Jeesuksella vaimo?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jeesuksella vaimo?

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 19. Syys 2012 14:40

Yleensäkin tiede ja tutkimukset ovat sellaisia asioita joita kannattaa arvioida, ennenkuin uskoo, kun monikin tutkimus on muuttunut toiseksi vuosikymmenten aikana... tietenkin paljon asioita saadaan oikeastikin selville tieteen avulla, mutta ei se ole mikään eksakti totuus, varsinkin kun tutkitaan jotain vanhoja jäännöksiä ties mistä ajanlaskun alusta... niin yksi pienen pieni paperinpala, tuskin antaisi aihetta, esittää totuutena paljonkaan mitään.
lonelyrider
 

Re: Jeesuksella vaimo?

ViestiKirjoittaja tanu » 19. Syys 2012 15:03

Lopunaikojen antikristillisen hengen pilkkaa Jeesusta kohtaan. Jeesuksen nimi pyritään häpäisemään ja tuhoamaan, koska Hänen nimessään ainoastaan on pelastus.
Kuten ihana totuus kuuluu:
(Joh 14:6) Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Eilen oli iltasanomissa vähäpätöinen juttu:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 29913.html
Mutta mielestäni kuuluu samaan sarjaan.

Nämä tulevat varmasti lisääntymään.
Paholainen tekee kaikkensa pilkatakseen Jeesuksen nimeä ja harhauttaakseen ihmiset pois pelastuksesta.
Kun tietää hävinneensä taistelun, niin pyrkii viemään mahdollisimman monta sielua mukanaan.

Ristin voittoa synnistä ja kuolemasta ei kuitenkaan mikään pilkka yms. voi kumota!
:GBU:
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Jeesuksella vaimo?

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 19. Syys 2012 15:15

Jari Tervohan paljon kirjoittaa satiirisesti... ajattelen, että onkohan tuossa kirjoituksessa jotain tätä ajatuksen tynkää... että Jeesustahan muslimit omasta mielestään saavat pilkata ja varmasti on tehty vaikka mitä satiireja, mutta entä kun jokin yksittäinen henkilö tekee jonkin pilkkaavan jutun Muhammedista, niin johan siitä syntyy niin hirvee metakka että mielenosoituksissa tallataan omatkin hengiltä(näin nimittäin oli jossain muistaakseni käynyt, oli polkeentunut ihmisiä hengiltä näiden mielenosoitusten takia).

Sinänsä mielestäni on väärin tehdä pilkkaa Muhammedistakaan, ihan siksi että ei tarkoitus ole yllyttää ketään vihaan ja kun tiedossa on että muslimit reagoivat siten miten ihminen reagoi fanaattisuudessaan...
lonelyrider
 

Re: Jeesuksella vaimo?

ViestiKirjoittaja tanu » 19. Syys 2012 15:24

-
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 17. Loka 2017 20:33, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Jeesuksella vaimo?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 19. Syys 2012 21:24

Valheellinen väite väittää Jeesuksella olleen seksisuhteen Maria Magdaleenan kanssa, sillä valheellinen väite väittää Joh 20:17 älä minuun koske tarkoittavan seksuaalista koskettamista.

Joh 20:
17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske (haptomai), sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
18 Maria Magdaleena meni ja ilmoitti opetuslapsille, että hän oli nähnyt Herran ja että Herra oli hänelle näin sanonut.

Kreikankielen haptomai sana tarkoittaa koskettaa, koskea, kiinnittää sekä seksuaalista kanssakäymistä. Joh 20:17 ei tarkoita seksuaalista koskettamista, vaan koskettamista ilman seksuaalista tarkoitusta. Kyseessä oli siis se, että Maria halusi koskea Jeesukseen ihan tavallisessa kosketuksen merkityksessä.

