Lääkkeet ja lääketiede

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Lääkkeet ja lääketiede

ViestiKirjoittaja inka » 20. Joulu 2010 13:51

Niin ja tosiaan Jukka-Pekka, kun kirjoitit tuosta syyllistämisestä, jos joutuu turvautumaan lääkkeisiin tai jos ei vaikka heti masennuksesta ym. parane, niin olen paljon pohdiskellut samaa asiaa ja tullut siihen tulokseen, että on niin helppo monen tuomita, jos ei itse ole kokenut vaikkapa masennusta tai unettomuutta yms. Se on ehdottoman väärin ja tuomitsemisen sijaan pitäisikin olla toisen tukena eikä jättää yksin vaikeina aikoina. Näen tässä myös itseni, sillä en voinut tosissaan tajuta näitä asioita ennen kuin itse koin unettomuuden.

Monesti ystävät kaikkoavat kun on niitä vaikeita hetkiä/aikoja ja oikeasti tarvitsisi ystävää. Uskon, että Jumala haluaisikin meidän olevan lähimmäistemme tukena, eikä lyödä Raamatulla päähän. Jos jää yksin masennuksen tai minkä tahansa sairauden kanssa, niin on tosi vaikea siitä nousta ja löytää toivoa paranemisesta. Olen varma, että monet lääkkeet pystyis jättää pois, tai ainakin vähentää jos vain ihmiset tukis toisiaan vaikeina aikoina, eikä jättäis yksin. Mua tuettiin ja perhe auttoi minkä pystyi, siksi nyt rukoilenkin joka päivä sellaisten ihmisten puolesta, joilla on vaikeaa ja jotka ovat yksin ongelmiensa kanssa.

Saarn. 4: 9-12 Kahden on parempi kuin yksin, sillä heillä on vaivannäöstänsä hyvä palkka. Jos he lankeavat, niin toinen nostaa ylös toverinsa; mutta voi yksinäistä, jos hän lankeaa! Ei ole toista nostamassa häntä ylös. Myös, jos kaksi makaa yhdessä, on heillä lämmin; mutta kuinka voisi yksinäisellä olla lämmin? Ja yksinäisen kimppuun voi joku käydä, mutta kaksi pitää sille puolensa. Eikä kolmisäinen lanka pian katkea.
inka
 
Viestit: 177
Liittynyt: 15. Joulu 2010 15:24

Re: Lääkkeet ja lääketiede

ViestiKirjoittaja lähtökuoppa » 21. Joulu 2010 00:44

Monesti ystävät kaikkoavat kun on niitä vaikeita hetkiä/aikoja ja oikeasti tarvitsisi ystävää. Uskon, että Jumala haluaisikin meidän olevan lähimmäistemme tukena, eikä lyödä Raamatulla päähän. Jos jää yksin masennuksen tai minkä tahansa sairauden kanssa, niin on tosi vaikea siitä nousta ja löytää toivoa paranemisesta. Olen varma, että monet lääkkeet pystyis jättää pois, tai ainakin vähentää jos vain ihmiset tukis toisiaan vaikeina aikoina, eikä jättäis yksin. Mua tuettiin ja perhe auttoi minkä pystyi, siksi nyt rukoilenkin joka päivä sellaisten ihmisten puolesta, joilla on vaikeaa ja jotka ovat yksin ongelmiensa kanssa.

Ystäviä todella tarvittaisiin siinä vaiheessa kun on kaikkein vaikeinta.. tukemaan ja auttamaan myös ihan konkreettisesti vaikka taloustöissä ja lastenhoidossa kun on masentunut tai vaikea sairaus tms. Siinä hetkessä sitten voikin käydä niin, että ongelmia vähätellään tai haukutaan se, jolla ongelmat on. Toisaalta, sellainen tilanne voi olla myös uskon koetusta kuten Jobilla, jolla oli paiseita, kun häntä ystävät vain sättivät ja sanottiin, että vaimonkin mielestä hänen henkensä haisi pahalle.. että voi tulla myös se äärimmäinen yksinäisyys kun se oma puolisokin otetaan koetuksen hetkellä kauemmas, jotta löydettäisiin Jumala ja Hänen suuruutensa.

Job 19:
13Veljeni hän on minusta loitontanut; tuttavani ovat minusta aivan vieraantuneet. 14Läheiseni ovat minusta luopuneet, ja uskottuni ovat unhottaneet minut. 15Ne, jotka talossani majailevat, ja palvelijattareni pitävät minua muukalaisena, minä olen tullut vieraaksi heidän silmissään. 16Minä kutsun palvelijaani, eikä hän vastaa; minun suuni täytyy nöyrästi rukoilla häntä. 17Hengitykseni on vastenmielinen vaimolleni, hajuni on äitini pojista ilkeä. 18Poikasetkin halveksivat minua; kun nousen, niin he puhuvat minusta pilkkojaan. 19Kaikki seuratoverini inhoavat minua, ja ne, joita minä rakastin, ovat kääntyneet minua vastaan. 20Luuni ovat tarttuneet nahkaani, ihooni, eikä minusta ole enää kuin ikenet jäljellä.

ja kun Job oli koeteltu ja saanut kokea Jumalan suuruuden:
Job 42:
1Silloin Job vastasi Herralle ja sanoi: 2"Minä tiedän, että sinä voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa. 3'Kuka peittää minun aivoitukseni taitamattomasti?' Siis on niin: minä puhuin ymmärtämättömästi, asioista, jotka ovat ylen ihmeelliset minun käsittää. 4Kuule siis, niin minä puhun; minä kysyn, opeta sinä minua. 5Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt. 6Sentähden minä peruutan puheeni ja kadun tomussa ja tuhassa."


lääkkeistä tuli tällainen, että sananlaskuista löytyi haulla, Herran puhe on elämä ja lääke.. on myös joutunut miettimään lääkitys- ja rokotusasioita lähiaikoina..
sananlaskut 4:
20Poikani, kuuntele minun puhettani, kallista korvasi minun sanoilleni. 21Älkööt ne väistykö silmistäsi, kätke ne sydämesi sisimpään; 22sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiillensa. 23Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.
lähtökuoppa
 

Re: Lääkkeet ja lääketiede

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 21. Joulu 2010 08:49

Niin, tuosta syyllistämisestä esim. masennuksen suhteen olen törmännyt siihen esim. erään TV7:n ohjelman kautta, jossa ohjelman päähenkilöt pistivät masennuksen katkeruuden ja anteeksiantamattomuuden piikkiin tai on tunnustamattomia syntejä. :shock: .
Tiedän kyllä itse omakohtaisesti, ettei näin ole. Mutta mitä se on saanut aikaan heissä, jotka ovat uskossa ja sairastavat masennusta?
Varmaan ahdistus ja masennus lisääntyvät sekä itsesyytökset :cry: . Kaikkea ei tarvitse uskoa, mitä saarnamiehet, menestysteologit puhuvat. Se onkin jo toinen aihe, menestysteologia, johon en tässä yhteydessä enempää puutu...harhaoppia se on. Jumala voi kyllä masennuksesta parantaa konkreettisesti. Tiedän tapauksia, jolloin on masennukset ym. tipotiessään, kun on niiden puolesta rukoiltu.

Amen!
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Lääkkeet ja lääketiede

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Tammi 2018 20:21

*
Päivi Räsänen vie tämän asian käsiteltäväksi saadakseen lain, joka suojelee uskomushoitojen haitoilta. :thumbup: :clap:
Rukoillaan tämän asian puolesta. Tapahtukoon Isä Taivaallisen tahto tässä asiassa, Jeesuksen Kristuksen nimessä, amen!

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/paivi-rasanen-hs-ssa-tarvitsemme-lain-joka-suojelee-uskomushoitojen-haitoilta/6730852#gs.gSRf9T4
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Lääkkeet ja lääketiede

ViestiKirjoittaja tanu » 15. Tammi 2018 21:29

vaisuliini kirjoitti:*
Päivi Räsänen vie tämän asian käsiteltäväksi saadakseen lain, joka suojelee uskomushoitojen haitoilta. :thumbup: :clap:
Rukoillaan tämän asian puolesta. Tapahtukoon Isä Taivaallisen tahto tässä asiassa, Jeesuksen Kristuksen nimessä, amen!

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/paivi-rasanen-hs-ssa-tarvitsemme-lain-joka-suojelee-uskomushoitojen-haitoilta/6730852#gs.gSRf9T4


Toivottavasti tuo ei mene ns. "läpi", eli toivottavasti ei koskaan tule lakia, joka kieltäisi vaihtoehtoiset hoitomuodot. Lääkeyhtiöillä on jo muutenkin ihan liikaa
valtaa. Tuossahan annetaan ymmärtää, että Päivi Räsänen on pakkorokotusten kannalla...???

Mielestäni pitäisi rukoilla sen puolesta, ettei linkissä esitetty asia toteutuisi.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Lääkkeet ja lääketiede

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Tammi 2018 22:30

*
? :shock: ? :? Mutta, Tanu, FB:n mukaan Päivi Räsänen liittää uskomushoitoihin myös ideologisen rokotusten vastustamisen.
FB:n mukaan uskomushoidot ovat itseasiassa rokotukset, joista on pharmakia, joka tarkoittaa noituutta.

Mistä sinä, Tanu, tiedät, että Päivi on pakkorokotusten kannalla? :shock: :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Lääkkeet ja lääketiede

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Tammi 2018 22:53

*
Voisitko lukea vielä tämän linkin, Tanu? :)

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005524346.html
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Lääkkeet ja lääketiede

ViestiKirjoittaja tanu » 16. Tammi 2018 19:27

vaisuliini kirjoitti:*
? :shock: ? :? Mutta, Tanu, FB:n mukaan Päivi Räsänen liittää uskomushoitoihin myös ideologisen rokotusten vastustamisen.
FB:n mukaan uskomushoidot ovat itseasiassa rokotukset, joista on pharmakia, joka tarkoittaa noituutta.

Mistä sinä, Tanu, tiedät, että Päivi on pakkorokotusten kannalla? :shock: :?


Vaisuliini, linkkaamassasi tekstissä sanotaan näin:

Räsäsen mukaan uskomushoidot, joista ei siis ole tieteellistä tutkimusnäyttöä, voivat aiheuttaa vakavia terveyshaittoja tai viivästyttää vaikuttavan hoidon saamista.
Räsänen liittää uskomushoitoihin myös ideologisen rokotusten vastustamisen.



Tekstin mukaan Päivi Räsänen haluaa lailla kieltää rokotusten vastustamisen. Eli toisin sanoen kannattaa pakkorokotuksia.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Lääkkeet ja lääketiede

ViestiKirjoittaja tanu » 16. Tammi 2018 20:06

vaisuliini kirjoitti:*
Voisitko lukea vielä tämän linkin, Tanu? :)

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005524346.html



Luin tuonkin tekstin läpi. Mielestäni tässä on kyse siitä että halutaan kieltää muut hoidot kuin ns. koululääketieteen hoidot. Ne perustuvat
usein lääkkeeisiin eli ovat ihmisten myrkyttämistä. Lääkkeet eivät lähes koskaan paranna sairautta, vaan hoitavat ainoastaan oireita.-->
sairaus jatkuu ja tarvitaan aina vain lisää lääkkeitä. Ja tämä on juuri lääkeyhtiöiden tavoite. Ei edes haluta parantaa ihmisiä, koska lääkkeet
on niin hyvä bisnes.

Tuossa linkkaamassasi jälkimmäisessä tesktissä väitetään mm. näin:

Rokotukset ovat lääketieteen historian kustannustehokkaimpia ja merkittävimpiä terveysinvestointeja.
Niiden avulla on voitettu tappavia tauteja, ja ne estävät vuosittain 2–3 miljoonan lapsen kuoleman.


Itse väitän, että rokottamalla pikkuvauvoja, joiden vastustuskyky ei ole vielä läheskään kehittynyt, tuhotaan ihmisen luontainen (=Luojan luoma)
vastustuskyky tarkoituksella. Näin varmistetaan ihmisten alttius sairastua ja saadaan myytyä lääkkeitä.

Uskovana ihmisenä olen varma että Jumala on luonut ihmisen niin, että tällä on olemassa luontaisesti vastustuskyky torjua kaikkia (ainakin lähes)
mahdollisia sairauksia. Miksi pitää rokottaa pikkuvauvoja, joille tämä vastustuskyky ei ole vielä kehittynyt???

Mitenkään ei voida todistaa että rokotukset olisivat hävittäneet mitään tauteja. Miksi ei esim. nykyään rokotuksilla saada tauteja häviämään.
Kehotetaan ottamaan flunssa-rokotuksia ja flunssat vain ovat olemassa, eivätkä häviä mihinkään. Sitä paitsi usein on niin että rokotetut
sairastuvat flunssaan juuri rokotuksen otettuaan ja rokottamattomat eivät ollenkaan.

On myös arveltu että jotkin taudit ovat hävinneet tai vähentyneet ratkaisevasti parantuneen hygieniatason vuoksi. Kiistaton tosiasia on se, että
Amerikassa amissi-yhteisössä ei tunnettu autismia ollenkaan. Sitten amissi-lapsia alettiin pakko-rokottaa ja autismia alkoi esiintyä. Mm. näyttelijä
Robert de Niro on tästä rokotteiden ja autismin linkittymisestä puhunut. Hänellä on autistinen lapsi.

Myös se on kiistaton tosiasia, että rokottamattomat lapset ovat yleisesti terveempiä kuin rokotetut. Heillä esiintyy selvästi vähemmän monia sairauksia,
vaikka tätä tosiasiaa ei haluta tuoda julkisuuteen.

Rokotukset ovat lääkeyhtiöille todellinen rahasampo. Ne maksavat todella paljon. Valtiot ja kunnat ostavat niitä suuria määriä ja niiden ansiosta ihmiset
ovat entistä sairaampia.

Kenties rokotteet, joissa on ainoastaan heikennettyä taudinaiheuttajaa, voivat tuoda ihmiselle vastustuskyvyn kyseistä sairautta vastaan.
Mutta nykyisin rokotteissa on hyvin paljon tehosteaineita, jotka ovat todella myrkyllisiä. Esim. alumiinia ja elohopeaa.
Ja joka tapauksessa saman immuniteetin sairaudelle saa kun sen kerran sairastaa. Hyvänä esimerkkinä vesirokko, joka ei ole yhtään vaarallinen
terveelle ihmiselle, jonka omaa vastustuskykyä ei ole rokotteilla vauvana tuhottu. Nyt tätä harmitonta vesirokkoakin vastaan suunnitellaan rokotetta.

Itse olen saanut rokotteista kaksi autoimmuunisairautta. Hepatiittirokotteesta psoriasiksen ja jäykkäkouristusrokotteesta selkärankareuman. Muita autoimmuunisairauksia ovat
mm. MS-tauti ja autismi. Väitän että niistäkin suurin osa johtuu rokotuksista. Näiden tautejen syntymekanismiahan ei ole pystytty selvittämään. Samoin väitän että
kätkyt-kuolemat johtuvat myös rokotuksista. Niidenkään syytä ei ole saatu selville. Tosiasia on kuitenkin että eivät nämä vakavat sairaudet itsestään synny. Joku syy
niillä on kuten kaikilla sairauksilla. Ja Jumala on luonut ihmisen niin että tällä on vastustuskyky useimpia sairauksia vastaan.

Kaikki eivät rokotteista onneksi sairastu, mutta riski on aina olemassa.

Onneksi jokainen saa vielä päättää ottaako rokotteita vai ei.

Kovasti ihmettelen että miksi Päivi Räsänen on tuota mieltä, mitä Vaisuliinin laittamissa teksteissä annetaan ymmärtää.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Lääkkeet ja lääketiede

ViestiKirjoittaja tanu » 16. Tammi 2018 20:08

Tuolla on paljon asiaa rokotuksista ja niiden vaikutuksista:

http://www.rokotusinfo.fi/en/
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa