin, tämä Ragaun, tämä Faalekin, tämä Eberin, tämä Saalan,
36 tämä Kainamin, tämä Arfaksadin, tämä Seemin, tämä Nooan, tämä Laamekin,
37 tämä Metusalan, tämä Eenokin, tämä Jaaretin, tämä Mahalalelin, tämä Keenanin,
38 tämä Enoksen, tämä Seetin, tämä Aadamin, tämä Jumalan.

1 Moos 5:
1 ¶ Tämä on Aadamin sukuluettelo. Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi.
2 Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi ja siunasi heidät ja antoi heille nimen ihminen, silloin kun heidät luotiin.
3 Kun Aadam oli sadan kolmenkymmenen vuoden vanha, syntyi hänelle poika, joka oli hänen kaltaisensa, hänen kuvansa, ja hän antoi hänelle nimen Seet.

Luukkaan evankeliumin luvun 3 jakeesta 38 puuttuvat molemmat Adamin pojat Kain ja Abel. En usko, että Branham olisi väittänyt ettei Aabel ole Adamin poika, vaikka hänen nimeään ei esiinnyt Luukkaan evankeliumin sukupuussa. Totta kai Aabel on Adamin poika samoin kuten myös Kain oli hänen poikansa. 1 Moos 5 luvun sukuluettelosta puuttuvat myös Kainin ja Aabelin nimet, vaikka he molemmat olivat Adamin poikia.

Aabelin puuttuminen sukuluettelosta voi johtua siitä ettei hän päässyt jatkamaan sukua, koska Kain tappoi hänet. Kainin nimen puuttuminen sukuluettelosta johtuu varmaan siitä, koska hän tappoi veljensä ja meni pois Herran läsnäolosta. Vaikka Aabelin ja Kainin nimet puuttuvat sukuluettelosta, niin siitä huolimatta he olivat molemmat Adamin poikia, jotka Eeva synnytti. Adamin sukupuussa on suku, josta Messias Jeesus syntyi, siksi siitä puuttuivat suvut, jotka eivät johtaneet Messiaaseen. Täten Branhamin opetus Kainista käärmeen poikana raukeaa tyhjiin tässäkin kohden.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Branham väärän profeetan opetukset

ViestiKirjoittaja PetriFB » 02. Loka 2012 21:07

Branham sanoi saarnaassaan (Sielut jotka ovat nyt vankilassa - Souls that are prison now) vuonna 1963, että kaikki ihmiset, jotka tuntevat hänet, tietävät Branhamin halunneen aina menevän länteen. Branham jatkoi sanomalla, että koska astronomi kertoi hänelle erään kerran saman asian, että hänen tulisi mennä länteen. Sitten Branham sanoi, tähdet, kun ne kulkevat kiertokulkuaan ja niin edes päin, olen syntynyt tämän merkin alla, enkä ole koskaan ollut menestyksekäs idässä, minun on mentävä länteen.

Branham tuo esille, että hän aikoo mennä länteen sen perusteella mitä astrologiset merkit kertovat ja kuinka hän oli syntynyt sen tähtikuvion alla ja siksi hänen tulisi mennä länteen. Branham uskoi astrologiaan, eli tähdistä ennustamiseen, josta hän tähtikuvioiden ja taivaankappaleiden perusteella koki, että hänen tuli mennä länteen. Branham oli selvästi okkultikko, sillä Raamattu kieltää tähdistä ennustelemisen.

Joku voi tässä kohtaa sanoa, että Branham oli jutellut astronimi kanssa ja astronomi harjoittaa tähtitiedettä, ei tähdistä ennustamista. Astronomi on tähtitieteilijä, ei ennustaja, mutta Branham esitti asian, että hän itse uskoi tähdistä ennustamiseen ja toimi sen mukaan mitkä olivat taivaan astrologiset merkit. Astronomi saattoi myös oli muutakin kuin pelkkä astronomi, vaikkapa myös tähdistä ennustaja. Se on kuitenkin selvää, että Branham harrasti ja uskoi astrologiaan (tähdistä ennustaminen). Branham oli okkultisti.

Branhamin tähdistä ennustamisen tausta tulee esille hänen saarnassaan, jonka hän puhui vuonna 1954 (Minä ennallistan sinut sanoo Herra - I will restore unto you saith the Lord), jossa Branham sanoi Jumalan kirjoittaneen ensimmäisen Raamatun kun Hän teki tähtiä. Branhamin mukaan on olemassa kolme Raamattua: yksi on taivas ylhäällä, eläinrata; alkaa neitsyestä ja päättyy leijonaan; ensimmäinen ja toinen Jeesuksen tulemus, läpi erilaisten aikojen; Eenok kirjoitti yhden ja laittoi sen pyramidiin; Kolmas on laitettu paperille.

Branhamin mukaan Jumalan Raamattu on taivaalla eläinradan merkeissä. Astorolgit ennustelevat eläinradan merkeistä ja Branhamin lausunnot todistavat häneen olleen okkultisti ja tähdistä ennustamisen harrastaja.

Branhamin opetuksista tulee esille myös pyramidit, jonne Eenok laittoi yhden Raamatun. Edellä oleva väite on valhe. Branham oli samassa sarjassa vapaamuurareiden kanssa ja muiden okkultistien kanssa, joille pyramidit olivat epäjumalanpalveluksen symboleja. Branham oli selvästi okkultisti, jonka pyrkimys oli johdattaa kuulijansa ja seuraajansa okkultismiin, jonka hän koitti pukea "oikeaksi ja aidoksi raamatun totuudeksi".

Vuonna 1960 Branham opetti saarnassaan (Omaksuminen - Adoption) lisää eläinradoista ja pyramideista. Branham kysyi kuinka moni on tutkinut pyramidien historiaa. Sen jälkeen Branham sanoi Jumalan kirjoittaneen kolme Raamattua; yksi heistä oli eläinrata taivaalla, joka oli ensimmäinen Raamattu. Branham jatkoi sanoen: Seuraa eläinrataa; oletko koskaan tutkinut sitä? Branham jatkoi sanoen, että eläinrata kertoo kaikista aikakausista, jopa syövän aikakaudesta. Branham jatkoi edelleen sanoen; Se kertoo alusta, syntymästä -- Jeesuksen syntymästä; mikä on eläinradan ensimmäinen kuvio? Neitsyt; mikä on viimeinen kuvio? Leijona; Ensimmäinen ja toinen Kristuksen tulemus, kaikki on kirjoitettuna sinne.

Branham jatkoi saarnaansa sanoen, että seuraava Raamattu kirjoitettiin kiveen nimeltään pyramidi, Jumala kirjoitti pyramidit; Jos tutkit niitä, katso muinaista historiaa ja sotia, kuinka ne oli rakennettu ennen vedenpaisumuksen aikaista tuhoa.

Branham jatkoi edelleen saarnaansa sanoen: Kolmas kirjoitettiin paperille, Raamattu, suuren, viisaan ja älykkään maailman tulemiseksi; Nyt, Jumala on siirtänyt läpi aikakausien, me olemme leijonan ajassa; Olemme peittämässä pyramidia; Olemme ilmestyskirjan viimeisessä luvussa, Tiede sanoo, että olemme kolme minuuttia keskiyöstä; Oi, ajatelkaa missä me olemme.

Jumala loi taivaan ja tähdet, mutta ei ole asettanut tähtikuvioihin, minkäänlaisia aikakausia ja merkkejä, joista ihmisen tulisi seurata Jumalan ilmoitushistoriaa ja tapahtumia. Raamattu on sitä varten, jonka kautta Jumala puhuu tulevista ajoista ja tapahtumista, ilmoittaen Raamatussa pelastushistorian aikakaudet, jonka mukaan elämme nyt Uuden Liiton aikakautta, Herran Jeesuksen sovitustyön ansiosta. Branham oli selvästi okkultisti, jota valhehenget opastivat ja eksyttivät.

Branhamin väite, että pyramidit ovat Jumalan Raamattu ja Jumalan ilmoitusta on saatanallinen valhe, täysin typerä valhe. Branham oli okkultisti, joka saarnasi samaa pyramidi valhetta, mitä myös muut okkultikot "saarnasivat". On myös täysin selvää, että saarnassaan Sielut jotka ovat nyt vankilassa vuodelta 1963 Branham tarkoitti tähdistä ennustamisen asiaa.

1960 luvulla ei ollut kyseessä ilmestyskirjan viimeisen luvun ajanjakso, emmekä edes vielä nyt 2012 vuonna ole ilmestyskirjan viimeisessä luvussa. Branham oli kiistattomasti väärä profeetta, okkultisti ja eksyttäjä.

Monet puolustelevat Branhamin eläinrata tähdistä ennustamisen oppia Raamatun avulla, sanoen että itämaan tietäjät seurasivat tähteä, jonka he olivat nähneet itäisillä mailla ja siten löytäneet Jeesuksen.

Matt 2:9 ¶ Kuultuaan kuninkaan sanat he lähtivät matkalle; ja katso, tähti, jonka he olivat itäisillä mailla nähneet, kulki heidän edellään, kunnes se tuli sen paikan päälle, jossa lapsi oli, ja pysähtyi siihen.

Raamatun sanan mukaan tähti näkyi itäisillä mailla ja kulki heidän edellään ja tuli sen paikan päälle ja pysähtyi siihen missä Jeesus oli. tähdet ja taivaankappaleet ovat miljoonien kilometrien korkeudessa ja on mahdotonta mennä suoraan tähden alle ja löytää juuri se talo tai paikka, jonka päällä tähti sijaitsee.

Raamatun sanan valossa kyseessä oli pikemminkin Jumalan valmistama yliluonnollinen valoilmiö (tähti), joka laskeutui niin alas, että itämaan tietäjät kykenivät tarkasti näkemään missä Jeesus oli. Avaruudessa olevan tähden alle täällä maan päällä ei kukaan ihminen voi tarkasti mennä, se on mahdotonta. Tässä kohden ei siis ollut kyse tähdistä ennustamisesta, vaan Jumalan ihmeestä. Täten Branhamin opetus tähdistä ennustamisesta Raamatullisena ei pidä paikkaansa.

Olipa sitten kyseessä ollut millainen tähti tahansa, niin Raamatun opetuksen mukaan tähdistä ennustaminen on syntiä Jumalan lapsille. Raamattu kieltää tähdistä ennustamisen ja pitää sitä epäjumalanpalveluksena. On siis täysin selvää, että tähdistä ennustaminen ja eläinradan kuvioiden tutkiminen on okkultiikkaa, ei Raamatullista uskoa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Branham väärän profeetan opetukset

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Loka 2012 10:33

Vuonna 1948 Branham sanoi saarnassaan (Jumalan enkeli - Angel of God), älkää sanoko Branhamin sanoneen on kymmenen vuotta ylöstempaukseen; Minä en tiedä, kukaan ei tiedä, ei edes Jumalan enkelit taivaassa.

Branham oli aluksi varovainen lopun aikojen aikamääriä koskevissa lausunnoissaan, mutta meni myöhemmin pidemmälle ja alkoi ennustelemaan aikoja.

Vuonna 1960 saarnassaan (Tuomitsemisen kuvaus - Condemnation by representation) Branham sanoi näkevänsä Amerikan kytevän, poltettuna paikkana. Branhamin mukaan tämä on lähellä loppua. Sitten Branham sanoi; minä ennustan, että se tapahtuu; muistakaa Herra ... se oli mitä Herra näytti, mutta ennustan tämän tapahtuvan ennen vuotta 1977; tälle ennustukselle perustan.

Kaksitoista vuotta myöhemmin vuonna 1960 Branham uskalsi ennustaa Amerikan tuhon, joka ei kuitenkaan koskaan toteutunut aikajaksossa, jonka Branham ennusti.

Vuonna 1960 saarnassaan (Efeson seurakunnan aikakausi - Ephesian church age) Branham meni kaikkein pitemmälle ennustamisessaan. Tässä saarnassa Branham opetti erilaisista seurakunnan aikakausista ilmestyskirjan seitsemän seurakunnan perusteella. Branham sanoi vuonna 1906 alkaneen viimeisen Laodekian seurakunnan aikakausi. Branham sanoi ettei tiedä milloin se päättyy, mutta hän ennusti sen päättyvän vuoteen 1977. Branham toisti saarnassaan, ettei hän tiedä, eikä Herra ole sitä kertonut hänelle, vaan hän ennusti sen näyn mukaisesti, joka hänelle oli näytetty muutamia vuosia sitten. Branhamin näyssä näytettiin seitsemään asiaa, joista viisi oli toteutunut.

Branham sanoi saarnassaan vuonna 1960 (Laodikean seurakunnan aikakausi - Laodecian church age), että Laodekian seurakunnan aikakausi alkoi vuonna 1906, minä ennustan, nyt muistakaa "ennustan", en sano että niin käy, mutta ennustan että se päättyy 1977, seurakunta joutuu täydelliseen luopumukseen karkoitetaa pois Jumalan suusta; ja toinen tuleminen tai Jeesuksen ylöstempaus voi tapahtua milloin hyvänsä, ...... minä voin olla väärässä, minä ennustan.

Branham sanoi saarnassaan vuonna 1961 (Danielin seitsemänkymmentä vuosiviikkoa - Daniel's seventy weeks) että hän ennusti, eikä hän ole koskaan sanonut että Herra sanoi hänelle. Branham sanoi, että hän ennusti kaiken tapahtuvan juuri nyt, vuosien 1933 ja 1977 välillä (vuonna 1933 Branham sai näyn, jonka perusteella hän ennusti tämän asian). Branham myös sanoi ettei kukaan saisi ymmärtää häntä väärin, sillä hän ei sanonut, että Jeesus tulee takaisin 1977. Branham toisti ettei hän ole koskaan sanonut sellaista. Sitten Branham jatkoi sanomalla, että Jeesus voi tulla vaikka tänään.

Branhamin toiminnassa näkyy selkeästi kuinka hän askel askeleelta meni pidemmälle ennustuksissaan tuoden lopulta esille, että vuonna 1977 päättyy viimeisen seurakunnan aikakausi maan päällä.

Branhamin seuraajat sanovat, ettei Branham profetoinut, vaan arveli itse asioiden päättyvän vuonna 1977. Täten he sanovat, ettei Branham ollut väärä profeetta, koska hän ei profetoinut sitä Herran nimessä, vaan arveli omissa nimissään.

Branham käytti englanninkielisiä sanoja predict ja prediction, jotka tarkoittavat ennustaa ja ennustus. Branham oli okkultisti ja hän seurasi tiettyjä hänelle annettuja merkkejä, joiden perusteella hän ennusti vuodesta 1977. Branhamin käyttämä tekniikka oli okkultistista ennustamista, koska hänen uskonsa jumalaan perustui demonien valhesanomille ja näyille.

Branham oli väärä profeetta ennustaen aikamääriä, lopulta päätyen ennustamaan viimeisen seurakuntajakson päättymistä, jonka hän ennusti väärin. Branham oli siis selkeästi väärä profeetta, joka ennusti tulevia valhevoimaan luottaen.

Raamattu liittää ennustamisen pahojen henkien toimintaan, jota se onkin. Branham vielä korosti ettei Herra ollut sitä hänelle sanonut, vaan hän ennusti sen. Branhamin toiminta ja aikojen ennustaminen todistaa selkeästi sen että Branham toimi valhehenkien johdattamana, joiden tarkoituksena oli eksyttää ihmisiä Branhamin kautta.

Branhamin opetus viimeisen seurakunnan aikakaudesta oli väärä, samoin hänen opetuksena seitsemän seurakunnan historian aikakaudesta ilmestyskirjan perusteella oli väärä. Ilmestyskirjan seitsemän seurakuntaa kuvasivat sen ajan seurakuntia, joissa apostoli Johannes eli.

Ilm 1:19 Kirjoita siis, mitä olet nähnyt ja mikä nyt on ja mitä tämän jälkeen on tapahtuva.

Apostoli Johannekselle sanottiin ilmestyskirjan luvussa 1 jakeessa 19, että hänen tuli kirjata ylös tapahtumat, mitkä olivat nyt (Johanneksen ajassa) sekä mitä sen jälkeen on tapahtuva.

Seitsemän seurakunnan tapahtumat olivat tapahtumia, jotka olivat nyt hetkeä, eli aikaa jossa Johannes eli. Seitsemän seurakunnan kuvaaminen päättyi ilmestyskirjan luvussa 3 jakeeseen 22.

Ilm 4:1 ¶ Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: "Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva".

Ilmestyskirjassa 4:1 eteenpäin kuvataan aikaa mitä tapahtuu tämän jälkeen, eli tulevaisuutta, aikaa jossa Johannes ei elänyt.

Branham oli väärä profeetta, joka ennusti viimeisen seurakunnan aikajakson maan päällä päättyvän vuonna 1977.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Branham väärän profeetan opetukset

ViestiKirjoittaja PetriFB » 30. Tammi 2016 16:57

Olen kirjoittanut vuonna 2012 William Branhamista ja hänen vääristä opetuksistaan, jotka tekevät hänet eksyttäjäksi. Branham opettaa toki myös oikein Raamatusta, mutta hän opettaa niin monessa kohden väärin, että henki joka häntä johdatti ja ketä hän seurasi oli valheenhenki, ei Jumalan Henki. Kun tutkimme sitä minkälaisia opetuksia hän opetti, niin siitä voimme tehdä johtopäätöksen ettei kyseessä ollut enää pelkät opilliset erehdykset, vaan että Branham oli tekemisissä valheenhengen kanssa, joka opetti hänelle monia Raamatun vastaisia asioita. Kun tutkimme Branhamin vääriä opetuksia, niin huomaamme sen kuinka niissä on samanlaisia vääriä opetuksia, joita opetetaan myös tänä päivänä.

Mitä enemmän kävin läpi Branhamin opetuksia, niitä sitä enemmän tuli esille järkyttäviä, kauhistuttavia ja saatanallisia opetuksia. Suurin osa uskovista on kuullut jotakin siitä mitä Branham on opettanut, mutta harvemmin olemme tutkineet ja tienneet sitä kuinka kauhistuttavia harhaoppeja hän opetti ja niitä on paljon. Koin voimakkaasti saaneeni sydämelle tutkia ja käydä läpi Branhamin opetuksia. Kun tutkin niitä ja tein tätä kirjoitusta, niin koin sydämessäni järkytystä siitä kuinka hirveitä harhaoppeja hän eläessään opetti. Moni vilpitönkin uskova voi antaa sydämessään Branhamille suurta arvoa tietämättä sitä mitä hän ihan oikeasti opetti.

Monet tämän päivän harhaopit ovat rakennettu samalle perustukselle kuin Branhamin harhaopit. Tämä tarkoittaa sitä, että monet nykyajan harhaopit yhä edelleen vaikuttavat samalla tavalla kuin miten Branham eläessään opetti. Joidenkin Branhamin harhaoppien juuret ulottuvat muinaiseen aikaan asti mm. Babyloniaan ja gnostilaisuuteen.

Koin sydämessäni tutkia lisää Branhamin opetuksia ja asioita nousi sydämelleni niin paljon, että en lisännyt niitä aikaisempaan kirjoitukseeni, vaan tein kokonaan uuden kirjoituksen Branhamin vääristä opetuksista. En käsittele kirjoituksessani ainoastaan harhaoppeja ja vääriä opetuksia, vaan tuon esille sen mitä Raamattu opettaa ja mikä on Raamatun totuus. Koska olemme kaikki vajavaisia ihmisiä (myös minä), niin tutki ja koettele kirjoitukseni Jumalan sanan kautta rukouksen kera.



Kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/branham ... uksia.html

Ps. Kirjoituksen otsikot ja sisällys:

Iankaikkisen kadotuksen kieltäminen

Amatööri jumala

Valhe ja väärä opetus naisesta

Jumala loi jumalan

Ihminen tehty pedon kuvaksi

Ihminen on eläin-ihminen

Synnittömyysoppi

Jeesus on Isä harhaoppi

Väärä opetus Jeesus ei ollut juutalainen

Arkkienkeli Miikael

Jumalan enkeli

Kuoliko Jeesus syntisenä?

Loppusanat
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Branham väärän profeetan opetukset

ViestiKirjoittaja PetriFB » 30. Tammi 2016 22:43

Tein tärkeän päivityksen Branhamin vääriä opetuksia kirjoitukseen.
Lisäsin siihen kaksi otsikkoa, jotka ovat:

Alussa Jumala ei ollut edes Jumala
Jumalan sana ja sanansaattaja on yksi ja sama asia

Kirjoitus on kokonaisuudessaan
sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/branham ... uksia.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa

cron