Jouko Pihon universalismi huomion alla

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jouko Pihon universalismi huomion alla

ViestiKirjoittaja systeri » 06. Loka 2012 09:13

Ap. t. 14:22
ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan".

1. Piet. 1:7
että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.

Ilm. 2:10
Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun.

Mä oon käsittäny että se "tulijärvi" kuuluis olla jo täällä maan päällä joka on sitä ahdistusta ja tulessa koettelua ennen kuolemaa, jolla Jumala vetää puoleensa ja vahvistaa.

2 kor 13:
5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
6 Minä toivon teidän tulevan tuntemaan, että me emme ole niitä, jotka eivät koetusta kestä.

Mitä koetusta?? Lopunajan koetusta vai Razielin kuvaamaa ajanjaksoa kuoleman jälkeen tjk?
systeri
 

Re: Jouko Pihon universalismi huomion alla

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Loka 2012 11:56

Ensimmäinen Pietarin kirje 4:

17. Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?
18. Ja "jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?"
19. Sentähden, uskokoot myös ne, jotka Jumalan tahdon mukaan kärsivät, sielunsa uskolliselle Luojalle, tehden sitä, mikä hyvää on.

Raziel, opetetaanko sinusta esimerkiksi tuossa Raamatun kohdassa, että kaikki pelastuvat?

Raziel, minusta jos alkaisin saarnaamaan ihmisille "kaikki pelastuu, teki mitä teki"-oppia niin ei minulla olisi saarnassani enää mitään sanomaa. Jeesuksen syntien sovitustyö menettäisi merkityksensä! Ja saatana saisi paljon seuraajia jos saarnastani jättäisin pois parannuksen teosta julistamisen ja Jeesuksen syntien sovitustyö menettäisi täydellisesti merkityksensä jos alkaisin julistamaan universalismi-oppia ihmisille.

Jaak. 2:14

Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Jouko Pihon universalismi huomion alla

ViestiKirjoittaja toni t » 06. Loka 2012 13:37

Toni kuulleppa vaikka miten haluat sanoa että Aion aionos olam tarkoittaisi ikuista se ei valitettavasti ole niin. Ja silloin kun se sana muuttuu niin kaikki pelastuu oppi ei ole millään tavalla ristiriidassa raamatun kanssa. Siksi sulla on selvästi vaikeata ymmärrtää mitä yritän sanoa, koska se ei ole niin vaikeaa. Ja itsekin käyttäydyt kyllä huonosti ja hyökkäävästi, ja syytät minun lisäävän oppeja kun teet ihan samaa ite joten kato peiliin. Koska aionion sanaa ei tarkoita ikuisuutta silloin tulijärvi ei ole ikuinen get it?


Aion aionos ja olam tarkoittavat ikuista kun ne liitetään Jumalaan ja elämään Jumalassa tai Jumalan tuomioon. Raamattu ei kerro missään että tuli järvi loppuisi joskus. Jos niin olisi niin sinun tulisi antaa siitä Raamatun kohta. Kirjoitat paljon mutta et anna yhtään Raamatun kohtaa joka kertoisi että tuli järvestä voisi pelastua tai että tuli järvi ei ole ikuinen. Jos sellaista väittää niin olisi hyvä todistaa se Raamatulla eikä omilla oletuksilla. Jos tuli järvi on aikakautinen niin siltikään Raamattu ei kerro että se loppuisi joskus.

Et pysty selittämään 1 kor 15:28 pois, se ei todellakaan tarkoita pelkästään että jumala on kaikkivaltias hän on aina kaikkivaltias, vaan juuri ennen sitä Paavali on kertonut että Jeesuksen työ ja hallintokausi on tullut päätökseen ja hän luovuttaa kuningaskuntansa takaisin isälle. Ja sitten jumala on kaikki kaikessa et sä voi heittää kontekstia pois ja sanoa joo se vaan tarkoittaa että jumala on kaikkivaltias älä viitsi.


1.Kor.15:22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
15:23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
15:24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
15:25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle."
15:26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
15:27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle." Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

Ilmestyskirjan luku 20 selittää tätä 1.Korintolaiskirjeen lukua 15.

Ilm.20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
20:5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
20:6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
20:7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
20:8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
20:9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
20:11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

Kristuksen omat ovat kaikki jotka tehdään eläviksi Kristuksen tulemuksessa. Eli kyseessä on elämän ylösnousemus jossa tuonelassa olevat nousevat hallitsemaan Kristuksen kanssa. Kristus ja Hänen omansa hallitsevat tuhannen vuotta ja sitten tulee tämän maailman loppu eli tulee viimeinen tuomio johon jumalattomatkin nousevat tuonelasta (tuomion ylösnousemus) ja heidät tuomitaan tekojensa mukaan ja jokainen jonka nimi ei lue Karitsan elämän kirjassa heitetään tuli järveen. Autuaat ne jotka ovat osallisia elämän ylösnousemuksesta eli ensimmäisestä ylösnousemuksesta sillä heihin ei tuli järvellä eli toisella kuolemalla ole valtaa. Kuolema heitetään myöskin tuli järveen ja kaikki kuoleman omat jotka eivät olleet osallisia elämän ylösnousemuksesta. Kun Poika on siis tuominnut ja alistanut kaiken jalkojensa alle niin Poikakin alistuu Isän valtaan.

Vihollisista viimeisenä kukistetaan siis kuolema joka heitetään tuli järveen.

Ilm.21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."
21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Uudessa Jerusalemissa ei ole enään kuolemaa koska Uusi Jerusalem laskeutuu Jumalan tyköä sen jälkeen kun Poika on kukistanut kuoleman ja antanut kuningaskuntansa Isän haltuun. Jumala on tässä kohtaan kaikki kaikessa sillä kuolema on jo kukistettu ja Uusi Jerusalem ei tavitse aurinkoa koska Jumalan kirkkaus valaisee sen. Kuolema on heitetty tuli järveen kun Uusi Jerusalem laskeutuu. Uuden Jerusalemin perivät vain Kristuksen omat. Sitä eivät peri seuraavat joidenka osa on siis tuli järvessä; Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Raziel Raamattu kumoaa tässä täydellisesti sinun oppisi sillä ilmestyskirjan kuvaus Uudesta Jerusalemista on kuvaus ajasta jolloin kuolemaa ei enään ole sillä Poika on sen jo kukistanut ja antanut vallan Isälleen mutta silti Raamattu opettaa ettei Uutta Jerusalemia peri kukaan pelkuri, epäuskoinen, saastainen, murhaaja, huorintekijä, velho tai epäjumalanpalvelija eikä kukaan joka valhetta rakastaa tai tekee sillä heidän osansa on olla tuli järvessä silloin kun kuolemaa ei enään ole ja Jumala on kaikki kaikessa.

Raamattu siis kumoaa täysin sinun epäraamatullisen opin ja nämä kohdat todistavat myöskin sen että aionios tarkoittaa iankaikkista sillä kun kuolemaa ei enään ole Uudessa Jerusalemissa niin elämä on silloin tietysti iankaikkista. Raamatun selvän opetuksen mukaan epäuskoiset eivät voi periä tätä Uutta iankaikkista Jerusalemia jossa kuolemaa ei enään ole koska heidän osansa on tuli järvessä johon kuolemakin heitettiin niin silloin heidän rangaistuskin on iankaikkinen.

Matt.25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen (aionios) rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen (aionios) elämään."

Raamattu siis itse vahvistaa kokonaisopetuksen kautta sen että aionios sana tarkoittaa iankaikkista näissä kohdissa.

1.Kor.15 kohta ei siis opeta mitään siitä että Jumalattomat pelastuisivat vaan sitä että Poika alistaa vihollisensa jalkojensa alle ja antaa sitten vallan taas Isälleen. Poika on kokom ajan ollut kuuliainen Isälleen ja Isän tahto on se että Poika alistaa kaikki jalkojensa alle ja kunnioituksesta Isää kohtaan Poikakin alistuu Isän valtaan kun on kaikki vihollisensa alistanut (tuominnut). Kohta opettaa siis jumalattomien tuomiosta eikä siitä että jumalattomatkin saisivat elää Jumalassa.

Ilm.11:15 Ja seitsemäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kuului taivaassa suuria ääniä, jotka sanoivat: "Maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellullensa, ja hän on hallitseva aina ja iankaikkisesti."

Isä ja Poika hallitsevat aina ja iankaikkisesti jo ennen viimeistä tuomiota.

Ilm.22:3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
22:4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
22:5 Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.
22:6 Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.
22:7 Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!"
22:8 Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti.
22:9 Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa."
22:10 Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

Viimeisen tuomion jälkeen kun jumalattomat on heitetty tuli järveen Jumala luo uuden maan johon Uusi Jerusalem laskeutuu Jumalan tyköä. UUdessa Jerusalemissa on Isän ja Pojan valtaistuin ja siellä Jumalan palvelijat (Kristuksen omat) palvelevat Jumalaa. Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti. Tässä kohdassa Poika on siis jo antanut vallan takaisin Isälleen sillä tämä kohta kuvaa uutta Jerusalemia. Jae 15 sanoo että ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

Eli uuteen Jerusalemiin ei pääse kukaan koira, velho, huorintekijä, murhaaja tai epäjumalanpalvelija eikä kukaan joka valhetta rakastaa ja tekee. Tämä kohta kumoaa siis täysin raziel sinun tulkintasi 1.Kor15 kohdasta sillä Poika on jo tässä antanut kaiken Isänsa haltuun ja Jumala on kaikki kaikessa mutta siltikään Uuteen jeruslalemiin ei pääse kuin Kristuksen omat ja ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. Raamattu siis kumoaa itse sinun epäraamatullisen tulkinnan siitä että Jumalan kaikki kaikessa tarkoittaisi sitä että jumalattomatkin pääsisivät tuli järvestä uuteen Jerusalemiin.

Kun minä taas en usko että aion, aionion, aionos, olam ja olam va'ad tarkoittaa ikuisuutta vaan aikakautta ja aikakausia.
Silloin tuomio ei ole ikuinen. Aikakautinen elämä Jeesuksessa ei myöskään ole ikuinen siksi koska Jeesuksen hallintokausi loppu ja antaa takaisin Isälleen kuningaskuntansa ja sitten Jumala on kaikki kaikessa, God Will be All in All. Ja se todellakin tarkoittaa että nyt Jumala kun syntiä ei enään ole missään niin voi olla kaikki kaikessa. Se on ikuista koska Jumala on ikuinen. Samoin myös koska kuolemaa ei enään ole, ja olemme nousseet katoamattomuuteen ja kuolemattomuuteen. Tämä on minun näkemys.


Niin kuin äsken huomasimme uudessa Jerusalemissa Poika on jo antanut Isälleen kuningaskuntansa ja Jumala on silloin jo kaikki kaikessa mutta silti Uuden Jerusalemin ulkopuolella on koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. He eivät pääse Uuden Jerusalemin porteista sisään koska he ovat tuli järvessä vaikka Poika on jo antanut kaiken vallan takaisin Isälleen ja Jumala on kaikki kaikessa. Raamattu siis todistaa sinun oppisi vääräksi eikä Raamatusta löydy ainoatakaan kohtaa jossa opetettaisiin että tuli järvi loppuisi ja sieltä voisi pelastua.

saatanallinen ikuinen helvettioppi on harhaoppi josta jokaisen tulisi sanotua irti sillä se on väärä evankeliumia! mäkin voin huuta ja laittaa sormet korviin. se ei muuta tosiasioita.


Huuda pois vaan ja laita sormet korviisi mutta Jumala tulee tuomitsemaan kaikki jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

Mä pyysin anteeksi jos käytökseni oli huonoa (ja se oli todellista anteeksipyntöä toisin kun sinun kiroaminen), mutta sinä et sitä ole tehnyt vaikka ite olet käyttäytynyt ivallisesti ja ylimielisesti ja haukkunut saatanankuuntelijaksi ja vieläpä kiroat minut kuinka kristillistä! kiitos olet esimerkillinen auttava ihminen. Kyllä asiosta pitää pystyä keskustella ilman kiroamista ja saatanaksi haukkumista. Miettipä vähän omaa käytöstäsi ennen kuin tuomitset muita.


En minä sinua kiroa vaan lainasin Raamatun kohtaa jossa Paavali kiroaa ne jotka julistavat väärää evankeliumia. En lainannut sitä siksi että kiroaisin sinut vaan varoitukseksi siitä mitä väärän evankeliumin julistaminen aiheuttaa. Tarkoitus ei ollut siis kirota sinua vaan auttaa sinua. Lähimmäisen varoittaminen siitä että lähimmäinen toimii väärin ja niin että toiminta johtaa lähimmäistä tuhoon ei ole lähimmäisen kiroamista vaan auttamista. En siis ole kironnut sinua enkä sanonut sinun olevan saatana. Kaikki pelastuu oppi on kuitenkin saatanallinen oppi joka johtaa sen harjoittajat tuhoon. Siksi oikeaa välittämistä lähimmäisistä jotka uskovat ja levittävät kaikki pelastuu oppia on varoittaa heitä sen vaaroista ja siitä mihin se oppi johtaa eli kertoa totuus. Lisäksi minulla ei ole mitään valtaa tuomita ketään. Voin kuitenkin sanoa Raamatun opetukseen nojaten mikä on oikein ja mikä väärin ja kuka tulee tuomitsemaan vääryyden. Jumala tulee tuomitsemaan kaiken vääryyden ja valheen. Amen!
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Jouko Pihon universalismi huomion alla

ViestiKirjoittaja todael » 06. Loka 2012 22:21

KADOTUS ON IANKAIKKINEN ---- Ilm.14:11 "εἱς αἰῶνας αἰώνω"

Ilm. 14:11 "Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin."

Tässä jakeessa puhutaan pedon merkin kautta - Kristuksen kieltäneistä ja täten Jumalan vihan alle jääneistä. Heistä Ilm.14:10 sanotaan, että tällainen henkilö "on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä." Seuraava jae, eli Ilm.14:11 määrittelee vaivan ja kadotustuomion pituuden sanoilla "Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti"

Ilm.14:11 >> ὁ καπνὸς τοῦ βασανισμοῦ αὐτῶν εἱς αἰῶνας αἰώνων ἀναβαίνει (ho kapnos tou basanismou autōn eis aiōnas aiōniōn anabainei)

Ilm.14:11 sanat εἱς αἰῶνας αἰώνω [aina ja iankaikkisesti] kuvaa selkeästi päättymättömän, eli iankaikkisen rangaistuksen osaa - siis ajanjaksosta ajanjaksoon. Toisin sanoen kyseessä ei ole perioidinen rangaistuksen ajanjakso, vaan päättymätön ja loppumaton kadotustuomio. εἱς αἰῶνας αἰώνω puhuu ajanjaksojen päättymättömyydestä.

LXX (Septuaginta) käyttää vastaavaa ilmausta(Psal.90:2) [ἀπὸ τοῦ αἰῶνος ἕως τοῦ αἰῶνος] Jumalasta, ja Hänen iankaikkisesta olemassa olostaan. Täten ilmaus selvästi kuvaa päättymättömän, sekä iankaikkisen olemassa olon tilaa.

Hebr.1:8 käyttää samaa ilmausta [εἰς τοὺς αἰώνας τῶν αἰώνων] kuvatessaan Jumalan kuninkuuden, Hänen valtaistuimensa iankaikkisuutta. Tämäkin vahvistaa, että yhtälailla Ilm.14:11 εἱς αἰῶνας αἰώνω kuvaa iankaikkista tuomiota, ei periodista rangaistuksen osaa.

Isa 66:24 vahvistaa tämän sanoilla "sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle."

Siis --- iankaikkinen kadotus on

(1) päättymätön -- Matt. 12:32; Mark 9:47–48; Ilm. 14:11; Ilm. 20:10
(2) pysyvä ero Jumalan hyvyydestä -- Matt. 25:31–33, 41–46; Luuk. 13:24–28; 2 Tess. 1:8–9


-----------------------------------------------

Jeesus opetti :

Matt. 13:47-50 "Vielä taivasten valtakunta on nuotan kaltainen, joka heitettiin mereen ja kokosi kaikkinaisia kaloja. Ja kun se tuli täyteen, vetivät he sen rannalle, istuutuivat ja kokosivat hyvät astioihin, mutta kelvottomat he viskasivat pois. Näin on käyvä maailman lopussa; enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

Tekstissä verbi "erottavat" [ἀφοριοῦσιν] kuvaa totaalisen eron tekemistä, muuttumattoman rajan asettamista, pois leikkaamista. Maailman lopussa ihmiset erottuvat pysyvästi toisistaan - Kristuksessa olevat pelastuvat, mutta Kristuksen hyljänneet heitetään tuliseen pätsiin - jossa on oleva itku ja hammasten kiristys.

Jeesus opetti :


Joh. 15:6 "Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat."

Kristuksen hylkäävä ihminen jää pelastuksen ulkopuolelle. Tällainen ihminen heitetään pois niinkuin oksa - kaikki Kristuksen hyljänneet kootaan ja heitetään tuleen, ja ne palavat."

Jeesus opetti :

Luuk. 13:27-28 "Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.' Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos."

Nämä Jeesuksen sanat vahvistuvat Ilm. 21:27 "Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan." Iankaikkinen tuomio on ulos heitetyksi tuleminen, joka on pysyvä ja iankaikkinen tila. Vain ne ovat pääsevä Uuteen Jerusalemiin, joidenka nimet ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan --- HUOMAA !! ovat kirjoitetut, ei tulevat kirjoitetuksi.... pelastus tapahtuu tässä ajassa, ei tulevassa.

Tärkeintä on julistaa NYT evankeliumia - Jeesus on sovittanut syntimme, ja Hänen kauttaan me saamme iankaikkisen elämän. Pelastuksen vastaanottaminen TAPAHTUU tässä ajassa, sillä nimemme täytyy tulla kirjoitetuksi Karitsan elämänkirjaan TÄSSÄ AJASSA. On vaarallista harhaoppia opettaa, että vielä tulevassa ajassa nimemme voisi tulla Karitsan elämänkirjaan kirjoitetuksi. Jumalan Sanan opetuksen mukaan Herra Jeesus tahtoo pelastaa jokaisen ihmisen, joka kääntyy Hänen puoleensa, tekee parannuksen ja Jumalan Hengestä uudestisyntyy ylhäältä.

Täm aihe on suunntattoman vakava - sillä valhe pelastuksesta vielä kadotuksen keskeltä on Raamatun vastainen ja tuudittaa ihmisen väärään rauhaan. Tämä harhaoppi vie ihmisiä kadotukseen - Kristuksen TULEE pelastaa meidät TÄSSÄ AJASSA.

----------------------

Lisäys --- Missä määräävät artikkelit ???

Ilm.14:11 εἱς αἰῶνας αἰώνων ei sisällä määrääviä artikkeleita. Tämä silti ei kumoa edellä annettua todistetta, sillä Ilm.19:3 kuvaa tuomitun suuren porton osaa εις τους αιωνας των αιωνων --- eli iankaikkisena tuomiona. Tässä kohdassa käytetään määrääviä artikkeleita, joten väittämä että Ilm.14:11 ei käytä määrääviä artikkeleja ei kumoa Ilmestyskirjan käyttämää lausetta εις αιωνας αιωνων juuri iankaikkisuutta kuvaavana terminä.
todael
 

Re: Jouko Pihon universalismi huomion alla

ViestiKirjoittaja Raziel » 07. Loka 2012 00:11

http://www.gods-kingdom-ministries.net/teachings/books/if-god-could-save-everyone-would-he/chapter-1-if-god-could-save-everyone-would-he/

tää on mun näkemys jos ette osaa englantia niin sitten ei voi mitään, Jumalalla on suunitelma ja siihen suunitelmaan kuuluu kaikki ihmiset. Jos Jumala on meidät kaikki luonut ja hän ei pysty tuomaan ihmiskuntaa itselleen silloin hän on häviäjä, luuletteko että Jumala ei pysty tuomaan takaisin itselleen mitä hän on itse luonut? Kyllä hän tulee tuomaan kaikki takaisin itselleen hän etsii ja löytää kadonneen lampaan kunnes hänellä on kaikki. Hän on meidän Jumala hän on meidän kanssaan tehnyt sopimuksen hän on itsensä kautta vannonut että kaikki tulevat vannomaan hänelle valan ei sitä valaa voi vannoa epäuskossa. Tuomilla on tarkoitus ja se ei ole ikuinen koska siinä käytetään aikakausi sanaa, ja siitä koska me näemme ja ymmärrämme Jumalan tarkoituksen tuomiolla.

Jesaja
45:20 Kokoontukaa ja tulkaa, lähestykää kaikki, te henkiinjääneet kansakunnista. Eivät ne mitään ymmärrä, jotka kantavat puukuviansa ja rukoilevat jumalaa, joka ei voi auttaa.
45:21 Ilmoittakaa ja esiin tuokaa - neuvotelkoot keskenänsä - kuka on tämän julistanut hamasta muinaisuudesta, aikoja sitten ilmoittanut? Enkö minä, Herra! Paitsi minua ei ole yhtään jumalaa; ei ole vanhurskasta ja auttavaa jumalaa muuta kuin minä.
45:22 Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.
45:23 Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman.
45:24 Ainoastaan Herrassa - niin pitää minusta sanottaman - on vanhurskaus ja voima. Hänen tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan.
45:25 Herrassa tulee vanhurskaaksi kaikki Israelin siemen, ja hän on heidän kerskauksensa.
Raziel
 

Re: Jouko Pihon universalismi huomion alla

ViestiKirjoittaja toni t » 07. Loka 2012 10:56

Raziel kirjoitti:http://www.gods-kingdom-ministries.net/teachings/books/if-god-could-save-everyone-would-he/chapter-1-if-god-could-save-everyone-would-he/

tää on mun näkemys jos ette osaa englantia niin sitten ei voi mitään, Jumalalla on suunitelma ja siihen suunitelmaan kuuluu kaikki ihmiset. Jos Jumala on meidät kaikki luonut ja hän ei pysty tuomaan ihmiskuntaa itselleen silloin hän on häviäjä, luuletteko että Jumala ei pysty tuomaan takaisin itselleen mitä hän on itse luonut? Kyllä hän tulee tuomaan kaikki takaisin itselleen hän etsii ja löytää kadonneen lampaan kunnes hänellä on kaikki. Hän on meidän Jumala hän on meidän kanssaan tehnyt sopimuksen hän on itsensä kautta vannonut että kaikki tulevat vannomaan hänelle valan ei sitä valaa voi vannoa epäuskossa. Tuomilla on tarkoitus ja se ei ole ikuinen koska siinä käytetään aikakausi sanaa, ja siitä koska me näemme ja ymmärrämme Jumalan tarkoituksen tuomiolla.

Jesaja
45:20 Kokoontukaa ja tulkaa, lähestykää kaikki, te henkiinjääneet kansakunnista. Eivät ne mitään ymmärrä, jotka kantavat puukuviansa ja rukoilevat jumalaa, joka ei voi auttaa.
45:21 Ilmoittakaa ja esiin tuokaa - neuvotelkoot keskenänsä - kuka on tämän julistanut hamasta muinaisuudesta, aikoja sitten ilmoittanut? Enkö minä, Herra! Paitsi minua ei ole yhtään jumalaa; ei ole vanhurskasta ja auttavaa jumalaa muuta kuin minä.
45:22 Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.
45:23 Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman.
45:24 Ainoastaan Herrassa - niin pitää minusta sanottaman - on vanhurskaus ja voima. Hänen tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan.
45:25 Herrassa tulee vanhurskaaksi kaikki Israelin siemen, ja hän on heidän kerskauksensa.


Biblia Jesaja.45:20. Anna pakanain sankarien kokoontua ja tulla yhteen, jotka ei mitään tiedä*, ja kantavat epäjumalansa kannot, ja rukoilevat sitä jumalaa, joka ei auttaa taida.
21. Ilmoittakaat ja tulkaat tänne, pitäkäät neuvoa keskenänne, kuka näitä alusta kuulutti, ja silloin on sen ilmoittanut*? Enkö minä Herra? Ja ei ole ensinkään Jumalaa paitsi minua: hurskas Jumala ja Vapahtaja, ei ole yksikään paitsi minua.
22. Kääntykäät minun tyköni, niin te autuaaksi tulette, kaikki maailman ääret; sillä minä olen Jumala, ja ei kenkään muu.
23. Minä vannon itse kauttani, ja minun suustani on vanhurskauden sana käyvä ulos, ja sen pitää vahvana pysymän: minulle pitää kaikki polvet kumartaman*, ja kaikki kielet vannoman,
24. Ja sanoman: Herrassa on minulla vanhurskaus ja väkevyys; senkaltaiset tulevat hänen tykönsä, mutta kaikki, jotka seisovat häntä vastaan, ne häpiään tulevat.
25. Sillä Herrassa kaikki Israelin siemen vanhurskautetaan, ja saavat hänestä kerskata.

Room.11:25 Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

Jesaja kertoo Israelin kansan pelastuksesta. Kaikki Israel on pelastuva eli Jumala pelastaa koko Israelin kansan jäännöksen joka tulee kääntymään viimeisinä päivinä Israelin Jumalan tykö. Kaikki Israel on sanova viimeisinä päivinä Herrassa on minulla vanhurskaus ja väkevyys. Jesaja sanoo että kaikki, jotka seisovat häntä (Herraa) vastaan, ne häpiään tulevat. Jesaja ei siis sano että kaikki pelastuvat Jumalassa vaan että kaikki Israel tulee pelastumaan Herrassa ja ne jotka ovat Herraa vastaan joutuvat häpiään.

Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka hänen käskynsä pitävät*, että heidän voimansa elämän puussa olis ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.
15. Mutta ulkona ovat koirat ja velhot, ja huorintekiät ja murhaajat, ja epäjumalan palveliat, ja kaikki ne, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

Ilm.21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."


Uskonelämän päämäärä on Uusi Jerusalem. Uudessa Jerusalemissa on kaikki Raamatun profetiat ja lupaukset toteutuneet. Uusi Jerusalem on paikka jossa uskovat elävät iankaikkisesti sillä siellä ei ole enään kuolemaa eikä Raamattu ilmoita että Uuden Jerusalemin jälkeen tulisi enään mitään muuta aikaa. Joka voittaa se perii Uuden Jerusalemin eikä Uuteen Jerusalemiin tule pääsemään koirat ja velhot, ja huorintekiät ja murhaajat, ja epäjumalan palveliat, ja kaikki ne, jotka valhetta rakastavat ja tekevät sillä heidän osa on tuli järvessä.

Raamattu siis ilmoittaa todella selvästi sen että kaikkien aikakausien jälkeen kun kuolemaakaan ei enään ole iankaikkisuudessa ovat uskovat ja epäuskoiset eri paikoissa. Uskovat (Kristuksen omat) ovat Uudessa Jerusalemissa ja epäuskoiset tuli järvessä.

Kaikki pelastuu on harhaoppi joka vääristää Jumalan sanan ja siksi kaikki pelastuu on väärää evankeliumia. Kaikki pelastuu opin mukaan saatanan palvojatkin tulisivat lopulta pääsemään Uuteen Jerusalemiin mutta Jumalan sana ei niin opeta vaan sanoo että autuaat ovat ne, jotka hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olis ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät. Mutta ulkona ovat koirat ja velhot, ja huorintekiät ja murhaajat, ja epäjumalan palveliat, ja kaikki ne, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Jouko Pihon universalismi huomion alla

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Loka 2012 11:03

Raziel, miksi meidän pitäisi välttämättä englantia osata tai jotakin muuta vierasta kieltä??
Onhan meillä käytössä suomenkielinen Raamattu josta totuus selviää! Ja Raamattu ei opeta universalismia.

Joh. 3:7

Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

Ilm. 19:9

Ja hän sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat".

Ilm. 22:14

Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Jouko Pihon universalismi huomion alla

ViestiKirjoittaja PetriFB » 07. Loka 2012 13:42

Raziel:

Tarkoitukseni ei ole mitenkään lyödä, aliarvostaa tai halveksua sinua. Olet Raamatun opetuksen mukaan lähimmäiseni, jota minun tulee rakastaa ja kunnioittaa. Lähestyn sinua tältä perustukselta, eli olet lähimmäiseni, jota rakastan ja kunnioitan. Lähimmäisenrakkauteen ei kuitenkaan kuulu se että kaikista asioista täytyy olla samaa mieltä. Ihmistä voi kunnioitta ja rakastaa, vaikka on joistakin asioista eri mieltä. Kirjoitan viestini sinulle asenteella, jossa rakastan ja kunnioitan sinua, mutta olen kanssasi eri mieltä iankaikkisesta kadotuksen opetuksesta.

Kaikkien ihmisten lopullisen pelastumisen opetus on paha harhaoppi. Raamattu opettaa selkeästi ettei Jumala lopulta lopulta pelasta kaikkia ihmisiä, vaan vain ne jotka ovat maan päällä eläessään uskoneet Raamatun Jumalaan.

Ilm 21:
1 ¶ Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.

Jumalan luoma Uusi taivas ja Uusi maa on lopullinen paikka, jossa Häneen uskovat elävät iankaikkisesti, eikä sen jälkeen enää tulee mitään uutta aikakautta, vaan siihen päättyy kaikki aikakaudet ja alkaa iankaikkisuus Uudessa Jerusalemissa.

Ilm 21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
Uuden taivaan ja maan iankaikkisessa aikakaudessa on ihmisiä, jotka eivät ole Uudessa Jerusalemissa, vaan siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa (toinen kuolema). Raamatun opetus on selvä, ettei kaikki ihmiset tule pelastumaan.

Ilm 22:
14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

Raamatun opetus on selkeä siitä, että kaikki ihmiset eivät tule lopulta pelastumaan. Raamatun opetuksen mukaan Uuden Jerusalemin ulkopuolella ovat kaikki ne jotka rakastivat valhetta. Ilm 21:8 sanoo, että heidän paikkansa on järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Ilm 21 ja 22 opettavat meille viimeisestä ja lopullisesta ajanjaksosta Jumalan valmistamista ajanjaksoista ja tässä viimeisessä ja iankaikkisessa ajanjaksossa on kaksi eri paikkaa ihmisille, jossa he viettävät iankaikkisuuden. Opetus, joka sanoo ettei kadotus ole iankaikkinen on eksynyt uskomaan valheoppia, joka tekee tyhjäksi Herran Jeesuksen sovitustyön maan päällä. Maan päällä tehdyt synnit tuli sovittaa täällä maan päällä ja näin Herra Jeesus on tehnyt. Kuoleman jälkeen ei voida enää syntejä sovittaa, sillä parannus ja sovitus on säädetty tämän nykyisen maanpäälliseen aikaan. Herran Jeesuksen sovitusveri sovittaa vain niiden synnit, jotka ovat tehneet tässä maailmassa parannuksen.

Osaan kyllä englantia ja olen lähes päivittäin tekemisessä esim. englanninkielisen Raamatun kanssa (KJV 1611 ja muutamia muita käännöksiä). Kaikkein tärkeintä on tutkia Jumalan sanaa ja löytää sieltä se mitä Raamattu ihan oikeasti opettaa. Uskon että sinä voit löytää totuuden jos annat koko Raamatun ilmoituksen valaista sinulle sen mitä Raamattu opettaa. Ilm 21 ja 22 kertovat mitä tulee lopulta tapahtumaan, eikä näissä luvuissa sanota Jumalan pelastavan kaikkia ihmisiä, vaan että osa joutuu olemaan lopullisesti iankaikkisesti ulkopuolella iankaikkisen elämän Jumalan kanssa. Koska heidän osansa on iankaikkinen kadotus.

Minä uskon että Jumala on oikeudenmukainen ja rakastava Jumala, enkä halua kyseenalaistaa Hänen tahtoaan iankaikkisen kadotuksen suhteen. Hyväksyn sen koska Jumala on Kaikkivaltias ja oikeudenmukainen ja tekee kyllä kaikki oikein, vaikka me ihmiset kyseenalaistaisimme Hänen tahtonsa ja tekonsa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jouko Pihon universalismi huomion alla

ViestiKirjoittaja PetriFB » 09. Loka 2012 10:08

Universalismiin uskovan ihmisen on todella vaikea perustella oppiaan, että kaikki ihmiset lopulta pelastuvat, koska Raamattu tuo selkeästi esille, että iankaikkinen kadotus on olemassa. Universalismin kannattajien keskuudessa on opetus eri aikakausista, jonka kautta koitetaan kumota Raamatun opettama iankaikkisuus käsite.

Universalismin kannattajien keskuudessa on oppi, joka sanoo Raamatun opettavan ajanjaksoista, aikakausista (aionios), jotka kestävät aikansa, jonka jälkeen alkaa uusi aiooninen aikakausi. Tämän opin mukaan kun aikakausi loppuu, niin alkaa uusi aikakausi, jossa Jumala antaa uudestaan ihmiselle aioonista elämää ja tätä tapahtuu jatkuvasti ja siksi aiooninen elämä on ikuista. Tämän opin mukaan uskova universalisti uskoo, että helvetin (kadotus) kohdalla aioonisuus, eli aikakausi tarkoittaa sitä ettei kadotus ole loppumaton ja päättymätön, vaan tietyn ajanjakson kestävä, jonka jälkeen ihminen siirretään pois rangaistuksesta niin että hän voi aloittaa seuraavan aikakauden taivaassa Jumalan luona. He uskovat näin koska Jumala on aikakausien Jumala. Raamatun sana kumoaa tämän universalistein opetuksen.

Raamattu puhuu erilaisista aikakausista ja ajanjaksoista Jumalan pelastushistoriassa. Vanha liitto oli tietyn ajanjakson kestävä, Uusi Liitto kestää tietyn ajan, Herran Jeesuksen tuhannen vuoden rauhanvaltakunnan ajanjakso kestää tietyn ajan. Kun tutkimme Raamatun ilmoittamaa viimeistä ajanjaksoa Uudessa Taivaassa ja Maassa sekä Uudessa Jerusalemissa, niin saamme selvyyden siitä että kadotus on tosiaankin iankaikkinen.
Kaikkien ihmisten lopullisen pelastumisen opetus on paha harhaoppi. Raamattu opettaa selkeästi ettei Jumala lopulta pelasta kaikkia ihmisiä, vaan vain ne jotka ovat maan päällä eläessään uskoneet Raamatun Jumalaan.

Ilm 21:
1 ¶ Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
Jumalan luoma Uusi Taivas ja Uusi Maa on lopullinen paikka, jossa Häneen uskovat elävät iankaikkisesti, eikä sen jälkeen enää tulee mitään uutta aikakautta, vaan siihen päättyy kaikki aikakaudet ja alkaa iankaikkisuus Uudessa Jerusalemissa.

Ilm 21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Uuden Taivaan ja Maan iankaikkisessa aikakaudessa on ihmisiä, jotka eivät ole Uudessa Jerusalemissa, vaan siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa (toinen kuolema). Raamatun opetus on selvä, ettei kaikki ihmiset tule pelastumaan.

Ilm 22:
14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
Raamatun opetus on selkeä siitä, että kaikki ihmiset eivät tule lopulta pelastumaan. Raamatun opetuksen mukaan Uuden Jerusalemin ulkopuolella ovat kaikki ne jotka rakastivat valhetta. Ilm 21:8 sanoo, että heidän paikkansa on järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Ilm 21 ja 22 opettavat meille viimeisestä ja lopullisesta ajanjaksosta ja tässä viimeisessä ja iankaikkisessa ajanjaksossa on kaksi eri paikkaa ihmisille, jossa he viettävät iankaikkisuuden, toiset Jumalan luona ja toiset kadotuksessa. Raamattu opettaa ettei Uuden Jerusalemin jälkeen tule enää uutta ajanjaksoa, sillä Uusi Jerusalem on viimeinen iankaikkinen aikakausi. Universalistien opetus, että kaikki tulevat lopulta pelastumaan on selkeä harhaoppi.

Opetus, joka sanoo ettei kadotus ole iankaikkinen on eksynyt uskomaan valheoppia, joka tekee tyhjäksi Herran Jeesuksen sovitustyön maan päällä. Maan päällä tehdyt synnit tuli sovittaa täällä maan päällä ja näin Herra Jeesus on tehnyt. Kuoleman jälkeen ei voida enää syntejä sovittaa, sillä parannus ja sovitus on säädetty tähän nykyiseen maanpäälliseen aikaan. Herran Jeesuksen sovitusveri sovittaa vain niiden synnit, jotka ovat tehneet tässä maailmassa parannuksen.

Kaikkein tärkeintä on tutkia Jumalan sanaa ja löytää sieltä se mitä Raamattu ihan oikeasti opettaa. Jos uskot epäraamatullista kadotus ei ole iankaikkinen oppia, niin uskon että sinä voit löytää totuuden jos annat koko Raamatun ilmoituksen valaista sinulle sen mitä Raamattu opettaa. Ilm 21 ja 22 kertovat mitä tulee lopulta tapahtumaan, eikä näissä luvuissa sanota Jumalan pelastavan kaikkia ihmisiä, vaan että osa joutuu olemaan lopullisesti iankaikkisesti ulkopuolella iankaikkisen elämän Jumalan kanssa. Koska heidän osansa on iankaikkinen kadotus.

Minä uskon että Jumala on oikeudenmukainen ja rakastava Jumala, enkä halua kyseenalaistaa Hänen tahtoaan iankaikkisen kadotuksen suhteen. Hyväksyn sen koska Jumala on Kaikkivaltias ja oikeudenmukainen ja tekee kyllä kaikki oikein, vaikka me ihmiset kyseenalaistaisimme Hänen tahtonsa ja tekonsa.

Koko kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/universalismi.html

Toinen samaa aihetta käsittelevä kirjoitus löytyy osoitteesta: http://www.kotipetripaavola.com/iankaik ... dotus.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: aionios

ViestiKirjoittaja uuhi » 09. Loka 2012 19:05

Liddel & scott :in greek-english lexicon kääntää sanan aionios seuraavilla tavoilla

αἰώνιος ,
lasting for an age (“αἰών” ), perpetual, eternal (but dist. fr. ἀΐδιος

(muitakin merkityksiä kyseinen sanakirja sanalle aionios antaa mutta tässä ovat sen kirjan ensimmäisenä antamat käännökset)
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa

cron