Lääkkeet ja lääketiede

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Lääkkeet ja lääketiede

ViestiKirjoittaja Tapani » 19. Tammi 2018 02:15

kari kirjoitti:
Tapani kirjoitti: Eihän paasto kovin mieluisaa ole ja on joskus kova homma vaikka olen kokenut paastoaja, olen 1-3 vrk paastoja pitänyt lukemattomia kertoja, pisin on 9 vrk pelkällä vedellä.


Monisanaisesti paastoamisesta kerrotkin, kolmessa peräkkäisessä viestissä. Löydätkö kokemuksesi tueksi myös Raamatusta tukea? Minä muistin tällaisen raamatunkohdan, mutta se ei tue paastoamisestasi kertomista.

"Ja kun paastoatte, älkää olko synkännäköisiä niinkuin ulkokullatut; sillä he tekevät kasvonsa surkeiksi, että ihmiset näkisivät heidän paastoavan. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa. Vaan kun sinä paastoat, niin voitele pääsi ja pese kasvosi, etteivät paastoamistasi näkisi ihmiset, vaan sinun Isäsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle." (Jeesuksen sanoja vuorisaarnasta).


Tuon paaston tarkoitus oli parantaa hammassärky. Vuosia sitten laihdutin jonkin verran pätkäpaastosysteemillä, sen kummempaa hengellistä tarkoitusta sillä ei ollut.
Tapani
 
Viestit: 180
Liittynyt: 26. Elo 2017 18:45

Re: Lääkkeet ja lääketiede

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 19. Tammi 2018 11:01

Mä paastoaisin mielelläni, mutta jo 5tunnin täyden syömättömyyden jälkeen alan voimaan niin pahoin , että on vain pakko olon helpottamiseksi napostella jotain, vaikka edes pientä..en tiedä mistä johtuu mutta sillä mennään..
pehmytpusu777
 

Re: Lääkkeet ja lääketiede

ViestiKirjoittaja Linnea » 19. Tammi 2018 11:56

Tapani kirjoitti:toki helpommalla olisin päässyt jos olisin mennyt juurihoitoon

Hyvä jos et mennyt juurihoitoon, koska ilmeisesti se jättää suuhun pysyvän tulehduspesäkkeen. Ymmärtääkseni esim. venäläinen hammaslääkärikoulutus tunnustaa tämän. (Ennemmin kannattanee harkita vaikka hampaan poistoa kun tehdä juurihoito.)
Viimeksi muokannut Linnea päivämäärä 02. Touko 2020 15:53, muokattu yhteensä 2 kertaa
Linnea
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28. Syys 2017 15:48

Re: Lääkkeet ja lääketiede

ViestiKirjoittaja Tapani » 19. Tammi 2018 11:58

pehmytpusu777 kirjoitti:Mä paastoaisin mielelläni, mutta jo 5tunnin täyden syömättömyyden jälkeen alan voimaan niin pahoin , että on vain pakko olon helpottamiseksi napostella jotain, vaikka edes pientä..en tiedä mistä johtuu mutta sillä mennään..


Se on tottumuskysymys. Kun itse ensimmäisen kerran laihdutuksen takia aloin paastoamaan, tarkoitus oli olla syömättä 36 tuntia, mutta 24 tunnin jälkeen piti lopettaa, kun oli niin kova nälkä. Oleellista siinä on kova tahto/motivaatio, olen sen huomannut itsestäni, että se ratkaisee jaksaako paastota vai ei. Joskus on tullut vain olo, että en halua tätä tehdä enää ja haluan syödä. Kun on enemmän paastonnut, tuommoinen muutama päivä menee hyvin.
Tapani
 
Viestit: 180
Liittynyt: 26. Elo 2017 18:45

Re: Lääkkeet ja lääketiede

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 19. Tammi 2018 12:39

Olenkohan jonkin sortin diabetikko kun käyn todella ärtyisäksi, jopa raivokkaaksi siinä tilassa kun en ole syönyt, mutta heti syötyäni mielikin muuttuu rauhalliseksi ja tyyntyy.. Voi olla tosin jokin muukin, mutta en tiedä kannattaako tuosta ottaa väärää syyllisyyttä niskoilleen.. :think2:
pehmytpusu777
 

Re: Lääkkeet ja lääketiede

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Tammi 2018 20:42

*
Tanu, eikö Päivi Räsäsen juttu mennyt läpi käsiteltäväksi? Joko lähetit hänelle s-postiviestiä, kun hän on pakkorokotusten kannalla? ;gladly:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Lääkkeet ja lääketiede

ViestiKirjoittaja kari » 25. Tammi 2018 02:11

Tapani kirjoitti:
Tuon paaston tarkoitus oli parantaa hammassärky


Entä lopputulos? Paraniko hammassärky paastolla?
kari
 
Viestit: 34
Liittynyt: 14. Heinä 2017 15:48

Re: Lääkkeet ja lääketiede

ViestiKirjoittaja Jukka » 25. Tammi 2018 13:53

kari kirjoitti:Entä lopputulos? Paraniko hammassärky paastolla?


:think2:
:lol: -- :lol:
Jukka
 

Re: Lääkkeet ja lääketiede

ViestiKirjoittaja Tapani » 25. Tammi 2018 14:08

kari kirjoitti:
Tapani kirjoitti:
Tuon paaston tarkoitus oli parantaa hammassärky


Entä lopputulos? Paraniko hammassärky paastolla?


Parani, olin vakuuttunut siitä etukäteen, joten sen takia ryhdyin siihen. Vielä tehokkaampi paasto olisi, jos pystyisi olemaan pelkällä vedellä ilman kahvia ja joisi lähdevettä.
Tapani
 
Viestit: 180
Liittynyt: 26. Elo 2017 18:45

Re: Lääkkeet ja lääketiede

ViestiKirjoittaja Tapani » 25. Tammi 2018 14:09

jukka1954 kirjoitti:
kari kirjoitti:Entä lopputulos? Paraniko hammassärky paastolla?


:think2:
:lol: -- :lol:


Mikä naurattaa?
Tapani
 
Viestit: 180
Liittynyt: 26. Elo 2017 18:45

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa