miksi

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: miksi

ViestiKirjoittaja Siivetön » 01. Elo 2012 14:55

VAISULIINI!

Kyllä minä jossain mielessä ymmärsinkin mitä tarkoitit, mutta halusin kuitenkin tuoda esille senkin,
että Jumala on vain joillekin varannut suuretkin tehtävät, sille pilvenpiirtäjätkin on jonkun rakennettava.

Ja kun olemme oikeassa mielenlaadussa matkalla, niin yhdellä rovolla varustettu on aivan yhtää onnellinen ja kiitollinen
saadessaan mahdollisuuden käyttää sitä ainokaistaan, kuin sekin, jolle on paljon uskottu ja voi laittaa kaiken sen vaihetuspöydälle.
ja he voivat yhdessä, rinta rinnan tehdä työtään Herralle, toinen toistaan kunnioittaen.

Eli ole ihan vapaa ystäväni! :unity:
Siivetön
 

Re: miksi

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Elo 2012 19:59

Siivetön kirjoitti:Poistin väärinymmäryksestä johtuneen viestini.
Tämä foorumi on minulle uusi tuttavuus ja tulkitsin Lonelyriderin lainauksen/viestin väärin. :oops:


Voi mitä, en kyllä tiedä mitä olet väärin ymmärtänyt... mutta ei se mitään :) Ymmärrän kyllä senkin, että niitä tulee näin kun kirjoitellaan, taitaa sattua vähän kaikille välillä sitäkin.
lonelyrider
 

Re: miksi

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Elo 2012 20:08

Suurta tai pientä... mitä väliä sillä on meille itsellemme, kun ne on Herran aivoituksia, siitä mikä on hyväksi missäkin tilanteessa...

Se on oikeastaan mahtava juttu ollut huomata, että ei enää odota jotain, että sitten kun olen ikäänkuin "valmis"... se on ikävä kyllä, itsensä parantelua... kun on valmis jo tässä ja nyt... jos jää odottamaan jotain hetkeä, jolloin ITSE kokee olevansa riittävän hyvä ja valmis johonkin, sitä hetkeä jää odottamaan ikuisesti... sillä Jumalalle on jo valmis tässä ja nyt... mitkä tehtävät sitten kulloinkin ovat, ne voivat vaihdella, mutta jokainen tehtävä täällä on yhtä suurta, sitä ei voi ihminen itse alkaa mittaamaan, milloin on oikea hetki tai riittävän suuri tehtävä kyseessä, kun se meille näyttävä pieni asia, voi olla Jumalalle tavattoman suurta...

Tietenkin aikanansa asiat voivat johtaa johonkin "näkyyn", jonka kokee saaneensa... mutta turha on jäädä paikoilleen odottamaan oikeaa hetkeä, kun Herran johdatuksessa, jokainen askel, tulisi mennä kohti sitä päämäärää ja siihen saa ja tulee luottaa, että kun anomme ja pyydämme, että "JOHDATA SINÄ HERRA!", niin myös Herra johdattaa, uskossa kun siihen luottaa ja turvaa.


Me ei nähdä monienkaan asioiden lopputulosta tai vaikutusta, vaikka välikäsiä Jumalan työssä olisimmekin, monet asiat näyttävät tuskastuttavan hitaasti toteutuvan muutoinkin...
lonelyrider
 

Re: miksi

ViestiKirjoittaja Siivetön » 03. Elo 2012 08:55

lonelyrider kirjoitti:Suurta tai pientä... mitä väliä sillä on meille itsellemme, kun ne on Herran aivoituksia, siitä mikä on hyväksi missäkin tilanteessa...

Se on oikeastaan mahtava juttu ollut huomata, että ei enää odota jotain, että sitten kun olen ikäänkuin "valmis"... se on ikävä kyllä, itsensä parantelua... kun on valmis jo tässä ja nyt... jos jää odottamaan jotain hetkeä, jolloin ITSE kokee olevansa riittävän hyvä ja valmis johonkin, sitä hetkeä jää odottamaan ikuisesti... sillä Jumalalle on jo valmis tässä ja nyt... mitkä tehtävät sitten kulloinkin ovat, ne voivat vaihdella, mutta jokainen tehtävä täällä on yhtä suurta, sitä ei voi ihminen itse alkaa mittaamaan, milloin on oikea hetki tai riittävän suuri tehtävä kyseessä, kun se meille näyttävä pieni asia, voi olla Jumalalle tavattoman suurta...

Tietenkin aikanansa asiat voivat johtaa johonkin "näkyyn", jonka kokee saaneensa... mutta turha on jäädä paikoilleen odottamaan oikeaa hetkeä, kun Herran johdatuksessa, jokainen askel, tulisi mennä kohti sitä päämäärää ja siihen saa ja tulee luottaa, että kun anomme ja pyydämme, että "JOHDATA SINÄ HERRA!", niin myös Herra johdattaa, uskossa kun siihen luottaa ja turvaa.
Me ei nähdä monienkaan asioiden lopputulosta tai vaikutusta, vaikka välikäsiä Jumalan työssä olisimmekin, monet asiat näyttävät tuskastuttavan hitaasti toteutuvan muutoinkin...


Kirjoitat niin ravitsevaa tekstiä, että luen näitä aivan ahmien, kunhan en yrittäisi ahmia yli sen, mikä kuuluu kullekin päivälle. :D
Käy muuten pian niin kuten Israelin kansalle erämaassa, että kun yrittivät koota mannaa varastoon, siihen alkoikin kasvaa matoja.

2Moos. 16:14-15
"Ja kun kastesumu oli haihtunut, katso, erämaassa oli maan pinnalla jotakin hienoa, suomujen tapaista, jotakin hienoa niinkuin härmää. Kun israelilaiset näkivät sen, kyselivät he toisiltaan: "Mitä tämä on?" Sillä he eivät tienneet, mitä se oli.
Ja Mooses sanoi heille: "Tämä on se leipä, jonka Herra on antanut teille syötäväksi."

Ennen kuin enkelten leipä ilmestyi israelilaisten ruokapöytään, sitä edelsi kastesumu.
Vasta sen laskeuduttua alkoi löytyä mannaa.

Tämä kastesumu on Pyhän Hengen ja Jumalan Sanan opetuksen vertauskuva, niin kuin Mooseksen virressä kuvataan:
5 Moos. 32:1-2
"Kuunnelkaa, te taivaat, kun minä puhun, ja kuulkoon maa minun suuni sanat!
Sateena pisaroikoon minun opetukseni, kasteena valukoon puheeni niinkuin vihma vihannalle, niinkuin sadekuuro ruohikolle."

Manna on siis esikuva hengen ravinnosta.
Siivetön
 

Re: miksi

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 03. Elo 2012 10:00

Herralle kiitos, jos Hän on sinua virvoittanut ja ravinnut :) Jos jotain Pyhä Henki jakaa, niin se ei todellakaan ole lonelyrider itse joka sitä jakaa, vaan se sama Henki joka on meihin istutettu kun uskoon tulimme.
lonelyrider
 

Re: miksi

ViestiKirjoittaja Siivetön » 03. Elo 2012 10:49

lonelyrider kirjoitti:Herralle kiitos, jos Hän on sinua virvoittanut ja ravinnut :) Jos jotain Pyhä Henki jakaa, niin se ei todellakaan ole lonelyrider itse joka sitä jakaa, vaan se sama Henki joka on meihin istutettu kun uskoon tulimme.


Juu, olen kokenut selkeästi, että Jumalan Pyhä Henki toimii kauttasi, sillä teksti jonka tuolta aiemmin poistin, kertoi siitä, että olin saanut muutama viikko sitten lähes samansanaisen profetian, kuin tämä Sinun kirjoituksesi, aivan ihmeellisellä tavalla ja ihmeellisen välikäden kautta, ja jopa tuo yksi lause (boldaus) muuten lähes "prikulleen" sama, ainoastaan pienellä lisäyksellä, joka oli jotenkin näin; "...ja kaikki, mitä elämässäsi on tapahtunut viime aikoina, tiedä, että se on ollut Jumalan tarkkaa suunnitelmaa, vaikka tänään kyselet; miksi. Se on ollut ohjaamassa ja kasvattamassa sinua sitä tarkoitusta ja tehtävää varten, johon Jumala sinua johdattaa."

Lonelyrider kirjoitti seuraavaa:
"Tässä ja nyt, sinuun on annettu Pyhän Hengen lahja. Ainoa este, voit olla sinä itse! ;) Usko, että Henkesi sinussa, on Pyhä ja se mikä on ulkokuorta, siihen ei Jumala katso, se ei toimi, se ei tee... se ei voikaan mitään ja sen voi heittää ihan huolella "romukoppaan", kelvoton se on kaikkinensa, mutta se ei olekaan se joka voi ja tekee, vaan se Henki, mikä sinuun on istutettu, sinä päivänä kun synnyit uudesti, siitä hetkestä asti, olet voinut ja pystynyt, PYHÄSSÄ HENGESSÄ. Mene kohti sitä päämäärää joka sinulle on sydämeesi kätketty. Ehkä matka on joskus hidas, mutta koko ajan taivallat kohti sitä päämäärää joka sinulle on uskottu, jos myös itse uskot siihen, etkä ole este sille."

Mutta poistin tuon viestini, kun havahduinkin siihen, että ei ollut ehkä osoitettukaan itselleni, vaan Vaisulille ja säikähdin, josko menin sen väärin omimaan itselleni.

Vielä jotain tuosta, mitä kirjoitat tuolla edellä, että ei tulisi odottaa jotain erityistä päämäärää /tehtävää.
Näinkin on, mutta olen jollain tavalla myöskin nähnyt sellaisen matkallani, että aivan kuten Israelin kansakin erämaassa, kulki Luvattua maata kohden, mutta matkan varrella oli paikkoja ja tilanteita, joihin jouduttiin pysähtymään määrätyistä syistä ja tätä takoitan itse noilla päämäärillä / tehtävillä, että kaikki vaeltamisemme ja edellä kokemamme on aina kasvatusta seuraavia ja tulevia vaiheita ajatellen ja joissain kohdin saamme kokea selkeästi, että tässä pitää nyt pysähtyä ja hoitaa jotain asiaa / tehtävää, joka kuuluu osana tätä matkaamme kohti Luvattua maatamme, kotiamme Isän luona.

Mutta kuten kirjoitat: "........turha on jäädä paikoilleen odottamaan oikeaa hetkeä...", juuri näinhän se on, että vaellettava on, mutta kuitenkin taas silläkin herkkyydellä, että kun ja jos Jumala sanoo: "Odota, pysy paikallasi kunnes saat käskyn lähteä liikkeelle / jatkamaan matkaasi!", sitäkin meidän on toteltava, eikö vain?
Siivetön
 

Re: miksi

ViestiKirjoittaja Herman » 03. Elo 2012 11:04

lonelyrider kirjoitti:Suurta tai pientä... mitä väliä sillä on meille itsellemme, kun ne on Herran aivoituksia, siitä mikä on hyväksi missäkin tilanteessa...

Se on oikeastaan mahtava juttu ollut huomata, että ei enää odota jotain, että sitten kun olen ikäänkuin "valmis"... se on ikävä kyllä, itsensä parantelua... kun on valmis jo tässä ja nyt... jos jää odottamaan jotain hetkeä, jolloin ITSE kokee olevansa riittävän hyvä ja valmis johonkin, sitä hetkeä jää odottamaan ikuisesti... sillä Jumalalle on jo valmis tässä ja nyt... mitkä tehtävät sitten kulloinkin ovat, ne voivat vaihdella, mutta jokainen tehtävä täällä on yhtä suurta, sitä ei voi ihminen itse alkaa mittaamaan, milloin on oikea hetki tai riittävän suuri tehtävä kyseessä, kun se meille näyttävä pieni asia, voi olla Jumalalle tavattoman suurta...

Tietenkin aikanansa asiat voivat johtaa johonkin "näkyyn", jonka kokee saaneensa... mutta turha on jäädä paikoilleen odottamaan oikeaa hetkeä, kun Herran johdatuksessa, jokainen askel, tulisi mennä kohti sitä päämäärää ja siihen saa ja tulee luottaa, että kun anomme ja pyydämme, että "JOHDATA SINÄ HERRA!", niin myös Herra johdattaa, uskossa kun siihen luottaa ja turvaa.

Me ei nähdä monienkaan asioiden lopputulosta tai vaikutusta, vaikka välikäsiä Jumalan työssä olisimmekin, monet asiat näyttävät tuskastuttavan hitaasti toteutuvan muutoinkin...


Tässä sekä Siivettömän kirjoituksissa aiheesta on tosi hyviä ajatuksia. Minua Herra on viime aikoina opettanut päivä kerrallaan elämistä. Tämä menee ehkä nyt vähän sivuun aiheesta josta kirjoititte, mutta minua alkoi Sanasta puhutella esimerkiksi Elisan tapaus, jossa hän oli peltoa kyntämässä kun eräänä päivänä profeetta Elia ilmestyi ja kutsui johonkin aivan uuteen ja toiseen, Herran profeetan tehtävään. Samoin Daavid oli lampaitaan paimentamassa, kun eräänä päivänä profeetta Samuel ilmestyi voitelemaan hänet Israelin kuninkaaksi! Monta muuta tapausta Raamatusta löytyy, jossa Herra ensin koettelee ja kasvattaa omiaan aivan tavallisissa, arkisissa tehtävissä ja hiljaisissa paikoissa, ja sitten aikansa koeteltuaan voi aivan kuin salamaniskusta viedä siihen tehtävään ja kutsumukseen johon Hän on valmistanut. Jumala on kaikkivaltias ja suurempi kuin käsitämmekään, on lohdullista ja vapauttavaa ymmärtää ettemme voi ohjata askeleitamme kuin sen seuraavan askeleen verran (ja siihenkin viisautta ja tukea Herralta pyytäen), eikä meidän tarvitsekaan.
Herman
 

Re: miksi

ViestiKirjoittaja Siivetön » 03. Elo 2012 11:38

Herman kirjoitti: Minua Herra on viime aikoina opettanut päivä kerrallaan elämistä. Tämä menee ehkä nyt vähän sivuun aiheesta josta kirjoititte, mutta minua alkoi Sanasta puhutella esimerkiksi Elisan tapaus, jossa hän oli peltoa kyntämässä kun eräänä päivänä profeetta Elia ilmestyi ja kutsui johonkin aivan uuteen ja toiseen, Herran profeetan tehtävään. Samoin Daavid oli lampaitaan paimentamassa, kun eräänä päivänä profeetta Samuel ilmestyi voitelemaan hänet Israelin kuninkaaksi! Monta muuta tapausta Raamatusta löytyy, jossa Herra ensin koettelee ja kasvattaa omiaan aivan tavallisissa, arkisissa tehtävissä ja hiljaisissa paikoissa, ja sitten aikansa koeteltuaan voi aivan kuin salamaniskusta viedä siihen tehtävään ja kutsumukseen johon Hän on valmistanut. Jumala on kaikkivaltias ja suurempi kuin käsitämmekään, on lohdullista ja vapauttavaa ymmärtää ettemme voi ohjata askeleitamme kuin sen seuraavan askeleen verran (ja siihenkin viisautta ja tukea Herralta pyytäen), eikä meidän tarvitsekaan.

Kiitos Herman tästä jakamastasi!

Olen saanut teiltä ystävät todella paljon evästä jälleen tällekin päivää.
Minun sydämeni niin kiittää ja ylistää Jumala teistä.

Meillä on suuri ja ihmeellinen Opettaja, Auttaja ja Neuvonantaja!
Ylistetään ja kiitetään Hänen suuruuttaan!
Siivetön
 

Re: miksi

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 03. Elo 2012 13:57

Siivetön, kun Hän toimii, Hän toimii tavallaan. Saat tallettaa sydämeesi sen, minkä koet. Aivan yhtä hyvin se voi olla sinulle jotain, tai yhtäkaikki vaikka useammalle, siihen minulla ei ole vastausta itselläni.
lonelyrider
 

Re: miksi

ViestiKirjoittaja pekka » 05. Syys 2012 16:25

Etsin vastausta miksi kävi niin kuin kävi tuossa alla olevaan Raamatun kohtaan ja löysin vastauksen Petrin kotisivuilta "Vanhan testamentin käännösvirheistä"-sivulta, lainaus:

2 Kun. 2:23-24: "Sieltä hän meni Beeteliin, ja hänen käydessään tietä tuli pieniä poikasia kaupungista, ja ne pilkkasivat häntä ja sanoivat hänelle: 'Tule ylös, kaljupää, tule ylös, kaljupää!' Ja kun hän kääntyi ja näki heidät, kirosi hän heidät Herran nimeen. Silloin tuli metsästä kaksi karhua ja raateli neljäkymmentä kaksi poikaa kuoliaaksi."

Tätä raamatunkohtaa on paljon käytetty osoittamaan, miten raaka ja julma profeetta Elisa oli; ja eräät syyttävät vielä Jumalaakin julmuudesta pieniä lapsia kohtaan. Tätä asiaa kannattaa tutkia vähän tarkemmin. Ensinnäkin: Mikä paikka oli kysymyksessä? Se oli BEETEL, jossa oli kultainen vasikka ja Baalin pappien temppeli ja profeettakoulu. Kyseisessä raamatunkohdassa puhutaan juuri Baalin pappien oppilaista. EI OLE kysymys mistään pienistä lapsista. Pieni lapsi on hepreaksi "tinok". Seuraava ikäluokka on nimeltään "jeled". Sana, jota tässä on käytetty, on "nearim", jonka suomalainen vastine on " NUORISO". Elisaa vastaan tuli NUORISOA, Baalin pappien oppilaita, jotka alkoivat pilkata Herran profeettaa. He sanoivat hänelle: "Mene sinäkin ylös niin kuin Elia." He muistivat, mitä Karmelilla oli tapahtunut Baalin papeille, ja olivat iloissaan siitä, että Elia oli otettu pois. Heitä harmitti se, että vielä yksi Herran profeetta jäi vanhurskauden saarnaajaksi ja elävän Jumalan todistajaksi. He tahtoivat päästä eroon hänestäkin. Tapahtumasta käy selvästi ilmi Jumalan tuomio jumalattomalle NUORISOLLE.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa