Toni kuulleppa vaikka miten haluat sanoa että Aion aionos olam tarkoittaisi ikuista se ei valitettavasti ole niin. Ja silloin kun se sana muuttuu niin kaikki pelastuu oppi ei ole millään tavalla ristiriidassa raamatun kanssa. Siksi sulla on selvästi vaikeata ymmärrtää mitä yritän sanoa, koska se ei ole niin vaikeaa. Ja itsekin käyttäydyt kyllä huonosti ja hyökkäävästi, ja syytät minun lisäävän oppeja kun teet ihan samaa ite joten kato peiliin. Koska aionion sanaa ei tarkoita ikuisuutta silloin tulijärvi ei ole ikuinen get it?
Aion aionos ja olam tarkoittavat ikuista kun ne liitetään Jumalaan ja elämään Jumalassa tai Jumalan tuomioon. Raamattu ei kerro missään että tuli järvi loppuisi joskus. Jos niin olisi niin sinun tulisi antaa siitä Raamatun kohta. Kirjoitat paljon mutta et anna yhtään Raamatun kohtaa joka kertoisi että tuli järvestä voisi pelastua tai että tuli järvi ei ole ikuinen. Jos sellaista väittää niin olisi hyvä todistaa se Raamatulla eikä omilla oletuksilla. Jos tuli järvi on aikakautinen niin siltikään Raamattu ei kerro että se loppuisi joskus.
Et pysty selittämään 1 kor 15:28 pois, se ei todellakaan tarkoita pelkästään että jumala on kaikkivaltias hän on aina kaikkivaltias, vaan juuri ennen sitä Paavali on kertonut että Jeesuksen työ ja hallintokausi on tullut päätökseen ja hän luovuttaa kuningaskuntansa takaisin isälle. Ja sitten jumala on kaikki kaikessa et sä voi heittää kontekstia pois ja sanoa joo se vaan tarkoittaa että jumala on kaikkivaltias älä viitsi.
1.Kor.15:22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
15:23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
15:24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
15:25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle."
15:26
Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. 15:27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle." Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
Ilmestyskirjan luku 20 selittää tätä 1.Korintolaiskirjeen lukua 15.
Ilm.20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
20:5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
20:6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
20:7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
20:8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
20:9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
20:11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
20:14
Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Kristuksen omat ovat kaikki jotka tehdään eläviksi Kristuksen tulemuksessa. Eli kyseessä on elämän ylösnousemus jossa tuonelassa olevat nousevat hallitsemaan Kristuksen kanssa. Kristus ja Hänen omansa hallitsevat tuhannen vuotta ja sitten tulee tämän maailman loppu eli tulee viimeinen tuomio johon jumalattomatkin nousevat tuonelasta (tuomion ylösnousemus) ja heidät tuomitaan tekojensa mukaan ja jokainen jonka nimi ei lue Karitsan elämän kirjassa heitetään tuli järveen. Autuaat ne jotka ovat osallisia elämän ylösnousemuksesta eli ensimmäisestä ylösnousemuksesta sillä heihin ei tuli järvellä eli toisella kuolemalla ole valtaa. Kuolema heitetään myöskin tuli järveen ja kaikki kuoleman omat jotka eivät olleet osallisia elämän ylösnousemuksesta. Kun Poika on siis tuominnut ja alistanut kaiken jalkojensa alle niin Poikakin alistuu Isän valtaan.
Vihollisista viimeisenä kukistetaan siis kuolema joka heitetään tuli järveen.
Ilm.21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä,
eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."
21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
Uudessa Jerusalemissa ei ole enään kuolemaa koska Uusi Jerusalem laskeutuu Jumalan tyköä sen jälkeen kun Poika on kukistanut kuoleman ja antanut kuningaskuntansa Isän haltuun. Jumala on tässä kohtaan kaikki kaikessa sillä kuolema on jo kukistettu ja Uusi Jerusalem ei tavitse aurinkoa koska Jumalan kirkkaus valaisee sen. Kuolema on heitetty tuli järveen kun Uusi Jerusalem laskeutuu. Uuden Jerusalemin perivät vain Kristuksen omat. Sitä eivät peri seuraavat joidenka osa on siis tuli järvessä; Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
Raziel Raamattu kumoaa tässä täydellisesti sinun oppisi sillä ilmestyskirjan kuvaus Uudesta Jerusalemista on kuvaus ajasta jolloin kuolemaa ei enään ole sillä Poika on sen jo kukistanut ja antanut vallan Isälleen mutta silti Raamattu opettaa ettei Uutta Jerusalemia peri kukaan pelkuri, epäuskoinen, saastainen, murhaaja, huorintekijä, velho tai epäjumalanpalvelija eikä kukaan joka valhetta rakastaa tai tekee sillä heidän osansa on olla tuli järvessä silloin kun kuolemaa ei enään ole ja Jumala on kaikki kaikessa.
Raamattu siis kumoaa täysin sinun epäraamatullisen opin ja nämä kohdat todistavat myöskin sen että aionios tarkoittaa iankaikkista sillä kun kuolemaa ei enään ole Uudessa Jerusalemissa niin elämä on silloin tietysti iankaikkista. Raamatun selvän opetuksen mukaan epäuskoiset eivät voi periä tätä Uutta iankaikkista Jerusalemia jossa kuolemaa ei enään ole koska heidän osansa on tuli järvessä johon kuolemakin heitettiin niin silloin heidän rangaistuskin on iankaikkinen.
Matt.25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen (aionios) rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen (aionios) elämään."
Raamattu siis itse vahvistaa kokonaisopetuksen kautta sen että aionios sana tarkoittaa iankaikkista näissä kohdissa.
1.Kor.15 kohta ei siis opeta mitään siitä että Jumalattomat pelastuisivat vaan sitä että Poika alistaa vihollisensa jalkojensa alle ja antaa sitten vallan taas Isälleen. Poika on kokom ajan ollut kuuliainen Isälleen ja Isän tahto on se että Poika alistaa kaikki jalkojensa alle ja kunnioituksesta Isää kohtaan Poikakin alistuu Isän valtaan kun on kaikki vihollisensa alistanut (tuominnut). Kohta opettaa siis jumalattomien tuomiosta eikä siitä että jumalattomatkin saisivat elää Jumalassa.
Ilm.11:15
Ja seitsemäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kuului taivaassa suuria ääniä, jotka sanoivat: "Maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellullensa, ja hän on hallitseva aina ja iankaikkisesti."Isä ja Poika hallitsevat aina ja iankaikkisesti jo ennen viimeistä tuomiota.
Ilm.22:3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
22:4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
22:5 Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.
22:6 Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.
22:7 Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!"
22:8 Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti.
22:9 Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa."
22:10 Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
Viimeisen tuomion jälkeen kun jumalattomat on heitetty tuli järveen Jumala luo uuden maan johon Uusi Jerusalem laskeutuu Jumalan tyköä. UUdessa Jerusalemissa on Isän ja Pojan valtaistuin ja siellä Jumalan palvelijat (Kristuksen omat) palvelevat Jumalaa. Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti. Tässä kohdassa Poika on siis jo antanut vallan takaisin Isälleen sillä tämä kohta kuvaa uutta Jerusalemia. Jae 15 sanoo että ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
Eli uuteen Jerusalemiin ei pääse kukaan koira, velho, huorintekijä, murhaaja tai epäjumalanpalvelija eikä kukaan joka valhetta rakastaa ja tekee. Tämä kohta kumoaa siis täysin raziel sinun tulkintasi 1.Kor15 kohdasta sillä Poika on jo tässä antanut kaiken Isänsa haltuun ja Jumala on kaikki kaikessa mutta siltikään Uuteen jeruslalemiin ei pääse kuin Kristuksen omat ja ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. Raamattu siis kumoaa itse sinun epäraamatullisen tulkinnan siitä että Jumalan kaikki kaikessa tarkoittaisi sitä että jumalattomatkin pääsisivät tuli järvestä uuteen Jerusalemiin.
Kun minä taas en usko että aion, aionion, aionos, olam ja olam va'ad tarkoittaa ikuisuutta vaan aikakautta ja aikakausia.
Silloin tuomio ei ole ikuinen. Aikakautinen elämä Jeesuksessa ei myöskään ole ikuinen siksi koska Jeesuksen hallintokausi loppu ja antaa takaisin Isälleen kuningaskuntansa ja sitten Jumala on kaikki kaikessa, God Will be All in All. Ja se todellakin tarkoittaa että nyt Jumala kun syntiä ei enään ole missään niin voi olla kaikki kaikessa. Se on ikuista koska Jumala on ikuinen. Samoin myös koska kuolemaa ei enään ole, ja olemme nousseet katoamattomuuteen ja kuolemattomuuteen. Tämä on minun näkemys.
Niin kuin äsken huomasimme uudessa Jerusalemissa Poika on jo antanut Isälleen kuningaskuntansa ja Jumala on silloin jo kaikki kaikessa mutta silti Uuden Jerusalemin ulkopuolella on koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. He eivät pääse Uuden Jerusalemin porteista sisään koska he ovat tuli järvessä vaikka Poika on jo antanut kaiken vallan takaisin Isälleen ja Jumala on kaikki kaikessa. Raamattu siis todistaa sinun oppisi vääräksi eikä Raamatusta löydy ainoatakaan kohtaa jossa opetettaisiin että tuli järvi loppuisi ja sieltä voisi pelastua.
saatanallinen ikuinen helvettioppi on harhaoppi josta jokaisen tulisi sanotua irti sillä se on väärä evankeliumia! mäkin voin huuta ja laittaa sormet korviin. se ei muuta tosiasioita.
Huuda pois vaan ja laita sormet korviisi mutta Jumala tulee tuomitsemaan kaikki jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
Mä pyysin anteeksi jos käytökseni oli huonoa (ja se oli todellista anteeksipyntöä toisin kun sinun kiroaminen), mutta sinä et sitä ole tehnyt vaikka ite olet käyttäytynyt ivallisesti ja ylimielisesti ja haukkunut saatanankuuntelijaksi ja vieläpä kiroat minut kuinka kristillistä! kiitos olet esimerkillinen auttava ihminen. Kyllä asiosta pitää pystyä keskustella ilman kiroamista ja saatanaksi haukkumista. Miettipä vähän omaa käytöstäsi ennen kuin tuomitset muita.
En minä sinua kiroa vaan lainasin Raamatun kohtaa jossa Paavali kiroaa ne jotka julistavat väärää evankeliumia. En lainannut sitä siksi että kiroaisin sinut vaan varoitukseksi siitä mitä väärän evankeliumin julistaminen aiheuttaa. Tarkoitus ei ollut siis kirota sinua vaan auttaa sinua. Lähimmäisen varoittaminen siitä että lähimmäinen toimii väärin ja niin että toiminta johtaa lähimmäistä tuhoon ei ole lähimmäisen kiroamista vaan auttamista. En siis ole kironnut sinua enkä sanonut sinun olevan saatana. Kaikki pelastuu oppi on kuitenkin saatanallinen oppi joka johtaa sen harjoittajat tuhoon. Siksi oikeaa välittämistä lähimmäisistä jotka uskovat ja levittävät kaikki pelastuu oppia on varoittaa heitä sen vaaroista ja siitä mihin se oppi johtaa eli kertoa totuus. Lisäksi minulla ei ole mitään valtaa tuomita ketään. Voin kuitenkin sanoa Raamatun opetukseen nojaten mikä on oikein ja mikä väärin ja kuka tulee tuomitsemaan vääryyden. Jumala tulee tuomitsemaan kaiken vääryyden ja valheen. Amen!