Jae 18 paljastaa sen ettei kyseessä ollut seksuaalinen kosketus. Joh 20:17 koske sana on jakeessa kreikaksi hapto sijamuodossa med.prees.imp. joka tarkoittaa että Marian aikomus oli koskettaa Jeesusta siinä hetkessä. Maria meni ilmoittamaan opetuslapsille kaiken sen mitä Jeesus sanoi hänelle. Juutalaisuudessa seksuaalinen kanssakäyminen oli avioparin henkilökohtainen asia, josta ei puhuttu julkisesti muiden kuullen. Kyseessä ei ollut seksuaalinen kosketus, koska silloin Maria ei olisi voinut kertoa kaikkea mitä Jeesus sanoi hänelle. Toiseksi paikka oli julkinen hautauspaikka, jossa ei olisi saanut harjoittaa seksuaalista kanssakäymistä, sillä se olisi ollut häpeällistä. Raamatun todistus sulkee pois seksuaalisen kosketuksen ja todistaa, että Marian aikomus oli koskettaa häntä ihan tavallisesti, ei seksuaalisesti.

Sana haptomai esiintyy Uudessa Testamentissa 36 kertaa, kuvaten esim. ihmisten Jeesukseen koskemista, Jeesuksen koskettamista ihmistä kun Hän paransi heidät sekä tavallista koskettamista. Haptomai esiintyy UT:n tekstissä ainoastaan yhden kerran tarkoittaen seksuaalista koskettamista 1 Kor 7:1:ssä (hyvä on miehelle olla naiseen ryhtymättä).

Raamatun todistuksen valossa on täysin selvää, että Joh 20:17 ei tarkoittanut seksuaalista koskettamista, eikä Jeesuksella ollut seksisuhdetta Marian kanssa.

Jeesuksen jalat pessyt nainen

Valheellinen väite väittää, että Jeesuksen jalat pessyt ja kuivannut nainen oli hyvin läheisessä suhteessa Jeesukseen, sillä vaimo sai avata hiukset vain miehelleen. Väite väittää naisen jalkojen kuivaamisen viittaavan hyvin intiimiin toimeen, sillä hän myös suuteli monta kertaa Jeesusta.

Raamatun aikana oli hyvin yleistä, että vieraiden jalat pestiin ja kuivattiin kun he tulivat sisälle taloon. Suuteleminen oli juutalaisessa kulttuurissa kuin tervetulon toivotus. Kyseessä ei siis ollut intohimoinen seksuaalinen lähestyminen, vaan kulttuurin kuuluva tervetuliaistoivotus. Raamattu todistaa myös selkeästi, ettei kyseessä ollut seksuaalinen toiminta. Jeesus oli fariseuksen talossa, joka oli kutsunut Jeesuksen kotiinsa. Fariseukset tutkivat tarkoin Jeesuksen toimia päästääkseen syyttämään Häntä. Naisen jalkojen pesemiseen, kuivaamiseen tai Jeesuksen jalkojen suuteluun Fariseus ei puuttunut millään tavalla, eikä syyttänyt naista ja Jeesusta seksuaalisesta toiminnasta. Jos talossa olisi tapahtunut seksuaalista toimintaa, niin fariseus olisi kyllä huomauttanut siitä, mutta hän ei huomauttanut mitään, koska mitään sellaista ei tapahtunut.

Toiseksi tapahtumat tapahtuivat julkisesti muiden ihmisten silmien edessä. Juutalaisuudessa olisi ollut julkea ja tuomittava synti esiintyä seksuaalisesti muiden ihmisten edessä. Raamatun todistus on selkeä ettei kyseessä ollut seksuaalista toimintaa, vaan kulttuurin kuuluva tervetulotoivotus.

Hiuksilla jalkojen kuivaaminen ei todista, että nainen oli Jeesuksen vaimo, sillä Raamatun tekstiyhteys todistaa kyseessä ollen syntisen naisen, ei Jeesuksen vaimon. Fariseus ajatteli mielessään, että eikö Jeesus tiedä kyseessä olevan syntisen naisen. Fariseus tiesi naisen elävän syntisen huonomaineisesti. Fariseus siis tiesi naisen ja jos hän olisi Jeesuksen vaimo, niin fariseuksen ajatus olisi ollut turha, koska jos nainen olisi ollut Jeesuksen vaimo, niin Jeesus olisi tuntenut naisen. Tekstiyhteys osoittaa selkeästi ettei syntinen nainen ollut Jeesuksen vaimo. Raamatun selkeä todistus on ettei Jeesuksella ollut vaimoa tai rakastajatarta.

Luuk 7:
36 ¶ Niin eräs fariseuksista pyysi häntä ruualle kanssaan; ja hän meni fariseuksen taloon ja asettui aterialle.
37 Ja katso, siinä kaupungissa oli nainen, joka eli syntisesti; ja kun hän sai tietää, että Jeesus oli aterialla fariseuksen talossa, toi hän alabasteripullon täynnä hajuvoidetta
38 ja asettui hänen taakseen hänen jalkojensa kohdalle, itki ja rupesi kastelemaan hänen jalkojansa kyynelillään ja kuivasi ne päänsä hiuksilla ja suuteli hänen jalkojaan ja voiteli ne hajuvoiteella.
39 Mutta kun fariseus, joka oli hänet kutsunut, sen näki, ajatteli hän mielessään näin: "Jos tämä olisi profeetta, tietäisi hän, mikä ja millainen tuo nainen on, joka häneen koskee: että hän on syntinen."
40 Niin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Simon, minulla on jotakin sanomista sinulle". Hän virkkoi: "Opettaja, sano". -
41 "Lainanantajalla oli kaksi velallista; toinen oli velkaa viisisataa denaria, toinen viisikymmentä.
42 Kun heillä ei ollut, millä maksaa, antoi hän molemmille velan anteeksi. Kumpi heistä siis rakastaa häntä enemmän?"
43 Simon vastasi ja sanoi: "Minun mielestäni se, jolle hän antoi enemmän anteeksi". Hän sanoi hänelle: "Oikein sinä ratkaisit".
44 Ja naiseen kääntyen hän sanoi Simonille: "Näetkö tämän naisen? Minä tulin sinun taloosi; et sinä antanut vettä minun jaloilleni, mutta tämä kasteli kyynelillään minun jalkani ja kuivasi ne hiuksillaan.
45 Et sinä antanut minulle suudelmaa, mutta tämä ei ole lakannut suutelemasta minun jalkojani siitä asti, kuin tulin sisään.
46 Et sinä voidellut öljyllä minun päätäni, mutta tämä voiteli hajuvoiteella minun jalkani.
47 Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."
48 Sitten hän sanoi naiselle: "Sinun syntisi ovat anteeksi annetut".
49 Niin ateriakumppanit rupesivat ajattelemaan mielessänsä: "Kuka tämä on, joka synnitkin anteeksi antaa?"
50 Mutta hän sanoi naiselle: "Sinun uskosi on sinut pelastanut; mene rauhaan".
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jeesuksella vaimo?

ViestiKirjoittaja systeri » 20. Syys 2012 07:24

lonelyrider kirjoitti:Puhdas järkikinhän jo sen sanoo, että jos jossain vanhassa papyryksen pätkässä lukee, sanat vaimo ja Maria, niin ei se tarkoita että Jeesuksen vaimo olisi Maria... käsitin iltalehden jutusta että samassa papyryksessa oli nämä kaksi sanaa, ei siis edes "vaimoni Maria". Ja siis se taisi olla vain päätelmää muutenkin että olisi evankeliumeista yleensäkään kyse eli voi olla ihan mikä tahansa papyrys, joka halutaan selittää niinkuin tutkija, haluaa nähdä asian... toinen tutkija taas näkisi ehkä aivan toisin ja kolmas taas toisin... pääasia, ettei lähre mukaan vouhotuksiin, vaan jättääpi huomiotta tutkimukset, eihän usko ole tieteessä, vaan sydämen tasolla tapahtuva asia :)


Niin ..no ei täs nyt ollut tarkoitus mitään vouhottaa, vaan niinkuin toisaalla kerroin että työpaikalla oli juuri keskustelua tästä niin ehkä vähän innostuin siitä että voisin Sanalla vastata näihin väitteisiin.Kyllähän siinä IL:n jutussa ihan selvästi oli "Jeesus sanoi heille,Vaimoni" ja löydön uskotaan vielä horjuttavan kristillistä maailmaa. :)
En minä usko enkä oo koskaan epäillyt että Jeesuksella olisi ollut vaimoa ...järkikin sen taitaa tosiaan sanoa.
Petrillä hyvä kirjoitus ja kiitos Herralle siitä.Tämmösten asioitten tutkiminen vaatii aikaa, eikä sitä aikaa mulla hirveästi oo :)

Mun mielestä tuo Maria Magdalenan ja Jeesuksen suhde on niin ihana.Kun syntinen ihminen on avun tarpeessa ja haluaa lähestyä Jumalaa niin ei siinä oo kyllä ensimmäisenä seksuaaliset asiat mielessä vaan vapautus niistä ja voin kuvitella tuon tilanteen kun Maria on siinä ja sydän itkee.. :(
Usein sanotaan että sielunhoitaja naiselle ei voi olla mies, mutta tää kyllä viittaa siihen että Jeesuskin oli ihmisenä ollessaan sielunhoitaja ,myös naisihmisille ...ei ainakaan "karhannut" pois :think2:
systeri
 

Re: Jeesuksella vaimo?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 20. Syys 2012 08:33

pulla kirjoitti:
Mun mielestä tuo Maria Magdalenan ja Jeesuksen suhde on niin ihana.Kun syntinen ihminen on avun tarpeessa ja haluaa lähestyä Jumalaa niin ei siinä oo kyllä ensimmäisenä seksuaaliset asiat mielessä vaan vapautus niistä ja voin kuvitella tuon tilanteen kun Maria on siinä ja sydän itkee.. :(
Usein sanotaan että sielunhoitaja naiselle ei voi olla mies, mutta tää kyllä viittaa siihen että Jeesuskin oli ihmisenä ollessaan sielunhoitaja ,myös naisihmisille ...ei ainakaan "karhannut" pois :think2:


Amen. Hyvä huomio ja havainto.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jeesuksella vaimo?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 20. Syys 2012 08:41

pulla kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Puhdas järkikinhän jo sen sanoo, että jos jossain vanhassa papyryksen pätkässä lukee, sanat vaimo ja Maria, niin ei se tarkoita että Jeesuksen vaimo olisi Maria... käsitin iltalehden jutusta että samassa papyryksessa oli nämä kaksi sanaa, ei siis edes "vaimoni Maria". Ja siis se taisi olla vain päätelmää muutenkin että olisi evankeliumeista yleensäkään kyse eli voi olla ihan mikä tahansa papyrys, joka halutaan selittää niinkuin tutkija, haluaa nähdä asian... toinen tutkija taas näkisi ehkä aivan toisin ja kolmas taas toisin... pääasia, ettei lähre mukaan vouhotuksiin, vaan jättääpi huomiotta tutkimukset, eihän usko ole tieteessä, vaan sydämen tasolla tapahtuva asia :)


Niin ..no ei täs nyt ollut tarkoitus mitään vouhottaa, vaan niinkuin toisaalla kerroin että työpaikalla oli juuri keskustelua tästä niin ehkä vähän innostuin siitä että voisin Sanalla vastata näihin väitteisiin.Kyllähän siinä IL:n jutussa ihan selvästi oli "Jeesus sanoi heille,Vaimoni" ja löydön uskotaan vielä horjuttavan kristillistä maailmaa. :)
En minä usko enkä oo koskaan epäillyt että Jeesuksella olisi ollut vaimoa ...järkikin sen taitaa tosiaan sanoa.
Petrillä hyvä kirjoitus ja kiitos Herralle siitä.Tämmösten asioitten tutkiminen vaatii aikaa, eikä sitä aikaa mulla hirveästi oo :)

Mun mielestä tuo Maria Magdalenan ja Jeesuksen suhde on niin ihana.Kun syntinen ihminen on avun tarpeessa ja haluaa lähestyä Jumalaa niin ei siinä oo kyllä ensimmäisenä seksuaaliset asiat mielessä vaan vapautus niistä ja voin kuvitella tuon tilanteen kun Maria on siinä ja sydän itkee.. :(
Usein sanotaan että sielunhoitaja naiselle ei voi olla mies, mutta tää kyllä viittaa siihen että Jeesuskin oli ihmisenä ollessaan sielunhoitaja ,myös naisihmisille ...ei ainakaan "karhannut" pois :think2:


Maailmassa saatana vääristää totuuden Jeesuksesta ja maailman ihmiset uskovat ne. Meidän tehtävä on kertoa totuus. On totta, että tiettyjen asioiden tutkiminen Raamatusta sekä niiden kirjoittaminen vie paljon aikaa. Minulla meni koko eilinen päivä kun päivitin Maria Magdaleena kirjoitusta Karen L. Kingin kohun takia.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jeesuksella vaimo?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 20. Syys 2012 09:00

PetriFB kirjoitti:
pulla kirjoitti:
Mun mielestä tuo Maria Magdalenan ja Jeesuksen suhde on niin ihana.Kun syntinen ihminen on avun tarpeessa ja haluaa lähestyä Jumalaa niin ei siinä oo kyllä ensimmäisenä seksuaaliset asiat mielessä vaan vapautus niistä ja voin kuvitella tuon tilanteen kun Maria on siinä ja sydän itkee.. :(
Usein sanotaan että sielunhoitaja naiselle ei voi olla mies, mutta tää kyllä viittaa siihen että Jeesuskin oli ihmisenä ollessaan sielunhoitaja ,myös naisihmisille ...ei ainakaan "karhannut" pois :think2:


Amen. Hyvä huomio ja havainto.


Havainto oli niin hyvä ja tärkeä, että sen johdosta päivitin kirjoitustani.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jeesuksella vaimo?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 20. Syys 2012 09:31

En nyt tiedä, mistä sanoista tuossa Iltalehden mainitsemassa papyruksessa on tarkemmin ottaen kyse, mutta evankeliumeissa ainakin 33/38 -käännöksessä taidetaan aika monessa kohden sanoa Jeesuksen puhuneen keistä tahansa naisista vaimoina :think2:

Esimerkiksi kanaanilaiselle naiselle Jeesus sanoo: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi (Matt.15:28)..." Kyse ei kuitenkaan ollut Jeesuksen vaimosta. Myös ristillä Jeesus puhuu äidilleen Marialle jonkun evankeliumin mukaan: "Vaimo, katso, poikasi." Hän on voinut käyttää tässä myös omistusmuotoa "vaimoni", vaikkei tarkoittanutkaan aviopuolisoaan.

Mutta jospa meidän uskovien tuleekin kiinnittää huomio siihen, mitä Jumala mahdollisesti haluaa meille tämän otsikoinnin ja papyruksen palan kautta puhua. Maailmalle tämä puhuu valhetta Jeesuksesta lihassa, mutta hengellisille Jeesus voi tuonkin pienen tekstinpätkän kautta puhua hengellisiä totuuksia, eli kehottaa meitä katsomaan Hänen todelliseen hengelliseen morsiameen, joka odottaa vaimoksi ottamista. Kuulen noissa sanoissa Jeesuksen sanat: "Minä tulen pian. Pian morsian muuttuu vaimoksi. Olkaa valmiina. Valvokaa ja rukoilkaa. Puhdistautukaa minun veressäni, että olisitte valmiit tulemaan suureen hääjuhlaan." Jeesus sanoi heille: Vaimoni. Tässä on sitä suurta salaisuutta, mistä Paavali puhuu Ef.5:22-33. Tämä sana voi olla meille todella Häneltä, "joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä (Ilm.1:5)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa

cron