Jeesuksella vaimo?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jeesuksella vaimo?

ViestiKirjoittaja matkalla » 21. Syys 2012 15:22

pulla kirjoitti:Miksi muuten Pietari ja muut saivat koskea Jeesukseen mutta Maria ei...olivathan hekin varmaan riippuvaisia Jeesuksesta?
Mutta nyt täytyy lopettaa tällä erää tään asian ihmettely..töihin pitää mennä ja flunssaa pukkaa :?


Niin, kenties Maria oli herkkä ja riippuvaisempi Jeesuksesta inhimillisesti, siis jotenkin lihallisesti ja olihan hän varmaan elänyt syvemmällä synnissä, eikä vielä niin kasvanut uskossa kuin Pietari,(vaikka Pietari kielsikin Jeesuksen,jopa kolmasti(( mutta näin käy kun luulee itsestään suuria, (meinaan ylpeys käy lankeemuksen edellä)) ja luulisin, että sukupuolikin vaikuttaa senverran, että naiset ovat jossain asioissa heikompia/herkempiä kun miehet.
matkalla
 
Viestit: 19
Liittynyt: 11. Kesä 2012 00:45

Re: Jeesuksella vaimo?

ViestiKirjoittaja systeri » 21. Syys 2012 22:57

matkalla kirjoitti:
pulla kirjoitti:Miksi muuten Pietari ja muut saivat koskea Jeesukseen mutta Maria ei...olivathan hekin varmaan riippuvaisia Jeesuksesta?
Mutta nyt täytyy lopettaa tällä erää tään asian ihmettely..töihin pitää mennä ja flunssaa pukkaa :?


Niin, kenties Maria oli herkkä ja riippuvaisempi Jeesuksesta inhimillisesti, siis jotenkin lihallisesti ja olihan hän varmaan elänyt syvemmällä synnissä, eikä vielä niin kasvanut uskossa kuin Pietari,(vaikka Pietari kielsikin Jeesuksen,jopa kolmasti(( mutta näin käy kun luulee itsestään suuria, (meinaan ylpeys käy lankeemuksen edellä)) ja luulisin, että sukupuolikin vaikuttaa senverran, että naiset ovat jossain asioissa heikompia/herkempiä kun miehet.


Aivan.Ja täs illalla kun tätä asiaa edelleen mietin niin tuli kans mieleen että ehkä Maria oli heikko ja koska Jeesus sääli heikkoja..ollen itsekkin kiusattu, Hän tiesi että voi auttaa Mariaa vasta sitten kun on mennyt ylös Isän luo ..ehkä johtuen just tuosta riippuvuudesta??

Joh. 6:35
Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.

Fil 4:
19 Mutta minun Jumalani on rikkautensa mukaisesti täyttävä kaikki teidän tarpeenne kirkkaudessa, Kristuksessa Jeesuksessa.

Psalmit 103
1 Daavidin virsi. Kiitä Herraa, minun sieluni, ja kaikki, mitä minussa on, hänen pyhää nimeänsä.
2 Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt,
3 hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi,
4 joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella,
5 joka sinun halajamisesi tyydyttää hyvyydellään, niin että sinun nuoruutesi uudistuu kuin kotkan.
systeri
 

Re: Jeesuksella vaimo?

ViestiKirjoittaja systeri » 22. Syys 2012 09:31

Mua on ilahduttanut tää paikka (vaikka ajattelisitte siitä toisin)..Jumala antoi ehkä mun kokea (tuntea) vähän tuota Marian osaa eilen aamulla..nyt jos yritänkään sitä miettiä niin en enää saa sitä, mutta ehkä ymmärrys avautui sen myötä tähän kohtaan.
Kuinka usein koitetaan opettaa toisillemme jotka ovat kiusauksissa, että Jumala täyttää kaikki sun tarpeet, ...ihminen ei voi sitä tehdä.Ja sitten monet kippuroi kuitenkin asioitten kanssa ja monesti me takerruttais siihen hoitajaan ja siitä voi seurata vaarallisia asioita jos ei hoitajalla oo Jeesus sydämmessä ja ole Pyhän Hengen valtaama.Tää juttu osoittaa sen että Jeesuskaan ei maanpäällä ollessaan täyttänyt Marian tarpeita..mutta Jeesus Pyhän Henkensä kautta voi tehdä sen,valtaa koko hengen ja sielun, voi täyttää KAIKKI tarpeemme kunhan vaan sitä haluamme koko sydämmestä.
Voi olla että olen tään paikan suhteen hakoteilla mutta kyllä se näin tänä päivänäkin toimii :) Halleluja!
systeri
 

Re: Jeesuksella vaimo?

ViestiKirjoittaja systeri » 22. Syys 2012 09:35

Ja me ollaan se kihlattu morsian...pysytään vaan uskollisena Herralle :) :hearts:

Joh 14
14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
systeri
 

Re: Jeesuksella vaimo?

ViestiKirjoittaja systeri » 30. Syys 2012 10:25

Kahlasin vähän läpi tuota Petrin kirjoitusta Jeesuksella vaimo ja tuossa kohdassa jossa kerrotaan siitä opetuslapsesta joka oli Jeesukselle rakas ,niin muistin nähneeni Raamatusta erään kohdan jossa Maria Magdaleena riensi Simon Pietarin luo ja sen opetuslapsen luo joka oli Jeesukselle rakas..että se oli joku toinen kuin Maria Magdaleena niinkuin jotkut ilmeisesti väittää

Joh 20
1 Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.
2 Niin hän riensi pois ja tuli Simon Pietarin luo ja sen toisen opetuslapsen luo, joka oli Jeesukselle rakas, ja sanoi heille: "Ovat ottaneet Herran pois haudasta, emmekä tiedä, mihin ovat hänet panneet".
3 Niin Pietari ja se toinen opetuslapsi lähtivät ja menivät haudalle.
systeri
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron