Israelin siunaamis-asia

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Israelin siunaamis-asia

ViestiKirjoittaja tanu » 26. Kesä 2012 23:25

-
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 18. Loka 2017 20:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Israelin siunaamis-asia

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Kesä 2012 00:08

Mark. 12:29

Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;


Room. 9:6

Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,


Room. 9:31

mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.


Room. 11:7

Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,


Room. 11:26

ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Israelin siunaamis-asia

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Kesä 2012 00:46

Tässä olisi Petrin kirjoitus tästä aiheesta "Siunatkaa Israelia":

http://www.kotipetripaavola.com/SiunatkaaIsraelia
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Israelin siunaamis-asia

ViestiKirjoittaja Herman » 27. Kesä 2012 07:39

Rauhantervehdys Tanu!

Asioiden esille ottaminen kysyäkseen ei loukkaa ketään - päinvastoin on hyvä tuoda esiin asioita joista on hämmentynyt, niin niihin voi yhdessä tutkien ja kukin omia tiedonjyväsiä jakaen ehkä saada vastauksia.

Minäkään en tahdo loukata Sinua, mutta täytyy heti alkuun todeta, että uskon monen noista Sinun uskomistasi väittämistä olevan vähintäänkin vääristyneitä näkemyksiä, joita useat valtamediat ja muut tahot ylläpitävät. Tämän näkee jo siitä, että eri lähteistä saa erilaista näkemystä ja infoa asioista. Toisistaan poikkeavista näkemyksistä ei kaikki voi olla totuudessa. Uskovana minun mielestäni on aika selvää, miksi valtamediat tuottavat palestiinaa sympatiseeraavia ja puolustavia sekä Israelia pahikseksi tekeviä juttuja, sillä Israelin ennallistaminen on Jumalan Sanan ennustus ja lupaus. Antikristilliset voimat yrittävät tietenkin kaikkensa tehdäkseen Jumalan Sanan tyhjäksi. Siksi suhtaudun lähtökohtaisesti skeptisemmin Israelin vastaiseen uutisointiin, mitä uutisointi nykyään enimmäkseen on.

Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö myös Israel voisi toimia väärin, ja nähdäkseni he ovat myös toimineet paljon väärin. Siunaaminen ei kuitenkaan tarkoita väärien tekojen hyväksymistä, vaan sitä että toivotaan toiselle parasta - eli loppupeleissä Jeesuksen luo kääntymistä ja Hänen tuntemistaan. Israelin ennallistuminen ei vielä ole tullut täydelliseksi. Nyt on vasta kuolleet luut kerääntymässä yhteen, ja sitten kun ne ovat kerääntyneet, antaa Jumala niille elämän ja hengen (Hes.37). Eli Israel ei nykytilassaan voi edes tehdä oikein, kun he eivät ole uudestisyntyneitä Kristuksen Hengestä vaan kulkevat epäuskossaan sokeudessa ja sydämen paatumuksessa. Israelin kansan ja valtion olemassaolo ei ole vähääkään heidän omaa ansiotansa, vaan yksin Jumalan tekoa, Hänen valvoessaan Sanansa toteutuminen.

Eli Israel-kysymyksessä voidaan mennä kahdella perustavanlaatuisella tavalla harhaan: Toinen on uskoa pro-palestiinahenkisen median Israel-vastaista propagandaa, ja toinen on pitää Israelia kaikin tavoin oikeamielisenä ja hyvänä. Mutta kun asian ymmärtää oikein, tulee meidän siunata Israelia (kuten myös arabikansoja, mutta ei palestiinaa sillä sen nimistä kansaa ei ole olemassa vaan palestiinalaiset ovat hyvin tunnetusti pääosin jordanialaisia arabeja).
Herman
 

Re: Israelin siunaamis-asia

ViestiKirjoittaja PetriFB » 27. Kesä 2012 09:09

tanu:

Jumalan runsasta siunausta ja johdatusta sinulle uskon tiellä. Et loukannut ketään, vaan kysyit ihan asiallisen kysymyksen. Herman veli toi asian hyvin esille Raamatullisesti ja oikein.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Israelin siunaamis-asia

ViestiKirjoittaja tanu » 27. Kesä 2012 16:10

-
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 18. Loka 2017 20:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Israelin siunaamis-asia

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Kesä 2012 20:39

Jooel 3:
1 Sillä katso, niinä päivinä ja siihen aikaan, kun minä käännän Juudan ja Jerusalemin kohtalon,
2 minä kokoan kaikki pakanakansat, vien ne alas Joosafatin laaksoon ja käyn siellä oikeutta niitten kanssa kansani ja perintöosani, Israelin, tähden. Sillä he ovat hajottaneet sen pakanakansain sekaan, ovat jakaneet minun maani
3 ja heittäneet minun kansastani arpaa; ovat antaneet pojan porttoa vastaan sekä myyneet tytön viinistä, jonka ovat juoneet.

Sak 12:
1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:
2 Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.
3 Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.

Psalmi. 122:6 Toivottakaa rauhaa Jerusalemille, menestykööt ne, jotka sinua rakastavat.
122:7 Rauha olkoon sinun muuriesi sisällä, olkoon onni sinun linnoissasi.
122:8 Veljieni ja ystävieni tähden minä sanon: olkoon sinulla rauha.
122:9 Herran, meidän Jumalamme, huoneen tähden minä tahdon etsiä sinun parastasi.

4 Moos 6:22 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
23 "Puhu Aaronille ja hänen pojillensa ja sano: Siunatessanne israelilaisia sanokaa heille:
24 Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua;
25 Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen;
26 Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
27 Näin he laskekoot minun nimeni israelilaisten ylitse, ja minä siunaan heitä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Israelin siunaamis-asia

ViestiKirjoittaja Eetu » 17. Elo 2012 18:04

Magneettimediassa on kirjoitus tästä aiheesta:

http://www.magneettimedia.com/?p=9198

Sionismi on sen verran monitulkintainen termi, että itse puhuisin pikemminkin talmudismista. Olen jonkin verran perehtynyt Talmudiin, ja siellä on todella kristinuskon vastaista tekstiä. En viitsi edes siteerata tähän mitään siitä.
Eetu
 

Re: Israelin siunaamis-asia

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 17. Elo 2012 18:30

Sitä ei monikaan ota huomioon, että Jumala ei ole purkanut liittoaan Israelin kanssa, se on yhä voimassa. Kun Jumala tekee liiton, se pysyy voimassa. Jumala antoi pelastukseksi poikansa Kristuksen, enää ei tarvitse täyttää lakia erillisillä polttouhreilla. Pelastus on Jeesuksen kautta tuotu myös pakanoiden osaksi, mutta kyllä Israelilla on erityinen asema, Jumalan silmäteränä. Jumala lupasi Aabrahamille jotain, mikä ei koskaan häviä, samalla se oli lupaus Aabrahamin jälkeläisille.
lonelyrider
 

Re: Israelin siunaamis-asia

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 17. Elo 2012 21:17

"Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu (Room.11:29)." :jew:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron