Itsemurha ja raamattu

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Itsemurha ja raamattu

ViestiKirjoittaja Virhe2 » 14. Syys 2012 23:20

Miten raamattu suhtautuu itsemurhaan? Kiinnostaisi tietää, kun eräs tärkeä ystäväni teki itsemurhan jo aikoja sitten.... Onko itsensä tappaminen verrattavissa toisen tappamiseen?
Virhe2
 

Re: Itsemurha ja raamattu

ViestiKirjoittaja pekka » 15. Syys 2012 00:34

Kyllä se on syntiä jos itsensä tappaa eli tekee itsemurhan.

Job 10:12

Elämän ja armon olet sinä minulle suonut, ja sinun huolenpitosi on varjellut minun henkeni.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Itsemurha ja raamattu

ViestiKirjoittaja Virhe2 » 15. Syys 2012 08:40

Okei, niin epäilinkin.
Virhe2
 

Re: Itsemurha ja raamattu

ViestiKirjoittaja pekka » 15. Syys 2012 10:03

Siunausta sinulle Jeesuksen nimessä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Itsemurha ja raamattu

ViestiKirjoittaja pekka » 15. Syys 2012 10:35

Psalmit 119:

162. Minä riemuitsen sinun puheestasi, niinkuin suuren saaliin saanut.
163. Valhetta minä vihaan ja inhoan, mutta sinun lakiasi minä rakastan.
164. Seitsemästi päivässä minä ylistän sinua sinun vanhurskautesi oikeuksien tähden.
165. Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun lakiasi, eikä heille kompastusta tule.
166. Minä odotan sinulta pelastusta, Herra, ja täytän sinun käskysi.
167. Minun sieluni noudattaa sinun todistuksiasi, ja suuresti minä niitä rakastan.
168. Minä noudatan sinun asetuksiasi ja sinun todistuksiasi, sillä kaikki minun tieni ovat sinun edessäsi.
169. Herra, suo minun valitukseni tulla sinun kasvojesi eteen, anna minulle ymmärrys sanasi jälkeen.
170. Tulkoon minun anomiseni sinun kasvojesi eteen, pelasta minut lupauksesi mukaan.
171. Vuodattakoot minun huuleni ylistystä, sillä sinä opetat minulle käskysi.
172. Minun kieleni veisatkoon sinun lupauksistasi, sillä kaikki sinun käskysi ovat vanhurskaat.
173. Sinun kätesi olkoon minun apuni, sillä minä olen valinnut sinun asetuksesi.
174. Minä ikävöitsen pelastusta sinulta, Herra, ja sinun lakisi on minun iloni.
175. Saakoon minun sieluni elää ja ylistää sinua, ja sinun oikeutesi minua auttakoot.
176. Minä olen eksyksissä kuin kadonnut lammas; etsi palvelijaasi, sillä minä en unhota sinun käskyjäsi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Itsemurha ja raamattu

ViestiKirjoittaja systeri » 15. Syys 2012 10:54

Elämä on lahja.Ja Jeesus haluaa pelastaa jokaisen ihmisen,johdattaa pimeydestä valkeuteen.Auttaa pääsemään yli ahdistusten ja vaikeuksien,ei niin että ihminen voi itse lopettaa kaiken omasta tahdostaan vaan kaikki on Jeesuksen vallassaan koska Hän on voittanut kuoleman.Lahjasta ei voi päästä osalliseksi ja iloitsemaan jos sen heittää pois kesken "leikin".Tämä on mielestäni Raamatun Totuus..samalla Tie joka johdattaa Elämään...eli Jeesus :)

Room 6:22 Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa.

Tämmösiä ajatuksia.
systeri
 

Pääseekö itsemurhan tehnyt uskova taivaaseen?

ViestiKirjoittaja kmble » 23. Elo 2017 21:40

Tätä kysymystä olen miettinyt paljon. Mitä mieltä te olette? Kerrotaanko tästä asiasta Raamatussa? Hakusanalla itsemurha en löytänyt vastauksia.
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 23. Elo 2017 22:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Yhdistin kaksi ketjua toisiinsa
kmble
 
Viestit: 9
Liittynyt: 08. Elo 2017 21:15

Re: Pääseekö itsemurhan tehnyt uskova taivaaseen?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 23. Elo 2017 22:10

kmble kirjoitti:Tätä kysymystä olen miettinyt paljon. Mitä mieltä te olette? Kerrotaanko tästä asiasta Raamatussa? Hakusanalla itsemurha en löytänyt vastauksia.


Eikös itsemurha ole murha siinä missä toisenkin murhaaminen on?
Joel.A
 

Re: Itsemurha ja raamattu

ViestiKirjoittaja Juha » 23. Elo 2017 22:20

Itse olen järkeillyt asiaa niin että itsemurhan tehnyt uskova voi mahdollisesti pelastua, jos teko on lankeamus, jonka kanssa on pitkään taisteltu ja asiaa on vilpittömästi vastustettu ja yritetty olla tekemättä sitä. Sitten asia voi olla toinen jos teko on tahallaan tehty, tietoisesti harkittu ja valittu asia.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Itsemurha ja raamattu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Elo 2017 23:06

*
Niin just. Kävi samoin tutulle miesuskovalle joka hyppi parvekkeelta ja kuoli. Koska hän käytti lääkitystä niin sekosi ja näki harhakuvaa saatanasta jonka kanssa hän kamppaili. No joku päivä sitten mietin pelastuuko kavaltaja Juudas niin siten luin PP:n linkin ja tajusin että Juudas ei etsinyt anteeksiantamusta sille teolle joka häntä kadutti vaan hän meni hirttämään itseään niin hän ei pelastunut vaikka hän oli teosta katunut. Jos hän olisi pyytänyt anteeksi sille teolle, olisi pelastunut. Ratkaisuna on se anteeksipyyntö jonka kautta pelastuu.

http://www.kotipetripaavola.com/ristiinnaulitseminen2.html
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa