Olen törmännyt Jehovan Todistajaan:)

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Olen törmännyt Jehovan Todistajaan:)

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 16. Heinä 2012 21:06

Töissä pääasiakkaalla on töissä jehonatodistaja. Muutamia väitteitä olen nyt kuullut hänelt

1.Helvettiä ei ole.. (Tässä ei mitään epäselvää,siitä on Raamatussa)
2.kohta jossa ON epäselvää..Kuulemma luomisen päiviksi nimetyt 7päivää eivät olisikaan 24tunnin mittaisia ajanjaksoja vaan se sana tarkoittaisi muuta alkukielessä :o :think2: Kielitieteilyn kohdalla mulla alkaa paukut loppumaan joten kertokaas te alkukielien tuntijat mitä siellä sanotaan? :dance:
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Olen törmännyt Jehovan Todistajaan:)

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 17. Heinä 2012 12:41

Ainakin mun hepreankielinen Raamattu sanoo, että Jumala kutsui valkeuden päiväksi (jom). Tuo sana ainakin nykyhepreassa tarkoittaa ihan tavallista päivää (=24h). Ja kyllä siinä sanotaan ihan selvästi aina, että tuli ilta ja tuli aamu, eli mun käsittääkseni tällä selvennetään sitä, että nimenomaan kysymys oli seitsemästä päivästä... En kyllä ole kuullut jehovan todistajien esittävän tällaista väitettä, että tuo 7 päivää ei olisikaan 7 päivää. Olen kuullut heidän nimenomaan olevan kovia luomisen puolustajia... Mutta enhän mä kaikkea heidän jutuistaan tiedä ;gladly:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Olen törmännyt Jehovan Todistajaan:)

ViestiKirjoittaja toni t » 17. Heinä 2012 14:10

Raamattu sanoo: ”Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen” (2. Moos. 20:11).

Tämä on yhteenveto Ensimmäisen Mooseksen kirjan alussa kuvatusta luomisesta, joka löytyy kymmenestä käskystä lepopäiväkäskyn yhteydestä, jossa meidän tavallinen työviikko rinnastetaan täysin vastaavankaltaiseksi luomisviikon kanssa. Jos luominen olisi kestänyt kauemmin eli jos yksi luomispäivä olisi ollut vaikkapa tuhat vuotta tai miljoona vuotta tai miljardi vuotta, niin silloin meidän kuusipäiväinen työviikkomme muuttuisi pituudeltaan järkyttävän pitkäksi. ”Ajanjakson pituus on selvästi tärkeä, muutenhan tämä käsky olisi mieletön.”

http://www.luominen.fi/kuinka-vanha-maailmamme-on/
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa

cron