Israelin siunaamis-asia

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Israelin siunaamis-asia

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 19. Marras 2012 23:32

Älä katso inhimilliseen puoleen, siihen mitä näet... en minä väitä, etteikö olisi juutalaisia hyviä ja pahoja, ihmisiä, kuten kuka tahansa, noin luontonsa puolesta.

Minä en ole mikään kovin oppinut noin raamatun tuntemuksessa, en osaa tutkia kielellisesti mikä milläkin alkukielellä sanotaan... En toisaalta myöskään ole israelfanaatikko... ja huvittaa minuakin joskus vouhotus ja eräänlainen suodattimien puuttuminen, mutta inhimillistä sekin.
lonelyrider
 

Re: Israelin siunaamis-asia

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 19. Marras 2012 23:33

Eetu kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Ja ei se vänkääminen minua ainakaan haittaa... minä vänkäsin samaa asiaa aikoinaan ja ihmettelin. Ja höpsistä eetu... ;) et ole agitoinut mitään...


:):):) Kiitti, siunausta sinulle, jatketaan keskustelua jos saisin tästä itselleni jotain tolkkua, on vaan aivot hiukka solmussa tästä asiasta.



Juups... rauhassa hyvä tulee... :)
lonelyrider
 

Re: Israelin siunaamis-asia

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 19. Marras 2012 23:39

Israelin kansa ei voi lain kautta, tulla luontonsa puolesta, Pyhän Hengen valaisemiksi... Jumala tiesi tämän ja antoi Poikansa Jeesuksen, jotta ihmisellä olisi mahdollisuus, ottamalla Hänet vastaan, saada armo ja pelastus.

Jos katsoo lähi-idän tilannetta... niin siellähän on jatkuva sota, koska kumpikin valtio katsoo maiden kuuluvan heille... ainoastaan siinä on yksi pointti... Jumala katsoo israelin maan kuuluvan Aabrahamin jälkeläisille.

En näe, että Jeesuksen tulo olisi poistanut liiton Aabrahamin ja Jumalan väliltä, se muutti vain tilannetta toisenlaiseksi.
lonelyrider
 

Re: Israelin siunaamis-asia

ViestiKirjoittaja Herman » 19. Marras 2012 23:39

Eetu kirjoitti:Haluaisin tietää missä kohtaa Raamattua sanotaan että Jumala on luvannut muodostaa Israelin valtion uudestaan vuonna 1948...


Luitko muuten sen edelliselle sivule laittamani linkin? Eli tämän:

http://albatrossi.wordpress.com/2010/06 ... onna-1948/

Minusta tuo on hyvin mielenkiintoista...

Eetu kirjoitti:En vain yksinkertaisesti pysty uskomaan että Jumala olisi perustanut valtion joka tiputtelee fosforia ihmisten niskaan.


Raamatussa kerrotaan Jumalan kutsuneen Aabrahamin ja tehneen hänen jälkeläisistään (Iisakin ja Jaakobin polvesta) omaisuuskansansa. Heille Jumala antoi sen maan jota nykyisin Israeliksi tai Palestiinaksi kutsutaan, ja vielä paljon suuremman alueen. Kyse ei ole valtiosta, vaan maasta. Siis konkreettisesta, fyysisestä maasta. Jumala on antanut sen Israelin lapsille, ja heille se kuuluu. Israel teki myös paljon syntiä halki koko Vanhan Testamentin, ja silti Jumala antoi heille maan.

Jos Hän olisi vaatinut Israelilta vanhurskautta maan hinnaksi, eivät he koskaan olisi sinne alunperin päässeetkään tai pystyneet olemaan siellä kovin kauaa. Syntiensä tähden he ovat kyllä joutuneet aika ajoin pakkosiirtolaisuuteen lyhyemmiksi tai pidemmiksi ajoiksi, Jumalan varoitusten täyttymisenä, mutta Jumala ei ole kuitenkaan katunut ja ottanut heiltä maata lopullisesti pois, vaan päinvastoin monessa Raamatun kohdassa luvannut, että kurituksen ja kansoihin hajoittamisen jälkeen Hän tulee aikojen lopussa antamaan jälleen maan Israelin lapsille ja kokoamaan heidät maan joka kolkalta. Ja sen jälkeen Hän herättää heidät hengellisesti (kts. Hes.37).

Jos alamme epäilemään, etteikö viime vuosisadalla alkanut juutalaisten vimmattu pakkomuutto luvattuun maahan olisi juuri näiden profetioiden toteutumista, niin silloin epäilemme suurta osaa Jumalan lupauksista. Jos Israelin uudelleensyntymä olisi saatanan juoni, niin kysyn vaan että MIKSI ihmeessä saatana tekisi juonen, joka näyttää täyttävän lukemattomat Raamatun profetiat? Minusta on loogisempaa, että saatana tekee juuri päinvastaisen juonen, eli kylvää epäuskoa siihen että Israelin uudelleensyntymä olisi Jumalan tekoa. Varsinkin, kun se on yksi lopun ajan merkeistä. Saatana vihaa sen ilmitulemista, sillä se saa ihmiset pelkäämään ja etsimään pelastusta.

Kehoitan todella hartaasti tutkimaan asiaa VAIN Raamatun kautta. Mihinkään uutisiin ei voi loppupeleissä luottaa, kuten monet tässäkin ketjussa ovat todenneet, mutta Jumalaan ja Hänen sanaansa voi.
Herman
 

Re: Israelin siunaamis-asia

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 19. Marras 2012 23:44

Mun pittää kuitenkin mennä nukkumahan... nimittäin seiskaksi pitää olla työmaalla, hyvää yötä. Joten joku virkeämpi jatkaa... "vänkäämistä" :D
lonelyrider
 

Re: Israelin siunaamis-asia

ViestiKirjoittaja Herman » 19. Marras 2012 23:48

Vielä haluan sanoa, että en ole "israel-fani". Olen käynyt Israelissa monta kertaa, ja kokemukseni mukaan siellä asuvat ns.palestiinalaiset ovat enimmäkseen paljon mukavempia ja sydämellisempiä ihmisiä kuin juutalaiset. Kyse ei ole siitä, että inhimillisesti nähden fanittaisin jotain kansanryhmää, vaan yksinkertaisesti Jumalan sanassa pysymistä ja Hänen aivoitustensa etsimistä.

Mielenkiintoinen tiedonjyvä on muuten sekin, että nämä ns. palestiinalaiset ja juutalaiset ovat geneettisesti erittäin lähellä toisiaan. Jotkut uskovat jopa, että he olisivat yksi Israelin kadonneista heimoista, enkä itsekään pidä sitä mahdottomana.
Herman
 

Re: Israelin siunaamis-asia

ViestiKirjoittaja tanu » 20. Marras 2012 11:38

Mulle tämä Israel-asia on vielä aika hämärän peitossa, enkä odota koko asiaa edes ymmärtäväni.
Riittää että uskon sen mitä Raamatussa sanotaan.

Aluksi olin ihmeissäni, että miten voin "siunata" Israelia, kun en edes tiedä mitä sillä tarkoitetaan.
Nyt rukouksissani siunaan "Raamatun Israelia". Mikä se sitten onkaan. Jumala sen tietää ja se riittää mulle.

Mitään sotia ja tappamisia en tietysti hyväksy. En ole kenenkään puolella koko Lähi-Idän konfliktissa.
Rukoilen ainoastaan että Jumalan hyvä tahto tapahtuisi.
Raamatun profetiat toteutuvat joka tapauksessa.
Oikeastaan ihan sama mitä tv:ssä, radiossa, lehdissä ja netissä uutisoidaan. Ainoa luotettava "uutistoimisto" on Raamattu.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Israelin siunaamis-asia

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Marras 2012 13:30

*
Minä(kin) ihmettelin miksi pitää siunata Israelia niin yksi uskonsisko sanoi minulle että Israelia siunaajaa Jumala siunaa tuplasti.
Niin aloin ahkerasti siunata Israelia saadakseni Jumalalta siunauksia. :)
Minä en siunaa sotaa vaan todellista rauhaa Israelissa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Israelin siunaamis-asia

ViestiKirjoittaja toni t » 20. Marras 2012 15:08

Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Israelin siunaamis-asia

ViestiKirjoittaja Mallu » 20. Marras 2012 20:59

En ole tätä ketjua lukenut,mutta ajattelin silti laittaa tänne tällaisen linkin jonka löysin facebookista. http://www.aamulehti.fi/Paakirjoitukset ... linen.html
Mallu
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa

cron