Kirjoittaja PetriFB » 05. Elo 2012 16:24
Ilm 7: 1-10: Senjälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun. Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta, ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin(sfragidzo) Jumalamme palvelijain otsaan". Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista: Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään, ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
Ilmestyskirjassa olevan varoituksen vuoksi kannattaa olla varovainen, kun tulkitsee ilmestyskirjan sanomaa. Niinhän ilmestyskirja opettaa, että jos lisäämme tai otamme pois jotakin ilmestyskirjasta niin kaikki vitsaukset, jotka on kirjoitettuna ilmestyskirjaan tuleekin meidän päällemme. Tämän tähden on syytä olla varovainen kannanotoissaan. Karitsa eli Jeesus seisoi Siionin vuorella ja Hänen kanssaan oli 144 000 Jumalan palvelijaa. Hebr. kielessä sana Siion merkitsee Jerusalemia, Juudan kuningaskuntaa ja Israelia. Ovatko nuo 144 000 tuhatta lihansa puolesta israelilaisia vai Jehovan todistajia?
1 Moos 48: 1-21: Tämän jälkeen tuotiin Joosefille sana: "Katso, isäsi on sairaana". Ja hän otti mukaansa molemmat poikansa, Manassen ja Efraimin. Ja Jaakobille ilmoitettiin ja sanottiin: "Katso, poikasi Joosef on tullut sinun luoksesi". Niin Israel kokosi voimansa ja nousi istumaan vuoteessaan. Ja Jaakob sanoi Joosefille: "Jumala, Kaikkivaltias, ilmestyi minulle Luusissa Kanaanin maassa ja siunasi minut ja sanoi minulle: 'Katso, minä teen sinut hedelmälliseksi ja annan sinun lisääntyä, annan tulla sinusta suuren kansojen joukon, ja minä annan sinun jälkeläisillesi tämän maan ikuiseksi perintömaaksi'. Kaksi poikaasi, jotka ovat sinulle syntyneet Egyptin maassa, ennenkuin minä tulin luoksesi Egyptiin, olkoot minun omani; Efraim ja Manasse olkoot minun omani niinkuin Ruuben ja Simeon. Mutta ne lapsesi, jotka ovat syntyneet sinulle heidän jälkeensä, olkoot sinun; nimitettäköön heitä veljiensä nimellä heidän perintöosassaan. Palatessani Mesopotamiasta kuoli minulta Raakel matkalla Kanaanissa, kun vielä oli jonkun verran matkaa Efrataan; ja minä hautasin hänet siellä Efratan" -se on Beetlehemin-"tien varteen". Kun nyt Israel huomasi Joosefin pojat, kysyi hän: "Keitä nämä ovat?" Joosef vastasi isälleen: "Ne ovat minun poikani, jotka Jumala on minulle täällä antanut". Hän sanoi: "Tuo heidät minun luokseni siunatakseni heidät". Mutta Israelin silmät olivat vanhuudesta hämärät, niin ettei hän voinut nähdä. Niin Joosef toi heidät hänen luokseen, ja hän suuteli heitä ja syleili heitä. Ja Israel sanoi Joosefille: "En olisi uskonut saavani nähdä sinun kasvojasi; ja katso, Jumala on suonut minun nähdä sinun jälkeläisiäsikin". Ja Joosef otti heidät pois hänen polviltansa ja kumartui maahan kasvoilleen. Sitten Joosef tarttui heihin molempiin, Efraimiin oikealla kädellänsä, vasemmalla Israelista, ja Manasseen vasemmalla kädellänsä, oikealla Israelista, ja toi heidät niin hänen eteensä. Mutta Israel ojensi oikean kätensä ja laski sen Efraimin pään päälle, vaikka tämä oli nuorempi, ja vasemman kätensä Manassen pään päälle; hän pani siis kätensä ristikkäin, sillä Manasse oli esikoinen. Ja hän siunasi Joosefin sanoen: "Jumala, jonka kasvojen edessä minun isäni Aabraham ja Iisak ovat vaeltaneet, Jumala, joka on minua kainnut