Kaatuminen seurakunnissa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kaatuminen seurakunnissa

ViestiKirjoittaja todael » 22. Kesä 2012 03:38

Jumalan Hengen voima ei ole passiivisena sen vastaanottamista. Omalla kohdallani AINA, kun Pyhä Henki toimii Hän kutsuu sydäntäni - ei pakota tai käske passiivisena antautumaan. Kyse on Jumalan ihmeellisestä rakkaudesta, jolla Hän kunnioittaa ihmisen omaa tahtoa ja Pyhän Henkensä kautta kutsuu sitä. Monesti Pyhän Hengen kutsu rukoukseen on itselläni kuin "kuiskaus" - niin kunnioittava, mutta niin selkeä ja voimallinen. Olen suuressa ihmetyksessä oppinut elämässäni Jumalan ihmistä kunnioittavan rakkauden - Hän kutsuu ja vaikuttaa, rakkaudella ja silti niin voimakkaasti.

Tässä mielessä passiivinen - "ota vastaan, ota vastaan !!!" kokoustoiminta on AINA ollut itselleni hyvin vierasta ja jopa epäraamatullista. Jos minua kehoitetaan ottamaan vastaan jotakin ilman että siihen kuuluu Jumalan ihmistä kunnioittava kutsu - jätän sen väliin. Jumala ei pakota eikä runtele ihmisen tahtoa pelolla tai käskemällä - Hän vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen. Suuremmoinen Pyhän Hengen työ on valtavaa omassa elämässä [saada Hänen kutsunsa, olla Hänen johdatuksessaan, asettua Hänen kautta tapahtuvaan rukoukseen jne.) - Jumala on rakkaus, ei jokin "pakottava" voima.

- todael
todael
 

Re: Kaatuminen seurakunnissa

ViestiKirjoittaja Juha » 11. Loka 2012 18:33

tässä vielä hyvä linkki http://www.kristitynfoorumi.fi/kaataa.htm
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Kaatuminen seurakunnissa

ViestiKirjoittaja Eetu » 11. Loka 2012 18:53

Maallisella puolella on mm. Kampin kauppakeskuksen kampitus-päivät, ehkäpä väärät profeetat rahanhimossaan voisivat yhdistää voimansa kauppakeskuksen kanssa ja ensin porukka ostelisi kaupat tyhjiksi ja sitten kävisi kaadettavana taaksepäin, lopuksi keilausta ja keilojen kaatamista.

Jumala on kaikkivaltias, joten uskon kyllä että eteenpäin kaatuminen on mahdollista. Itse en ole koskaan kaatunut taakse- enkä eteenpäin hengellisessä ja fyysisessä mielessä yhtä aikaa, viime keväänä kyllä rukoilin polvillani että Jeesus tulisi elämäni herraksi, koska itse omassa voimassani rakentamani korttitalot kaatuivat.

Olen aina kokenut oudoksi Nokia mission kaatamistoiminnan, ja nyt asioihin perehdyttyäni, aina kun näen jonkin hengellisen mainoksen jossa mainostetaan jotain suurta opettajaa joka saapuu paikkakunnalle, googlaan heti että onko hän väärä profeetta. Living Sacrificen Apostasy kappaleessa lauletaan näin:

"Do not conform to one man" eli älä lähde seuraamaan yksittäistä ihmistä tai älä mukaudu yhden ihmisen ajatusmaailmaan ja opetuksiin.

Verkosto-seurakunnan toiminnanjohtaja ei ole vastannut viimeisimpään viestiini, kun laitoin hälle syyt miksi en voi tulla enää sinne (kaveri kysyi kerran mukaan ja kävinkin), syinä ekumenia (mainittu Verkoston nettisivuilla), epäraamatullinen srk-rakenne ja sitten vielä se, että ovat kiinni luterilaisessa kirkossa eli kiinni uskonnollisissa säännöissä.
Eetu
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa