Raamatullinen vesikaste

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Raamatullinen vesikaste

ViestiKirjoittaja Jukka » 26. Helmi 2017 17:47

vaisuliini kirjoitti:*
Jumala saarnauttaa ihmisviisautta hullutuksi etsiäkseen ne jotka uskovat Herraan sillä meidän usko ei perustu ihmisviisauteen vaan Jumalan voimaan. Niin näin siinä ristiriitaa että uskovat kehuvat että he ovat koulutettuja teologeja ja he voivat johtaa seurakunnan johtotehtävässä nähden Raamatun kohtaa jossa sanotaan että meidän usko ei perustu ihmisviisauteen vaan Jumalan voimaan. Miksi uskovat juoksevat koulutetun teologin perään ikäänkuin se tietäisi tietä Herran luokse?

Omavarainen usko syntyy helposti ihmisviisauden varassa mutta Jumalan voiman varassa Jumalan aikaansaama usko syntyy ja koska se on ihmisessä Jumalan voima. Jumala näkee ihmisviisautta hullutuksi sillä se nostaa Herran tuntemista vastaan eläen omavaraisessa uskossa. Se näkyy melkein kaikilla...


Hei vaisuliini. Useammassa tekstissäsi yllä viittaat Jumalan voimaan. Ne innostivat jälleen kerran pohdiskelemaan tuota "Jumalan voima-asiaa" itsekseni ja kirjoitin siitä lyhyesti kotisivullenikin. Teksti syntyi väsyneenä ja on perin puutteellinen (kuten monet tekstini ovat), mutta suosittelen kuitenkin lukemaan. Käsittääkseni yhä useammat uskovat ymmärtävän virheellisesti sen, mitä Raamattu opettaa Jumalan voimasta. Tarkoitukseni on käsitellä asiaa yleisellä tasolla. Ehkä tämä aihe olisi ansainnut oman aloituksensa, mutta laitan sen nyt tähän jatkoksi.

http://www.jukkavirtanen.com/426522395/ ... lan-voiman

Hyvää alkaneen viikkon jatkoa Sinulle vaisuliini ja kaikille foorumilla liikkuville.
Jukka
 

Re: Raamatullinen vesikaste

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Helmi 2017 21:45

*
Kiitos Jukka. Huomasin ihan äsken kirjoituksesi niin luin ja myös sinun blogisi. Joo ymmärrän ja tiedän kans. :) Väärä voima eli 'energeia' voi parantaa sairaan ihmisen kokonaan terveeksi mutta jos tervehtynyt ihminen ei tiedosta sen olevan pimeyden voiman ja voi sairastua uudestaan ja voi myös kuolla siihen jos ei tee parannuksen ja hylkää sen koska se eksyy uskomaan siihen voimaan. :cry:

Minäkin kirjoitin vähän samansuuntaisen jutun facebookissa. Mutta sinun laittamasi ensimmäinen Raamatunkohta Jes. 53:14 jäi löytymättä. Voisitko tarkistaa sen ja minä haluaisin lukea sitä sinun tarkoittamasi Raamatun kohtaa?

Siunattua alkavaa viikkoa ja voimia sinulle, Jukka ja miksei myös kaikille kans! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamatullinen vesikaste

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Helmi 2017 21:58

*
Jukka, sinä kirjoitit 'Tämä Jumalan dynamis on nähtävissä luonnossa, kansojen johdatuksessa....' Niin olet kyllä oikeassa. Olin usein ihmetellyt ja kaikki tuntui yhteensattumalta ja epäilin mahtoiko ne olla Jumalan johdatusta. :wtf: :shock: :eh: :think: Minulla oli sellainen olo kuin ällikällä lyöty... :shock:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamatullinen vesikaste

ViestiKirjoittaja Jukka » 27. Helmi 2017 01:43

vaisuliini kirjoitti:*
Kiitos Jukka. Huomasin ihan äsken kirjoituksesi niin luin ja myös sinun blogisi. Joo ymmärrän ja tiedän kans. :) Väärä voima eli 'energeia' voi parantaa sairaan ihmisen kokonaan terveeksi mutta jos tervehtynyt ihminen ei tiedosta sen olevan pimeyden voiman ja voi sairastua uudestaan ja voi myös kuolla siihen jos ei tee parannuksen ja hylkää sen koska se eksyy uskomaan siihen voimaan. :cry:

Minäkin kirjoitin vähän samansuuntaisen jutun facebookissa. Mutta sinun laittamasi ensimmäinen Raamatunkohta Jes. 53:14 jäi löytymättä. Voisitko tarkistaa sen ja minä haluaisin lukea sitä sinun tarkoittamasi Raamatun kohtaa?

Siunattua alkavaa viikkoa ja voimia sinulle, Jukka ja miksei myös kaikille kans! :pc:


Olet tarkkasilmäinen, hienoa :thumb:

Kohta oli siis Jesaja 52:14.
"Niinkuin monet kauhistuivat häntä-sillä niin runneltu, ei enää ihmisenkaltainen, oli hänen muotonsa, hänen hahmonsa ei ollut ihmislasten hahmo"

Joskus kirjoitan ja luotan muistiini, minä vanha höppänä. Pitää käydä korjaamassa kotosivullakin. Kiitos.
Jukka
 

Re: Raamatullinen vesikaste

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 19. Loka 2017 09:57

Olin tilanteessa, jossa ihana uskova vanha rouva alkoi itkeä kertoessaan, että hänen lapsenlastaan ei aiota kastaa vauvana. Sellaisessa tilanteessa ei voi kuin lohduttaa, vaikka eihän minuakaan ole vauvana kastettu ja silti olen nyt uskossa ja kastettu. Hämmentävää. Olen nähnyt toisten uskovien itkevän, koska joku heidän lähipiirin vauva aiotaan viedä kasteelle. Miten näin erilaiset näkemykset ovat mahdollisia..? Minä en voi muuta kuin olla aina sen puolella, joka itkee. Itkeminen saa minussa aikaan valtavan empatiareaktion ja olen valmis antamaan kaikkeni helpottaakseen toisen oloa.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Raamatullinen vesikaste

ViestiKirjoittaja Iustus » 19. Loka 2017 21:55

Kertoiko tämä vanha rouva, miksi lapsen kastamatta jättäminen itketti häntä?
Iustus
 
Viestit: 283
Liittynyt: 29. Huhti 2015 13:10

Re: Raamatullinen vesikaste

ViestiKirjoittaja systeri » 19. Loka 2017 23:17

Kerran eräs isoäiti avautui mulle kun hänen lapsenlapsensa, nuori poika oli kuollut auto-onnettomuudessa ja häntä ei ollu kastettu vauvana.Tuon pojan vanhemmat oli uskossa mutta poika ei. Se oli kova pala isoäidille.
systeri
 

Re: Raamatullinen vesikaste

ViestiKirjoittaja kurja » 20. Loka 2017 00:28

systeri kirjoitti:Kerran eräs isoäiti avautui mulle kun hänen lapsenlapsensa, nuori poika oli kuollut auto-onnettomuudessa ja häntä ei ollu kastettu vauvana.Tuon pojan vanhemmat oli uskossa mutta poika ei. Se oli kova pala isoäidille.


Tuo johtuu siitä asiasta, että se vauva kaste on niin iskostettu päähän, että se aiheuttaa pelon.

Siis vauvakaste asia perustuu pelkoon ja peloitteluun !

Kirkkokunnissa on vallalla perisnyti oppi, eli siellä väitetään jo vauvan perivän vanhempiensa synnit ja olevan syntinen, vaikka viaton vauva, eikä viaton pieni lapsikaan ole mitään sytiä voinut tehdä.

Mutta perisyntiopin ja muiden kirkkokunta oppien mukaan, siis kastamaton vauva joutuu kadotukseen, ja tämän pelon vuoksi siis jopa hätäkastetaan vauvoja, jotka ovat mahdollisesti kuolemassa.

Tällä pelon lietsonnalla siis saadaan pelkäävät vanhemmat kastamaan ja liittämään vauvansa jo kirkkokunnan jäseniksi ja tuleviksi maksaviksi asiakkaiksi !

Eli perinyti harhaopilla ja sen kautta pelolla, hallitaan ja vallitaan "seurakuntalaisia".

Joten ei ole ihme se, jos perisyntiopilla kunnolla kyllästetty uskova, tai uskonnollinen(tapakristitty) ihminen, pelkää ja ahdistuu.
kurja
 

Re: Raamatullinen vesikaste

ViestiKirjoittaja Jukka » 20. Loka 2017 05:27

kurja kirjoitti: Kirkkokunnissa on vallalla perisnyti oppi, eli siellä väitetään jo vauvan perivän vanhempiensa synnit ja olevan syntinen, vaikka viaton vauva, eikä viaton pieni lapsikaan ole mitään sytiä voinut tehdä.


Perisyntiopissa ei käsittääkseni kysymys ole synnin tekemisestä vaan syntisenä olemisesta, siitä että synnymme Aadamin sukuun. Tällainen synnin perintö kulkee ihmissuvussa, nimitetäänpä sitä sitten millä nimellä hyvänsä. "...samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi" (Room. 5:18).

Tämä ei ole kannanotto kastekysymykseen vaan nimimerkki kurjan terveestä Kristuksen opista poikkeavan opetuksen oikaisemista. Väärällä opetuksella on sellainen ikävä ominaisuus, että se pyrkii sitomaan kuulijansa ja aiheuttaa sielussa hämminkitilan.
Jukka
 

Re: Raamatullinen vesikaste

ViestiKirjoittaja kurja » 20. Loka 2017 09:34

Tarkennan hieman, jotta ei jää turhia väärinkäsityksiä.

Ihminen on osallinen turmeltuneesta lihasta Aadamin ja syntiinlankeemuksen vuoksi, se on totta.

Mutta vauva/lapsi ei kanna isiensä syntivelkaa/kuormaa Raamatun mukaan, vaan kukin vastaa vain omista synneistään Jumalan edessä.

Hes. 18:19 Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.

Hes. 18:20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.

Perisynti opissa sen sijaan väitetään, että vauva on heti syntymästään syntinen, ja tarvitsee sovitusta eli sen vesikasteen pelastuakseen !

Mutta tämän Raamatunpaikan mukaan vauva/pieni lapsi ei ole syntinen sillä hänellä ei ole henkilökohtaista syntiä kontollaan !

Synti ei siis periydy, vaikka perisyntiopin mukaan se perityy !

Lihamme kyllä on turmeltunut ja sen vuoksi ihminen tekee tietoista syntiä ennemmin tai myöhemmin.

jukka1954, olet näköjään ottanut tehtäväksesi ja agendaksesi väittää kaikkea kirjoittamaani vääräksi ja valheeksi, siksi kai että olemme olleet jostain opillisista asioista eri mieltä, vai johtuuko tämä toimintasi siitä, että olen tallonut mielestäsi jotenkin herkille varpaillesi, eli olenko siis loukannut ylpeyttäsi jollain kirjoituksellani ?

Siis kerrotko mistä toimintasi johtuu ja mistä se on alunpitäin lähtöisin ?
kurja
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa

cron