syntymästäni hamaan tähän päivään asti, enkeli, joka on minut pelastanut kaikesta pahasta, siunatkoon näitä nuorukaisia; heitä mainittaessa mainittakoon minun nimeni ja minun isieni Aabrahamin ja Iisakin nimi, ja he lisääntykööt suuresti keskellä maata". Mutta kun Joosef huomasi, että hänen isänsä laski oikean kätensä Efraimin pään päälle, pani hän sen pahakseen ja tarttui isänsä käteen siirtääkseen sen Efraimin pään päältä Manassen pään päälle. Ja Joosef sanoi isälleen: "Ei niin, isäni, sillä tämä on esikoinen; pane oikea kätesi hänen päänsä päälle". Mutta hänen isänsä epäsi ja sanoi: "Kyllä tiedän, poikani, kyllä tiedän; hänestäkin on tuleva kansa, hänkin on tuleva suureksi, mutta hänen nuorempi veljensä on kuitenkin tuleva häntä suuremmaksi, ja hänen jälkeläisistään on tuleva kansan paljous". Ja niin hän siunasi heidät sinä päivänä, sanoen: "Sinun nimelläsi siunataan Israelissa, sanotaan: Jumala tehköön sinut Efraimin ja Manassen kaltaiseksi". Niin hän asetti Efraimin Manassen edelle. Ja Israel sanoi Joosefille: "Katso, minä kuolen, mutta Jumala on teidän kanssanne ja vie teidät takaisin isienne maahan.
Israelin sukukuntiin kuuluivat: Ruubenin, Simeonin, Leevin, Juudan, Sebulonin, Isaskarin, Daanin, Gaadin, Asserin, Naftalin, Joosefin, Benjaminin, Manassen ja Efraimin sukukunnat. Jaakob eli Israel siunasi Manassen ja Efraimin ja sanoi heidän olevan hänen omansa eli Israelin sukukuntiin kuuluvia. Siksi Manassen sukukunta on mainittu Ilm 7:ssa. Daanin ja Efraim poisjättämisen syytä emme tiedä, koska Raamattu ei kerro siitä meille. Daan sukukunnan sanotaan olevan käärmeenä tiellä ja polulla kyynä, joka puree hevosta vuohiseen, niin että ratsastaja syöksyy selin maahan. Onko tässä Daanin poisjättämisen syy? Manasse oli esikoinen eikä Efraim, onko tämä syy Efaimin sukukunnan pois jättämiseen. Näitä me emme tiedä, eikä kaikkea tarvitse tietääkään, emmekä voi tietää. Mutta siitä saamme olla varmoja, että 144 000 tuhatta eivät olleet Jehovan todistajia, vaan he ovat Herraan Jeesukseen uskovia juutalaisia.
Kun Raamattu puhuu Israelin kansasta lihan puolesta juutalaisista niin Raamattu käyttää heistä näitä ”juutalaisten” sukukuntien nimiä, jotka ovat lihan puolesta Israelilaisia. Raamattu ei koskaan sotke ja sekoita, että Israelin sukukunnat tarkoittaisivat pakanoita, ei sillä ne aina tarkoittavat juutalaisia.
Room 2:
28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
Edellä olevalla jakeella usein kumotaan Israelia (juutalaisia) koskevat lupaukset ja omitaan ne pakanoille milloin milläkin väärällä opilla. Room 2:28,29 opettaa, että Uuden Liiton ajassa todellinen juutalainen (israelilainen) on sellainen, joka uskoo Herraan Jeesukseen, ollen ympärileikattu Pyhän Hengen ympärileikkauksella. Tämä jae ei poista yhtään Raamatun kohtaa Israelin kansalle (juutalaiset) luvatuista lupauksista. Eikä tämä jae tee tyhjäksi sitä, että Israelin sukukuntien nimet eivät tarkoittaisi juutalaisia.
Jokainen opetus, joka opettaa, että Ilmestyskirjan 144 000 eivät ole juutalaisia opettaa siinä kohden antikristillistä oppia, sillä Raamattu opettaa Herran Jeesuksen palaavan vasta sen jälkeen kun Israelin kansan olemassa oleva jäännös kääntyy uskomaan, että Jeesus on Herra, Messias ja Pelastaja.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!