Inhimillisen väärän "armon" petollisuus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Inhimillisen väärän "armon" petollisuus

ViestiKirjoittaja todael » 01. Heinä 2012 18:36

Hebr. 12:6 "sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".

Herran kuritus on Herran rakkautta - jotta lihalliset tottumuksemme ja helposti vähäteltävät lihalliset asenteemme tulisivat Pyhän Jumalan edessä paljastetuiksi. Paljastumisen tarkoitus on johtaa meidät parannuksen tekemiseen - ja tästä käsin Kristuksen vanhurskauteen. Jumalan totuuden tie on näyttää valhe ja väärät asenteemme - ja johtaa meidät Kristuksen vanhurskauden piiriin. Herran kuritus johtaa Hänen pyhyytensä osallisuuteen. Loistava saarna Pauli Rahkoselta.

Rukoilin kerran erään ystävän kanssa - hän pyysi taloudellista tukea Jumalalta, siis rahaa. Rukouksissa Jumala laski sydämelleni sanat "Ananias ja Safiira" - tämä tuli kolme kertaa. Myöhemmin paljastui, että tämä henkilö piti tilillään rahaa, mutta silti esitti muiden edessä varatonta. Jumalan Henki paljastaa valheen. Tämän tarkoitus oli ojentaa tämän miehen elämää pois valheesta.

Ihminen ei vapaudu synnin vallasta, ennekuin hän tulee totuuteen itsestään - Jumalan pyhyys täytyy paljastaa ihmisen todellinen luonne. Totuus johtaa Kristuksen luo, ei inhimillisen "lepertelyn" ja väärän "armon" sanat. Tämän tähden olen kieltäytynyt ns. julistamasta synninpäästöä [en usko sen ns. sakramentaliseen voimaan], sen sijasta olen pyytänyt henkilöä itseään asettumaan rukouksissa Jumalan kasvojen eteen - että synti tulisi Jumalan tahtomalla tavalla käsitellyksi. Ihmisinä, me helposti jaamme "väärää-armoa" [jaamme väärää anteeksi antamusta oman inhimillisen rakkauden perusteella]- ilman että ihminen on itse oikeasti tullut synnin, tuomion sekä Kristuksen aikaansaaman sovituksen eteen.

Ps. 94:12 "Autuas se mies, jota sinä, Herra, kuritat ja jolle sinä opetat lakisi,"


KUUNTELE >>> https://www.box.com/s/9871480223db13b83bcb
todael
 

Re: Inhimillisen väärän "armon" petollisuus

ViestiKirjoittaja todael » 01. Heinä 2012 21:52

1Kor. 9:26 "Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen, vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi."

Sananl. 29:18 "Missä ilmoitus puuttuu, siinä kansa käy kurittomaksi; autuas se, joka noudattaa lakia."


Joh. 15:1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.”

Jumalan työ meissä – on kuin viinitarhurin työtä. Päämääränä on runsaan hedelmän aikaansaaminen niissä, jotka ovat liitetyt Hengen elämässä totiseen viinipuuhun – Jeesukseen Kristukseen. Jumalan työ siis ei ole vain liittää meitä viinipuuhun, vaan ennen kaikkea saada meissä aikaan viinipuun voimasta ja luonteenlaadusta syntyvää hedelmää. Isän Jumalan tarkoitus elämässämme on tehdä meistä Kristuksen kuvanmukaisia, Pyhän Hengen työn kautta. Tähän liittyy olennaisesti myös kuritus sekä puhdistaminen. Jumala kurittaa jokaista lastaan, jonka Hän ottaa itselleen.

- todael
todael
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron