Ekumiaan liittyen Sanalla koeteltavaksi....

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Ekumiaan liittyen Sanalla koeteltavaksi....

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 25. Joulu 2010 13:06

Rauhaa!

Seuraavan linkin löysin netistä, jossa myös ekumeniasta ja sen eksytyksestä kirjoitetaan. Koetelkaa Sanalla. Kirjoittaja en ole minä.

http://www.metzudah.com/pdf/file05.04.pdf
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Ekumiaan liittyen Sanalla koeteltavaksi....

ViestiKirjoittaja PetriFB » 28. Joulu 2010 23:02

Ekumenia on valheen ja eksytyksen pimeää hedelmää.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Ekumiaan liittyen Sanalla koeteltavaksi....

ViestiKirjoittaja todael » 29. Joulu 2010 15:33

Rauhaa kaikille !!

Siirtyykö antikristillinen paavin "valtaistuin" Jerusalemiin ? :?

https://ivarfjeld.wordpress.com/2009/07 ... jerusalem/

- todael
todael
 

Re: Ekumiaan liittyen Sanalla koeteltavaksi....

ViestiKirjoittaja PetriFB » 29. Joulu 2010 15:54

todael kirjoitti:Rauhaa kaikille !!

Siirtyykö antikristillinen paavin "valtaistuin" Jerusalemiin ? :?

https://ivarfjeld.wordpress.com/2009/07 ... jerusalem/

- todael


Kolmella uskonnolla on pyrkimys rauhaan (juutalaisuus, islam ja kristinusko). Jerusalem on näiden kaikkien uskontojen pyhä kaupunki. Voi olla hyvinkin niin, että tulevana väärän ja valheellisen rauhan aikana näiden uskontojen edustajat valvovat valerauhaa yhdessä antikristillisten joukkojen kanssa Jerusalemissa. Tai sitten nämä edustajat voivat jo ennen antikristuksen valtaannousua ottaa jonkinlaisen rauhanvalvojan roolin Jerusalemissa.

Antikristus tulee kreikankieln sanoista anti (sijaan, vastaan) sekä Khristos (Messias, voideltu). Antikristus on valhemessias, joka teeskentelee olevansa Jumalan asialla, mutta on sitä vastaan. Minä uskon, että seurakunta joutuu olemaan maan päällä antikristuksen vihan aikana. Joten seurakunta kykenee tunnistamaan sen kuka on antikristus kun hän ajallaan astuu esiin.

Paavin eräästä arvonimestä Vicarius Filii Dei ( Jumalan Pojan viransijainen) saadaan laskettua numeroarvo 666. Aika tulee näyttämään kuka on antikristus. Se on kuitenkin varmaa, että Paavi toimii antikristillisessä hengessä. Rooma ja vatikaani on aina halunnut Paavin istuimen Jerusalemiin ja jollakin tavalla Paavi on mukana lopun ajan antikristillisessä hankkeessa.

Elämme mielenkiintoisia aikoja, sillä Raamatun profetiat koskien lopun aikaa ovat avautumassa (osin jo avautuneet) silmiemme edessä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Ekumiaan liittyen Sanalla koeteltavaksi....

ViestiKirjoittaja pekka » 29. Joulu 2010 18:23

Amen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Ekumiaan liittyen Sanalla koeteltavaksi....

ViestiKirjoittaja todael » 29. Joulu 2010 21:04

Rauhan tervehdys Jeesuksen nimessä !!!

Liitän ohessa pitkähkön kirjoitukseni koskien niitä asioita joita Herra Jeesus on puhunut sydämelleni. Teksti on aiemmin julkaistu FaceBook:ssa tämän kuukauden alussa profiilini muistiinpanoissa.

Koetelkaa kaikki, ja pitäkää se mikä hyvää on.

SEURAKUNTAA SEULOTAAN

Miksi Jumala sallii taloudellisen ahdistuksen koskettavan uskovia ihmisiä? Mikä tehtävä on niillä koetuksilla johon Jumalan kansaa viedään, kun yleinen hyvinvointi tulee saamaan kohtalokaan pudotuksen?

Näihin kysymyksiin mielestäni vastaa 5 Moos.8 luku. Samoin kuin israelilaiset lähdettyään Egyptistä joutuivat erämaavaellukselle, on lopun aikana myös Jumalan kansa joutuva koetelluksi.

Tämä koetus vastaa hyvin samankaltaisena juuri edellä mainittua israelilaisten erämaavaellusta. Koettelemuksen tarkoitus ja syy löytyy 5 Moos.8:2:sta.

”… Herra, sinun Jumalasi, näinä neljänäkymmenenä vuotena on sinua kuljettanut erämaassa nöyryyttääksensä sinua ja koetellaksensa sinua ja tietääksensä, mitä sinun sydämessäsi on: tahdotko noudattaa hänen käskyjänsä vai etkö.”

NASB kääntää ”…on sinua kuljettanut nöyryyttäen sinua, koetellen sinua jotta saisi tietää, mitä sinun sydämessäsi on..” Septuaginta silti ei rakenna vastaavaa adverbaalista partisiippimuotoista käännöstä kuten NASB tekee ”koetella”-verbistä. Edellä olevaa tekstiä kommentoi CF.Keil ja F.Delitzsch VT:n kommentaarissaan selkeästi :

”Nöyryytys oli keino koetella heidän asennettaan suhteessa Jumalaan. עִנָּה, (nöyryyttää), ts. , tuoda heidät ahdistuksen ja puutteenalaisuuden kautta tuntemaan riippuvuutensa Jumalan huolenpidosta ja avusta. נִסָּה, (koetella), juuri laittamalla heidät sellaiseen elämän tilanteeseen joka paljastaisi heidän sydämensä syvimmän olemuksen, sen, joko he uskoivat kaikkivaltiaaseen, rakastavaan ja vanhurskaaseen Jumalan vaiko ei.” (Commentary on the Old testament C.F.Keil and F.Delitzsch) Mukavuuden haluisuus ja se että usko Jumalaan on helppoa, mukavaa ja vaivatonta hyvien ja suotuisien olosuhteiden keskellä, helposti sumentaa ja kadottaa uskon todellisen merkityksen.

5Moos.8:2 sanoo, että Jumalan koettelemuksen päämäärä oli saada selville, tahtoivatko israelilaiset todella noudattaa Jumalan käskyjä vaiko ei. Tämän myös uuden liiton seurakunta tulee kokemaan ennen Herran takaisin tulemista.

”…Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä, että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta, saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton. (Ef.5:25b-27)

On tuleva seurakunnan seulonnan aika, jolloin koko seurakunta tulee koetelluiksi. Koettelemuksen tehtävä on pyhittää, erottaa seurakunta sen maallistuneesta ja puolisydämisestä vaelluksesta. Joukossa on paljon mukavuuden halusta uskontielle lähteneitä. Monet tulkitsevat juuri tällaiset kevytuskoiset VT:ssa mainituiksi sekakansaksi (kts. 2Moos.12:38) Silti kaikki ne jotka seuraavat Jeesusta vain hyvinä päivinä tai pelkästään kevytkenkäisestä mukavuuden halusta, saavat myös mahdollisuuden oppia tuntemaan kaikkivaltias Jumala armahtavana, huolta pitävänä ja rakastavana Jumalana juuri ahdistuksen ja puutteenalaisuuden keskellä. Valitettavasti on niitäkin joilla on vain maallisiin heidän mielensä.

”Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina; heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä. ” (Fil.3:18-19)

”Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa.” (Matt.3:12)

Monet rakentavat uskonsa ulkoisen hyvinvoinnin varaan, perustaen koko jumalasuhteensa sen varaan, kuinka heidän taloudellinen hyvinvointinsa voi. Taloudellisen ahdingon kohdatessa pahimmillaan uskokin joutuu suureen haaksirikkoon. Jumala koettelee meitä kaikkia uskovia saadakseen tietää mitä sydämessämme oikein on. Olemmeko pelkästään muotokristillisiä hartauden harjoittajia ilman elävää uskoa vai taloudellista sekä rahallista voittoa Jumalalta kinuavia ”helppo-heikkejä”. Syvin uskon kysymys on siinä tahdommeko noudattaa Jumalan sanaa kohdallamme vai asetammeko omat pyyteemme ja mukavuuden halumme Jumalan sanan edelle. Nöyrrymmekö Jumalan edessä hyväksymään Hänen tahtonsa, vai pöyhistelemmekö vain oman voimamme ja viisautemme varassa.

Monesti on paljon toki näkyvää sekä näyttävää “hengellistä toimintaa”, joissa jopa Jeesuksen nimessäkin tehdään jos jonkinmoisia temppuja.

”Moni sanoo minulle sinä päivänä: ‘Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?’ Ja silloin minä lausun heille julki: ‘Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät’” (Matt.7:22-23)

“Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen, ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: ‘Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä’, niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne. Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä pelätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa. ”(5Moos.13:1-4)

Jeesuksen antama vertaus viisaista ja tyhmistä neitsyistä (Matt.25:13) osoittaa, että toiset ihmiset olivat valmistautuneet yösydämessä tapahtuvaan huutoon “Katso, Ylkä tulee !!”, kun taas toiset eivät olleet. Ero oli Herran tuntemisessa. Sillä vertauksen lopussa kun ulos jääneet tyhmät neitsyet, tahtoivat päästä hääaterialle, vastasi Ylkä heille “Totisesti, minä sanon teille: minä en tunne teitä” Vertaus päätyy Jeesuksen sanoihin “Valvokaa sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä”

Ilmestyskirjan kolmannessa luvussa huomaamme selkeän eron Filadelfian seurakunnan ja Laodikena seurakunnan välillä. Huomioimme Jeesuksen sanat Filadelfian seurakunnalle Ilm.3:8 ”..sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt..” ja 3:10 “Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.”

Kun otamme Jumalan sanasta vaarin, on Jeesus ottava meistä vaarin (κἀγώ σε τηρήσω = olen minä sinut varjeleva, suojeleva, vartioitseva) Mutta jos turvaamme omaan voimaamme (huom. Filadelfian seurakunta päinvastoin oli vähäinen omassa voimassaan) ja viisauteemme, on pahimmillaan osanamme Laodikean seurakunnalle osoitettu parannuksen saarna. Laodikean seurakunta sekoitti maallisen ja hengellisen, jonka tähden Jeesus kutsuu seurakuntaa penseäksi. Turvaaminen Jeesukseen ja Jumalan armahtavan rakkauden kautta tapahtuvaan huolenpitoon, perustuu siihen että otamme vaarin Jeesuksen antamasta kärsivällisyyden sanasta, emmekä kiellä Hänen nimeään.

(ὅτι ἐτήρησας τὸν λόγον τῆς ὑπομονῆς μου) > Amplified Bible laajentaa Ilm.3:10 ”..have held fast the lesson of My patience with the expectant endurance that I give you..” > “..olet vahvasti pitänyt kiinni minun kärsivällisyyttäni koskevasta opetuksesta, toivorikkaalla kestävyydellä jonka minä sinulle annan…”,

Palaamme siihen mistä lähdimme. Taloudellinen ahdinko ja puutteenalaisuuden kokeminen ovat tärkeä koettelemus Jumalan kansalle. Sen kautta Jumala tulee puhdistamaan uskovien todellisen uskonmotivaation. Tuntea Jeesuksen risti sekä Hänen ylösnousemus voimansa tulevat olemaan olennaisimmat tekijät lopun ajan seurakunnan seulonnassa. Paperilta rahiseva teologia palaa, ja menettää ihmisviisaudessa voimansa eikä anna lohtua eikä turvaa ahdistetulle ihmiselle. Vain Pyhän Hengen kautta syntynyt usko ylösnousseeseen Jeesukseen tuntee kärsimyksen osallisuuden ja kirkkauden joka meitä odottaa Hänen takaisin tulemisessaan.

Hänen lupauksensa - ..ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat, on totta vain uudesti syntyneille ihmisille - Jeesuksen sanasta vaarin ottavalle seurakunnalle. Jumalan huolenpito on vain Jeesuksessa Kristuksessa.

Niin kuin Paimen, Hän pitää huolen laumastaan

”Elämän ja armon olet sinä minulle suonut, ja sinun huolenpitosi on varjellut minun henkeni.” (Job.10:12)

”Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.” (Psalm.23:1)

VT:n hepreassa eräs huolenpitoa ilmaiseva termi on פָּקַד (pāqad), joka tarkoittaa toisen silmälläpitämistä, vartioimista, joko tarkastelevassa, tutkivassa tai huolenpidon kohteena olevan huomattavassa olosuhteiden muuttumiseen johtavassa toiminnassa. Verbi kuvaa myös kansan laskentaa, kuten 1933/1938 kääntää sanalla “katselmus” esim. 4Moos.1:21-4. Tässä merkityksessä verbi tarkoittaa, pitää huolta siitä että kaikki ovat talleessa ja koossa. Lauman yhteneväisyyden ja koossa pysymisen merkitys siis sisältyy myös פָּקַד (pāqad), huolenpitoa kuvaavaan heprean verbiin. (sisältö : Theological Wordbook of Old Testament)

Jumalan huolenpidon, kasvatuksen sekä koettelemuksen merkityksestä edelleen sanotaan :

”Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee. Sinun vaatteesi eivät kuluneet yltäsi, eivätkä sinun jalkasi ajettuneet näinä neljänäkymmenenä vuotena. Tiedä siis sydämessäsi, että Herra, sinun Jumalasi, kasvattaa sinua, niinkuin isä kasvattaa poikaansa. ” (5Moos.8:3-5)

Yliluonnollinen apu ja huolenpito on Jumalan meille antamaa huolenpitoa, kun inhimilliset mahdollisuudet loppuvat. Tuskin tiedämme mitään tällaisesta, vaikka silti tahdomme uskoa että Jumala on mahdollinen varjelemaan meitä jopa niin - ”.. vaatteesi eivät kuluneet yltäsi, eivätkä sinun jalkasi ajettuneet..”

”Hän halkoi kalliot erämaassa ja juotti heitä runsaasti, kuin syvistä vesistä. Hän juoksutti puroja kalliosta ja vuodatti virtanaan vettä.” (Psalm.78:15-16)

”Niin kuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.” (Ezek 34:12)

Lopun aikana uskonnolliset johtajat ja valtion päämiehet etsivät vain omaa kunniaansa, ja vähät välittävät heidän vastuulla olevista ihmisistä. Vaikka näin on, että todellisen hengellisen avun/opetuksen saaminen seurakunnan johtajilta katoaa, ja että valtion päämiesten suorittama, epäoikeudenmukaisuus ja epäinhimillisyys lisääntyy, lupautuu silti Herra Sebaot pitämään omasta rakkaasta laumastaan huolen. Sakarja 10:3 käyttää edellä mainittua heprean verbiä פָּקַד (pāqad).

”Paimenia kohtaan syttyy minun vihani, ja johtomiehiä minä rankaisen; sillä Herra Sebaot pitää huolen laumastansa, Juudan heimosta, ja asettaa sen ikään kuin kunniaratsuksensa sodassa.” (Sakarja 10:3)

VT:n Hepreassa on myös Jumalan huolenpitoa kuvaava verbi כוּל (kûl) > sulkea sisäänsä, pidellä (käsivarsillaan, kädessään), pitää kiinni, kantaa, kannatella, ravita, ruokkia. Verbijuuren perusmerkitys on “astia joka pitää jtkn sisällään”. Verbiä on tulkittu myös sotilaallisin termein – motittaa, saartaa. Verbi kuvaa hyvin eloisasti mitä Jumalan huolenpito tarkoittaa niille, jota Häntä rakastavat. (sisältö : Theological Wordbook of Old Testament)

”Heitä murheesi Herran huomaan, hän pitää sinusta huolen, ei hän salli vanhurskaan ikinä horjua.” (Ps.55:23)

“…Minä tiedän, että Jumala on minun puolellani.” Ps.56:10

Rukous : Herra valmista sydäntämme vastaanottamaan Sinun sanasi, ja nöyrtymään Sinun tahtosi edessä. Armahda heitä jotka kulkevat kevytmielisinä, eivätkä ole oppineet tuntemaan Sinun ristisi ja ylösnousemuksesi voimaa. Kiitos että puhdistat seurakuntasi ja valmistat sen Jeesuksen takaisin tulemista varten. Anna meidän todistaa Sinusta rohkeasti, että yhä useampi löytäisi Jeesus sinut henkilökohtaisena pelastajana, ja pääsisi kaikkivaltiaan Jumalan huolenpidon suojiin. Aamen.

- todael
todael
 

Re: Ekumiaan liittyen Sanalla koeteltavaksi....

ViestiKirjoittaja PetriFB » 29. Joulu 2010 21:29

todael kirjoitti:Rauhan tervehdys Jeesuksen nimessä !!!

Liitän ohessa pitkähkön kirjoitukseni koskien niitä asioita joita Herra Jeesus on puhunut sydämelleni. Teksti on aiemmin julkaistu FaceBook:ssa tämän kuukauden alussa profiilini muistiinpanoissa.

Koetelkaa kaikki, ja pitäkää se mikä hyvää on.

SEURAKUNTAA SEULOTAAN

Miksi Jumala sallii taloudellisen ahdistuksen koskettavan uskovia ihmisiä? Mikä tehtävä on niillä koetuksilla johon Jumalan kansaa viedään, kun yleinen hyvinvointi tulee saamaan kohtalokaan pudotuksen?

Näihin kysymyksiin mielestäni vastaa 5 Moos.8 luku. Samoin kuin israelilaiset lähdettyään Egyptistä joutuivat erämaavaellukselle, on lopun aikana myös Jumalan kansa joutuva koetelluksi.

Tämä koetus vastaa hyvin samankaltaisena juuri edellä mainittua israelilaisten erämaavaellusta. Koettelemuksen tarkoitus ja syy löytyy 5 Moos.8:2:sta.

”… Herra, sinun Jumalasi, näinä neljänäkymmenenä vuotena on sinua kuljettanut erämaassa nöyryyttääksensä sinua ja koetellaksensa sinua ja tietääksensä, mitä sinun sydämessäsi on: tahdotko noudattaa hänen käskyjänsä vai etkö.”

NASB kääntää ”…on sinua kuljettanut nöyryyttäen sinua, koetellen sinua jotta saisi tietää, mitä sinun sydämessäsi on..” Septuaginta silti ei rakenna vastaavaa adverbaalista partisiippimuotoista käännöstä kuten NASB tekee ”koetella”-verbistä. Edellä olevaa tekstiä kommentoi CF.Keil ja F.Delitzsch VT:n kommentaarissaan selkeästi :

”Nöyryytys oli keino koetella heidän asennettaan suhteessa Jumalaan. עִנָּה, (nöyryyttää), ts. , tuoda heidät ahdistuksen ja puutteenalaisuuden kautta tuntemaan riippuvuutensa Jumalan huolenpidosta ja avusta. נִסָּה, (koetella), juuri laittamalla heidät sellaiseen elämän tilanteeseen joka paljastaisi heidän sydämensä syvimmän olemuksen, sen, joko he uskoivat kaikkivaltiaaseen, rakastavaan ja vanhurskaaseen Jumalan vaiko ei.” (Commentary on the Old testament C.F.Keil and F.Delitzsch) Mukavuuden haluisuus ja se että usko Jumalaan on helppoa, mukavaa ja vaivatonta hyvien ja suotuisien olosuhteiden keskellä, helposti sumentaa ja kadottaa uskon todellisen merkityksen.

5Moos.8:2 sanoo, että Jumalan koettelemuksen päämäärä oli saada selville, tahtoivatko israelilaiset todella noudattaa Jumalan käskyjä vaiko ei. Tämän myös uuden liiton seurakunta tulee kokemaan ennen Herran takaisin tulemista.

”…Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä, että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta, saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton. (Ef.5:25b-27)

On tuleva seurakunnan seulonnan aika, jolloin koko seurakunta tulee koetelluiksi. Koettelemuksen tehtävä on pyhittää, erottaa seurakunta sen maallistuneesta ja puolisydämisestä vaelluksesta. Joukossa on paljon mukavuuden halusta uskontielle lähteneitä. Monet tulkitsevat juuri tällaiset kevytuskoiset VT:ssa mainituiksi sekakansaksi (kts. 2Moos.12:38) Silti kaikki ne jotka seuraavat Jeesusta vain hyvinä päivinä tai pelkästään kevytkenkäisestä mukavuuden halusta, saavat myös mahdollisuuden oppia tuntemaan kaikkivaltias Jumala armahtavana, huolta pitävänä ja rakastavana Jumalana juuri ahdistuksen ja puutteenalaisuuden keskellä. Valitettavasti on niitäkin joilla on vain maallisiin heidän mielensä.

”Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina; heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä. ” (Fil.3:18-19)

”Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa.” (Matt.3:12)

Monet rakentavat uskonsa ulkoisen hyvinvoinnin varaan, perustaen koko jumalasuhteensa sen varaan, kuinka heidän taloudellinen hyvinvointinsa voi. Taloudellisen ahdingon kohdatessa pahimmillaan uskokin joutuu suureen haaksirikkoon. Jumala koettelee meitä kaikkia uskovia saadakseen tietää mitä sydämessämme oikein on. Olemmeko pelkästään muotokristillisiä hartauden harjoittajia ilman elävää uskoa vai taloudellista sekä rahallista voittoa Jumalalta kinuavia ”helppo-heikkejä”. Syvin uskon kysymys on siinä tahdommeko noudattaa Jumalan sanaa kohdallamme vai asetammeko omat pyyteemme ja mukavuuden halumme Jumalan sanan edelle. Nöyrrymmekö Jumalan edessä hyväksymään Hänen tahtonsa, vai pöyhistelemmekö vain oman voimamme ja viisautemme varassa.

Monesti on paljon toki näkyvää sekä näyttävää “hengellistä toimintaa”, joissa jopa Jeesuksen nimessäkin tehdään jos jonkinmoisia temppuja.

”Moni sanoo minulle sinä päivänä: ‘Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?’ Ja silloin minä lausun heille julki: ‘Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät’” (Matt.7:22-23)

“Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen, ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: ‘Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä’, niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne. Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä pelätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa. ”(5Moos.13:1-4)

Jeesuksen antama vertaus viisaista ja tyhmistä neitsyistä (Matt.25:13) osoittaa, että toiset ihmiset olivat valmistautuneet yösydämessä tapahtuvaan huutoon “Katso, Ylkä tulee !!”, kun taas toiset eivät olleet. Ero oli Herran tuntemisessa. Sillä vertauksen lopussa kun ulos jääneet tyhmät neitsyet, tahtoivat päästä hääaterialle, vastasi Ylkä heille “Totisesti, minä sanon teille: minä en tunne teitä” Vertaus päätyy Jeesuksen sanoihin “Valvokaa sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä”

Ilmestyskirjan kolmannessa luvussa huomaamme selkeän eron Filadelfian seurakunnan ja Laodikena seurakunnan välillä. Huomioimme Jeesuksen sanat Filadelfian seurakunnalle Ilm.3:8 ”..sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt..” ja 3:10 “Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.”

Kun otamme Jumalan sanasta vaarin, on Jeesus ottava meistä vaarin (κἀγώ σε τηρήσω = olen minä sinut varjeleva, suojeleva, vartioitseva) Mutta jos turvaamme omaan voimaamme (huom. Filadelfian seurakunta päinvastoin oli vähäinen omassa voimassaan) ja viisauteemme, on pahimmillaan osanamme Laodikean seurakunnalle osoitettu parannuksen saarna. Laodikean seurakunta sekoitti maallisen ja hengellisen, jonka tähden Jeesus kutsuu seurakuntaa penseäksi. Turvaaminen Jeesukseen ja Jumalan armahtavan rakkauden kautta tapahtuvaan huolenpitoon, perustuu siihen että otamme vaarin Jeesuksen antamasta kärsivällisyyden sanasta, emmekä kiellä Hänen nimeään.

(ὅτι ἐτήρησας τὸν λόγον τῆς ὑπομονῆς μου) > Amplified Bible laajentaa Ilm.3:10 ”..have held fast the lesson of My patience with the expectant endurance that I give you..” > “..olet vahvasti pitänyt kiinni minun kärsivällisyyttäni koskevasta opetuksesta, toivorikkaalla kestävyydellä jonka minä sinulle annan…”,

Palaamme siihen mistä lähdimme. Taloudellinen ahdinko ja puutteenalaisuuden kokeminen ovat tärkeä koettelemus Jumalan kansalle. Sen kautta Jumala tulee puhdistamaan uskovien todellisen uskonmotivaation. Tuntea Jeesuksen risti sekä Hänen ylösnousemus voimansa tulevat olemaan olennaisimmat tekijät lopun ajan seurakunnan seulonnassa. Paperilta rahiseva teologia palaa, ja menettää ihmisviisaudessa voimansa eikä anna lohtua eikä turvaa ahdistetulle ihmiselle. Vain Pyhän Hengen kautta syntynyt usko ylösnousseeseen Jeesukseen tuntee kärsimyksen osallisuuden ja kirkkauden joka meitä odottaa Hänen takaisin tulemisessaan.

Hänen lupauksensa - ..ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat, on totta vain uudesti syntyneille ihmisille - Jeesuksen sanasta vaarin ottavalle seurakunnalle. Jumalan huolenpito on vain Jeesuksessa Kristuksessa.

Niin kuin Paimen, Hän pitää huolen laumastaan

”Elämän ja armon olet sinä minulle suonut, ja sinun huolenpitosi on varjellut minun henkeni.” (Job.10:12)

”Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.” (Psalm.23:1)

VT:n hepreassa eräs huolenpitoa ilmaiseva termi on פָּקַד (pāqad), joka tarkoittaa toisen silmälläpitämistä, vartioimista, joko tarkastelevassa, tutkivassa tai huolenpidon kohteena olevan huomattavassa olosuhteiden muuttumiseen johtavassa toiminnassa. Verbi kuvaa myös kansan laskentaa, kuten 1933/1938 kääntää sanalla “katselmus” esim. 4Moos.1:21-4. Tässä merkityksessä verbi tarkoittaa, pitää huolta siitä että kaikki ovat talleessa ja koossa. Lauman yhteneväisyyden ja koossa pysymisen merkitys siis sisältyy myös פָּקַד (pāqad), huolenpitoa kuvaavaan heprean verbiin. (sisältö : Theological Wordbook of Old Testament)

Jumalan huolenpidon, kasvatuksen sekä koettelemuksen merkityksestä edelleen sanotaan :

”Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee. Sinun vaatteesi eivät kuluneet yltäsi, eivätkä sinun jalkasi ajettuneet näinä neljänäkymmenenä vuotena. Tiedä siis sydämessäsi, että Herra, sinun Jumalasi, kasvattaa sinua, niinkuin isä kasvattaa poikaansa. ” (5Moos.8:3-5)

Yliluonnollinen apu ja huolenpito on Jumalan meille antamaa huolenpitoa, kun inhimilliset mahdollisuudet loppuvat. Tuskin tiedämme mitään tällaisesta, vaikka silti tahdomme uskoa että Jumala on mahdollinen varjelemaan meitä jopa niin - ”.. vaatteesi eivät kuluneet yltäsi, eivätkä sinun jalkasi ajettuneet..”

”Hän halkoi kalliot erämaassa ja juotti heitä runsaasti, kuin syvistä vesistä. Hän juoksutti puroja kalliosta ja vuodatti virtanaan vettä.” (Psalm.78:15-16)

”Niin kuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.” (Ezek 34:12)

Lopun aikana uskonnolliset johtajat ja valtion päämiehet etsivät vain omaa kunniaansa, ja vähät välittävät heidän vastuulla olevista ihmisistä. Vaikka näin on, että todellisen hengellisen avun/opetuksen saaminen seurakunnan johtajilta katoaa, ja että valtion päämiesten suorittama, epäoikeudenmukaisuus ja epäinhimillisyys lisääntyy, lupautuu silti Herra Sebaot pitämään omasta rakkaasta laumastaan huolen. Sakarja 10:3 käyttää edellä mainittua heprean verbiä פָּקַד (pāqad).

”Paimenia kohtaan syttyy minun vihani, ja johtomiehiä minä rankaisen; sillä Herra Sebaot pitää huolen laumastansa, Juudan heimosta, ja asettaa sen ikään kuin kunniaratsuksensa sodassa.” (Sakarja 10:3)

VT:n Hepreassa on myös Jumalan huolenpitoa kuvaava verbi כוּל (kûl) > sulkea sisäänsä, pidellä (käsivarsillaan, kädessään), pitää kiinni, kantaa, kannatella, ravita, ruokkia. Verbijuuren perusmerkitys on “astia joka pitää jtkn sisällään”. Verbiä on tulkittu myös sotilaallisin termein – motittaa, saartaa. Verbi kuvaa hyvin eloisasti mitä Jumalan huolenpito tarkoittaa niille, jota Häntä rakastavat. (sisältö : Theological Wordbook of Old Testament)

”Heitä murheesi Herran huomaan, hän pitää sinusta huolen, ei hän salli vanhurskaan ikinä horjua.” (Ps.55:23)

“…Minä tiedän, että Jumala on minun puolellani.” Ps.56:10

Rukous : Herra valmista sydäntämme vastaanottamaan Sinun sanasi, ja nöyrtymään Sinun tahtosi edessä. Armahda heitä jotka kulkevat kevytmielisinä, eivätkä ole oppineet tuntemaan Sinun ristisi ja ylösnousemuksesi voimaa. Kiitos että puhdistat seurakuntasi ja valmistat sen Jeesuksen takaisin tulemista varten. Anna meidän todistaa Sinusta rohkeasti, että yhä useampi löytäisi Jeesus sinut henkilökohtaisena pelastajana, ja pääsisi kaikkivaltiaan Jumalan huolenpidon suojiin. Aamen.

- todael


Hyvin olit kirjoittanut ja tuonut esille sanoman, jonka Herra on laskenut sydämellesi. Olen samaa mieltä kanssasi ja kokenut, että Herra on puhunut ihan samaa sanomaa minun sydämelleni ja varmasti monien muiden myös.

Uskon että tämä sanoma antaa myös toivoa ja lohtua niille Herran Jeesuksen opetuslapsille, joilla on taloudellista ahdinkoa ja muita "vuoria" elämässään. Seulonta on alkanut ja kiitos Herralle, että Hän seuloo ja lopulta puhdistaa ne jotka Häntä rakastavat sellaisiksi uskoviksi, jotka etsivät pelkästään Jumalan tahtoa eivätkä turvaa omaan ymmärrykseen, eikä lihan käsivarteen, eikä uskonnollisiin perinnäissääntöihin, vaan Jumalaan Pyhässä Hengessä, Jumalan rakkauden ja totuuden kautta.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Ekumeniaan liittyen Sanalla koeteltavaksi....

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 30. Joulu 2010 14:19

Amen myös Todaelin kirjoitukseen. Olenkin lukenut sen jo aiemmin. Sydämeni on raskautettu tästä eksytyksen ajasta. Tottakai itse on valvottava omaa tilaansa ensin. Katsotaanpa mitä Ilm.kirjassa on kerrottu Laodikean srk:sta.

Ilm.3:14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
3:15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
3:16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
3:17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
3:18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
3:19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
3:20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
3:21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
3:22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo."

"Minä olen rikas, minä olen rikastunut, enkä mitään tarvitse." Kristikuntaa vaivaa paljolti penseys, rikkaus omassa itsessään - omahyväisyys ja ylpeys. Se pistää silmään paljolti, että tämän ajan eksytysten tuulissa mennään kaiken on saavuttaneena, rikkaina lihankäsivarrella suinpäin joka paikkaan, mikä kristillisyyttä kimmeltää. Opetusta ei koetella ja niellään se, mikä itseään miellyttää. Eipä tunneta Raamatun Sanaakaan, eikä Jumalan Voimaa. Sielullisuus ja lihallisuus rehottaa, eikä uskossa päästä tai haluta edes päästä kasvamaan. Silloinhan tulee hukka ja raatelee lauman. Juostaan profetioiden perässä ja uskotaan koettelematta niitäkään. :( . En usko, että kukaan olisi saanut profetian kautta näyn pönkittää luopiokristillisyyttä ekumenian hengessä. Tälläisen henkilön kautta kävin keskustelua vast'ikään. Henkilö on töissä valtakirkossa, pitäen rippikouluja, ideoiden kirkon suuntaa hengen uudistuksessa ja juuri se hänen seurakuntansa on se yksi ylitse muiden, jos muualla kaikki onkin rempallaan. Kaikkea muuta touhua riittää, joutavanpäiväistä kokousta ja byrokratiaa ja väärä profeetta pönkittää taustalla :cry: . "Ei ole täydellistä seurakuntaa", sanotaan...
Selvät Sanan vastaisuudet ovat tälle fraasille tukena. Olen jotenkin neuvoton ja väsynytkin välillä. Sanon suoraan, että näen suuren osan kristikuntaa pönkittävän tietä antikristukselle ja kumppaneille. Oikaiskaa, jos olen väärässä. Olen joskus pihalla siitä, miksi Jumala sallii tämän. Kilvoittelu on itsellänikin kesken, päivä vaan ja hetki kerrallaan. Tiedättekö ja tiedätte varmasti, että Jeesuksen seuraaminen maksaa koko oman elämän. Elämämme kuuluu kokonaan Kristukselle:

Matt.16:25 "Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen."

Kavereita ei tule, jos varoitat jostain. Sama on osa opetuslapsen kuin opettajan. Tämän päivän kirkkoeliitti lyö Kristusta kasvoille.
Tälläinen murheellisen sydämen vuodatus tällä kertaa..
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Ekumiaan liittyen Sanalla koeteltavaksi....

ViestiKirjoittaja PetriFB » 30. Joulu 2010 20:26

Muistuu mieleeni aika (2000-2005) jolloin keskustelin ekumeniasta muutamissa netissä olevissa keskustelufoorumeissa. Silloin monet henkilöt sanoivat, että turhaa on ekumeniasta puhua, sillä ei ekumeniassa ole kysymys ykseydestä, vaan keskinäisestä vuoropuhelusta. Nyt nämä samat henkilöt hehkuttavat ekumeniaa loistavana asiana, jonka tarkoitus on saada ykseyttä aikaan. Miksi heille on näin tapahtunut, että heidän mielipiteensä on muuttunut? Sen tähden koska he ovat alun alkaen uskoneet asioita ihmisten korvasyyhyn mukaisesti ja vallitsevan tilanteen mukaisesti. Tällaisten ihmisten usko ja uskon käsitykset muuttuvat sen mukaisesti mihin uskonnollinen maailma on menossa. Tänä päivänä uskonnollinen maailma hyväksyy täysin ekumenian ja siksi myös nämä ihmiset, jotka aikaisemmin sanoivat, ettei ekumeniasta kannata puhua, koska siinä ei ole kysymys ykseydestä, niin he ovat kuin kameleontit ja siksi he muuttavat mielipiteitään aina sen mukaan mikä on "muotia" uskonnollisessa maailmassa. Suurin syy heidän toiminnalleen on se, että he eivät tunne Raamattua Jumalan sanana, vaan he tuntevat Raamattua uskonnollisten perinteiden mukaan. Siksi he kannattavat myös ekumeniaa, eivätkä näe sitä millainen eksytys ekumenia on.

Syitä ekumenian sokeuteen.
Joidenkin uskovien sokeutumiseen ekumenia asiassa vaikuttaa monenlaisia tekijöitä joita ovat muun muassa seuraavat tekijät:

- Ihminen on tullut uskoon, mutta ei ole ymmärtänyt, tai kyennyt, tai halunnut elää uuden luomuksen mukaista elämää. Tämän tähden hän on ajautunut pois terveestä uskosta ja on siksi altis hyväksymään ekumeenisen eksytyksen.

- Hän pelkää ihmisiä enemmän kuin Jumalaa ja koska ekumenia niittää suosiota ja mainetta yhä suuremmassa määrin, niin ihmisten mieliksi elävä myös hyväksyy ekumenian koska sillä on enemmistön tuki.

- Ihminen ei halua joutua vainotuksi Kristuksen tähden, vaan hän haluaa miellyttää ihmisiä, siksi hän valitsee ekumenian kannattamisen.

- Ihminen rakastaa enemmän ihmisten uskonnollisia perinnäissääntöjä kuin Jumalaa ja Jumalaa sanaa ja tämän tähden hän valitsee ekumenian kannattamisen.

- Ihminen on eksynyt uskomaan valhetta ja vääryyttä ja siksi hän kannattaa ekumeniaa.

Jos koet kuuluvasi johonkin edellä mainittuun ihmisryhmään, niin Jumala on armahtavainen Isä. Jumala haluaa johdattaa sinut parannuksen paikalle, jonka kautta opit elämään uuden luomuksen mukaista elämää. Pyhän Hengen kautta saat myös rohkeuden uskoa Herraan Jeesukseen siten kuin Raamattu opettaa. Eikä sinun tarvitse pelätä tai mielistellä ihmisiä, vaan saat uskoa ja luottaa Herraan Jeesukseen.

Yhdysvalloissa syntyi ns. karismaattinen liike, joka yhdisti katolisia ja protestantteja Amerikan mantereella 1960-luvulla. Armolahjojen levitessä niin katoliseen kuin protestanttisiinkin kirkkoihin, niin katoliset kuin monet protestantit kokivat olevansa veljiä Kristuksessa. Armolahjojen tullessa katoliseen kirkkoon alkoi katolinen kirkko tutkia tarkemmin Pyhää Henkeä ja hänen työtänsä. Suuri innostus oli molemmissa leireissä niin katolisten kuin protestanttien ja ehkä joiltakin jäi huomaamatta eräissä katolisissa karismaattisissa piireissä tulleet väärän hengen sanomat, jotka tulivat "neitsyt Marialta" ja kuolleilta pyhimyksiltä. 1979 karismaattinen karmeliitta isä Louis Rogge sanoi:

”Ilosanoma jota julistetaan puhumatta neitsyt Mariasta, ei ole enää Jeesuksen Kristuksen evankeliumi…se, että salaisimme evankeliumin koko täyteyden veljiltämme ja sisariltamme Herrassa…ei ole rakkautta vaan itsekkyyttä. "

Louis Rogge oli myös sitä mieltä, että Maria on eräänlainen seurakunta, hengen johtama, Jumala keskeinen ja karismaattinen. Louis Rogge jatkaa:

"Marian osuus lunastustyössä auttaisi katolisia karismaatikkoja selvittämään kaikki Mariaa kohtaan suuntautuneet ennakkoluulot."

Kaikki katolilaiset karismaatikot eivät varmaankaan palvo Mariaa ja varmasti tuossa 1960-luvulla alkaneessa karismaattisessa liikehdinnässä yhdysvalloissa pelastui aidosti joitakin katolisia. Mutta tosiasia on se että katolisuudessa vaikuttanut karismaattisuus ei kuitenkaan kyennyt poistamaan katolisen kirkon vääriä oppeja mm. paavin asema, Marian palvonta, transsubstantionaatio–oppi ja lapsikasteen pelastus, kaikki nämä pahat harhaopit ovat edelleen katolisen kirkon vahva perusta ja tukijalka, joka on heille yhtä kuin usko ja elämä. Yksikään katolinen oppi ei muuttunut, mutta Pyhä Henki johtaa edelleenkin koko totuuteen eikä jätä seurakuntaa Babylonian oppeihin. Katolisen kirkon opin muuttumattomuus on todiste sille, että he ovat epäjumalan palvelijoita, jotka palvelevat epäjumalaa, eivät Raamatun Jumalaa.

Mistä tämä karismaattisuus sai oikein alkuunsa katolisessa kirkossa? Annetaan entisen roomalaiskatolisen papin kertoa mistä oikein on kysymys. 1960-luvun lopulla jesuiittapappi, jonka nimi on Alberto Rivera tuli uskoon ja hän paljasti mitä katolinen kirkko on suunnitellut. Alberto Rivera koulutettiin soluttautumaan protestanttisiin kirkkokuntiin mm. baptisteihin, helluntalaisiin ja plymouth veljiin. Albertosta tuli jesuiittapappi ja hänelle avautui, mitä on todellinen katolinen kirkko. Jesuiitat ja katolinen kirkko on soluttautunut Riveran tietojen mukaan kaikkiin protestanttisiin kirkkoihin ja herätysliikkeisiin. ortodoksiseen kirkkoon, eri uskontoihin mm. muslimit, hindut, buddhat ja mormoneihin, Jehovan todistajiin ym. Tämän solutuksen tarkoitus on saada kaikki nämä erilaiset uskonnot ja ryhmittymät luopumaan katolisuuden vastustamisesta. Koska katolinen kirkko haluaa rakentaa ekumenian kautta suurta maailmankirkkoa, jota paavi johtaisi. Katolinen kirkko myös keksi syötin protestanteille, jotta heidät saataisiin takaisin äiti-kirkkoon tai tunnustamaan katolinen kirkko Jumalan seurakunnaksi. Katolisen kirkon syötti ja eksytys oli kolmas voima ("pyhä henki"), joka oli katolinen karismaattinen liike, joka on avoin silta Roomaan kaikille protestanteille, jotka hyväksyvät katolisen karismaattisuuden. Näin on kertonut mies, joka tuntee ja tietää katolisuuden perinpohjin, olihan hän katolisen kirkon jesuiittapappina.

On täysin selvää, että katolisen kirkon soluttautuminen on onnistunut, siitä on osoituksensa monien kirkkojen ja herätysliikkeiden mukana oleminen ekumeniassa. Nämä mukana olevat kirkot ja herätysliikkeet aikoinaan näkivät katolisen kirkon valhe-evankeliumin ja vastustivat katolista kirkkoa, mutta ovat nyt hyväksyneet katolisen kirkon ja sen virallisen opetuksen.

Muistan sen kuinka niin sanottu "Toronto-uudistus" rantautui Suomeen 1990-luvun puolivälissä. Koin tämän "uudistuksen" olevan eksytys ja rukouksessa ollessani Jumala sanoi minulle, että tämä "uudistuksen" henki on katolisuuden henki, joka johdattaa uskovia eksytykseen, jossa hyväksytään katolilaisuus sekä vieraiden henkien toiminta. John Wimber jolla oli voimakas vaikutus niin sanotussa "Toronto-uudistuksessa" sanoi, että Jumala on toiminut historiassa muun muassa Paavi Gregorius I Suuren ja Ignatius Loyolan (Jesuiittojen perustaja) kautta. Samoin John Wimber opetti, että neitsyt Marian tekemät ”ihmeet ja parantumiset” Lourdesissa Ranskassa olivat Jumalan tekoja, vaikka kysymyksessä olivat riivaajahenget. John Wimber sanoi myös, että katolisessa kirkossa ihmisiä parantuu koskettamalla pyhimysten jäännöksiä, eikä siinä ole teologisesti mitään väärää (tämä on kuitenkin väärin ja epäraamatullista). John Wimber oli hyvin katolismyönteinen, eikä hän nähnyt sitä miten riivaajahenget ovat eksyttäneet katolista kirkkoa ja kuinka katolisen kirkon evankeliumi on valhe-evankeliumia. John Wimberiä voi sanoa katolisuuden markkinamieheksi, jonka eräs pyrkimys oli tuoda esille katolista kirkkoa Jumalan seurakuntana, jossa Jumala toimii voimakkaasti (tämä ei ole kuitenkaan totta). Ei ole siis ihme, että "Toronto-uudistuksen" takana olevat tahot koittivat markkinoida katolisuutta todellisille Herran Jeesuksen opetuslapsille. Valitettavasti osa näistä uskovista on hyväksynyt ekumenian ja katolisuuden. On myös sanomatta selvää, että katoliset ovat soluttautuneet eri kirkkoihin, herätysliikkeisiin sekä myös eri uskontoihin.

Olin mukana vapaaseurakunnan työssä 1990-luvun puolivälissä ja muistan kuinka vapaaseurakunnan valtakunnallinen johto hyväksyi "Toronto-uudistuksen". Muutama vuosi tämän "uudistuksen" hyväksymisestä Suomen vapaaseurakunta liittyi Suomen ekumeenisen neuvoston täysjäseneksi. On täysin selvää, että riivaajahenkien eräs vaikutin "Toronto-uudistuksen" kautta oli saada ihmisiä myönteisemmiksi katolisen kirkon evankeliumille, joka kuitenkin perustuu epäraamatullisiin oppeihin sekä riivaajahenkien ilmestymisiin ja on siten valheellista evankeliumia. Aikaisemmat sukupolvet vapaaseurakunnassa eivät hyväksyneet katolisen kirkon valhe-evankeliumia, mutta 1990- luvun loppupuolelta aina tähän päivään saakka ovat sen johtohenkilöt hyväksyneet ekumenian ja tästä on todistuksena vapaaseurakunnan mukana oleminen ekumeniassa.

Jotkut uskovat sanovat, että ekumeniassa mukana olevissa kirkoissa ja herätysliikkeissä on uskovia ihmisiä ja siksi on oikein olla mukana ekumeniassa näiden uskossa olevien tähden. Edellä olevaa lausuntoa ei ole ajateltu loppuun asti, sillä esimerkiksi ekumeniassa mukana olevan katolisen kirkon virallinen opetus on ekumenian hyväksymä, vaikka katolisen kirkon virallinen opetus on valheellista ja väärää opetusta. Ekumenia antaa todistuksen, jossa jokainen siihen kuuluva kirkko ja herätysliike on Jumalan seurakuntaa ja Jumalan lapsia, joka tarkoittaa myös sitä että ekumenia pitää katolisen kirkon valheellista ja väärää evankeliumia oikeana evankeliumina. Kun jotkut sanovat, että ekumeniassa täytyy olla mukana sen tähden koska kirkkojen sisällä on uskovia, niin tällaisen lausunnon sanojat unohtavat sen tai eivät ymmärrä, että ekumeniassa on kyse kirkkojen välisistä ykseyspyrkimyksistä, jossa pyritään myös luomaan ykseyttä sellaisten kirkkojen kanssa jotka julistavat valheellista evankeliumia kuten muun muassa katolinen kirkko julistaa. Tämän tähden ei kukaan Herran Jeesuksen opetuslapsi voi olla mukana ekumeniassa tai tukea ekumeniaa, koska ekumenia antaa valheellisen lausunnon, jossa he sanovat epäjumalan palvelijoiden olevan myös Jumalan lapsia. Ei edes jonkun uskovan mukana olo ekumeniassa tee siitä Jumalan työtä, vaan ekumenia on ja pysyy pimeyden ruhtinaan työnä. Siksi ekumeniaan ei saisi kuulua yksikään Herran Jeesuksen opetuslapsi.

Ekumenia tulee olemaan vedenjakajana jokaiselle Herran Jeesuksen opetuslapselle, sillä se tulee jakamaan Jeesukseen uskovat kahtia; ne jotka pitävät ekumeniaa pimeyden ja synnin työnä ja ne jotka pitävät ekumeniaa Jumalan työnä. Ne uskovat, jotka pitävät ekumeniaa Jumalan työnä ovat sellaisia, jotka rakastavat ihmisiä enemmän kuin Jumalaa ja he samoin ovat ihmisille mieliksi, mutta eivät Jumalalle. Ekumenian kannattajiksi eksyneet uskovat ovat myös sellaisia, että he myös uskovat Raamatun opetuksia, ei sen mukaan mitä Raamattu oikeasti opettaa, sillä nämä eksyneet ihmiset uskovat uskonnolliseen ihmisten korvasyyhy "evankeliumiin". Onneksi on myös niitä uskovia, jotka ymmärtävät että ekumenia on saatanallinen petos. He uskaltavat tuoda sen myös esille, että ekumenia on saatanallinen petos ja he uskaltavat myös julistaa tässä maailmassa todellista Herran Jeesuksen evankeliumia.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Ekumiaan liittyen Sanalla koeteltavaksi....

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Kesä 2015 11:55

PetriFB kirjoitti:
todael kirjoitti:Rauhaa kaikille !!

Siirtyykö antikristillinen paavin "valtaistuin" Jerusalemiin ? :?

https://ivarfjeld.wordpress.com/2009/07 ... jerusalem/

- todael


Kolmella uskonnolla on pyrkimys rauhaan (juutalaisuus, islam ja kristinusko). Jerusalem on näiden kaikkien uskontojen pyhä kaupunki. Voi olla hyvinkin niin, että tulevana väärän ja valheellisen rauhan aikana näiden uskontojen edustajat valvovat valerauhaa yhdessä antikristillisten joukkojen kanssa Jerusalemissa. Tai sitten nämä edustajat voivat jo ennen antikristuksen valtaannousua ottaa jonkinlaisen rauhanvalvojan roolin Jerusalemissa.

Antikristus tulee kreikankieln sanoista anti (sijaan, vastaan) sekä Khristos (Messias, voideltu). Antikristus on valhemessias, joka teeskentelee olevansa Jumalan asialla, mutta on sitä vastaan. Minä uskon, että seurakunta joutuu olemaan maan päällä antikristuksen vihan aikana. Joten seurakunta kykenee tunnistamaan sen kuka on antikristus kun hän ajallaan astuu esiin.

Paavin eräästä arvonimestä Vicarius Filii Dei ( Jumalan Pojan viransijainen) saadaan laskettua numeroarvo 666. Aika tulee näyttämään kuka on antikristus. Se on kuitenkin varmaa, että Paavi toimii antikristillisessä hengessä. Rooma ja vatikaani on aina halunnut Paavin istuimen Jerusalemiin ja jollakin tavalla Paavi on mukana lopun ajan antikristillisessä hankkeessa.

Elämme mielenkiintoisia aikoja, sillä Raamatun profetiat koskien lopun aikaa ovat avautumassa (osin jo avautuneet) silmiemme edessä.


Näin on asiat kuten Petri olet kirjoittanut. Yksi askel on taas otettu kohti tuota Raamatun profetiaa (Jooel 3:1-3), että maailman kansat tulevat jakamaan Israelin maan ja myös Vatikaani ja katolisen kirkon paavi näyttäisivät olevan mukana tässä valherauhan suunnittelussa ja toteuttamisessa ja ehkäpä tulevaisuudessa jopa keskeisessä roolissa:


"Vatikaani solmi historiallisen sopimuksen palestiinalaisten kanssa"

http://yle.fi/uutiset/vatikaani_solmi_h ... sa/8107212

"Sopimuksen toiseksi osapuoleksi ilmoitettiin Palestiinan valtio. Vatikaanin ulkoministeri kertoi toivovansa, että sopimus edistää kahden valtion ratkaisua Israelin ja palestiinalaisten konfliktiin.

Vatikaani allekirjoitti perjantaina ensimmäisen sopimuksen, jossa palestiinalaishallintoa kutsutaan Palestiinan valtioksi.

Sopimus käsittelee katolisen kirkon toimintaa palestiinalaishallinnon alueella. 15 vuoden neuvottelut sopimuksesta saatiin päätökseen viime kuussa.

Vatikaanin ulkoministeri, arkkipiispa Paul Gallagher sanoi perjantaina toivovansa, että sopimus edistää kahden valtion ratkaisua Israelin ja palestiinalaisten kiistaan.

Israelin ulkoministeriö kommentoi, että sopimuksen allekirjoittaminen on "hätäinen askel, joka vahingoittaa rauhansopimuksen edistämisen mahdollisuuksia".

Israelilla ja Vatikaanilla on ollut diplomaattisuhteet vuodesta 1993, mutta maat eivät ole tähän mennessä solmineet vastaavanlaista sopimusta katolisen kirkon oikeuksista juutalaisvaltiossa.

Vatikaani tunnusti Palestiinan valtion syksyllä 2013 sen jälkeen, kun YK:n yleiskokous antoi palestiinalaishallinnolle tarkkailijavaltion aseman. Myös Vatikaanilla on tarkkailijavaltion asema YK:ssa."


Kuva



JOOEL 3:

1. Sillä katso, niinä päivinä ja siihen aikaan, kun minä käännän Juudan
ja Jerusalemin kohtalon,

2. minä kokoan kaikki pakanakansat, vien ne alas Joosafatin laaksoon ja käyn siellä oikeutta niitten kanssa kansani ja perintöosani, Israelin, tähden. Sillä he ovat hajottaneet sen pakanakansain sekaan, ovat jakaneet minun maani

3. ja heittäneet minun kansastani arpaa; ovat antaneet pojan porttoa vastaan sekä myyneet tytön viinistä, jonka ovat juoneet.

…………………………….

1. Sillä katso, niinä päivinä ja sillä ajalla, kuin minä Juudan ja Jerusalemin vankiuden palautan,

2. Tahdon minä koota kaikki pakanat, ja viedä heitä alas Josaphatin laaksoon; ja tahdon siellä heidän kanssansa riidellä, minun kansani ja minun perimiseni Israelin tähden, jonka he pakanain sekaan hajoittivat, ja jakoivat minun maani itsellensä,

3. Ja ovat minun kansastani arpaa heittäneet; ja ovat pojan porton edestä antaneet, ja piian myyneet viinan edestä, ja sen juoneet. Biblia.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa

cron