Jehovien oppi Jeesuksesta..

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jehovien oppi Jeesuksesta..

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 02. Elo 2012 23:30

Alkuperä ”varhaisista ajoista”

Jeesuksen elämä voitaisiin jakaa kolmeen osaan. Ensimmäinen niistä alkoi jo kauan ennen kuin hän syntyi ihmiseksi. Hänen alkuperänsä on ”varhaisista ajoista, ajan hämärän päivistä” (Miika 5:2). Hän itse sanoi: ”Minä olen siitä, mikä on ylhäällä”, eli taivaasta (Johannes 8:23). Hän oli elänyt taivaassa mahtavana henkipersoonana.

-->Kaikilla luoduilla on alku, joten jossain vaiheessa Jumala oli olemassa yksin.<--- Mittaamattomia aikoja sitten hänestä tuli Luoja. Kenet hän loi ensimmäiseksi? Raamatun viimeisessä kirjassa osoitetaan, että ”Jumalan luomakunnan alku” oli Jeesus (Ilmestys 3:14). Hän on ”koko luomakunnan esikoinen”, sillä ”hänen välityksellään luotiin kaikki muu, mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvät ja näkymättömät” (Kolossalaisille 1:15, 16). ---->Ainoastaan hänet Jumala loi suoranaisesti itse.<---- Siksi häntä sanotaan Jumalan ”ainosyntyiseksi Pojaksi” (Johannes 3:16). Tätä Esikoispoikaa kutsutaan myös ”Sanaksi”, koska ennen ihmiseksi tuloaan hän palveli taivaassa Jumalan Edustajana (Johannes 1:14).

Tuo ”Sana” oli Jehova Jumalan luona alussa, kun taivaat ja maa luotiin. Häneen Jumala viittasi sanoessaan: ”Tehkäämme ihminen kuvaksemme.” (Johannes 1:1; 1. Mooseksen kirja 1:1, 26.) Jehovan Esikoispoika työskenteli aktiivisesti Isänsä rinnalla. Sananlaskujen 8:22–31:ssä hänen esitetään sanovan: ”Minä olin hänen [Luojan] rinnallaan mestarityöntekijänä, ja minuun hän oli erityisesti mieltynyt päivästä päivään, ja minä iloitsin kaiken aikaa hänen edessään.”

Jehova Jumala ja hänen ainosyntyinen Poikansa ovat varmasti oppineet tuntemaan toisensa hyvin läheisesti työskennellessään rinta rinnan. Tiivis kanssakäyminen Jehovan kanssa määrättömiä aikoja vaikutti tottelevaiseen Poikaan syvällisesti. Hänestä tuli aivan Isänsä kaltainen. Kolossalaiskirjeen 1:15:ssä Jeesusta sanotaan ”näkymättömän Jumalan kuvaksi”. Tässä on yksi syy, miksi tieto Jeesuksesta on välttämätön edellytys sille, että voimme tyydyttää hengelliset tarpeemme ja luonnollisen halumme oppia tuntemaan Jumala. Jeesus toimi maan päällä kaikessa juuri niin kuin Jehova odotti. Kun siis opimme tuntemaan Jeesuksen, opimme samalla tuntemaan paremmin myös Jehovan.
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron