Itsemurha ja raamattu

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Itsemurha ja raamattu

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 24. Elo 2017 11:23

Kun joku tekee itsemurhan hän rikkoo yhtä kymmenestä käskystä.

Näitä me uskovat rikomme tuon tuostakin, ja tämä on tietysti huono ja vakava asia, mutta en näe miksi itsemurha olisi jotenkin erilainen jostain toisesta käskystä vakavuudeltaan.

Pyhän Hengen pilkka on ainoastaan mainittu synniksi jota ei saa anteeksi, itsemurhaa ei ole mainittu.

Uskovat ovat nostanneet tämän synnin jostain syystä pahemmaksi kuin jonkun toinen käskyn rikkominen, mutta perusteita en ole tähän Raamatusta löytänyt.

Elämä on lahja ja voi muuttua vaikka miten ihmeellisesti ja hyväksi vaikka näyttäisikin huonolta, itsemurha on huono ratkaisu koska se satuttaa läheisiä enemmän kuin tekiäänsä ja he joutuvat jäämään elämään loputtomien "mitä jos..." "miksi en..." lauseiden ja itsesyytösten kanssa.

Itsemurhan miettiän pitäisi mielestäni tehdä toisenlainen "repäisy" ja elämää mullistava teko, muuta vaikka ulkomaille taikka toiseen päähän Suomea. Opiskele jokin uusi ammatti, ihan mikä vaan taikka koita ottaa jokin kiva lemmikki eli tee joku iso muutos elämääsi jos vain mahdollista. Paras teko kuitenkin on etsiä Raamatun ilmoittamaa Jumalaa koska Hän on elävä Jumala ja tahtoo auttaa ihmisiä ja armahtaa heitä ja voi sen myös tehdä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Pääseekö itsemurhan tehnyt uskova taivaaseen?

ViestiKirjoittaja kmble » 24. Elo 2017 19:13

Joel.A kirjoitti:
kmble kirjoitti:Tätä kysymystä olen miettinyt paljon. Mitä mieltä te olette? Kerrotaanko tästä asiasta Raamatussa? Hakusanalla itsemurha en löytänyt vastauksia.


Eikös itsemurha ole murha siinä missä toisenkin murhaaminen on?


Mä kysyin mitä Raamatussa kerrotaan itsemurhasta? Onko sulla Raamatun paikkoja? Onko sulla kokemusta läheisten itsemurhasta. Mulla on.

Mä tulin kotiin äidin kanssa ja iskä oli hirttäytyny ja roikkui katosta. Mä olin alle 10 vuotias. Sun mielestä mun isä oli siis murhaaja?
kmble
 
Viestit: 9
Liittynyt: 08. Elo 2017 21:15

Re: Itsemurha ja raamattu

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Elo 2017 21:57

Voi miten kauhean surullinen tapaus, kmble.
Raamatussa ei varmaan missään kohden käytetä sanaa itsemurha, mutta esimerkiksi Simson teki lopulta silmät puhkaistuina ja kiusattuna itsemurhan, jossa hän samalla tappoi myös paljon muita ihmisiä. Kuitenkin Simson mainitaan uudessa testamentissa niiden joukossa, jotka uskon kautta kukistivat valtakuntia, pitivät vanhurskautta voimassa, saivat kokea lupauksien toteutumista, tukkivat jalopeurain kidat, sammuttivat tulen voiman, pääsivät miekanteriä pakoon, voimistuivat heikkoudesta, tulivat väkeviksi sodassa, ajoivat pakoon muukalaisten sotajoukot (Hepr.11).
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Itsemurha ja raamattu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Elo 2017 23:06

*
Löysin toisen PP:n linkin. Suosittelen lukemaan tätä linkkiä läpi ajatuksen kanssa. No minun kamu aikoi tehdä itsemurhaa niin estin ja jäin keskustelemaan hänen kanssaan. Kävin kovaa keskustelua hänen kanssaan ja toistelin samaa asiaa uudelleen sanomalla että itsemurha ei ole koskaan oikea ratkaisu kunnes tämä kamu ymmärsi ja jätti itsemurha-ajoituksen. Kiitos Herralle! Se keskustelu kesti aamuyöhön asti. Oli se arvokasta hänen vuoksi.

http://www.kotipetripaavola.com/itsemurhavaararatkaisu.html
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa

cron