Aaronin kukoistavainen sauva

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Aaronin kukoistavainen sauva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Syys 2012 12:54

*
10 käskyä Jumala asetti liiton arkin sisälle ja myös Aaronin sauvan.
Alussa ihmettelin miksi sauva oli liiton arkin sisällä. Uutta armon liittoa varten vai?

Kysyn jos ymmärrän oikein että Jumala asetti Aaronin sauvan arkin sisälle sillä tarkoituksella ja Jumala tarkoittaa sauvalla että 10 käskyä on tavallaan meille omaksi turvaksi...?

Psalmin mukaan (hengellinen) sauva on meille omaksi turvaksi.

Psa 23:
4 Ja vaikka minä vaeltaisin pimiässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahuutta, ettäs olet kanssani: sinun vitsas ja sauvas minun tukevat.

Hebr. 9:
4 Jossa oli kultainen pyhän savun astia ja Testamentin arkki kaikkialta kullalla silattu, siinä myös oli kultainen astia, jossa oli manna, ja kukoistavainen Aaronin sauva ja Testamentin taulut. :shock:

Aatelkaa, mua ihmetyttää että Aaronin sauva versoi ja teki täydelliset kukat eikä kuollut kuin ne tavalliset kukkakimput yleensä...

4. Mos. 17:
8 Ja tapahtui toisena päivänä, että Moses meni todistuksen majaan: ja katso, Aaronin sauva levin huoneesta viheriöitsi: ja kukoistus puhkesi ja kukkainen tuli täydelliseksi ja kasvoi kypsiä mandelia. :shock:

Mietin mitä Jumala tarkoittaa täydellisillä kukilla armon liittoon nähden? Eikö niillä kukilla ole jotain tarkoitusta tähän armon liittoon? :roll: :think2:

Tuossa mun pöydällä kukoistaa mun poimitut puna-apilat ja jaksan ihailla kans... :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Aaronin kukoistavainen sauva

ViestiKirjoittaja pekka » 25. Syys 2012 13:30

"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Aaronin kukoistavainen sauva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Syys 2012 13:38

*
Okkay kiitos linkistä, Pekka!

Jumala asetti 10 käskyä liiton arkkiin niin siksi 10 käskyä on yhä voimassa mutta mua ihmetyttää miksi sauva asetettiin myös liiton arkkiin. Liiton arkin ulkpuolelle sen olisi pitänyt asettaa jos sillä ei olisi tarkoitusta armon liiton kanssa. :roll: *ihmettelee*
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Aaronin kukoistavainen sauva

ViestiKirjoittaja Herman » 25. Syys 2012 14:33

Ymmärrän sen symboloivan meidän uskovien papillista kutsumusta. Aaron ja hänen sukunsa valittiin Israelin papeiksi, eli uhraamaan uhreja Israelin kansan edestä Jumalan edessä. Uudessa Liitossa vallitsee "yleinen pappeus" eli jokainen Kristuksen oma on Hänessä kutsuttu vastaavaan tehtävään. Tähän onkin hyvä pyytää Herralta viisautta ja ilmestystä, mitä Aaronin ja hänen sukunsa tehtävät meille tarkoittakaan... :)
Herman
 

Re: Aaronin kukoistavainen sauva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Syys 2012 21:25

*
Joo tutkittuani huomasin että sinä olet oikeassa. Vanhan liiton aikana toimi vain ylimmäinen pappi.
Sauva symboloi varmaan meidän uskovien papillista kutsumusta. Joo taivaallista viisautta ja ilmestystä tässä tarvitaan koska se on tosi kovin kiinnostava aihe kans. ;gladly:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa

cron