Vihan ja negatiivisuuden lietsominen lähimmäistä kohtaan

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Vihan ja negatiivisuuden lietsominen lähimmäistä kohtaan

ViestiKirjoittaja PetriFB » 18. Joulu 2010 17:26

Olen saanut kuulla sellaista ajatusta, että kun Jumala vihaa syntiä, niin Hän myös vihaisi synnintekijöitä esim. homoja.

Minusta tuollaisen ajatuksen esittäjä on hakoteillä, eikä ymmärrä Jumalan rakkauden luonnetta. Kerron miten itse ymmärrän tämän asian.

Jumala vihaa syntiä, mutta rakastaa kaikkia ihmisiä, siksi Hän valmisti heille pelastuksen Herrassa Jeesuksessa:

Joh 3:
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

Jumala on rakastanut maailmaa (ihmisiä) ja rakastaa siksi Hän lähetti Poikansa maailmaan syntiemme sovitukseksi. Homoseksuaalisuus on tietenkin syntiä ja väärin, emmekä me saa tukea syntiä millään tavalla. Homot ovat kuitenkin meidän lähimmäisiämme. Mitä Jeesus on sanonut lähimmäisestä?

Mark 12:
28 ¶ Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: ‘Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi’.
31 Toinen on tämä: ‘Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi’. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."

Matt 5:
43 ¶ Te olette kuulleet sanotuksi: ‘Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi’.
44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,

Herra Jeesus sanoi, että rakasta Jumalaa ensin kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi. Tämän jälkeen myös kykenet rakastamaan lähimmäisiäsi kaikkia heitä myös niitä jotka sinua vihaavat. Tämä on tietenkin mahdollista vain Pyhässä Hengessä ja kuuluu uskovan kasvuprosessiin, jonka kautta Jumala opettaa ja kasvattaa meitä rakastamaan Häntä ja lähimmäisiämme.

Ef 4:15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,

Tietenkin me saamme rakastaa kaikkia totuudessa, eli totuuden mukaan ei synnin tai vääryyden tukemisen kautta. homous on synti ja emme tue sitä millään tavalla, vaikka rakastamme homoja lähimmäisinämme. Meidän tulee kertoa myös homoille, että homous on synti, ja vain usko Herraan Jeesukseen voi pelastaa heidät ja vapauttaa homouden synnistä.

Snl 6:
16 Näitä kuutta Herra vihaa, ja seitsemää hänen sielunsa kauhistuu:
17 ylpeitä silmiä, valheellista kieltä, käsiä, jotka vuodattavat viatonta verta,
18 sydäntä, joka häijyjä juonia miettii, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat pahaan,
19 väärää todistajaa, joka valheita puhuu, ja riidan rakentajaa veljesten kesken.

Jumala vihaa kaikkea syntiä, mutta Hänen sanassaan on kuusi syntiä, jota Hän vihaa ja seitsemäs, jota Hän kauhistuu. Meidän uskovien tulee varoa ettemme ajaudu näiden syntien vangeiksi. Ylpeä ei ota vaarin Jumalan teistä, vaan itse päättää miten palvelee Jumalaa tai sitten on palvelematta. Valhe saa paljon pahaa aikaan, joka tuhoaa ihmissuhteita ja jonka kautta saatetaan toinen pahaan huutoon. Viattoman veren vuodattaminen on synti, jonka kautta tuhotaan ihmiselämä. Juonikkuus punoo pahoja juonia lähimmäisen pään menoksi tehden pahaa lähimmäistään kohtaan. Väärä todistaja puhuu valhetta ja siten mustamaalaa ja panettelee lähimmäisiään vastaan. Näitä kuutta syntiä Jumala vihaa.

Seitsemäs synti jota Jumala kauhistuu on riidan rakentaja veljesten keskelle.

Olen huolissani niistä uskovista, jotka suuntaavat tarmonsa esim. homojen vihaamiseen, mutta samaan aikaan he voivat olla osallisina joihinkin edellä mainittuihin seitsemään syntiin, jotka Jumala tuomitsee. Rukoukseni on, että Jumalan rakkaus totuudessa saisi yhä enemmän tehdä työtä jokaisen (myös minun) uskovan sydämessä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa

cron